۵ ایده خاص برای چیدن میز شام

5 ایده خاص برای چیدن میز شام ایجاد بعد و تم و رنگ مختلف ، نورپردازی و سفره آرایی در میز شام می توانند میهمانی های شما را خاص و جالب توجه کند

زمانیکه یک میهمانی شام می گیرید، چیدن میز شام نیز به اندازه لباس های زیبایی که بر تن می کنید شخصیت شما را نشان خواهد داد. علاوه بر اینها، چیدن میز شام باعث می شود میهمانان وقتی سر میز مینشینند احساس خاص تر و بهتری داشته باشند. مهم نیست میهمانی شما یک شام رسمی است یا فقط با دوستانتان دور هم جمع شده اید، میز شام شما باید برای میهمانان دوستانه باشد و باعث شود آنها احساس راحتی بیشتری داشته باشند.

ما به شما روش هایی برای چیدن میز شام ارائه می دهیم : 

۱ ) از رنگهای مناسب فصل استفاده کنید

وقتی وسایل روی میز را می چینید به رنگ آنها دقت کنید، سعی کنید رنگهایی انتخاب کنید که مناسب فصل باشند، رنگهایی همانند بنفش و صورتی برای فصل بهار، قهوه ای یا قرمز برای فصل های پاییزو آبی اقیانوسی و سفید برای فصل های دیگر. این رنگها را می توانید در رومیزی، زیربشقابی ها یا گلدانی که روی میز می گذارید به کار ببرید.(سیارک)

۲ ) به اندازه وسایلی که روی میز می گذارید دقت کنید

گلهای زیبا و رنگارنگ برای قرار گرفتن روی میز شام گزینه های خوبی هستند اما شما نمی خواهید تمرکز میهمانان را برهم بزنید. پس پیش از اینکه بخواهید گلدانی روی میز بگذارید به اندازه میز و گلدان دقت داشته باشید. اطمینان حاصل کنید که قد گلدان به قدری نباشد که جلوی دید میهمانان را بگیرد. می توانید چند گل رنگارنگ را در یک گلدان کوچک روی میز بگذارید. گلدانی ظریف که جای زیادی روی میز نگیرد.

۳ ) پارچه های مختلف روی میز قرار دهید

شما می توانید علاوه بر رومیزی زیبا و رنگارنگ از زیربشقابی و دستمال های زیبا و تا شده روی میز استفاده کنید. این وسایل باعث می شود نظم بیشتری روی میز برقرار شود و رنگهای این وسایل در کنار رومیزی و بشقاب هایی که روی میز می چینید دکوری زیبا و جذاب ایجاد می کنند.

۴ ) به میز شامتان بعد بدهید

وسایلی که روی میز می چینید را در اندازه های مختلف انتخاب کنید، مثلا لیوان های پایه دار می توانند شکلی متفاوت به میز شام بدهند. با اینکار باعث می شوید هر چیزی که روی میز می چینید به خوبی دیده شوند چرا که در اندازه های متفاوت هستند. شما می توانید به خوبی بشقاب را در کنار لیوان پایه دار ببینید.(سیارک)

۵ ) از نور مناسب برای چیدن میز شام استفاده کنید

شمعدان ها می توانند روی میز نقشی اساسی داشته باشند و نوری ملایم و شاعرانه به فضای شام بدهند. اما اگر نمی خواهید از شمعدان کمک بگیرید به نور جایی که میز شام را قرار داده اید تمرکز کنید و سعی کنید نور اینجا ملایم در عین حال روشن باشد.

این را در نظر داشته باشید که میهمانان شما برای دور هم بودن و گذراندن وقت با شما آمده اند، با چیدن میز شام زیبا از آنها استقبال کنید و فضایی صمیمی و دلنشین برای میهمانان قراهم کنید. اما تمام وقت خود را در آشپزخانه نگذرانید.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید