حریم خصوصی مناسب برای کارمندان

وسایل اداری در روحیه بخشیدن به تیم ، تبادل اطلاعات و بازدهی اهمیت زیادی دارد. وسایل حراج دست دومی که به درستی انتخاب می شوند در تضمین چنین مواردی نقش دارند ، البته فضای اداره را نیز باید در نظر گرفت. یک نمونه معمول در چیدمان ادارات مدل اطاقکی می باشد.

در هنگام خرید وسایل برای اداره از قبیل لوازم دست دوم حراج که شامل اطاقک اداری هم می شود ، موارد مختلفی را باید در نظر گرفت. شرکت باید فضای اداره ، تعداد کارکنان، نوع کار و غیره را به هنگام انتخاب وسایل دست دوم در نظر بگیرد. نوع مناسب اثاثیه اداری این امکان را به کارمندان می دهد تا از تواناییهایشان به نحو احسن استفاده کنند. وسایلی که در جای مناسب قرار گرفته باشند ، این امر را تضمین می کنند که کارمندان بدون مشکل به وظایف خود عمل کرده و کارهایشان را درست انجام دهند. وسایل نامناسب تنها مانع آنها شده و باعث کندی روند کار آنها می شود. این تنها مربوط به میز و صندلیها نیست بلکه با دیگر اثاثیه ی اداری نیز مرتبط است. قفسه ی پرونده ها ، میزهای کامپیوتر و پرینتر، چراغها و ... همگی به افزایش بازدهی در اداره کمک می کنند. هم چنین وسایل برگزیده به اداره ظاهری حرفه ای می بخشند که به واسطه ی آن ها ، کارمندان می توانند تاثیر خوبی روی مراجعینشان بگذارند. اگر محیط کاری شیک و گرم باشد، کارمندان راضی تر بوده و تمایل بیشتری به کار در اداره خواهند داشت. بنابراین ادارات مختلف برای ارتقاء ظاهر اداره خود شروع به استفاده از اجناس و الگوهای گوناگون کرده اند. انواع مختلفی از چیدمان وسایل وجود دارد که هرکدام مختص مشاغل و ادارات مختلف می باشد. شرکتهایی وجود دارند که برای ادارات اثاثیه می سازند ، آنهایی که اثاثیه اداری را به دیگر ادارات اجاره می دهند و یا حتی آنهایی که دست دوم این اثاثیه را به آنها می فروشند ، تا مقرون به صرفه باشد. ( سیارک)

تاثیر چیدمان اطاقکی

در دنیای امروزی ، حفظ فضا و محیط کاری سالم برای کارمندان توسط ادارات از اهمیت برخوردار است. در گذشته ، بیشتر ادارات دفتر کار اختصاصی برای کارمندانشان داشتند. با وجود اینکه این امر، محیط کاری خوبی را به دور از هرگونه مزاحمت برای آنهایی که نیاز به فکر کردن در مورد کارهای مهم دارند ، فراهم می سازد ؛ آنها را از همکارانشان جدا می کند. این کار باعث قطع رابطه با دیگر همکاران و عدم تعامل میان کارمندان می شود. دفتر کار اختصاصی ممکن است حریم خصوصی خوبی را ایجاد کند ولی باعث جدایی افراد از یکدیگر شده که نهایتا" منجر به تاثیر در محیط کاری به طرز منفی می گردد . اگرچه همه کارمندان تاحدی خواهان حریم خصوصی هستند ، دوست دارند با دیگر همکارانشان نیز تعامل داشته باشند . این امر به آنها آرامش می دهد و فشار کار را کمتر می کند. دفتر اختصاصی در این زمینه ها کارآمد نیست.

در این موارد بهترین گزینه تهیه اطاقک اداری برای آنهاست. اساسا" این اطاقکها پایگاههای کاری هستند که به صورت تفکیک شده کنار هم قرار می گیرند تا برای کارمندان استقلال نسبی فراهم کنند و هم چنین به آنها امکان تعامل با همکارانشان را نیز بدهند. این بخش ها دارای دیواره هایی با ارتفاع گوناگون می باشند.

هنگامی که یک اداره دارای محدودیت در فضا و غیره است این اطاقکها گزینه ی خوبی برای استفاده می باشند و قابل خرید از تمامی حراجیهای اثاثیه اداری هستند که قیمتشان مقرون به صرفه است و در مقابل از کیفیت کمتری برخوردارند. شرکتهایی هم هستند که اطاقکهای دست دوم را با قیمت پایینتر می فروشند که خرید آنها را برای خریداران راحتتر می کنند. این اطاقکها با چوب یا ورقه هایی که با مواد مختلف طراحی شده اند ؛ از قبیل پارچه ،شیشه ، فلز و... ساخته می شوند. هر یک از این اجزاء به جذابیت این اطاقکها می افزاید.
امروزه اطاقکها در رنگهای مختلفی عرضه می شوند و آنهایی که به دنبال خرید اینگونه از وسایل هستند می توانند خود، آنها را بسازند. شرکتهایی هستند که چوب وسایل مورد نیاز برای دفاتر خانگی را می فروشند که می توان از آنها در ساخت اطاقکهای مناسب استفاده کرد. نصب اطاقکها دارای مزیتهای گوناگونی است. آنها فضای کمتری را اشغال می کنند و این امکان را می دهند که پوشه های مختلف و... را بدون مشخص کردن نوع آنها دسته بندی کرد. همچنین نوعی حریم خصوصی را فراهم می کنند و به کارمندان فرصت تعامل و نشستهای دوستانه که باعث سیال سازی ذهن میشود را می دهند. حتی آنها را می توان ازحراجی ها به صورت عمده و با قیمت مناسبتری در طرحها و رنگهای گوناگون تهیه کرد. بدین وسیله میتوان مطمئن بود که با دفتر همخوانی داشته و به آن فضایی حرفه ای می بخشد. با داشتن جا برای پوشه ها، سیمها، کلیدها و دیگر لوازم مورد نیاز در ارتباطات روزمره ، آنها نقش یک دفتر خصوصی را ایفا می کنند و امکان برقراری تعامل فردی را نیز فراهم می سازند. اگر شرکتی پی ببرد که اطاقکها با نیاز شرکت تناسبی ندارد ، می توانند طبق قرارداد شرکتی از چوبهای ساخت خانگی وسایل استفاده کنند و با قیمت مناسب اطاقک مورد نظر خود را طراحی کنند. با در دسترس بودن طرح ها و اجزای گوناگون ، اطاقک می تواند ظاهری حرفه ای داشته باشد ، به علاوه با رنگ بندی دفتر همخوانی داشته و محیط گرمی را برای کارمندان فراهم آورد. ( سیارک)

نکاتی مهم در انتخاب اطاقکها

در یک اداره انتخاب وسایل مناسب ضروری است. این امر در بازدهی ، محیط و اشتیاق کارمندان موثر است .پس موارد مختلفی در انتخاب اطاقک برای محیط دفترتان وجود دارد که باید در نظر بگیرید. اگرچه این اطاقکها بهترین روش صرفه جویی در فضا هستند و بنیاد و تعامل تیم کاری را قوت می بخشند، استقلال فردی کارمندان را نیز کاهش می دهند. با این وجود اطاقکها در ارتفاعات گوناگونی عرضه می شوند که می توانند تضمین کننده حریم خصوصی باشند.
البته اطاقکی که دیوارهای بلندی دارد ، فضا را بسته می کند. موادی که در ساخت اطاقکها استفاده می شوند روی قیمت آنها تاثیر می گذارند. مواد مختلف قیمتهای گوناگون دارند و همچنین مدل سازه نقش مهمی در قیمت آن دارد. اطاقکها هنوز هم برای آنهایی که فضای کافی ندارند گزینه ی مناسبی است. یک رئیس و یا موسس یک شرکت دارای سرمایه کافی برای تهیه میز کار جداگانه برای هر کارمند نیست. همچنین ممکن است جای کافی هم برای این کار وجود نداشته باشد. با این حال با نصب اطاقک فضای زیادی باقی می ماند.

اطاقکها با تعبیه فضاهایی برای عبور سیمها بدون ایجاد بریدگی در میز عرضه می شوند که ظاهر تمیزی به آن می دهند. در هنگام تهیه اطاقکها ،ارتفاع بخشها برای مدیر و یا ناظر مهم است. بدین وسیله او می تواند میزان بازدهی هر کارمند را ببیند و ارزیابی کند. این کاربه آنها در یافتن راهی برای روشهای مفید در افزایش بازدهی هر کارمند کمک می کند. علاوه بر اینکه اطاقک فضای کمتری می گیرد ، تصمیم گیری و طراحی درست هم در این زمینه باید انجام شود. با این کار می توان مطمئن بود که اطاقک در جای درستی تعبیه شده چراکه نصب و برداشتن آن زمان بر و گران است. اندازه اطاقکهای اداری خریداری شده از حراجی ها هم مهم است. اطاقک خیلی بزرگ تنها فضا را اشغال می کند در حالیکه سایز خیلی کوچکتر آن باعث صلب انعطاف پذیری و راحتی کارمند می شود.ترجمه  itrans.ir 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید