ژست عکس در عکس ها بهتر جلوه کنید 4 ژست

ژست عکس

عکاس ها می توانند هر لحظه از زمان را شکار و برای همیشه ثبت کنند. شاید به همین خاطر است که همه دوست داریم در مقابل دوربین فوق العاده ظاهر شویم. حس خوبیه که به عکس خود نگاه کنی و بگویی نگا! چقدر خوب افتادم و چه ژست حرفه ای گرفته ام!

به نظر من هر کسی می تواند در مقابل دوربین عالی باشد، فقط کافیست با چند قانون ساده ژست عکس گرفتن آشنا باشی و از آنها پیروی کنی. برای اینکه کمکتان کنم راهنمایی تصویری که توسط عکاسی حرفه ای به نام جودی بال تهیه شده را برایتان آماده کرده ام. در این راهنما به شایع ترین اشتباهاتی که مردم در ژست گرفتن ها مرتکب می شوند اشاره شده و نحوه صحیح آن نیز آموزش داده شده است.

ژست بی خیالی

ژست بی خیالی

گرفتن ژستی S شکل با بدن بسیار عالی است و در عکس راحت تر نشانتان می دهد. هیچ لزومی ندارد مانند یک چوب یا یک سرباز وظیفه صاف و بی حالت بایستید. باید به حالت دستها نیز اهمیت دهید، به جای اینکه چهار انگشت یا همه دست را داخل جیب کنید فقط شست ها را داخل جیب قرار دهید.

حدود سه چهارم بدن خود را از دوربین بگردانید

ژست برای این که در عکس لاغرتر دیده شئیم

اگر می خواهید در مقابل دوربین لاغرتر جلوه کنید، باید از اینکه شانه ها صاف باشند پرهیز کنید، و به جایش سه چهارم بدن خود را از لنز دوربین بگردانید. در عکس دوم تصویر بالا، دو دست مدل در دید است و روی منطقه ران قرار دارد. این ترفند ژست عکس کمک می کند شما در عکس خیلی بهتر بیفتید.

هنگام ژست عکس مواظب دست هایتان باشید

ترفند ژست گرفتن

گاهی لمس صورت در عکاسی ایده ای خوب است. در این مورد، بسیار مهم است که کف دست به دوربین نباشد، به جای این کار کف دست باید مقداری از گونه را بپوشاند درست مانند نمونه ای که در تصویر بالا مشاهده می کنید.

شانه ها را پایین بیاورید

ژست حرفه ای

در ژست حرفه ای شانه ها را با کمی زاویه پایین بیاورید، این کار باعث می شود گردن بلند تر به نظر بیاید و در عکس راحت تر جلوه کنید. همچنین دست های خود را پنهان نکنید. در تصویر دوم دست مدل را می بینید که نزدیک آرنج قرار گرفته و کمک کرده عکس خیلی بهتر شود.

در عکاسی اگر عکس از بغل گرفته می شود، فراموش نکنید که ژست باید S شکل باشد نه صاف. فقط کافیست مقداری زانوی خود را خم کنید و شانه ها را پایین بیاورید. این کار کمک می کند هم لاغرتر و کشیده تر و هم راحت به نظر بیایید.

ژست شما تقریبا در بیشتر عکس هایی که مستقیم به دوربین نگاه نمی کنید و بدن را کمی از دوربین برگردانده اید، خیلی بهتر به نظر می آیید. اگر سرتان را هم کمی کج کنید، مانند این است که از پایین به طرف بالا و دوربین نگاه می کنید. این ترفند ژست ساده عکسی که می گیرید را از این رو به آن رو خواهد کرد و بسیار بهتر ثبت خواهید شد.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید