برای یک تغییر بزرگ آماده باشید و یک دیوار چند رنگ بسازید

برای یک تغییر بزرگ آماده باشید یک دیوار چند رنگ بسازید، آموزش خلاقانه مرحله به مرحله ایجاد دیواری رنگی اتاق، معرفی مواد لازم برای

هر قدر هم که با رنگ سفید روی دیوارهای اتاقتان ارتباط برقرار کرده باشید و از آن راضی باشید، زمانی می رسد که باید با این یکدستی خداحافظی کنید و یک دیوار چند رنگ در اتاقتان ایجاد کنید. این تغییرحتما نباید در کل دیوارهای خانه اعمال شود، رنگ آمیزی چند رنگ یا رنگین کمانی میتواند فقط یکی از دیوارهای اتاقتان را در بر بگیرد. پس از آن شما خواهید دید چقدر دیوار چند رنگ در زیباتر شدن اتاقتان تاثیر داشته است.

شما خودتان می توانید با خرید چند رنگ و کمی دقت و حوصله، خلاقیتتان را زنده کنید و دیوار اتاقتان را رنگ آمیزی کنید. کودکیتان را به یاد بیاورید که بارها و بارها رنگهای رنگین کمان را روی کاغذ به تصویر می کشیدید، حال نوبت به این رسیده تا آن را کمی واقعی تر و بزرگ تر کنید و یک دیوار چند رنگ برای اتاقتان درست کنید.(سیارک)

رنگ هایی که مد نظرتان است را از فروشگاه بخرید، بهتر است رنگ های مات بخرید چرا که در نهایت وقتی خشک می شوند تیره تر و جذاب تر می شوند.

شما میتوانید برای داشتن یک دیوار چند رنگ طرح مورد نظرتان را به روی کاغذ بیاورید، خط های عمودی، خط های مورب یا حتی خط های افقی، اینکه دیوار اتاقتان چه طرحی داشته باشد کاملا به خلاقیت خودتان بستگی دارد.(سیارک)

لوازمی که برای ایجاد یک دیوار چند رنگ مورد نیاز است :

  • قلم رنگ یا رول رنگ
  • خط کش یا متر برای اندازه گیری
  • نوار نقاشی (برای پوشش دادن جاهایی که نمی خواهید رنگ به آنجا زده شود. این نوار دقت کارتان را بالاتر می برد.)

مرحله اول ) ابتدا طول دیوار را اندازه گیری کنید و در نظر بگیرید چه تعداد رنگ می خواهید در این دیوار چند رنگ قرار بگیرد. سپس اندازه دیوار را به تعداد رنگ هایی که در نظر دارید تقسیم کنید تا ببینید برای هر رنگ باید چه مقدار جا بگذارید. برای مثال اگر دیوار ۴ متر باشد و شما بخواهید از ۸ رنگ استفاده کنید باید دیوار را به ۸ قسمت ۵۰ سانتی متری تقسیم کنید.

نکته : این مطلب نحوه رنگ آمیزی دیوار به صورت عمودی است شما برای هر طرح دیگری نیز می توانید از این دستور استفاده کنید.

مرحله دوم ) پس از اینکه اندازه ها به دست آمد و به دقت دیوار را به قسمت های مورد نیازتان تقسیم کردید شروع به رنگ زدن کنید. برای اینکه رنگ دقیقا در جای خود قرار بگیرد از نوار نقاشی استفاده کنید و نوار را از بالا به پایین روی خطی که تا آنجا قرار است رنگ بزنید بچسبانید. با اینکار اگر هنگام رنگ زدن دیوار کمی از خط خارج شدید روی نوار رنگ می گیرد و کارتان خراب و نامرتب نمی شود.

مرحله سوم ) هر قسمت را که رنگ کردید یک تا دو ساعت صبر کنید تا خشک شود سپس نواری که چسبانده اید را از دیوار بکنید و رنگ بعدی را آغاز کنید.

حتما نیاز نیست از چند رنگ متفاوت استفاده کنید، شما می توانید برای گرم تر کردن فضای اتاقتان همین طرح را فقط با رنگ های گرم نظیر قرمز، نارنجی یا زرد اعمال کنید یا اگر طرح سردتری می خواهید رنگهای خانواده آبی را در نظر بگیرید یا اگر همانند این راهنما از رنگهای رنگین کمان خوشتان می آیند این ترکیب رنگ زیبا را به اتاقتان بیاورید.

دکوراسیون

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید