طرز تهیه کیک رنگین کمانی

طرز تهیه کیک رنگین کمانی

کیک ها یکی از خوشمزه ترین و پر طرفدار ترین دسر هایی هستند که در همه جا طرفداران خود را دارند. تنها کیک بودن برای دسری جذاب بودن کافی نیست.

خلاقیت و کمی جسارت در ترکیب رنگ ها آن را زیبا تر و پر طرفدار تر می کند.

 یکی از نوع های زیبای آن کیک رنگین کمانی است. اگر دوست دارید شما هم در خانه از این نوع کیک زیبا درست کنید دستور مخصوص ما را دنبال کنید.

شیرینی خانگی بادامی

شیرینی فندقی خانگی خوشمزه

برای اولین بار ایتالیایی ها از این نوع دستور پخت استفاده کردند به همین علت بیشتر اوقات آن ها را کیک رنگین کمانی ایتالیایی نیز می نامند. این کیک را کیک هفت لایه نیز می نامند. در ترکیب رنگ ها هم می توانید از سلیقه ی شخصی خود استفاده کنید. ما در این جا رنگ زد و سبز و آبی را ترجیح دادیم. برخی از افراد این کیک را همچون رنگین کمان به صورت هفت رنگ نیز درست می کنند اما دستور آن ها نیز به همین صورت است که در این جا برای شما بیان می کنیم. پس اگر خواستید می توانید رنگ های دیگر را در لایه های دیگر نیز اضافه کنید.

طرز تهیه کیک رنگین کمانی

مواد لازم برای تهیه کیک رنگین کمانی

  • 2 لیوان آرد مخصوص کیک پزی
  • نصف قاشق چای خوری بکینگ پودر
  • یک و نیم لیوان شکر
  • 250 گرم بادام خرد شده
  • 7 تخم مرغ بزرگ که در دمای اتاق قرار گرفته اند
  • 1 قاشق چای خوری وانیل
  • نصف قاشق چای خوری نمک
  • 8 قاشق غذا خوری کره
  • رنگ خوراکی
  • دو سوم فنجان مربای زرد آلو
  • 150 گرم شکلات آب شده به روشن بن ماری
  • 1 قاشق غذا خوری کره بدون نمک

طرز تهیه کیک رنگین کمانی

آموزش تصویری و گام به گام طرز تهیه کیک رنگین کمانی

فر را روی حرارت 150 درجه سانتی گراد گرم کنید.

درون ظرفی که می خواهید کیک را در آن بپزید کاغذ روغنی قرار دهید. دقت کنید در قسمت بالایی اضافه ها را نبرید تا بعدا بتوانید به راحتی گوشه ها را گرفته و کیک را از قالب خارج کنید.

آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و در یک گوشه بگذارید.

چطور پاناکوتای لیمویی درست کنیم

براونی کره بادام زمینی مخصوص افراد دیابتی

شکر و بادام را در یک خرد کن ریخته و آن قدر آن را خرد کنید که بادام به خوبی خرد شود. به شکر و بادام خرد شده، تخم مرغ، وانیل و نمک را اضافه کنید. پنج تا هفت دقیقه مواد را با همزن برقی و با دور متوسط و سریع هم بزنید تا تخم مرغ ها خوب پف کرده و مواد صاف و یک دست شوند. سرعت همزن را کم کنید و به آرامی کره و آرد را نیز به آن اضافه کیند. تا زمانی که آرد و مواد دیگر به خوبی با هم مخلوط نشده اند همزن را خاموش نکنید.

مایه را به سه قسمت مساوی تقسیم کنید و هر قسمت را جداگانه در یک ظرف دیگر بریزید. رنگ های مدنظر خود را به هر کدام از این سه قسمت اضافه کنید. ما در این جا از رنگ سبز، زرد و آبی استفاده کرده ایم. به ظرف اولی رنگ آبی، به ظرف دومی سبز و به ظرف سومی زرد اضافه می کنیم. و هر کدام را به خوبی مخلوط می کنیم تا مایه ی درون هر کدام از ظرف ها به خوبی رنگ بگیرند.

مایه ی ظرف اول را درون ظرف پخت بریزید و اجازه دهید به مدت 10 الی 12 دقیقه درون فر باقی بماند. سپس لایه ی اول را خارج کرده و برای لایه ی دوم و سوم این فرایند را تکرار کنید. قبل از قرار دادن هر لایه روی لایه ی قبلی آن را با مربای زرد آلو بپوشانید. البته می توانید از مربا های دلخواه دیگر نیز استفاده کنید.

طرز تهیه کیک رنگین کمانی

بعد از قرار دادن لایه ها روی یکدیگر شکلات را به روش بن ماری با کره ی بدون نمک آب کنید و روی کیک بریزید.

 

شکلات را با یک کاردک روی کیک به خوبی پخش کنید. کیک را به مدت 30 دقیقه درون یخچال بگذارید تا شکلات روی کیک خودش را بگیرد.

طرز تهیه کیک رنگین کمانی
 

با یک کارد تیز گوشه های نا مرتب را بریده و کیک را یک اندازه و مرتب کنید.

طرز تهیه کیک رنگین کمانی

حالا با یک چاقوی تیز کیک را به مستطیل های کوچک برش دهید و آن ها را مرتب کنار یکدیگر بگذارید. می توانید این کیک را با چای و هنگام عصرانه با دوستان خود میل کنید. نوش جان.

طرز تهیه کیک رنگین کمانی

در سیارک بخوانیم

کیک یخچالی ساده

کیک سیب

درست کردن کیک ارزان طلا

کیک موز و گردو

چیز کیک ویلی با کرمفیل

پای سیب تک نفره

دسر مگنولیا

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید