قدرت ورقه ی آلومینیوم در افزایش سرعت اینترنت!

همواره درباره ی قدرت ورقه ی آلومینیوم در افزایش سرعت اینترنت تردید بوده است. ادعاهایی مطرح می شود، مبنی بر این توانایی و اینکه حداقل یک دهه سرتاسر فضای مجازی را پر کرده است.   
 بنا بر این ...
همواره درباره ی قدرت ورقه ی آلومینیوم در افزایش سرعت اینترنت تردید بوده است. ادعاهایی مطرح می شود، مبنی بر این توانایی و اینکه حداقل یک دهه سرتاسر فضای مجازی را پر کرده است.  

بنا بر این گزارش، در سال ۲۰۱۷، تیمی از محققین این ادعا را به ورطه ی آزمایش سپردند و نه تنها صادق بودن این ادعا را اثبات کردند، بلکه راه استفاده از آلومینیوم در فضایی اندرونی برای افزایش سرعت اینترنت را کشف کردند. 

اگر سایت گوگل را باز کرده و در مورد وای‌فای آلومینیومی جستجو کنید، با تصاویری از ابتکارات عجیب و غریب روبه رو می شوید.

 سال هاست افرادی خاص سوگند می خورند که می توان قدرت سیگنال وای‌ فای و بالطبع سرعت آن را با سر هم کردن مثلا بشقابی از جنس آلومینیوم یا باز کردن قوطی نوشابه و قرار دادن آنها پشت مودم، افزایش داد. البته گزارش ها در این زمینه متفاوت است؛ برخی از افزایش باورنکردنی سرعت اینترنت و بعضی دیگر از عدم تأثیر این گونه شیوه ها خبر داده اند. 
 در این باره باید گفت، یک سیگنال وای فای، نوعی خاص از امواج رادیویی است، با این تفاوت که به جای انتشار صدا برای پخش روی اسپیکرهای اتوموبیلتان، مثل امواج رادیویی آ ام، یا انرژی بخشی به مولکول های آب جهت گرم کردن غذا در مایکروفر، از صفر و یک هایی رمزگشایی می کند که سیستم شما با عنوان محتوای اینترنتی می شناسد. 

سیگنال از مودم شما در تمامی جهات منتشر می شود، ولی محدودیت هایی هم دارد. بیش از ۴۶ متر برد ندارد و توسط مصالح ساختمانی به راحتی جذب یا بلاک می شود، مصالحی چون فلز و بتون؛ بنابراین، شاید بتوانید با استفاده از ورق آلومینیومی یا قوطی نوشابه این امواج را به مکانی که دوست دارید بازتاب دهید یا به عبارت بهتر بفرستید.( سیارک)

تیم محققین اجرا کننده ی این آزمایش الگوریتمی نوشتند و اطلاعاتی درباره ی ساختار ساختمان و اتاق های هدف وارد این برنامه کردند. این باعث شد تا بازتابنده ای دست ساز که با استفاده از پرینتر سه بعدی ساخته شده بود سیگنال وای‌فای را در مکان های هدف افزایش دهد. این بازتابنده تنها از پلاستیک و ورقه ی آلومینیوم تهیه شده و در واقع پلاستیک را با ورقه ی آلومینیوم پوشانده بودند. 

گفتنی است، این ابتکار تنها ۳۵ دلار هزینه در بر داشت، در حالی که هزینه ی تولید آنتن به دست آمده از این ابتکار، در صورتی که این ترکیب پلاستیک و ورق آلومینیوم موجود نبود، هزاران دلار بود. 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید