هفت ویژگی‌ افرادی که ذهن قوی دارند

هفت ویژگی‌ افرادی که ذهن قوی دارند ذهن قوی، انتخاب و دیسپلین است، نه یک ویژگی ذاتی و شانسی. داشتن ذهنی قوی به توانایی شما در دیدن جنبه‌های مثبت هر چالش و هوش عاطفی شما بستگی دارد. زندگی پر از مشکلات است، و همه ما با مشکلات عدیده مواجه می‌شویم. صرف نظر از موقعیتی که در آن قرار می‌گیرید، شما باید محکم باشید

افرادی که ذهن قوی دارند، با سناریوهای مختلف زندگی خود را سازگار می‌کنند، یاد می‌گیرند و رشد می‌‌یابند. آنها قدمهای جسورانه بر‌می‌دارند و با موفقیت از سختی‌ها عبور می‌کنند. اگر شما ویژگی‌های زیر را دارید، فردی با ذهن قوی هستید.

ذهن قوی، انتخاب و دیسپلین است، نه یک ویژگی ذاتی و شانسی. داشتن ذهنی قوی به توانایی شما در دیدن جنبه‌های مثبت هر چالش و هوش عاطفی شما بستگی دارد. زندگی پر از مشکلات است، و همه ما با مشکلات عدیده مواجه می‌شویم. صرف نظر از موقعیتی که در آن قرار می‌گیرید، شما باید محکم، و با درکی مثبت به مسائل بنگرید و قدم های حیاتی و مهم بردارید. شما فردی قوی ذهن هستید، اگر:

۱ ) می‌توانید احساس و منطق را متعادل کنید

شما از لحاظ ذهنی قوی هستید اگر، مسئله را کاملاً درک کرده و احساسات منفی و قوی خود را درک و کنترل کنید. سپس، با منطق موقعیت را بسنجید و تصمیمات قاطع بگیرید، و با لحظات سخت که هوش عاطفی شما را می‌سنجند، مواجه شوید. متعادل کردن احساسات و منطق مهارتی است که می‌توان آن را از راه شکیبایی و درک، بهبود بخشید.

۲ ) با تغییرات سازگار شوید

تغییر کار ساده ای نیست، اما توانایی سازگار شدن با موقعیتهای جدید در زندگی، دال بر توانمندی ذهن است. آیا در هر تغییر موقعیتی را می‌بینید؟ ذهن قوی شما را قادر می‌سازد تا توجه خود را به جنبه‌های بدتر معطوف نکنید، بلکه برای پیشبرد هر چه بهتر مسئله نهایت تلاش خود را خواهد کرد.

۳ ) زندگی و تصمیمات شما بر پایه‌ی ارزشهای شماست

افراد قوی ذهن می‌توانند  بر اساس اصول و باورهای خود زندگی کنند. آنها می‌دانند که چگونه اولویت‌های خود را مدیریت کنند، و تصمیمات خود را در راستای ارزش های اخلاقی اتخاذ ‌کنند. دیدگاه ها و سبک زندگی دیگران هرگز بر آنها تحمیل نخواهد شد.

۴ ) به استقبال شکست می‌روید

افراد دارای ذهن قوی می‌دانند که در مسیر موفقیت، شکست نیز نهفته است. آنها از امتحان فرصت‌های جدید، به دلیل شکست در زندگی، دست برنمی‌دارند. چشمگیرترین موفقیت ها در زندگی، در ناامیدانه‌ترین لحظات بدست می‌آیند. شکست شما را وادار می‌کند تا مثبت بیاندیشید و راه‌حل‌های بکر را امتحان کنید.

 

۵ ) به خشم یا حسرت متوسل نمیشوید

قدم برداشتن به جلو، زمانیکه هنوز به بدبیاری‌های گذشته می‌اندیشید، سخت خواهد بود. داشن ذهن قوی به شما کمک می‌کند تا از دردهایی که در گذشته تجربه کرده‌اید، خلاص شوید. شما یاد می‌گیرید که خود را ببخشید و به جلو قدم بردارید. آیا قادرید که از افراد سمی دوری کنید؟ برخی از افراد می‌توانند ناامید کننده باشند. با این وجود، افراد قوی ذهن می‌توانند این افراد را شناسایی کنند و تعامل خود با آنها را به حداقل برسانند. آنها با هر فرد مسئله ساز به روشهای مختلف روبرو می‌شوند و هرگز به آنها اجازه نمی‌دهند که از مرزها فراتر بروند.

۶ ) قاطع هستید

آیا فکر می‌کنید که ذهن شما بر توانایی شما در رسیدن به موفقیت غلبه دارد؟ این یک حقیقت است، و شما بدون شک شکست خواهید خورد اگر ذهن خود را معطوف به شکست کنید.

بسیاری از افرادی که رکوردهای موفقیت‌آمیز در جهان به جا گذاشته‌اند، از تغییر قوه ذهنی خود شروع کرده‌اند. اگر میخواهید کاری در زندگی انجام دهید، دیر نشده، ذهن خود را دوباره برنامه‌ریزی کنید، و آن را معطوف به موفقیت کنید.

۷ ) هرگز به افراد اجازه نمی‌دهید که شادی شما را محدود کنند

افراد قوی ذهن، اولویت را به بیشتر کردن شادی خود می‌دهند. اگر فردی با ذهن قوی هستید، زندگی خود را با زندگی دیگران مقایسه نمی‌کنید. همچنین، به انجام کارهای درست افتخار می‌کنید و نظرات دیگران شادی را از شما دور نخواهد کرد. برای اینکه از لحاظ ذهنی قوی باشید، به کسی نیاز ندارید که آن را به شما بیاموزد. کافیست که بر توانایی ذهنی خود برای تغییر افکار و احساسات کنترل داشته باشید. همه می‌توانند ذهنی قوی داشته باشند و از داشتن آن لذت ببرند.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید