چگونه سریع و بدون زحمت فریزر را تمیز کنیم؟

در این مقاله راه های تمیز کردن سریع و بدون زحمت یخچال فریزر، قبل از برگشتن بچه ها به خانه توضیح داده شده است.

این مقاله با سبک زندگی خانم هایی جور است که دوست دارند سریع و با زحمت کم کارهای خود را انجام دهند. مخصوصا کسانی که شاغل هستند و باید به کار های دیگری هم رسیدگی کنند می توانند این مقاله را مطالعه کنند. همچنین بهترین راه حل تمیز کردن فریزر در این جا توضیح داده شده است.

اگر شما به هر دلیلی علاقه دارید بدانید چگونه فریزر یا یخچال را تمیز کنیم، بدانید که شما تنها نیستید. با وجود همه ی چیزهایی که در خانه برای تمیز کردن هستند، فریزر خیلی آسان فراموش می شود. بدیهی است تا نگاهی دقیق به ناهار خوری و ظروف و ... می اندازید فریزر را فراموش کنید. من شما را درک می کنم. البته، بهتر است منتظر نمانید و فضای فریزر خود را تمیز کنید تا به حالت مورد نظر خودتان می رسید. اما اگر مدت زیادی است که آن را به تعویق انداخته اید، نگران نباشید، همه ی ما این کار را کرده ایم.

خبر خوب این است که یک راه حل بسیار ساده برای تمیز و مرتب کردن دوباره ی آن وجود دارد.

چند وقت یک بار  فریزر را تمیز کنید

نیازی به گفتن نیست که شما باید هر زمان که لکه و گرد و خاک یا پس مانده غذا را در فریزر دیدید، یا هر وقت بو های ناخوشایندی را احساس کردید که قبلا آن را احساس نکرده بودید، باید فریزر را تمیز کنید. ولی متخصصین پیشنهاد می کنند که شما باید حداقل سالی یک بار به طور کلی حتی اگر فریزر تمیز باشد، آن را تمیز کنید. اگر شما دارای یخچال فریزری هستید که برفک می کند، لازم است سالانه مطابق با دستور العملی که دارید یخ های آن را آب کنید یا حتی هر وقت در حدود کمتر از نیم سانتی متر یخ در یک محدوده ی وسیع تشکیل شد بهتر است یخچال را تمیز کنید. این برای یخچال هایی است که مجبور هستید آن ها را دستی تمیز کنید اما در صورتی که یخچال فریزر شما به گونه ای است که خودش یخ هایش را آب کند، یا به طور کلی بدون برفک است و یخ نمی کند، به طور مشخص شما نباید در مورد یخ زدایی یخچال فریزر خود نگران باشید.

با این وجود شما باید حداقل هر دوازده ماه یک بار آن را نیز تمیز کنید. یا حتی هر وقت که در داخل آن باقی مانده ی مواد را دیدید لازم است آن را تمیز نمایید.

اگر تاریخ تمیز کردن فریزر را بر روی یک تقویم علامت بزنید این کار باعث می شود که فراموش نکنید آخرین بار در چه وقتی آن را تمیز نموده اید.

روز ملی تمیز کردن یخچال در تاریخ 15 نوامبر است اما تصور نکنید که موظف هستید برای انجام این کار تا آن زمان صبر کنید.

چگونه یخ یخچال را آب کنیم

چگونه فریزر را تمیز کنیم

فراموش نکنید، همه ی فریزر ها شبیه به هم نیستند.

در ابتدا حتما به دفترچه ی راهنمای یخچال فریزر خود مراجعه کنید. در آن جا همه ی چیزهایی را که برای تمیز کردن یخچال خود لازم دارید، نوشته شده است. با دنبال کردن این راهنما می توانید یخچال فریزر را به بهترین شکل ممکن تمیز کنید. سپس به دستورالعمل پیشنهادی مرکز ملی محافظت مواد غذایی برای تمیز کردن فریزرکه در زیر آمده است نگاهی بیاندازید:

  1. منبع برق یخچال فریزر را قطع کنید و همه ی مواد غذایی را از آن خارج کنید.

این کار یک فرصت بزرگ برای ارزیابی این است که کدام مواد غذایی را نگه دارید و کدام یک را دور بریزید.

وقتی که شما فریزر را خالی می کنید، مواد غذایی را می بینید که در گوشه و کنار افتاده اند و شما آن ها را ندیده اید. شاید دیگر به آن ها نیاز نداشته باشید یا اینکه تاریخ مصرف آن ها گذشته باشد یا ... در این حالت می توانید این مواد را دور بریزید و فضای بیشتری برای ذخیره ی مواد جدید داشته باشید. اگر غذایی فاسد شده است یا به هر دلیلی قابل استفاده نیست آن را در سطل زباله بریزید. برای نگهداری از غذاهایی که می خواهید آن ها را نگه دارید، باید یک محفظه ی یخی عایق بندی شده داشته باشید تا آن ها را در آن بگذارید. اگر شما چنین فضایی را برای ذخیره سازی ندارید، بهتر است تازمانی که فریزرتان درست می شود، مواد غذایی را در فریزر یکی از همسایه های صمیمی بگذارید تا فاسد نشوند.

 

  1. اگر یخچال فریزری دارید که باید دستی تمیز شود، وقت آن است که یخ هایش را پاک کنید.برای یخ زدایی فریزر و  آب كردن يخ فريزر به 2 روش زیر عمل کنید.
  2. چگونه یخ یخچال را آب کنیم
  3. چگونه یخ یخچال را آب کنیم

  4. چگونه یخ فریزر را اب کنیم
  5.  اگر مقدار غذا بسیار زیاد باشد ، که اجازه نمی دهد آنها سالم و ایمن بمانند ، می توانید زمان شستن فریزر را به یک لحظه مطلوب تر موکول کنید.

روش 1 - برخی از فریزر هایی که باید دستی تمیز شوند، ظروفی را پر از آب گرم کنید و در داخل آن ها قرار دهید و در آن را ببندید.تميز كردن برفك فريزر باین روش به نظر من کمی زمانبر است .

روش 2 - روشن کردن پنکه در هوای گرم و حتی در زمستان روبروی فریزر باز، خیلی سریع یخ ها را باز می کند. مسائل ایمنی  را رعایت کند پنکه را روی صندلی پلاستیکی بالاتر از سطح زمین قرار دهید تا با آب تماس نداشته باشد)

با تجربه شخصی خودم سریع ترین راه برای  چگونه برفک یخچال را آب کنیم همان استفاده از باد پنکه است .حتی  تميز كردن برفك فريزر  با 8 کشو بزرگ در کمتر از یک ساعت یخ زدایی  می شود.شایان ذکر است که پارچه ها و ظروف کوچک باید در زیر پایه فریزر قرار گیرند.

این در حالی است که برای سایر فریزر ها پیشنهاد شده است که اجازه بدهید تا به طور طبیعی گرم شوند یا به کمک وسایلی دیگر گرم شوند تا یخ های آن ها آب شود. اگر در مورد این روش ها مطمئن نیستید، حتماً دفترچه ی راهنمای آن در قسمت چگونه برفک فریزر را تمیز کنیم  مطالعه نمایید. (اگر فریزر شما بدون برفک است، با خیال راحت این مرحله را نادیده بگیرید.)

تمیز کردن فریزر و یخچال

  1. زمانی که یخ ها برداشته شدند زمان آن است که تمیز کردن را شروع کنید.

یک مایع تمیز کننده با یک قاشق سوپ خوری جوش شیرین به ازای یک چهارم پیمانه آب درست کنید و با اسفنجی تمام محیط داخلی یخچال یا فریزر  را با آن محلول تمیز کنید.

  1. در مرحله ی بعد با آب تمیز، آن را تمیز کنید.

بعد از این که مواد زائد و پس مانده های غذایی در یخچال نماند و کاملا تمیز شد، آن را با یک پارچه ی جاذب خشک کنید.

  1. سپس، در را ببندید و فریزر را روشن کنید.

اما صبر کنید، هنوز نباید غذا ها را در درون آن قرار دهید.

لازم است به مدت پانزده تا سی دقیقه صبر کنید تا فریزر دوباره به اندازه ی کافی خنک شود. پس می توانید دوباره با خیال راحت همه چیز را درون آن قرار دهید.

  1. در نهایت، همه ی مواد غذایی را به جای مناسب خود در درون فریزر برگردانید.

در این مرحله اگر هر کدام از بسته بندی ها رطوبتی داشت، یا یخ آن آب شده بود یا به هر صورتی احساس کردید احتمال دارد زودتر از سایر بسته ها خراب شود. ابتدا آن ها را با برچسب هایی مشخص کنید، سپس در زمانی که مواد غذایی را در فریزر چیدید آن ها را در دسترس قرار دهید تا ابتدا آن ها را مصرف کنید و بعد از آن ها به سراغ سایر مواد غذایی بروید.

از آشپزخانه ی تمیز خود لذت ببرید.


اگر یخچال و  فریزر قدیمی است و بوی آن حتی پس از تمیز کردن باقی می ماند و مصرف برق زیاد است ، به خرید یخچال جدید فکر کنید! اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید ، نکات مربوط به راهنمای خرید یخچال و فریزر را بخوانید .

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • بهنام :

    فریزرهایی با یخ زدایی خودکار یا بدون یخ زدگی معمولاً نیازی به خاموش و یخ زدایی فریزر ندارید زیرا سیستم از تجمع یخ در داخل جلوگیری می کند. با این حال ، تمیز کردن این فریزرها ضروری است. اگر فریزر پر است ، باید غذا را به یخچال منتقل کنید ، اما به یاد داشته باشید که یخ اضافه کنید. اگر فریزر فقط تا حدی پر است ، می توانید غذا را در حالی که داخل آن را پاک می کنید جابجا کنید.

    1400/5/15 14:31
  • بهنام :

    فریزرها به ندرت کثیف می شوند ، مگر اینکه چیزی در داخل آن ریخته شود. اگر در فریزر یک نشتی اتفاق افتاده است ، سعی کنید منطقه آسیب دیده را به آرامی با مخلوطی از آب و جوش شیرین و یک برس نرم یا اسفنج سخت بمالید. لکه های خارج فریزر را می توان با همان ترکیب پاک کرد. آنقدر مالش دهید تا ببینید که لکه به طور کامل از بین رفته است یا تا آنجا که ممکن است از بین برود .

    1400/5/15 14:33
  • Doraslasy 757 :

    چگونه بوی بد فریزر را از بین ببریم اگر فریزر بوی نامطبوعی می دهد ، می توانید چندین روش را امتحان کنید. پس از ذوب شدن ، می توانید یک بشقاب جوش شیرین را برای چند ساعت داخل آن قرار دهید تا به جذب بو کمک کند. یا می توانید داخل فریزر را با مخلوط یک قسمت سرکه و یک قسمت آب پاک کنید. همچنین می توانید قهوه آسیاب شده را برای چند ساعت در فریزر قرار دهید. همه اینها خوشبو کننده طبیعی هستند.

    1400/5/15 14:36
  • Doraslasy 757 :

    فریزر باید مرتباً تمیز شود تمیز کردن فریزر با تمیز کردن و مرتب سازی شروع می شود. اول از همه ، شما باید غذاهای تاریخ مصرف گذشته و همچنین غذاهایی را که احتمالاً دیگر نمی خواهید بخورید حذف کنید. غذاهای مهر و موم شده با ماندگاری معمولی را که قصد دارید در آینده از آنها استفاده کنید کنار بگذارید. غذای خوب باید به یخچال یا ظرف یخ منتقل شود ، تا زمانی که تمیز کردن فریزر را به پایان رساندید ، در آنجا باقی می ماند. تکه های یخ شل را بردارید. به طور کلی ، چنین چیزی نباید در فریزرهای جدید اتفاق بیفتد ، اما اغلب می توانید قطعات یخ و بقایای مواد غذایی منجمد را که کف فریزر را پوشانده اند ، پیدا کنید. می توانید از یک اسکوپ پلاستیکی برای برداشتن یخ از کف فریزر استفاده کنید ، سپس یخ را به سینک ظرفشویی بریزید. این کار نیاز به نظافت را کاهش می دهد.

    1400/5/15 14:39
  • Doraslasy 757 :

    چگونه برفک فریزر را تمیز کنیم اکثر یخچال فریزرها زمانی که یخ داخل آن حدود یک سانتی متر ضخامت دارد ، یخ زدایی فریزر را توصیه می کنند. فریزرهای جدید ممکن است یخ زدایی خودکار را به عنوان یک ویژگی اختیاری ارائه دهند ، اما اکثر فریزرها به یخ زدایی دستی پایبند هستند. برای یخ زدایی دستی فریزر ، ممکن است لازم باشد به دفترچه راهنمای سازنده مراجعه کنید. اگر دفترچه راهنما ندارید ، نام و مدل فریزر خود را در اینترنت سرچ کنید. در اینترنت می توانید کتابچه راهنمای کاربر برای همه لوازم خانگی را بیابید. فریزر را از برق بکشید. اکثر فریزرها دارای یک ابزار تخلیه در داخل و دیگری در خارج هستند. ابزار تخلیه را در داخل باز کنید. شاخه بیرونی ممکن است نیاز به چرخاندن داشته باشد تا بتوانید آن را جدا کنید. همچنین باید یک ظرف را زیر شیر بیرونی قرار دهید تا آب سرد و یخ را در حین یخ زدایی جمع آوری کند. برخی از مدلها شامل یک شلنگ مخصوص هستند که به عنوان مثال اجازه می دهد تا محتویات فریزر در سینک ظرفشویی یا خارج از خانه تخلیه کنید. همچنین باید ظرفی را که در آن آب می ریزید بررسی کنید تا زودتر از موعد سرریز نشود. آب را به صورت دوره ای تخلیه کنید. یخ زدایی فریزر حدود 3-4 ساعت طول می کشد ، اما می توانید با باز نگه داشتن در فریزر این روند را تسریع کنید. داخل فریزر را پاک کنید. از پارچه ای با آب گرم و چند قطره ملایم مایع ظرفشویی برای پاک کردن داخل فریزر استفاده کنید. با سقف و لبه شروع کنید. سپس کناره های فریزر و در آخر قسمت پایین آن را پاک کنید. به یاد داشته باشید که هر ظرف یا سبد فریزر را بیرون آورده و بشویید. قسمت بیرونی فریزر را پاک کنید. قسمت های بالا و کناره های فریزر را پاک کنید. برای این کار ، آب گرم با چند قطره مایع ظرفشویی دوباره کافی است. داخل یخچال را با یک حوله خشک کنید و کشوها و سبدها را دوباره بگذارید. فریزر را وصل کنید. مواد غذایی را مرتب کنید. وقتی فریزر به دمای قبلی خود رسید ، قبل از قرار دادن غذا ، آن را مرتب کنید. برچسب غذا درست کنید تا بدانید چه زمانی در فریزر قرار داده شده است. شما می توانید غذا را بر اساس نوع آن سازماندهی کنید. برچسب ها به شما کمک می کند بفهمید مرغ ، گوشت گاو ، سبزیجات و غیره کجا هستند. همچنین می توانید غذاها را بر اساس تاریخ انقضا مرتب کنید.

    1400/5/15 14:46
  • Doraslasy 757 :

    انواع محصولات نظافت آشپزخانه برای نظافت بیرون یخچال مناسب است ، مانند دستمال مرطوب نرم . با این حال ، هنگام تمیز کردن داخل یخچال ، از استفاده از محصولات پاک کننده بسیار قوی و خاص ، حتی آنهایی که مخصوص سطوح آشپزخانه طراحی شده اند ، خودداری کنید. اکثر محصولات پاک کننده بسیار قوی هستند و حاوی مواد شیمیایی هستند که میکروب های معمول آشپزخانه را از بین می برند. با این حال ، این محصولات نباید مستقیماً یا غیر مستقیم با غذا تماس بگیرند. همچنین توصیه می شود از ضدعفونی کننده ها اجتناب کنید. بهتر است پاک کننده های طبیعی یا آنهایی که مخصوص تمیز کردن قسمت داخلی یخچال شما تهیه شده اند را انتخاب کنید.

    1400/5/15 14:50
  • Doraslasy 757 :

    احتمالاً همه نام دو جادویی - جوش شیرین و سرکه را شنیده اند. جوش شیرین در از بین بردن انواع لکه ها مفید است ، بوهای نامطبوع را جذب می کند و سرکه برای تمیز کردن انواع اقلام فولاد ضد زنگ مناسب است. اگر جوش شیرین و سرکه ندارید ، می توانید یخچال را با مایع ظرفشویی رقیق شده در آب گرم تمیز کنید. در هر صورت ، تمام قسمتهای یخچال را با یک اسفنج پاک کنید و سپس با یک پارچه مرطوب و تمیز کاملاً پاک و خشک کنید.

    1400/5/15 14:52

بیشتر بخوانید