جاهایی از منزل که نباید هنگام خانه تکانی فراموش شوند

جاهایی از منزل که نباید هنگام خانه تکانی فراموش شوند، بعضی جاها در منزل هستند که نیاز به نظافت هفتگی ندارند و ممکن هست سالی یکی دوبار فقط در هنگام خانه تکانی سراغشان برویم. با رعایت برخی نکات ساده در تمیزکردن وخانه تکانی منزلتان جاهایی از خانه را که از آن غافلید را تمیز کنید و خود را برای شروع فصل بهار اماده کنید

بعضی جاها در منزل هستند که نیاز به نظافت هفتگی ندارند و ممکن هست سالی یکی دوبار فقط در هنگام خانه تکانی سراغشان برویم. هرچند که اگر هر فصل این نقاط را تمیز کنید، کار خانه تکانی عید سریعتر و راحت تر خواهد بود.

۱ ) داخل کابینت

داخل کابینت از نقاطی در آشپزخانه هستند که به مرور زمان تمیز کردن آنها دشوار می شود. انواع آلودگی ها همراه با چربی ها روی درهای داخلی کابینت جمع می شود. همین طور زیر ظروف چیده شده در کابینت. اگر تمیزکردن آنها را سالی یکبار هنگام خانه تکانی انجام دهید، کارتان دشوار و زمان بر خواهد شد. به شما پیشنهاد می کنیم، بهتر است سبک زندگی خود را عوض کنید و این کار را اگر ماه به ماه انجام نمی دهید حداقل هر سه ماه یکبار انجام دهید تا آلودگی ها به خورد کابینت نروند و تمیزکردن آن را از انچه هست را سخت تر نکنند.

۲ ) ماشین ظرفشویی

برای اینکه اطمینان حاصل کنید این وسیله مهم و پرکار در آشپزخانه ، به خوبی بشقاب ها و لیوان ها را تمیز می کند باید خودش را نیز هر از گاهی تمیز کنید. علاوه بر اینکه ظاهر و بخصوص درب آن مانند کابینت ها در معرض آلودگی و چربی قرار می گیرد ، داخل ماشین نیز باید تمیز شود. پس بهتر است اینبار پیش از آنکه بشقاب های کثیف را داخل ماشین ظرفشویی بچینید، داخل آن را به خوبی تمیز کنید. ابتدا آشغال های باقیمانده کف ماشین ظرفشویی را جدا کنید و سپس یک دور با مواد مخصوص تمیز کردن ماشین ظرفشویی، آن را بدون اینکه ظرفی داخلش باشد روشن کنید تا شسته و ضدعفونی شود. فیلتر ماشین را برحسب میزان استفاده خالی و تمیز کنید.

۳ ) یخچال

وقتی صحبت از تمیزکردن یخچال به میان می آید منظور تمیز کردن داخل و خارج آن است. نیاز است هر چند وقت یکبار قفسه های داخل یخچال را خارج کرده، بشویید. سپس در جای خود قرار داده و وسایل داخل آن را مجدد در یخچال قرار دهید. اینکار به شما کمک می کند از شر آلودگی های احتمالی که داخل یخچال هست، راحت شوید و مواد غذایی سالم تر بماند. درب یخچال را با دستمال تمیز، آب و مقدار کمی سرکه سفید تمیز کنید.

۴ ) مایکروویو و فر

اگر زمانیکه مایکروفر یا فر را روشن می کنید بوی سوختگی هرچند خفیف احساس کردید، از زمان تمیز کردن آن مدت زمانی است که گذشته، پس سریع دست به کار شوید. برای تمیز کردن داخل مایکروفر یا فر ابتدا با دستمال خشک هرچه تکه غذا ریخته خالی کنید سپس با چند قطره سرکه سفید و مقداری پودر جوش شیرین داخل آن را تمیز کنید. ( سیارک)

۵ ) ماشین لباسشویی

شاید به این فکر کنید که وسیله ای که خود همیشه در حال شستشو است نیازی به تمیز شدن ندارد اما این اشتباه است. هرازگاهی نیاز است داخل این وسیله را تمیز و ضدعفونی کنید. پیش از آنکه لباس ها را داخل لباسشویی بریزید به جای استفاده از پودر لباسشویی این بار مقداری سرکه سفید و جوش شیرین بریزید و لباسشویی را در حالیکه خالی است روشن کنید و بگذارید روی برنامه کوتاه (بین ۲۰تا۳۰ دقیقه) با آب ۶۰ درجه شسته شود. پس از آن یکبار دیگر لباسشویی را روشن کنید که اینبار فقط با آب داخل آن شسته شود. حتما لایه های داخلی پلاستیکی ماشین را خشک کنید.

نظافت این ۵ قسمت از منزل را هنگام خانه تکانی در کنار نظافت روتین منزل فراموش نکنید.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید