برترین مراکز خرید استانبول

برترین مراکز خرید استانبول تقریبا در هر گوشه شهر استانبول می توانید حداقل یک مرکز خرید نسبتا بزرگ بیابید. بسیاری از آنها به میدان تکسیم نزدیک و به راحتی با اتوبوس ، مترو یا تاکسی قابل دسترسی هستند.آشنایی تصویری با برترین مراکز خرید استانبول برای داشتن سفری خاطره انگیز به یادماندنی روزهای حضورتان در ترکیه

اکثر مراکز خرید استانبول بسیار جوان هستند و تاریخ روی کار آمدن آنها به اواخر سالهای ۸۰ باز می گردد. زمانیکه مراکز خرید و به عبارتی مال  به دنیای امروزی وارد شدن، مردمان ترکیه نیز به خوبی از آنها استقبال کردند. تقریبا در هر گوشه شهر استانبول می توانید حداقل یک مرکز خرید نسبتا بزرگ بیابید. بسیاری از آنها به میدان تکسیم نزدیک و به راحتی با اتوبوس ، مترو یا تاکسی قابل دسترسی هستند.

۱ ) آک مرکز (Akmerkez)

آکمرکز در اتیلر (Etiler)، در نزدیکی بشیکتاش، قرار دارد. این منطقه یکی از محبوب ترین مناطق در شهر استانبول است که به منطقه تجاری لونت (Levent) و مسلک (Maslak) نیز نزدیک است. مرکز خرید آکمرکز چهار طبقه دارد که در آن ۲۵۰ فروشگاه وجود دارد. مرکز خرید آکمرکز از جمله مراکز خرید استانبول است که دسترسی به آن از طریق وسایل نقلیه عمومی ساده است. این مرکز خرید در سال ۱۹۹۵ بعنوان برترین مرکز خرید اروپا انتخاب شد و در سال ۱۹۹۶ نیز لقب برترین مرکز خرید جهان را به خود اختصاص داد. این مال، یک مرکز خرید خاص بوده، چرا که هیچ مال دیگری هر دو لقب را ندارد. مرکز خرید آکمرکز بین ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب باز است.

آدرس : Ulus Caddesi No : 3 Etiler – Istanbul

۲ ) ایستینیه پارک (Istinye Park)

مرکز خرید ایستینیه پارک بعد دیگری به فرهنگ خرید در استانبول اضافه کرد. این مرکز خرید که فضای بسته آن دارای سقف شیشه ای است علاوه بر اینکه شامل فروشگاههای مختلف می شود ، یک فضای سبز وسیع و مرکز تفریحی برای کودکان ، کلوب بازی و یک بازار به سبک معماری تاریخی ترکیه و ۱۲ سالن سینما دارد. این مرکز خرید در محدوده ایستینیه ( istinye ) در منطقه Sariyer قرار دارد.

آدرس : İstinye Bayırı Cad. No: 73 – Sarıyer – Istanbul

۳ ) کانیون (Kanyon)

مرکز خرید کانیون یک مرکز خرید چهار طبقه در منطقه تجاری لونت (Levent) است. در این مرکز خرید ۱۶۰ فروشگاه وجود دارد که اکثر آنها برندهای مطرح و محبوب ترکیه هستند. علاوه بر اینها رستوران، کافه و یک کلوب ورزشی و سالن های سینما نیز از جمله مواردیست که در این مرکز خرید یافت می شود.

آدرس :  Büyükdere Caddesi، No:185

۴ ) سیتیز ( City’s)

اگر می خواهید هم در مرکز مد شهر استانبول باشید هم به خرید در یک مال مجلل بپردازید باید از مرکز خرید سیتیز (City’s) در نیشانتاشی (Nişantaşı) از منطقه شیشلی (Sisli) بازدید کنید. این مرکز خرید به میدان تکسیم نیز نزدیک است. همانند سایر مراکز خرید استانبول، سیتیز علاوه بر فروشگاه های  متعدد، کافه و رستوران های متنوعی نیز دارد.

آدرس : Teşvikiye Mahallesi Teşvikiye Caddesi No:162

۵ ) نیشانتاشی (Nişantaşı)

اگرچه نیشانتاشی یک مرکز خرید نیست اما از جمله مناطقی است که علاقه مندان به خرید را به سوی خود می کشاند. نیشانتاشی را مرکز مد و فشن شهر استانبول می دانند. بیشتر ساکنین این منطقه از استانبول، خارجی ها هستند، نیشانتاشی منطقه ای اعیان نشین و گران در استانبول به شمار می رود. بسیاری از برندهای فوق لوکس و مطرح جهان از جمله لویی ویتون، پرادا، دیور، گوچی، کارتیر و همچنین برندهای روزمره در این منطقه بوتیک دارند.

۶ ) خیابان بغداد (Bagdat Caddesi)

در بخش آسیایی شهر استانبول خیابانی به طول ۱۴ کیلومتر در امتداد دریای مرمر قرار گرفته است ، خیابان بغداد یکی از محبوب ترین خیابان های شهر استانبول است که در آن نه تنها می توانید ساختمان های قدیمی و چوبی شهر را ببینید بلکه می توانید به خرید کردن و پیاده روی نیز بپردازید. خیابان بغداد همچنین بخاطر وجود رستوران های مطرح بین المللی و کافه های متعددش شهرت دارد.

۷ ) فروم استانبول (Forum Istanbul)

هر آنچه نیاز داشته باشید، بدون هیچ تردیدی در مرکز خرید فروم استانبول خواهید یافت. مرکز خرید فروم استانبول در سال ۲۰۰۹ افتتاح شده و فضای وسیعی را به خود اختصاص داده است. در این مرکز خرید اولین آکواریوم بزرگ ترکیه و همچنین موزه یخی را می توانید بیابید. از بزرگترین فروشگاههای آن می توان به برند ایکیا (IKEA) اشاره کرد. علاوه بر اینها در این مرکز خرید برندهای لوازم ورزشی ، فروشگاههای تکنولوژی، ۶۲ فروشگاه لباس و کفش، ۱۵ کافه، ۳۴ رستوران و ۱۰ سالن سینما نیز وجود دارند.

آدرس : Kocatepe Mahallesi,Paşa Caddesi, Bayrampasa – Istanbul

۸ ) گالریا (Galleria)

گالریا یکی از قدیمی ترین مراکز خرید استانبول که در نزدیکی فرودگاه آتاتورک قرار گرفته است. مرکز خرید گالریا در دهه هشتاد ساخته شد و طرح آن از مرکز خرید هیوستون گالریا در هیوستون تگزاس الهام گرفته است. همانند سایر مراکز خرید نام برده ، گالریا نیز فضای وسیعی دارد و در آن علاوه بر فروشگاههای لباس، رستوران و سینما، یک سالن بولینگ و یک زمین برای اسکیت روی یخ نیز وجود دارد.

آدرس : Bakırköy Ataköy arası sahilyolu, Istanbul

۹ ) متروسیتی (Metrocity)

متروسیتی یک مرکز خرید چهار طبقه است که ۱۴۰ فروشگاه دارد. این مرکز خرید در منطقه تجاری لونت (Levent ) قرار گرفته و به راحتی از طریق خط M2 مترو قابل دسترسی است.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید