کارناوال باستانی عجیب قبیله‌ای در ایتورن

در یکی از باستانی‌ترین کارناوال های اروپایی که پیشینه آن به قبل از امپراتوری روم برمی گردد، ساکنین دو شهر از منطقه خود مختار باسک، ایتورن و زوبیتا، زنگوله‌هایی را به منظور ترساندن شیطان و ...

در یکی از باستانی‌ترین کارناوال های اروپایی که پیشینه آن به قبل از امپراتوری روم برمی گردد، ساکنین دو شهر از منطقه خود مختار باسک، ایتورن و زوبیتا، زنگوله‌هایی را به منظور ترساندن شیطان و آرزوی محصول و برداشت خوب برای کشاورزان ، به صدا درمی آورند. 
بنا بر این گزارش، گروهی از مردم قوم جولدوناک (Joaldunak) که ملقب به زانپانزار (Zanpantzar) هستند، در این جشنواره حضور پیدا می‌کنند. این جشنواره در محدوده‌ی روستاهای پیرنه‌ای دو شهر ایتورن و زوبیتا برگزار می‌شود. 
در زمان اجرای کارناوال، سایه گروهی از Joaldunak ها (مردم قوم جولدوناک) بر زمین نقش می بندد. 
رقصنده‌های زنگوله‌دار که Joaldunak (جولدوناک) نامیده می شوند، رقص آیینی خود را برای دور کردن ارواح شیطانی و بیدار کردن بهار پیش روی، در راهپیمایی جشن‌های کارناوال در ایتورن به نمایش می گذارند. 

در برگزاری این جشنواره در ایتورن، فرد خوشگذرانی با اره برقی در دست، یک روستایی سوار بر الاغ را همراهی می کند. 

فرد دیگری با لباسی پوشیده از برگ درختان در این کارناوال حضور پیدا کرده است. 
مردم نیز در مسیر بین ایتورن و زاپیتیا در مراسم سنتی Joaldunak (با پوششی از پوستین) حضور دارند. 
در حین برگزاری این جشنواره در ایتورن، عیاشانی نقاب پوش جلوی درب منازل می ایستند. 
دو Joaldunak جوان نیز در کارناوال بین دهکده های پیرنه، ایتورن و زاپیتیا به چشم می خورند. عیاشان نقاب پوش جشن های کارناوال را همراهی می کنند. مردی در لباس خرس نیز در جشن، در کنار رقصنده های زنگوله دار، در راهپیمایی کارناوال حضور دارد. 
 
  
 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید