ژست حرفه ای، چگونه در عکس لاغر تر دیده شویم

چگونه در عکس لاغرتر دیده شویم

آیا می دانستید می توانید با دوربین عکاسی کاری کنید که بدون نیاز به رژیم غذایی در عکس لاغر تر و کشیده تر دیده شوید؟ در این مقاله می خواهم شما را با ترفندهای ژست گرفتن آشنا کنم که بتوانید با کمک آنها این کار را انجام دهید.

در زمان ژست گرفتن با زاویه بایستید

در زمان ژست گرفتن با زاویه بایستید

اگر مستقیم به طرف دوربین بایستید در واقع عریض ترین حالت ممکن را در معرضش قرار داده اید. جین و شاون مورئو که از عکاسان حرفه ای عروسی هستند توصیه می کنند: به جای اینکه صاف بایستید با کمی زاویه این کار را انجام دهید. اگر بدنتان را در زاویه ۴۵ درجه قرار دهید و یک پا را جلو بگذارید می توانید از عرض بدن در عکس کم کنید و لاغر تر نشان دهید.

برای ژست حرفه ای دست های خود را بالا نگه دارید

پایین نگه داشتن دست ها و فشار دادنشان به پهلوها آنها را عریض تر نشان می دهد. قرار دادن دست ها روی ران روشی ساده برای جلوگیری از این کار است. اگر این کار برایتان جذاب نیست می توانید دست ها را دو سمت خود و بدون اینکه روی پهلوها استراحتشان دهید نگه دارید. اجازه دهید مقدار فضا بین بدن و دست ها باشد. می توانید دست ها را در سطح ران ها نگه دارید و سپس به عقب ببریدشان. با این کار شانه ها را عقب می کشید و فضایی که می خواهید ساده تر ساخته می شود.

ژست خود را کامل کنید

بهبود وضعیت قرار گرفتن بدن تنها برای کمرتان خوب نیست، بلکه ظاهرتان را بلافاصله لاغر تر جلوه می دهد. صاف ایستادن با عقب دادن شانه ها و آوردن جلو قفسه سینه را تمرین کنید. ما به صورت طبیعی تمایل به قوز کردن داریم، بنابراین وقتی کمی به عقب کشیده شوید حالت بدنتان نیز صاف می شود.

در ژست حرفه ای سرتان را جلو نگه دارید

در زمان ژست برای عکس از صورت برای اینکه از غبغب و عریض جلوه کردن سر پیشگیری کنید، سرتان را کمی جلو بیاورید. چانه را کمی بیرون بیاورید. این کار سر را کمی به جلو می آورد اما پایین خط فک و گردن را باریک می کند. مقداری چانه را پایین کشیدن باعث می شود ژستتان غیر طبیعی به نظر نیاید.

زبان را بالا ببرید

از این ترفند عجیب برای جلوگیری از غبغب استفاده کنید.در زمان ژست برای عکس از صورت زبانتان را به سقف دهانتان فشار دهید. به نظر عجیب می آید اما این کار عضله زیر چانه را منقبض می کند و ظاهری لاغر تر به شما می دهد.

ژست پاها در زمان عکس گرفتن حرفه ای

در ژست حرفه ای پاها را در قسمت مچ پا به صورت ضربدری قرار دهید

اگر در حال نشسته عکس می گیرید به جای اینکه پاها را از قسمت زانو ها روی هم بیندازید از قسمت مچ پاها این کار را بکنید. وقتی پاها را روی هم می اندازیم ممکن است مناطق دارای مشکل مانند سلولیت نشان داده شوند. اما با انداختن پاها روی هم از ناحیه مچ پا و کمی خم کردن زانوها، بدن خود را کشیده اید و توجه را به سمت صورت آورده اید.

برای لاغرتر دیده شدن لبه صندلی خود بنشینید

اگر در عکسی نشسته بودید، دوباره به بدن خود زاویه دهید و روی لبه صندلی بیایید. عقب نشستن ممکن است باعث شود قوز کنید. عقب نشستن در ژست عکاسی  باعث می شود پاها در عکس از فرم اصلی خود خارج شوند و غیر طبیعی جلوه کنند. وقتی ژست حرفه ای می گیرید و لبه صندلی می نشینید مجبور هستید حالت صاف به خود بگیرید و پاها نیز فرم طبیعی خود را حفظ می کنند.

برای داشتن ژست عکاسی زاویه دوربین را پایین بگیرید

برای جلوگیری از ایجاد غبغب در عکس از عکاس بخواهید زواویه دوربین را بالا نگیرد. اگر دوربین پایین خط چانه تان بود، بلافاصله در عکس زیر گلویتان یک غبغب ظاهر خواهد شد. کمی پایین دادن زاویه دوربین کمک می کند دیگر چنین مشکلی نداشته باشید و لاغر تر نشان دهید.

برای ژست حرفه ای رنگ های قوی و تیره بپوشید

مسلما شنیده اید که مشکی لاغر نشان می دهد اما این بدان معنا نیست که باید دیگر رنگ ها را فراموش کنید. هر رنگ تیره ای مانند قهوه ای تیره، بنفش و آبی دریایی در زمان عکس گرفتن همین تاثیر را دارند. تا جایی که می توانید در زمان ژست عکس رنگ های قوی را به کار ببرید، لباس هایی که الگوهای بزرگ یا عکس های بزرگ رویشان چاپ شده می توانند بزرگتر از آنچه هستید نشانتان دهند. اگر می خواهید تمرکز روی صورتتان باشد، یک رنگ قوی مانند رنگ های تیره بهتر می توانند کمکتان کنند.

لباس انتخابی در زمان ژست عکاسی سایز شما باشد

می خواهید بدانید مهمتر از رنگ لباسی که در زمان ژست گرفتن برای عکاسی انتخاب می کنید چیست؟بله! اندازه بودن لباس! از پوشیدن لباس های گشاد که از بدنتان می افتند و ظاهرتان را عریض می کنند بپرهیزید به جایش از لباسی خوش دوخت و اندازه استفاده کنید. جاهایی از بدنتان را که لاغر تر است برجسته کنید. مثلا با یک کمربند یا لباسی که کمرش باریک باشدتا در عکس لاغر تر و کشیده تر بیفتید.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید