رابطه شما وارد مرحله بحرانی شده است 20 علامت

جدایی و طلاق واژه هایی هستند که هیچ گاه برای کسی خوشایند نخواهند بود و همیشه دل کندن از شخصی که فرد مدت ها به او وابسته بوده است، کاری دشوار خواهد بود. با این وجود روابطی که میان افراد وجود دارد و شکل می گیرد، گاهی از حالت عادی خود خارج شده و امکان این مسئله وجود دارد که هر دو طرف حاضر در رابطه، به واسطه رفتارهایشان از لحاظ روحی و جسمی به یکدیگر آسیب برسانند، به همین خاطر است که گاهی تصمیم عاقلانه تر آن است که دو طرف با رضایت یکدیگر از هم جدا شوند؛ جدایی ای که در نهایت زندگی هر دو فرد را از خطر نابودی کامل نجات خواهد داد. بدون در نظر گرفتن این نکته که تازه وارد رابطه ای شده باشید و یا این که سال های طولانی زندگی تان را در کنار شریک زندگی خود سپری کرده باشید، نشانه هایی وجود دارند که حاکی از آن اند که زمان جدایی فرا رسیده است و رابطه ای که در آن هستید دیگر برای هیچ کدام از طرفین نتیجه بخش نخواهد بود، با سیارک همراه باشید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار تان قرار دهیم.

شما و یا طرف دیگر حاضر در رابطه رفتن نزد مشاور خانواده را نمی پذیرید (نمی پذیرد)

یکی از رفتار هایی که معمولا نشان می دهد طرفین حاضر در رابطه قصد جدایی نداشته و خواستار فائق آمدن بر مشکلات حادث شده و ادامه دادن رابطه شان هستند، این است که اقدام به شرکت در جلسه های مشاوره با افراد متخصص در این زمینه کنند. بنا بر این می توان عنوان کرد که عکس این مسئله هم صادق خواهد بود؛ به عبارت دیگر، زمانی که شما و یا طرف دیگر حاضر در رابطه، حاضر به شرکت در این گونه جلسه ها و صحبت با فردی متخصص در این زمینه نباشید (نباشد)، به این معنی است که علاقه ای به حل شدن مسائل حادث شده و ادامه رابطه تان نیست اید.

به فرد دیگری علاقه مند باشید

یکی از مشخص ترین نشانه های فرا رسیدن زمان جدایی این است که فرد به داشتن رابطه با شخص دیگری علاقه مند باشد. هر چند اذعان کردن به این مسئله ممکن است برای بسیاری از افراد کار دشواری باشد، با این حال، نکته ای که باید در این خصوص به خاطر داشت این است که ادامه دادن رابطه با شریک زندگی خود، در حالی که به شخص دیگری علاقه مند شده باشید، به هیچ عنوان کار عادلانه ای نیست... این نکته را هم باید به خاطر داشت که پیش از شروع هر رابطه جدیدی، بهتر آن است که فرد رابطه حال حاضر خود را به اتمام برساند تا از بروز مشکلات جدی تر جلوگیری کند.

علاقه ای به سپری کردن زمان در کنار شریک زندگی تان نداشته باشید

اگر تمام تلاش خود را به کار می گیرید که تا حد امکان از آمدن به خانه خود داری کنید و بیشتر زمان خود را در کنار دوستان یا افراد خانواده خود سپری می کنید (تنها با این هدف که از تنها شدن با شریک زندگی تان خود داری کرده باشید) به این معنی است که رابطه شما به هیچ عنوان در شرایط خوبی به سر نمی برد. به عبارت دیگر چنینی رفتاری به این معنا است که فرد دیگر صمیمیت گذشته را میان خود و شریک زندگی اش احساس نمی کند و رابطه شان بسیار از آن چه در روز ها و ماه های اولیه بوده است فاصله گرفته است.

باوری در وجود شما شکل گرفته باشد مبنی بر این که مشکلی در رابطه تان وجود دارد

بسیاری از افراد چنین تجربه ای را دارند که بدون داشتن اطلاعاتی به خصوص در باره رفتار یا رویکرد شریک زندگی شان، احساس کنند مسئله یا مشکلی وجود دارد؛ در چنین زمانی بهتر است به این احساس غریزی توجه بیشتری نشان دهیم. گاهی می توان بدون داشتن اطلاعات کامل احساس کرد که مشکلی وجود دارد و پیش از آن که شرایط پیچیده تر از آنی شود که هست، بهتر است فکری به حال آن مشکل به خصوص شود. شاید ایده بدی نباشد اگر با شریک زندگی خود در خصوص احساس تان صحبت کرده و خواستار توضیحاتی از او شوید و سپس بر اساس توضیحات او در خصوص آینده خود و رابطه تان قضاوت کنید.

آسیب رساندن جسمی به شریک زندگی از مشخص ترین نشانه های کارا نبودن رابطه است

اگر از جمله کسانی هستید که شریک زندگی تان به شما از لحاظ جسمی آسیب می رساند و رفتاری خشونت آمیز دارد (صرف نظر از این که خشونت خود را تا چه اندازه پیش ببرد)، زمان آن فرا رسیده است که رابطه خود را به اتمام برسانید. نکته ای که این گونه افراد باید به خاطر داشته باشند این است که اگر به واسطه احساس نا ایمن بودن اقدام به جدایی نمی کنند و یا به عبارت دیگر از شریک زندگی خود می ترسند، باید هر چه سریع تر بر ترس و واهمه خود غلبه کنند؛ درخواست کمک از افراد حرفه ای و متخصص در این زمینه می تواند راهکار خوبی باشد.

شریک زندگی تان روابط مخفی ای با دیگر افراد برقرار کرده باشد و وفادار نباشد

البته این نکته را باید به خاطر داشت که بسیاری از زوج هایی که اکنون زندگی نسبتا خوبی را سپری می کنند، تجربه مشاهده چنین رفتار هایی از شریک زندگی خود را داشته اند که البته پس از مدتی به پایان رسیده و دوباره همه چیز به حالت عادی باز گشته است، اما اگر شریک زندگی تان این گونه رفتار های خود را تداوم دهد و مدام  احساس حسادت شما را بر انگیزد و این خطر را همیشه نزدیک به خود ببینید که شریک زندگی تان امکان دارد به شما خیانت کند، به این معنی است که او چندان ارزشی برای شما قائل نمی باشد. اگر برای تان جدا شدن کاری دشوار باشد و به شریک زندگی خود علاقه مند باشید، می توانید با او در این خصوص صحبت کنید؛ مشاوره با یک فرد متخصص نیز می تواند نتیجه بخش باشد، البته با تمام این تفاسیر باید عنوان کرد که این مسئله، نشانه دیگری است از این که رابطه در حال فرو پاشی است.

مدام امیدوار به تغییر شرایط موجود باشید

تغییراتی که مرور زمان در زندگی شما و نیز شریک زندگی تان پیش می آید و رابطه را دگرگون می کند، یکی از مهمترین عواملی است که باید مد نظر داشته باشید (به خصوص زمانی که هدف از شروع رابطه پیشرفت و بهتر کردن شرایط زندگی در کنار یکدیگر باشد). با به وجود آوردن تغییراتی جزئی می توان به بهبود رابطه با شریک زندگی تان کمک کرد (مانند اختصاص دادن زمانی برای پیاده روی با یکدیگر). با این وجود نکته ای که باید مد نظر داشته باشید این است شخصیت افراد، ارزش هایی که برای آن ها احترام قائل اند و نیز عقاید شان مسائلی هستند که امکان تغییر دادن شان وجود ندارد. این گونه خصوصیات که برای هر شخصی منحصر به خود او خواهند بود، باید همان گونه که هستند پذیرفته شوند و امکان تغییر شان وجود ندارد، بنا بر این بهتر است پیش از شروع یک رابطه جدی و طولانی مدت به خوبی این گونه مسائل تغییر نا پذیر را بررسی کرده و مد نظر قرار دهید.

زمانی که در کنار شریک زندگی خود هستید احساس تنهایی کنید

یکی دیگر از نشانه های بارزی که خبر از دور شدن شما از شریک زندگی تان می دهد، این است که به هنگام سپری کردن زمان خود در کنار او احساس تنهایی پیدا کنید. در چنین مواقعی بهتر است در خصوص احساس خود با شریک زندگی تان صحبت کنید و به دنبال راهکاری برای بهبود رابطه خود باشید؛ کناره گرفتن از مشکلات حادث شده در رابطه تنها به وخیم تر شدن اوضاع منجر خواهد شد. در نهایت اگر با صحبت کردن و این گونه راهکار ها به نتیجه ای نرسید، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که از شریک زندگی خود جدا شوید.

از لحاظ جسمی کششی به سمت شریک زندگی خود احساس نکنید

اگر شریک زندگی تان دیگر به نظر تان جذاب نمی آید و علاقه ای به برقراری رابطه جسمی با او نداشته باشید، نشانه این است که باید فکری به حال رابطه و آینده خود و شریک زندگی تان کنید. ممکن است به طور کلی علاقه به شریک زندگی تان را از دست داده باشید که در این صورت رابطه در دوران بحرانی است و شاید جدایی تنها راه چاره باشد. از سوی دیگر اما ممکن است مسئله مربوط به سلامت جسمانی و این گونه مسائل باشد که امکان بر قراری ارتباط جسمی را از بین می برد و در این صورت با صحبت کردن با مشاور متخصص شاید بتوان راه چاره ای برای آن یافت. به هر عنوان این مسئله به طور کلی نشانه خوبی نیست و اگر شرایطی مشابه را تجربه می کنید، بهتر است بیشتر در خصوص آن بیندیشید و راهکاری برای غلبه بر مشکل خود بیابید.

چگونگی رفتار دو طرف حاضر در رابطه به هنگام صحبت شدن در خصوص بچه دار شدن

به هنگامی که در خصوص آینده و رابطه خود با شریک زندگی تان صحبت می کنید، یکی از مهمترین مسائلی که معمولا توجه افراد را به خود جلب کرده و در خصوص آن صحبت هایی می شود این است که چه هنگامی رابطه خود را جدی تر کرده و کودکی به دنیا بیاورید و سرپرستی اش را به عهده بگیرید. نکته ای که باید در این خصوص مد نظر قرار بگیرد این است که صرف نظر از این که چقدر رابطه با شریک زندگی تان خوب باشد، اگر در خصوص این مسئله نتوانید به نتیجه ای قاطع برسید و یکی از دو طرف حاضر در رابطه به هنگام صحبت شدن در خصوص آن طفره رود، به این معنی است که در آینده به احتمال بسیار زیاد دچار مشکل خواهید شد.

تحمل کردن دوری کار دشواری است

در بعضی از موارد مشاهده می شود که جدا شدن ربطی به احساس دو طرف نسبت به یکدیگر ندارد و بیش از آن به موقعیت و زمانی وابسته است که هر یک از دو طرف در آن زندگی می کنند. منظور از این عبارت آن دسته از افرادی است که روابط اینترنتی و سایر روابطه شبیه به آن داشته و چندان یکدیگر را از نزدیک نمی بینند. هر اندازه هم که احساس دو طرف حاضر در چنین رابطه ای نسبت به یکدیگر قوی و خوب باشد، زندگی کردن در مسافتی دور از یکدیگر (بدون داشتن برنامه ای برای زندگی در کنار یکدیگر یا مهاجرت و ...) در نهایت منجر به بروز مشکلات احساسی بسیاری خواهد شد و غالبا این گونه افراد احساس تنهایی می کنند؛ بنا بر این دوری کردن از چنین روابطی می تواند برای سلامت روح و روان فرد مؤثر باشد.

دیگر شادابی دوران اولیه رابطه خود را احساس نمی کنید

اگر به هنگام صحبت کردن با شریک زندگی تان دچار مشکل شده و موضوعی برای صحبت کردن با او نمی یابید؛ اگر مدت ها است تجربه جدید و هیجان انگیزی با شریک زندگی خود نداشته اید و شادابی دوران اولیه رابطه خود را احساس نمی کنید و در نهایت اگر در خصوص زندگی آینده در کنار شریک زندگی تان چندان هیجانی نشان نمی دهید، تمامی این ها می تواند نشانگر این باشند که مشکلی میان شما و شریک زندگی تان وجود دارد و باید در خصوص رابطه خود بیشتر بیندیشید و جوانب امر را در نظر بگیرید. در نهایت باید تصمیم بگیرید که قصد دارید شرایط را تغییر دهید و شادابی از دست رفته را باز گردانید و یا این که رابطه را به طور کلی به اتمام برسانید.

شریک زندگی تان به هنگام صحبت کردن به شما توهین می کند

توهین کردن و صحبت های نا خوشایند در گروه های مختلفی قرار می گیرند و همیشه نمی توان برداشت مشترکی از این گونه صحبت ها داشت. برای نمونه به هنگام دعوا و از کوره در رفتن هر کسی ممکن است مطالب و صحبت هایی را عنوان کند که واقعا از عنوان کردن شان منظوری جز آزرده خاطر کردن طرف دیگر نداشته باشد، با این وجود، اگر شریک زندگی تان مدام به شما توهین می کند، شما را مسخره می کند و یا این که از خوب صحبت کردن با شما پرهیز می کند، باید هر چه سریع تر خود را از رابطه با او کنار بکشید. در صورتی که احساس نا ایمن بودن می کنید و از جدا شدن از او واهمه دارید، بهتر است با یک فرد متخصص در این باره صحبت کنید و از او کمک بخواهید.

توانایی اعتماد کردن به شریک زندگی خود را ندارید

یک رابطه خوب و تأثیر گذار، پیش از هر چیز دیگری به اعتمادی از جانب دو طرف حاضر در رابطه نیاز مند است. اگر شریک زندگی تان در خصوص گذشته خود دروغی به شما گفته باشد و یا این که مسئله حائز اهمیتی را از شما مخفی کرده باشد (و دیگر مسائل این چنینی که سبب بی اعتمادی طرفین به یکدیگر خواهد شد)، باید حتما در خصوص این مسئله با آن ها صحبت کرده و به نتیجه ای در این خصوص برسید؛ در نهایت هم باید تصمیمی مهم بگیرید مبنی بر این که آیا این مخفی نگه داشتن چیزی به خصوص یا دروغ گفتن شریک زندگی برای اتمام رابطه کافی بوده است یا خیر.

آرزو ها و خواسته های متفاوتی از شریک زندگی خود داشته باشید

ممکن است شما از آن جمله افرادی باشید که قصد دارید بیشتر اوقات خود در طول روز را به کاری پر استرس اختصاص دهید و همیشه مشغول کسب در آمد باشید و زندگی در مرکز شهر را خواستار باشید، حال آن که شریک زندگی تان چندان علاقه ای به این تنش و کار سخت نشان نداده و می خواهد زندگی آرام تر و بی درد سر تری را تجربه کند. اگر شرایطی این چنینی (و شرایطی مشابه با آن) را تجربه می کنید و توانایی پیدا کردن راه حلی برای مشکل حادث شده را در خود نمی بینید، بهتر است هر کدام راه خود را رفته و جداگانه به دنبال آرزو ها و خواسته های خود بروید.

شریک زندگی تان شما را از داشتن رابطه با دوستان یا افراد خانواده تان منع می کند

آیا شریک زندگی تان به اندازه ای بر شما احساس مالکیت دارد که حتی حاضر نمی شود شما به دیدن دوستان و افراد خانواده خود بروید؟  در این صورت حتی اگر هنوز هم به شریک زندگی خود علاقه مند باشید، باید از این نکته آگاهی داشته باشید که این مسئله که او شما را از دیدن عزیزان تان باز می دارد و در خصوص آن ها صحبت های ناخوشایندی عنوان می کند به هیچ عنوان نشانه خوبی نیست و به احتمال بسیار زیاد زمان آن فرا رسیده که رابطه خود را مورد سنجش قرار دهید. این نکته را به خاطر داشته باشید که اگر شریک زندگی تان فرد خوب و معقولی باشد این اجازه را به شما خواهد داد که با دیگران روابط خود را داشته باشید و در مسائل مختلف خود، استقلال عمل داشته و برای خود تصمیم بگیرید.

شریک زندگی تان از شما حمایت نمی کند

دست و پنجه نرم کردن با زندگی کار دشواری است و این حقیقتی که همه ما به آن واقف هستیم. به همین خاطر است که به هنگام رویا رویی با موانع مختلف و دشواری ها در زندگی خود به کسی احتیاج خواهیم داشت که گوشه امنی برای مان پدید آورده و از ما حمایت کند. صرف نظر از این که مشکل تان در زندگی چه باشد (بیماری یکی از افراد خانواده، مشکلی که برای دوست یا عزیزی حادث شده و یا مشکلاتی که در محیط کاری و از لحاظ اقتصادی تجربه می کنید)، کسی که به عنوان شریک زندگی شما در کنار تان قرار گرفته است باید به گونه ای باشد که بتوانید به او تکیه کنید. اگر شریک زندگی تان چنین قابلیتی ندارد و چندان برای مشکلات شما اهمیتی قائل نباشد، و نیز به هنگام سختی نتواند سنگ صبور شما باشد و به درد دل ها تان گوش دهد، به این معنی است که مشکلی میان شما و او وجود دارد و باید جدی تر در خصوص آینده زندگی خود و رابطه بیندیشید.

مسائل منفی موجود در زندگی بیشتر از اتفاق های مثبت و خوب باشد

ممکن است خانه دنج و زیبایی به همراه شریک زندگی خود تهیه کرده باشید و نیز خانواده او با شما رفتار خوبی داشته و مهربان باشند، اما اگر در سوی دیگر مسائل منفی موجود در  رابطه تان بیش از توان تحمل باشد، زمان آن رسیده است که در خصوص آینده رابطه بیشتر بیندیشید. بنا بر این اگر مسائل منفی زندگی را به کام شما تلخ می کنند، باید فکری به حال رابطه کنید.

شریک زندگی تان مدام شما را آزرده خاطر می کند

عادات رفتاری زیادی هستند که در نگاه اول ممکن است برای تان جالب و حتی با مزه باشند و به مرور زمان شما را آزرده خاطر کنند. اگر زمانی که شریک زندگی تان در حال تعریف کردن خاطره ای خنده دار است و شما آن را نا خوشایند می یابید و یا این که برای مثال آواز خواندن او در حمام (یا سایر عادات رفتاری این چنینی) شما را آزرده خاطر می کند، نشانه این است که مشکلی در رابطه پدید آمده و باید هر چه سریع تر در خصوص رفع آن بیندیشید.

تعداد دفعاتی که با یکدیگر بحث و جدل می کنید از کنترل خارج شده است

هر رابطه ای مسائل و مشکلات مخصوص به خود را خواهد داشت؛ بنا بر این بحث و جدل چیزی کاملا عادی است و راهکاری مناسب است برای این که خود را خالی کرده و در خصوص آن چیزی که آزرده خاطر تان کرده صحبت کنید. اما نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که این گونه بحث و جدل ها باید حد و اندازه ای داشته باشند و اگر مدام در حال بحث کردن با شریک زندگی خود هستید، می تواند نشانه این باشد که مشکلی جدی پدید آمده و باید فکری به حال آن کرد.

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید