دکوراسیون اتاق خواب مستر

اتاق خواب مستر کدام قسمت منزل شما شامل می شود معرفی تصویری روش های شیک آسان برای داشتن دکوراسیون زیبای اتاق خواب مستر

دکوراسیون اتاق خواب مستر از آنجایی اهمیت دارد که در معماری مدرن این اتاق، از مهمترین بخشهای خانه است.

اتاق خواب مستر، اتاق خواب پدر و مادر یا زن و شوهر است با این توضیح که معمولا فضایی بیشتر از یک اتاق خواب معمولی را شامل می شود و بزرگترین اتاق خانه است. دارای تخت دو نفره، کمدها، میز آرایش، مبلمان است و معمولا سرویس بهداشتی و حمام و تلویزیون جداگانه دارد.

در معماری امروز، ساکنان اصلی خانه اهمیت ویژه ای دارند و تلاش بر این است که محیطی آرام و دنج و البته مجهز داشته باشند.

برای دکوراسیون این اتاق طرح های گوناگونی وجود دارد.

  •  چیدمان تخت در اتاق خواب مستر

قبل از اینکه به چیدمان تخت بپردازیم، باید یادآوری کنیم که در انتخاب تخت، کمد و مبلمان فراموش نکنید که آنچه بر می گزینید متناسب با دیوار، فرش، پرده و حتی لوستر باشد.

نکته دوم اینکه به تخت فراتر از کلیشه های معمول نگاه کنید، شما می توانید متناسب با اتاق خودتان تختی را طراحی کنید و آن را سفارش دهید. تخت شما می تواند ارتفاع بسیار کمی نسبت به تخت های معمول داشته باشد و یا سفارشی برای گوشه ای از اتاق شما ساخته شده باشد و برای رسیدن به آن پله تعبیه شود.

از سوی دیگر در کنار تخت، کمدهای پاتختی قرار دارند این کمدها در طراحی های جدید جزئی از تخت هستند و در فضای پشت تخت تعبیه می شوند.(سیارک)

همچنین فضای بالای تخت نیز امروزه کاربردهای متفاوتی دارد، این فضا می تواند جایگاهی برای قراردادن وسایل دکوری استفاده شود و در ترکیب با دیوار اتاق حتی جایگاهی برای قفسه کتاب و فیلم باشد.

نورپردازی تخت نیز می تواند در زیبایی اتاق خواب مستر تاثیر جالب توجهی داشته باشد، به عنوان مثال می توان به جای استفاده از آباژور از نورهای مخفی در دیواره بالای تخت بهره برد و یا زیر تخت را نورپردازی کرد.

اما چیدمان تخت در اتاق وابستگی زیادی به درها و پنجره های اتاق دارد، مثلا اتاقی که به بالکن یا فضای بیرون راه داشته باشد، متفاوت خواهد بود با اتاقهایی که تنها به فضای خانه راه دارند.

یکی دیگر از مواردی که طراحان زیاد آن را پیشنهاد می دهند استفاده از پارتیشن و یا دیواره ای است که هم دید مستقیم به داخل اتاق خواب را محدود کند و هم در پشت آن تخت قرار گیرد.

  • چیدمان کمدها در اتاق خواب مستر

کمدها نیز فضای قابل توجهی از اتاق مستر را به خود اختصاص می دهند، در طراحی های مدرن کمدها به نوعی طراحی و ساخته می شوند که با پارتیشن ها و فضای اتاق به صورت یکدست دیده شوند. به جای استفاده از کمدهای ساخته شده، کمدهایی طراحی می شود که ویژه فضای اتاق مورد نظر خواهد بود و به خوبی هماهنگ با فضای اتاق هستند.

افرادی که عاشق لباس هستند و انواع لباس و کفش را دارند به جای کمد لباس فضایی از اتاق خواب مستر را به عنوان کلوزت یا اتاق لباس اختصاص می دهند در این فضا معمولا آیینه تمام قد وجود دارد و فضاهایی برای لباسهای مختلف و کفش و کیف تعبیه شده است و مبلمانی نیز برای نشستن و پوشیدن کفش در آن قرار دارد.

نکته ی دیگر اینکه معمولا جایگاه هایی برای قرار دادن دکورها در میان کمدها قرار دارد تا بدین ترتیب کمدها را از حالت یکنواخت خارج کند،(سیارک)

در این بخش می توان به قفسه هایی برای قراردادن کتاب هم اشاره کرد که می تواند در قالب کمد تعریف شود و معمولا در کنار تلویزیون و یا تخت قرار می گیرند تا به راحتی قابل دسترس باشند. همچنین میز آرایش نیز بخش جدانشدنی اتاق خواب است

  • چیدمان مبلمان در اتاق خواب

وجود مبلمان و نشیمن در اتاق خواب مستر باعث می شود که شما به راحتی بتوانید کارهای شخصی خود را با کمترین مزاحم انجام دهید. البته میزان فضای اتاق نیز اهمیت زیادی دارد که شما از یک میز و یک مبل استفاده کنید یا یک نیم ست یا یک دست مبل کامل را بتوانید در اتاق جای بدهید. توجه داشته باشید که میزان نیاز شما هم در انتخاب تعداد و نوع مبلمان اهمیت زیادی دارد.

تلویزیون یکی دیگر از بخشهای اتاق خواب مستر است و تلاش می شود تا به نوعی در دکور ادغام شود که تشخیص تلویزیون به سختی ممکن باشد. حتی در صورتی که بخش نشیمن و تخت در دو طرف اتاق قرار دارند می توان دراورهایی را تعبیه کرد که امکان چرخش تلویزیون را به دو سمت ایجاد کند.(سیارک)

معمولا فضایی از اتاق خواب را نیز به گیاهان اختصاص می دهند.

در نهایت برای داشتن یک اتاق خواب مستر پیش از هر چیز به فضایی که در اختیار دارید نگاه کنید و با استفاده از طرحهای مختلف، ایده آل خود را انتخاب کنید.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید