نکاتی که قبل از بچه دار شدن حتما باید با همسرتان در موردش صحبت کنید

نکات بسیار مهمی هستند که قبل از بچه دار شدن باید بدانید و با همسرتان در موردش حرف بزنید. وظیفه ها و مسئولیت ها را بشناسید و تقسیم کنید.

بچه دار شدن یکی از بزرگترین و مهم ترین تجربیات زندگی هر شخصی است. بعد از بچه دار شدن همه چیز حول محور بچه می چرخد. هر چقدر والدین بتوانند قبل از بچه دار شدن بیشتر در این مورد با هم صحبت کنند، بهتر است، چرا که قبل از حاملگی تجربیات و دانش اشخاص در مورد بچه ها اندک بوده و لازم است با یکدیگر این دانش و تجربیات را در میان بگذارند تا مطمئن شوند که آمادگی این مسئولیت بزرگ را دارند.

هر چه بیشتر خود را آماده ی موقعیت های مختلف کنید و از قبل بیشتر با برنامه پیش بروید، بهتر می توانید از تجربه ی بچه دار شدن لذت ببرید.

این ها مسائل مهمی است که باید در موردش صحبت کنید :

چرا می خواهیم بچه دار شویم؟

این سوال هم آسان است و هم خیلی سخت!

روانشناسان می گویند علت بچه دار شدن خیلی ها این است که می خواهند بچگی خودشان را جبران کنند یا می خواهند عشقی که دریافت نکرده اند را دریافت کنند. خیلی ها می گویند می خواهند نام خانوادگی شان جاودان شود یا ثروت خانواده به کسی برسد! بعضی ها هم بچه دار می شوند چون روند زندگی به این شکل است. می بینید؟ جواب ها می تواند خیلی متفاوت باشد.

بهتر است با همسرتان در این مورد توافق داشته باشید و برای جلوگیری از اتفاقات ناگوار بعدی در زندگی کودک با یکدیگر هم نظر باشید.(سیارک)

چطور سلامت روح و روان خود را حفظ می کنیم؟

بچه دار شدن می تواند یکی از استرس زاترین موقعیت ها باشد.

اگر هم اکنون با مشکلات روحی یا روانی مثل اختلال در خوردن، افسردگی یا وسواس فکری دست و پنجه نرم می کنید، بعد از بارداری همه چیز سخت تر می شود. شما و همسرتان باید در این مورد برنامه ی دقیقی داشته باشید و خود را حسابی آماده کنید.(سیارک)

اگر قرص خاصی مصرف می کنید باید مطمئن شوید که قادر خواهید بود در زمان حاملگی به مصرف آنها ادامه دهید. آیا شما برای بچه دار شدن ثبات لازم را دارید؟

برنامه ی خواب بچه چگونه است؟

خواب بچه، یکی از مهم ترین نکته هاییست که قبل از بچه دار شدن باید با همسرتان در موردش به توافق برسید. این که انتظار دارید بچه در چه ساعتی بخوابد ممکن است به نحوه ی تربیت خودتان در خانواده برگردد و با همسرتان متفاوت باشد.

همچنین وظیفه ی خواباندن بچه را به درستی با هم تقسیم کنید تا فشار تنها بر شانه های مادر یا پدر نباشد.

مادر و پدر بزرگ ها چقدر در بچه داری دخیل باشند؟

اگر شما یا همسرتان مادر یا پدری دارید که به شما در بزرگ کردن بچه کمک می کنند، این واقعا عالی است.

قبل از حاملگی با همسرتان در مورد میزان نقشی که مادر و پدر هر یک از شما خواهد داشت صحبت کنید. خیلی از کسانی که تازه بچه دار می شوند نیاز به فضای باز و بدون انتقاد دارند تا بتوانند در آرامش بچه داری را یاد بگیرند. بنابراین انتقاد و بکن نکن های حاصل از تجربه ی پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها می تواند در این مواقع ناراحت کننده باشد.(سیارک)

علاوه بر این که جوان ها قطعا نیاز به کمک و پشتیبانی بزرگ تر ها دارند.

یکی از بهترین راه این است که با همسرتان یک لیست از کارهایی که فکر می کنید خانواده و دوستانتان می توانند، بعد از آمدن بچه، در آن ها به شما کمک کنند تهیه کنید.

چطور مسئولیت های مربوط به بچه را تقسیم کنیم؟

وقتی بچه به دنیا آمد، کوهی از مسئولیت را با خود به همراه می آورد.

نگهداری از بچه باید به عنوان یک کار تمام وقت تلقی شود و اگر یکی از والدین در منزل می ماند و از بچه نگهداری می کند، نباید تمام کار های خانه و پخت و پز و مدیریت آن را هم به عهده ی او گذاشت.

با تقسیم مسئولیت ها و مطالعه و یادگیری هر یک از آن ها توسط مسئولش، چه پدر چه مادر، می توان به بهترین نحو بار کارها را تقسیم کرد.

قبل از بچه دار شدن مسئولیت ها را روی کاغذ بنویسید و تقسیم وظیفه کنید. قطعا بعد از آمدن بچه همه چیز آن نخواهد بود که برنامه ریزی کرده اید ولی با کمک لیستی که دارید از فشار عصبی شما کم می شود.(سیارک)

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام