پانزده دلیلی که نشان می دهد زن بودن بهتر است

خصوصیات منحصر به فردی در زنان وجود دارد که آن ها را متمایز کرده و این احساس را به وجود می آورد که به طور کلی شاید زن بودن بهتر از مرد بودن باشد. اما علت این مسئله چیست؟ پاسخ این سؤال و علت این مسئله به آن دسته از مشخصه های رفتاری و شخصیتی زنان باز می گردد که منحصر به خود آن ها است و در مردان مشاهده نمی شود و امکان بروز پیدا نمی کند. با سیارک همراه باشید تا با هم نگاهی به این خصوصیات رفتاری و مشخصه های زنان داشته باشیم.

زنان آستانه تحمل درد بالاتری نسبت به مردان دارند

از زمان آفرینش نوع بشر بر روی کره زمین، این زنان بوده اند که وظیفه متولد کردن انسان و به دنیا آوردن او را به عهده داشته اند و این تجربه دردی را متوجه زنان می کند که کمتر تجربه ای قادر به قیاس با چنین دردی است. این مسئله یگانه دلیلی است که باعث شده آستانه تحمل درد زنان به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کرده و بیشتر از مردان باشد. حال اگر  عمل جراحی، کشیدن دندان و یا هر تجربه دیگری که دردی را متوجه شخص می کند در نظر بگیریم، زنان بهتر از مردان قادر به تحمل درد ناشی از آن خواهند بود. این آستانه تحمل درد بالای زنان در نهایت باعث می شود تا آن ها بتوانند بیشتر از مردان روی به استفاده از روش های درمانی سنتی بیاورند که به مراتب ضرر کمتری را متوجه سلامت فرد می کند (به واسطه عدم استفاده از دارو های بی هوشی و این گونه دارو ها) و علاوه بر این می توانند فعالیت های گوناگون فیزیکی را تجربه کرده و از آن ها برای افزایش آرامش ذهنی و بهبود کارکرد بدن خود بهره بگیرند.

زنان به نسبت مردان طول عمر بیشتری دارند

بنا به آمار و اطلاعاتی که در این خصوص در دست داریم، اکثریت جمعیت زنان طول عمر بیشتری را در مقایسه با مردان تجربه می کنند. البته مشخصا بخشی از این طول عمر بیشتر به شرایط سخت کاری ای باز می گردد که مردان تجربه می کنند و حوادثی که در محیط کار بعضا متوجه مردان شده و سبب مرگ شان می شود، کمتر در زنان دیده می شود، با این وجود، این بیشتر بودن طول عمر زنان دلیل دیگری هم دارد: زنان به نسبت مردان کمتر در معرض ابتلا به بیماری های گوناگون قرار می گیرند. این خصیصه ای است که به واسطه کارکرد منحصر به فرد بدن زنان در آن ها شکل گرفته و کمتر از مردان در معرض بیماری قرار می گیرند.

زنان می توانند یکدیگر را در آغوش بگیرند

یکی از خصوصیات رفتاری که در جوامع کنونی برای زنان مجاز به شمار می رود، این است که آن ها قادر به در آغوش کشیدن دوستان زن خود هستند و کسی از دیدن دو زن که یکدیگر را در آغوش می کشند، تعجبی نمی کند. بنا بر این این مسئله دیگری است که سبب می شود تنش ذهنی زنان به نسبت مردان کمتر باشد و علاوه بر این قادر هستند احساسات خود را بیشتر و بهتر از مردان بروز دهند و کمتر از مردان به غم و اندوه اجازه گسترش دهند.

در سیارک بخوانیم : تأثیرات روانی در آغوش گرفتن 

زنان می توانند گریه کنند

علاوه بر مورد پیشین، نکته دیگری در خصوص زنان در جوامع امروزی وجود دارد: صرف نظر از این که در فضایی عمومی باشند یا در خلوت خود، زنان این امکان را دارند که برای خالی کردن خود گریه کنند و این کاری است که برای مردان مجاز به شمار نمی رود و اگر کسی مردی را ببیند که در حالت عادی در حال گریه کردن است، مطمئنا بسیار تعجب خواهد کرد. بنا بر این می توان عنوان کرد که زنان در بروز دادن احساسات خود آزادی عمل بیشتری نسبت به مردان دارند. نکته ای که در خصوص گریه کردن مردان وجود دارد این است که به هنگام گریه کردن تصویر یک مرد ضعیف را در اذهان عمومی به جای می گذارند و به همین خاطر کمتر این کار را می کنند؛ حال آن که زنان چنین محدودیتی ندارند و کسی گریه کردن را به عنوان ضعفی برای زنان نمی شناسد.

گردهمایی های زنانه

در بسیاری از برند های تجاری مرتبط با مد و لباس و نیز در بسیاری از کسب و کار های دیگر، گردهمایی هایی برگزار می شوند که منحصر برای زنان است و آن ها این امکان را دارند که بدون حضور مردان فضایی مختص به خود داشته و با دوستان و همکاران خود اوقات خوشی را سپری کنند. حال آن که برای مردان کمتر این گونه مسائل مشاهده می شود.

زنان امکان استفاده از لوازم آرایشی بهداشتی را دارند

مردان به طور معمول مجبور هستند تا پایان عمر خود همان صورتی که به واسطه مسائل ژنتیکی از پدر و مادر خود به ارث برده اند را مشاهده کنند و کمتر در آن تغییری به وجود می آورند. حال آن که زنان در این خصوص نیز محدودیت های مردان را ندارند و قادر هستند با استفاده از محصولات آرایشی و نیز با امتحان کردن مدل های جدید بر روی مو های خود، ظاهر خود را تغییر دهند؛ نکته دیگر این که به واسطه محصولات جدیدی که در حوزه آرایش و زیبایی وارد بازار شده اند، این امکان را به وجود می آورند که زنان صورتی کاملا متفاوت با ظاهر اصلی شان برای خود شکل دهند. این تنوع در شکل دادن ظاهر در نهایت باعث می شود تا زنان کمتر از مردان از ظاهر خود احساس خستگی و افسردگی پیدا کنند و علاوه بر این تفریحی نیز به شمار می رود.

زنان در انتخاب پوشش خود آزادی عمل بیشتری دارند

زمانی که صحبت از مد و لباس می شود، مطمئنا این زنان هستند که بیش از مردان در معرض توجه قرار گرفته و لباس هایی که می توانند از میان شان انتخاب کنند، تنوع بیشتری نسبت به لباس های مردان دارد: با کمی توجه می توان به این نکته پی برد که مردان، صرف نظر از این که در کدام نقطه از کره زمین زندگی می کنند، پوششی مشابه با یکدیگر دارند (البته بدون در نظر گرفتن پوشش های مردم بومی یک منطقه: دامن مردان اسکاتلندی و این گونه پوشش ها) و کمتر تنوع به خصوصی در پوشش آن ها مشاهده می شود، حال آن که برای زنان مسئله کاملا به گونه ای دیگر است و لباس هایی که می توانند به عنوان پوشش خود از آن استفاده کنند، تنوع بسیار بیشتری دارد و این نیز می تواند به عنوان تفریحی برای شان باشد که از تنش روحی و روانی شان بکاهد.

به دنیا آوردن انسانی دیگر

بیش از نیمی از جمعیت کره زمین را زنان تشکیل می دهند و آن ها به عنوان تنها انسان هایی شناخته می شوند که این قابلیت و استعداد را دارند که شرایط به دنیا آمدن انسانی دیگر را در بدن خود برای او فراهم کرده و پس از تحمل دوران بارداری او را به دنیا بیاورد. این معجزه ای است که طبیعت به خصوص برای زنان امکان عملی کردن اش را فراهم آورده است. پس از به دنیا آوردن کودک نیز می توانند از این احساس خوشایند و فوق العاده بهره مند باشند که کودکی آن ها را مادر صدا کند؛ صدایی که می تواند تأثیری جادویی بر حال عمومی زنان و مادران داشته باشد.

زنان قابلیت حمل کیف های دستی را نیز دارند

با کمی توجه و دقت نظر متوجه خواهید شد که زنان بیشتر نقاط دنیا به هنگام بیرون رفتن کیف دستی به همراه دارند و این مسئله در میان آنان کاملا معمول است. بنا بر این اگر نیازی به دستمال کاغذی، کرم ضد آفتاب، قرص نعنا و یا هر محصول این چنینی دیگر باشد، زنان قادر خواهند بود تا تقریبا در هر زمان و مکانی از آن ها استفاده کنند و این گونه چیز ها را به همراه خود داشته باشند. علاوه بر این نکته دیگری نیز در خصوص این کیف های دستی وجود دارد: برند های مختلف لباس، کیف های دستی در رنگ ها و طرح های متنوعی روانه بازار می کنند و زنان قادر خواهند بود برای خرید این انواع مختلف اقدام کرده و تجربه دل پذیر و لذت بخشی داشته باشند.

زنان از طاسی سر رنج نمی برند

با کمی توجه می توان مشاهده کرد که بسیاری از مردان، از طاسی موضعی بر روی سر خود در دوران پیری و میان سالی رنج می برند. این در حالی است که زنان به واسطه داشتن کروموزموم ایکس از این طاسی های موضعی در سنین بالا تر کاملا ایمن بوده و هیچ گاه چنین مسئله ای را تجربه نخواهند کرد. علاوه بر این زنان این قابلیت را هم دارند که اجازه دهند مو های شان رشد کرده و بلند شود و از آن برای مصارف دیگری بهره بگیرند. بسیاری از زنان این کار را انجام داده و از موهای خود برای کمک به بیماران سرطانی و این گونه کار های خیر استفاده می کنند؛ چنین کارهایی می تواند معانی دیگری به زندگی یک زند دهد. علاوه بر این محصولات بسیاری هم هستند که از موی سر به عنوان اصلی ترین ترکیب خود استفاده می کنند.

زنان قادر هستند  پیچیدگی های بیشتری در خصوص رنگ ها تشخیص داده و مشاهده کنند

به طور کلی می توان عنوان کرد که زنان احساسات قوی تری نسبت به مردان داشته و قادر به تشخیص کوچک ترین تفاوت ها و تمایزاتی می شوند که به طور معمول از چشم مردان پنهان می ماند؛ در خصوص رنگ ها و چگونگی دریافت آن ها نیز این مسئله صدق می کند. زنان این قابلیت را دارند که با کمی دقت نظر، تفاوت های بیشتری در میان رنگ ها را با توجه به سایه و شکل به خصوص هر رنگ مشاهده کنند؛ این قابلیت باعث می شود تا زنان در کارهایی چون دکوراسیون داخلی عملکرد بهتری نسبت به مردان داشته باشند و نیز بتوانند در کارهای هنری مربوط به رنگ ها، به عنوان تفریحی برای اوقات فراغت نگاه کنند.

زنان در برقراری روابط اجتماعی مهارت بیشتری دارند

بخشی از مغز انسان وجود دارد که به طور منحصر به فرد وظیفه برقراری ارتباط و فعالیت های مربوط به آن را به عهده دارد؛ در بیشتر زنان این بخش از مغز شان در مقایسه با مردان بزرگ تر است. همین مسئله باعث می شود تا نه تنها زنان در برقراری ارتباط از طریق گفتگو و مکالمه با یکدیگر عملکرد بهتری داشته باشند، بلکه در کنار این مسئله بتوانند از طریق حالات صورت و احساسات خود نیز پیام هایی را به طرف مقابل خود القا کنند (بدون صحبت کردن). زنان به واسطه این مهارت منحصر به فرد خود، این امکان را دارند که در محیط کاری و نیز در روابط شخصی شان خلاقیت بیشتری از خود نشان بدهند. علاوه بر این ها، زنان در استفاده از شبکه های ارتباط جمعی و برنامه های پیام رسان (ایمیل، پیام کوتاه و ...) نیز عملکرد بهتری نسبت به مردان دارند و به واسطه ارتباط با دیگران با استفاده از این گونه امکانات شرایط خوبی برای زندگی خود فراهم می کنند.

زنان در شرایط اضطراری و به طور معمول در اولویت قرار می گیرند

زلزله، آتش سوزی، درگیری و یا هر اتفاق ناخوشایند دیگری که باعث شود عده ای در مکانی گرفتار شوند را در نظر بگیرید؛ مطمئنا نخستین کسانی که اقدام به نجات جان شان و منتقل کردن شان به مکانی ایمن می شود، زنان و کودکان هستند. علاوه برا این مسئله در جوامع امروزی کارهایی برای زنان انجام می شود که احساس خوشایندی برای شان به ارمغان می آورد: برای نمونه در را برای آن ها باز می کنند و نخست به آن ها تعارف می کنند که عبور کنند و این گونه کار ها. این هم خود یکی دیگر از نکات مثبتی است که زندگی به عنوان یک زن در جوامع امروزی را به مراتب شایسته تر می کند.

زنان بیشتر در خانه خود باقی می مانند

زنان در جوامع امروزی انتخاب های زیادی برای آینده کاری و زندگی شخصی خود پیش رو دارند: آن ها می توانند شغلی برای خود انتخاب کرده و روز به روز در آن موفق تر شوند، می توانند تشکیل خانواده داده و کودکان خود را بزرگ کنند و یا حتی اگر بخواهند می توانند اقدام به سفر به نقاط مختلف دنیا و آشنایی با فرهنگ ها و مردم گوناگون کنند. نکته دیگری که در خصوص زنان وجود دارد این است که کسی چندان از در خانه ماندن یک زن تعجب نخواهد کرد: چه به عنوان مادری که کودکان خود را بزرگ کند و چه در حالت معمول و زنی که بخواهد برای انجام کارهای شخصی در خانه بماند و این مسئله در جوامع امروزی کاملا معمول و عادی است. مطمئنا کسی که در خانه می ماند از دشواری های محیط های کاری و سایر محیط ها به دور است. این در حالی است که مردان در سوی دیگر چنین امکانی ندارند و اگر مردی (چه به عنوان پدر فرزندان و چه در حالت معمول) در خانه بماند و برای انجام کاری به بیرون نرود، معمولا سایرین با دید تعجب به او نگاه خواهند کرد و حتی ممکن است برخی او را به سخره بگیرند.

زنان گل های بیشتری در مقایسه با مردان دریافت می کنند

صرف نظر از این که زن معشوقه ای داشته باشد، یا این که در کاری به خصوص موفقیت کسب کرده باشد و یا هر مسئله دیگری، نکته ای در خصوص زنان وجود دارد که بیشتر از مردان از سایرین گل دریافت می کنند. گرفتن گل از دیگران احساس بسیار خوشایندی دارد و حال و هوای فرد را به طور کلی بهبود می بخشد. هیچ پایانی برای این عادت شایسته گل هدیه دادن نمی توان متصور بود و همیشه گرفتن یا هدیه دادن یک دسته گل به (یا از) کسی که با تمام وجود دوست اش می داریم، احساس خوشایندی برایمان به ارمغان خواهد آورد.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید