طراحی رنگولی جنوب هندوستان

Rangoli (رنگولی)یک رویداد مهم یا فستیوال برای استقبال از خدایان می باشد. این رویداد به شکلی هنری انجام می شود که در آن مردم طرح و نقش هایی را با استفاده از رنگ، نمک، گلبرگ گل و غیره روی زمین می کشند. در جنوب هندوستان Rangoli (رنگولی) در بین مردم معمولی با نام Kolam شناخته می شود و همان معنی را می دهد. نقش های دوست داشتنی و رنگارنگ در اندازه های مختلف کار می شود و می توان بعنوان نقاشی دیواری هندی از آن نام برد. پر از رنگ های روشن و زمینه ای نیز می توانند باشند. مهم نیست که موضوع نقاشی چیست، همیشه تصاویر زیبا بوده و چشم گیر می باشند. (سیارک

حال برخی از طرح های Rangoli (رنگولی) جنوب هندوستان را که مشهور بوده و خلاقانه، رنگارنگ و دلپذیر می باشند می آوریم.

  1. Rangoli (رنگولی) گل ها:

طرح های گل متفاوت بوده و گاها کمی پیچیده می باشند. با این حال بسیار جالب هستند. می توانید از رنگ های فراوان و حتی گلبرگ های مختلف استفاده کرده و اثری هنری بیافرینید. وقتی طرح شما خلاقانه خواهد بود که طرح ثابتی را ترسیم ننمایید. این طرح ها کاملا گل دار می باشند اما بسیار نیز عاشقانه هستند. ترکیب کاملی از هنر و سنت می باشند. (سیارک

  1. Mandapam Kolam

Mandapam Kolam، مخصوص عروسی است. کاملا پیچیده بنظر می رسد اما وقتی به طرح تکه تکه نگاه شود بسیار ساده و آسان خواهد بود. می توانید این طراحی ها را در طول فصل عروسی ببینید و این رسم هنوز هم ادامه دارد.

  1. Rangoli (رنگولی) تصویر

 

جنوب هندوستان بخشی بسیار هنری بوده و طرح های Rangoli (رنگولی) این بخش حاکی از آن است. تصاویری که ترسیم می گردند، بسیار شبیه به نقاشی دیواری است اما به جای اسپری رنگی از پودر استفاده می شود. این طرح یا هنر، تصویری را نمایش داده و به بیننده آن پیغامی دارد.

  1. Karthigai Kolam

Karthigai فستیوال مهمی از چراغ در جنوب هندوستان می باشد و با عنوان Karthigai Deepam مشهور شده است. این طرح ها معمولا در یک فستیوال انجام می شوند. با چراغ های روشن و دیاس تزئین می گردد. ساخت آن بسیار ساده است. با استفاده از گچ سفید و رنگ Rangoli (رنگولی) سفید طراحی می شود. با این حال می تواند رنگ های دلخواهی نیز در صورت تمایل اضافه گردد.

  1. Rangoli (رنگولی) نقطه:

این یکی از طرح های Rangoli (رنگولی) مانوی جنوب هندوستان با نقاطی است که می توانند در خارج بسیاری از خانه ها مشاهده گردند. با استفاده از پودر سنگ سفید و خاک درست می شود. این طرح می تواند بنظر بسیار پیچیده برسد. با این حال وقتی که از نزدیک به آن نگاه می کنید درخواهید یافت که الگوی طرح در مرکز این Rangoli (رنگولی) در 4 گوشه تکرار شده است. این طرح ها آسان هستند چرا که تعداد نقاط و خطوط مشخصی دارند. بنابراین در چنین طرح هایی امکان ندارد اشتباه داشته باشید. اگر مبتدی هستید، بهترین کار شروع با این طرح می باشد. در اندازه ها و الگوهای مختلفی می باشند. می توانید یکی را انتخاب کنید!

  1. Kolam پروانه:

این طرح Rangoli (رنگولی) نیز با ترکیب نقطه به وجود می آید. چیزی که من در این طرح بیشتر از همه دوست دارم پروانه های سبز روی حاشیه های با گلهای آبی و یک ستاره در مرکز آن هست. به نظر دوست داشتنی می رسد و رنگ های روشن به زیبایی آن می افزایند.

  1. Rangoli (رنگولی) اصلی:

این Rangoli (رنگولی) یکی از اصلی ترین طرح ها می باشد. این یک طراحی بسیار ساده است که در عین حال نیز بسیار شبیه اتاق pooja می باشد. معمولا طرح های Rangoli (رنگولی) جنوب هندوستان با اتصال نقاط ایجاد می شوند اما این طرح، با دست کشیده می شود (هیچ اسبابی ندارد) و نیاز به هیچ ابزاری نیست.  

  1. Kalasha Rangoli

این طرحها برای فستیوال خاصی استفاده می شوند و طرح های مبارک و خوش یمنی دارند. دلالت بر شادی و سرور می باشد و نماد فستیوال است. وقتی که با این طرح ها پیش می روید بایستی بسیار مراقب باشید چرا که وقتی راجع به فرهنگ و سنت است، جایگاه مهمی خواهد داشت.

  1. پرندگان و گل ها:

هم پرندگان و هم گلها سمبل زیبایی و شادی هستند. طرح Rangoli (رنگولی)  شاد و سرزنده بوده و وقتی به آن نگاه می کنید حس مثبتی به شما می دهد. کل این  Rangoli (رنگولی)   با استفاده از رنگ خشک ایجاد می شود. زیبا نیست؟ (سیارک

  1. Rangoli (رنگولی) با تک گل بزرگ

آخرین طرح از 10 طرح Rangoli (رنگولی) جنوب هندوستان، طرح گل بزرگ می باشد که در آن تنها از گلبرگ گل استفاده می شود. حتی مردم جنوب هندوستان عاشق طرح ترکیبی هستند. چیزی که این طرح را متفاوت می سازد، گوشه ها و منحنی های آن می باشد. واقعا به نظر ظریف و زیبا می رسد.

برای مناسبت های مختلف طرح های مختلفی وجود دارد. یکی از طرح های ذکر شده در بالا را انتخاب کرده و در این هنر زیبا مهارت کسب نمایید. لطفا طرح مورد علاقه تان را با ما در میان بگذارید. ترجمه  itrans.ir

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید