روش کراپ کردن عکس پرتره

روش کراپ کردن عکس پرتره

نحوه کراپ کردن عکس پرتره به اندازه انتخاب نوع لنز و یا نور عکس اهمیت زیادی دارد. روش درست کراپ کردن عکس باعث میشه عکس قشنگ تر و جالب تر به نظر بیاد.

روش کراپ کردن عکس پرتره

من همیشه عکس ها را بعد از عکاسی از زیر زانو، میان ران، روی کمر، بالای بازوها و از گردن به بالا کراپ می کنم. اگر بخواهم از کمر کراپ کنم از مدل می خواهم که دست ها را بالاتر بگیرد تا مجبور نباشم دست ها را هم کراپ کنم.

روش کراپ کردن عکس پرتره

به خاطر داشته باشید که عکس ها را نباید از روی مفاصل کراپ کنید. مثلا انگشت ها، مچ پا، زانو، و مچ دست. کراپ از روی چانه هم عکس را خراب می کند.

چندین قانون طلایی برای کراپ کردن عکس وجود دارد. قوانینی که تفاوت زیادی در عکس ایجاد می کنند و عکس را جذاب تر می کند.

۵ نکته مهم برای کراپ کردن عکس های پرتره

کراپ کردن عکس با دوربین
کراپ کردن در دوربین

کراپ کردن در دوربین یعنی هنگام گرفتن عکس با دوربین عکس را کراپ کنیم به طوری که دیگر نیازی به کراپ کردن بعد از گرفتن عکس نداشته باشیم.

کراپ کردن عکس در دوربین خیلی با کراپ کردن آن بعد از گرفتن عکس تفاوت دارد. پر کردن قاب و گرفتن عکس از نزدیک باعث می شود تمام تمرکز روی فرد جمع شود و دیگر پیش زمینه عکس مشخص نباشد.

از امتیازهای دیگر کراپ کردن عکس در دوربین این است که روی اندازه فایل هیچ تاثیری نمی گذارد. عکسی که بعد از گرفتن کراپ می شود تنها ۱۰ الی ۱۵ دصد اندازه فایل را باقی می گذارد. به عنوان مثال اگر حجم عکس ۳۰ مگابایت باشد بعد از کراپ کردن ۳ مگابایت باقی می ماند. وقتی رزولوشن عکس پایین باشد کیفیت آن هم کم می شود.(سیارک)

اگر عکس کامل است آن را کراپ نکنید
آموزش کراپ کردن عکس

به نظر من کراپ کردن عکس از میان ران زیباتر به نظر می رسد تا از روی زانوها. از طرفی مشخص بودن پاها پایین تر از لباس کمی عکس را شلخته می کند.

به روش های مختلفی می توان با ژست های مختلف عکس های جذاب تری از افراد تهیه کرد. به عنوان مثال بعضی ژست ها اعضای بدن فرد را کشیده نشان می دهد. بعضی ژست ها ویژگی های خوب فرد را بیشتر نشان می دهد و ویژگی های بد ا و را مخفی می کند.

یک قانون کلی می گوید عکس را طوری کراپ کنید که فرد کشیده تر نشان داده شود. کراپ کردن عکس از روی زانو، کمر، آرنج، انگشت ها، مچ پا، و مچ دست فرد را چاق تر نشان می دهد. کراپ کردن از بازوها و پاها فرد را به شکل مربع یا بزرگ تر از سایز اصلی خودش نشان می دهد.

چانه را کراپ نکنید و چشم ها در یک سوم بالای کادر قرار بگیرند
آموزش کراپ کردن عکس

قرار دادن چشم ها در یک سوم بالای کادر عکس بهتر از کراپ کردن عکس از روی چانه می باشد. گرفتن عکس از چانه نشان می دهد که دقت کافی هنگام عکاسی ندارید. هنگامی که چشم ها در یک سوم بالای کادر قرار بگیرند پرتره قوی تر به نظر می رسد.

این یک کادربندی ساده برای عکس پرتره روی مجله است که کمی فضای خالی در سمت چپ عکس باقی گذاشته شده تا بتوان متن یا عکس هایی را به آن اضافه کرد.

آموزش کراپ کردن عکس

اما دوباره عکس از نزدیک کراپ شده چون دست ها کمی عکس را شلخته کرده بود. همانطور که می بینید چشم ها در یک سوم بالای کادر قرار دارند.

قوانین را بشکنید و عکس را به شیوه خودتان کراپ کنید
آموزش کراپ کردن عکس

توصیه های بالا را به عنوان نکاتی برای شروع کار در نظر بگیرید و خودتان شیوه ای را پیدا کنید که برای منظور شما کاربرد دارد. ابتدا پرتره ای با طول کامل بگیرید و با اصول کراپ کردن را شروع کنید. سپس قوانین را بشکنید و ببینید کدام یک شما را بیشتر راضی می کند.

آموزش کراپ کردن عکس

موقعیت و ژست هر فردی که از او عکس می گیرید متفاوت است پس نگران نباشید و گیج نشوید و به شیوه خودتان عکس را کراپ کنید. گاهی اوقات کراپ کردن عکس از روی قوانین نتیجه جالبی نمی دهد. به عنوان مثال اگر فرد لباس آستین سه ربع پوشیده باشد و طبق قوانین عکس را کراپ کنیم دست ها پایین تر از آستین مشخص می شود. پس بهتر است کمی بالاتر عکس را کراپ کرد تا دست ها مشخص نباشد.bedunim

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید