مردان و زنان گذشته را درک کنیم

در

به نظر من هر فرد برای درک بهتر شرایط انسان در روزهایی که امید به زندگی کمتر از نصف آنچیزی بود که امروز وجود دارد، باید این ابیات را بخواند.
قدرت بسیارزیاد مرگ برای محروم کردن مردم در ابتدای کارشان، نه تنها باعث شد زندگی متزلزل و پرمخاطره به نظر برسد و آن را مملو از غم واندوه کند، بلکه نیز به این معنی بود که اکثر افرادی که تمدنهای گذشته را ساختند، زمانیکه در این زمینه مشارکت می کردند جوان بودند. فیلسوف بزرگ آلمانی به نام باروخ یا بندیکت اسپینوزا، که این فرضیه را بیان کرد "تنها یک جهان مادی متشکل از ماده و علیت قطعی وجود دارد، و اینکه ما آنرا کم درک می کنیم و نه بیشتر، در 1677 در سن 44 سالگی، احتمالا به دلیل تکه های شیشه ای که در حین انجام کار روزانه اش به عنوان یک سازنده  لنز استشمام کرده بود، فوت شد. بلایز پاسکال، پیشرو نظریه ی احتمال و هیدرودینامیکها و نویسنده ی کتاب Pensees، بزرگترین اثر درباره ی پوزش ادبی از ایمان مسیحی، تنها تا 39 سالگی عمر کرد ؛ چه کسی میداند که اگر این افراد از طول عمر بیشتری بهره می بردند می توانستند که آثار ادبی فاخرتر و بزرگتری همچون اومانیستهای بزرگ اراسموس (69) و مونتنی (59) را از خود برجای بگذارند؟ موتزارت، فوق العاده ترین آهنگساز اکثر اپراها، دون جیووانی، تنها در سن 35 سالگی مرد. فرانتز شوبرت، آهنگساز رشته پنجگانه فوق العاده و عالی (String Quintet) ، توسط بیماری سیفلیس، در سن 31 سالگی از پای در آمد. با وجود اینکه این افراد پرکار بودند، اگر همانند جانس برامز بی عاطفه 63 سال، یا استثنایی تر از آن، مثل آنتون براکنر متفکر (باوقار) که 72 سال عمر کرد، عمر طولانی داشتند، چه آثار بزرگ دیگری می توانستند خلق کنند؟ رابرت بارنز، شاعر اسکاتلندی، که توصیفی عالی برای مساوات طلبی ، "یک مرد، مردی برای A است"، را خلق نمود، زمانیکه در سال 1796 مرد 37 سال داشت. آلفرد ، لرد تنیسون، که در سن 83 سالگی مرد، با افتخارات زیاد آراسته شده بود. چقدر گالری های هنری امروز جهان می توانست متفاوت باشد اگر جان ورمیر تلاشگر 91سال زندگی کرده بود و پابلو پیکاسوی پرتلاش در 39 سالگی فوت نشده بود، غیراز آنچه که واقعا اتفاق افتاد؟
سیاست نیز یک هنر است، همانند یک بخش از تمدن ما مانند فلسفه، اپرا، شعر یا نقاشی.اما بزرگترین هنرمند سیاستمدار در تاریخ آمریکا، آبراهام لینکلن، صرفا یک دوره کامل در کاخ سفید خدمت کرد، و با یک کینه جزیی درست شش هفته بعد از سخنرانی افتتاحیه دومین دوره ، قربانی یک ترور شد. او پنجاه و شش ساله بود. چقدر می توانست دوره بازسازی با داشتن چنین مرد خودساخته ای متفاوت باشد.او در یک کلبه چوبی بدنیا آمد، نویسنده افسانه باشکوه گتیسبورگ- که آمریکا را بعنوان یک ملت، بازتعریف کرد و آنرا مهد آزادی نمود و پیشنهاد این موضوع را داد که همه انسانها برابر خلق شده اند، با یک حکومت مردمی، با مردم برای مردم- آنقدر بعنوان polo-playing زندگی کرد، سپس فرانکلین دلانو روزولت نجیب زاده poliostricken که دانش پزشکی اش او را بحد کافی زنده نگهداشت تا قبل از فوت در شصت و سه سالگی تقریبا چهار دوره بعنوان رییس جمهور خدمت کند.
بخاطر آنکه زندگیهای ما خیلی متفاوت تر از زندگی اغلب مردم در گذشته می باشد، البته نه کمتراز نظر طول عمر بلکه در میزان آسایش فیزیکی بیشتر ما، ما باید تصورات خودمان را با قدرت بکار بگیریم تا مردان و زنان گذشته را درک کنیم.

نظرات

در ادامه بخوانید...

دانشمندان دریافته اند که زندگی طولانی تر به سرعت پیاده روی بستگی دارد

در
دانشمندان دریافته اند که زندگی طولانی تر به سرعت پیاده روی بستگی دارد
یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه لستر انگلیس متوجه شد افرادی که ترجیح می دهند پیاده روی سریعتر ی داشته باشند، زندگی طولانی تری دارند.
 
طبق آمار منتشر شده در درمانگاه Mayo Proceedings تقریبا 475 هزار نفر در این آزمایش شرکت کردند که میانگین سن آنها 52 سال بود.
 
همانطور که معلوم شد، عاشقان پیاده روی سریع، امید به زندگی 86.7 - 87.8 سال برای زنان و 85.2 - 86.8 سال برای مردان بود.
 
مردمی که آهسته پیاده روی می کنند دارای امید به زندگی پایین تر هستند. این دوره ها به ترتیب به 72.4 و 64.8 سال رسید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

10 نقاشی از هنرمندان بزرگ که تاریک ترین صفحات تاریخ را نشان می دهند

در
 
قبل از اختراع عکاسی، مردم خاطرات و رویدادهای تاریخی مختلف را در نقاشی ها حفظ میکردند. در چنین نقاشی هایی اغلب مبارزه را رمانتیک می کنند و یا صحنه های مختلفی را در یک روش تحریف شده برای انتقال وحشت تجربه شده توسط اجداد ما ارائه می کنند. بگذارید نمونه هایی از تصاویر مبهم و هشدار دهنده ای که در حدود 450 سال گذشته نشان داده شده است و مربوط به خشونت ها و بلایای تاریخی است در نقاشی ها ترسیم شده آنها کاملا وحشتی را که سالها پیش رخ داده، منعکس کرده اند.
 
 

1. کشتار نوزادان (حدود 1565-1567). نقاش پیتر بروگل پدر

 
Bruegel، یک هنرمند رنسانس هلندی، طرح نقاشی خود را در تاریخ کتاب مقدس شروع کرد. هرود بزرگ، با پیش بینی تولد یک کودک که تبدیل به پادشاه جدید باستان اسرائیل و قوم یهود می شد، دستور داد تا تمام پسران زیر سن 2 سال را به قتل برسانند. اما به جای تصویر بیت لحم، Bruegel یک روستای هلندی را در آستانه قیام بزرگ علیه حکومت اسپانیا، که هشتاد سال (از 1568 تا 1648) ادامه داشت، نقاشی کرد. بنابراین، برای Bruegel، همتایان هلندی او "بچه های بی گناه" را نشان می دهند و فیلیپ دوم، پادشاه اسپانیا، ستیزه گر جدید در تصویر همان هرود است.
 

2. شب سنت بارتولومو (حدود 1572-84). نقاش فرانسوا دوبویس

در همان زمان، زمانی که پروتستانهای هلندی علیه کاتولیکهای اسپانیا مبارزه کردند، پروتستان ها و کاتولیک ها در فرانسه با یکدیگر روبرو شدند. عکس آشوب آور دوبو از کشتار کاتولیکها و پروتستانهای فرانسوی در پاریس و روستاهای اطراف آن، که در روز سنت بارتولومو در 1572 اتفاق افتاد، را نشان می دهد. در طی این قتل عام، که یکی از وقایع وحشیانه جنگهای مذهبی در فرانسه بود (1598-1562)، از 5،000 تا 30،000 نفر کشته شدند.

3. اجرای حکم اعدام چارلز اول (1649). نقاش جان واسپ

فقط یک سال پس از پایان جنگ سی ساله در سال 1648، پادشاه انگلستان اعدام شد (یکی از دلایل آن این بود که وی کاتولیک  بود). این عکس از تابلو نقاشی شده توسط جان واسپ نشان می دهد که در طول صحنه خونین اعدام پادشاه، زنی در پیش زمینه بیهوش می شود.این صحنه به خصوص برای پادشاهان اروپا ترسناک بود. این باعث می شد آنها متوجه شوند که اگر آنها با مردم خود همکاری نداشته باشند می توانند اعدام شوند. تصویر کاملا نشان می دهد که عواقب چنین اقداماتی شدید است. این نقاشی همچنین به پیش بینی های وحشتناکی از وقایع آینده تبدیل شد، زیرا کارل آخرین پادشاه اروپایی نبود که از چنین سرنوشتی رنج برد. در واقع، بدون توجه به انقلاب خونین انگلیس، انقلاب فرانسه در قرن بعدی خیلی بدتر بود.
 

4. مرگ مارا (1793). نقاش ژاک لوئی دیوید

به احتمال زیاد، همه این تصویر را در کتابهای تاریخ، در فصل انقلاب فرانسه مشاهده کرده اند. مارا، به اصطلاح "دوستدار مردم"، در واقع یک انقلابی بود.وی در کنار ژرژ دانتون و ماکسیمیلین روبسپیر یکی از سه چهره سرشناس انقلاب فرانسه بود. برای متوقف کردن او، دختری به نام شارلوت کورد، تصمیم به کشتن رهبر Jacobins حزب ژاکوبین بزرگ‌ترین و پرقدرت‌ترین حزب درگیر در انقلاب فرانسه گرفت. مارا بیماری پوستی داشت که به دلیل آن زمان زیادی را در آب سرد در وان حمام میگذراند و در همان‌جا هم به نامه‌ها و کارهای اداری رسیدگی می‌کرد.کوردی به این بهانه که او در مورد توطئه  ای علیه حکومت انقلابی خبر دارد و می خواهد درباره آن صحبت کند به مارا نزدیک شد، مارت او را به  خانه خود در حالی که در یکی از حمام ها بود، دعوت کرد. این تصمیمی سرنوشت ساز بود، چون شارلوت او را با ضربات چاقو به قتل رساند.
 
 

5. بناپارت در نزدیکی بیماران مبتلا به طاعون در 1804. نقاش آنتوان ژان گراس

این تصویر ناپلئون را نشان می دهد که تلاش می کند سربازانی را که از این بیماری رنج می برند امیدواری بدهد.اما ناپلئون در نهایت ارتش خود را ترک کرد و به فرانسه بازگشت. بر خلاف نقاشی های دیگر آن دوره، سربازان فرانسوی در تصویر آنتوان ژان گرو به عنوان قربانی به طور واضح به تصویر کشیده می شوند.
 

6. سومین ماه مه 1808 در مادرید (1814).نقاش فرانسیسکو گویا

بر خلاف انقلاب انگلیسی، انقلاب فرانسه به تعویق افتاد و در نتیجه قدرتش بارها تغییر کرده است. در نهایت، ناپلئون قدرت را به دست گرفت و به امپراطور فرانسه تبدیل شد. او همچنین برادر خود را بر تخت اسپانیا نشاند. جای تعجب نیست که اسپانیایی ها در مورد اشغال خارجی اشتیاق نداشتند و به تهاجم فرانسه حمله کردند. تصویر بالا نشان می دهد یک مدافع اسپانیایی غیر مسلح و غیر نظامی  توسط سربازان فرانسوی اعدام می شود.
در تابلوی تیر باران مدافعان مادرید مردی سیه چرده کوچک اندامی که زانو زده‌ و دست‌هایش را به صورت صلیب به طرفین باز نموده دیده می شود او مانند مشعلی فروزان بر تمام تصویر که او را هدف قرار داده‌اند و جسم بی جان اعدام شدگان و صورت کسانی که در انتظار نوبت اعدام هستند را با نور خود روشن نموده و چشمانش هم چون دو حفره سیاه بر لوله تفنگ‌های جوخه آتش خیره مانده و هراسی ما فوق ترس حاکی از نامفهومی سر سخت و رام نشدنی سرنوشت در آن موج می‌زند و در پیرامون این شعله بی‌نام انسانی نوعی تاریکی حکمفرما می باشد و این تاریکی به خاطر قربانی شدن انسانی بر روی تپه گولگوتا تمام دنیا را پوشانیده‌است. عکس این تابلو را بیشتر ایرانی ها روی جلد کتاب خرمگس اثر اتل لیلیان وینیچ دیده اند.
 

7. قایق مدوسا (1818-1818).نقاش تئودور جریکو

در سال 1816، مدوسا ناوچه فرانسوی در سواحل آفریقا به گل نشست. کاپیتان و افسران خود را به قایق های نجات رساندند و جان خود را نجات دادند و 147 نفر باقی مانده به هر ترتیبی که بود یک کلک درست کردند که با این کلک مجبور بودند با طوفان شدید و مردمی که با ترس هایشان رها شده بودند تا ساحل برسند. در مدت 13 روز هنگامی که کشتی دیگری برای نجات بازماندگان رسید، فقط 15 نفر از 147 نفر جان سالم به در بردند. بقیه مرده بودند ... بعضی از گرسنگی، بعضی از تشنگی، بعضی  با امواج از بین رفته بودند، تعدادی توسط رفقا کشته شدند، و بعضی خورده شدند.
 
دو بازمانده گزارشی از تجربه خود را نوشتند، که در به تصویر کشیدن اینتابلو عظیم به جریکو کمک زیادی کرد. هنرمند بارها و بارها به مورگی رفت تا اجساد را به عنوان واقعی ترین شکل ممکن نشان دهد. این تصویر خاص نشان می دهد که حتی در دوران نسبتا صلح آمیز، مردم می توانند خشونت و خونریزی را مرتکب شوند.
 

8. خاطرات جنگ داخلی (1848). نقاش ژان لوئی ارنست میسونیه

این تصویری از حوادثی است که شخصا برای ژان لوئی ارنست میسونیه رخ داده است. هنرمند در طول انقلاب به عنوان یک سرباز خدمت کرد و شخصا با شورشیان در حاشیه صحنه، که بر روی بوم جاودانه شد، جنگید. این تصویر اساسا به عنوان یک هشدار از اینکه جنگ با شهروندان عادی چه می کنند، عمل می کند.
 

9. انفجار (1917). نقاش جورج گروس

Gros هنرمند آلمانی در طول جنگ جهانی اول در سال 1914 به عنوان داوطلب خدمت کرد اما در سال 1915 پس از بستری شدن در اثر سینوزیت، در سال 1915 از دنیا رفت. بنابراین، او در طول جنگ فاجعه آمیز در آلمان زندگی می کرد که منجر به مرگ میلیون ها آلمانی شد. او نه تنها نقاشی آخرالزمانی از انفجار آتشین را نقاشی کرد و از سرخوردگی هایی که بسیاری در سال چهارم جنگ تجربه کرده بود را نقاشی کرد، حتی پس از پایان جنگ، اعتراضات خود را به گونه های دیگر ادامه داد.
Gros برای شرکت در قیام اسپارتاکیست ها در ژانویه سال 1919 بازداشت شد و برای اعتراض به ارتش در سال 1921 جریمه شد و در اوایل دهه 1930 آلمان را ترک کرد تا از دست نازی ها نجات پیدا کند. او به آمریکا نقل مکان کرد و در آن با موج جدیدی از وحشت تجربه شده توسط اروپایی ها به دست دیکتاتورها در ایتالیا، اسپانیا و آلمان آشنا شد.
 

10. گورنیکا (1937). نقاش پابلو پیکاسو

تقریبا نیم میلیون نفر در جنگ داخلی اسپانیا از سال 1936 تا 1939 جان خود را از دست دادند. نقاشی پابلو پیکاسو  هنرمند معروف، تصویر بمب گذاری در شهر اسپانیا را در سال 1937 نشان می دهد، زمانی که هیتلر و موسولینی به کمک یکی از دیکتاتور ها فرانسیسکو فرانکو کمک کردند. این امر فرانکو را به پیروزی در جنگ و هیتلر و موسولینی را برای تست سلاح های خود قبل از جنگ جهانی دوم موفق کرد.
این نمونه خوب کوبیزم مردم و حیوانات را در صحنه تحریف شده و عجیب و غریب آزار و تروریسم نشان می دهد. نقاشی یکی از معروف ترین نقاشی های پیکاسو است و اغلب در کتاب های هنر و تاریخ یافت می شود. این تابلو یادآور می شود که مبارزه علیه فاشیسم و ​​نازیسم در مدت زمان بسیار طولانی قبل از شروع رسمی جنگ جهانی دوم در سال 1939 آغاز شد.
 

نظرات

در ادامه بخوانید...

افسردگی و سایر اختلالات روانی زندگی را کوتاه می کند

در
افسردگی و سایر اختلالات روانی زندگی را کوتاه می کند
افسردگی و سایر اختلالات روانی زندگی را کوتاه می کند.مبتلایان به یک اختلال روانی تشخیص داده شده ، در مقایسه با افرادی که چنین بیماری هایی را تجربه نکرده اند ، 7 تا 10 سال عمر کمتری دارند.
دانشمندان دانمارکی به این نتیجه رسیده اند که اختلالات روانی عاملی است که امید به زندگی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد - به طور متوسط ​​، تقریباً برابر با سالهای زیادی که سیگاری ها از دست می دهند.
 
متخصصان داده های پزشکی افراد بالاتر از 30 سال را که از 1995 تا 2015 در دانمارک زندگی می کردند ، بررسی کردند. درمجموع بیش از هفت میلیون نفر ، زن و مرد با شرایط بهداشتی مختلف مورد بررسی قرار گرفتند.
 
همانطور که مشخص شد بیشترین میزان مرگ و میر در افراد مبتلا به افسردگی است ، اما سایر اختلالات روانی و بیماری ها کاملاً عقب نمانده اند. به طور متوسط ​​امید به زندگی یک فرد مبتلا به اختلال روانی 7-10 سال کمتر از سایرین پیش بینی شده است.
 
دانشمندان معتقدند كه مطالعه آنها نشان می دهد كه پزشكان باید به وضعیت عمومی بیماران مبتلا به اختلالات روانی تشخیص داده شده توجه بیشتری كنند و شایسته است كه گفتگوها را با بستگان انجام دهیم تا در صورت وخیم تر شدن وضعیت ، درمان را تحت نظر بگیرند و زنگ خطر را به موقع به صدا در آورند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه امید به زندگی یک فرد با داشتن پول در ارتباط است

در
چگونه امید به زندگی یک فرد با داشتن پول ارتباط دارد
دانشمندان ارتباطی بین امید به زندگی یک فرد و درآمد وی، پول پیدا کرده اند. داده ها در انگلستان و ایالات متحده مورد مطالعه قرار گرفت ، این اثر در مجله های گرنتولوژی: سری A منتشر شد.
 
معلوم شد که ثروتمندان انگلیسی و آمریکایی 7 تا 9 سال بیشتر از هموطنان فقیر خود زندگی می کنند.
 
کارشناسان نتایج دو مطالعه بزرگ را در مورد افراد در سن بالغ ، که در انگلستان و ایالات متحده آمریکا انجام شده بودند ، مورد مطالعه قرار دادند. درمجموع 25000 نفر از ساکنان بالای 50 سال در آنها شرکت کردند. 
 
همانطور که در این تحقیق ذکر شد ، تفاوت امید به زندگی بین ثروتمندان و فقرا در هر دو کشور به طور یکسان وجود دارد - علیرغم اینکه سیستم های بهداشتی در ایالات متحده و انگلیس با یکدیگر تفاوت دارند.
 
علاوه بر این ، بهزیستی مادی همچنین با چه مدت فرد سلامتی را حفظ می کند. تفاوت بین ثروتمندان و فقیران نیز برابر با 7-9 سال بود. مردان ثروتمند تا حدود 81 سالگی سالم باقی می مانند ، در حالی که مردان فقیر تا سن 72-73 سال باقی می مانند. در زنان ، شاخص ها 83 و 74-75 سال بودند.
 
منطقی است که فرض کنیم افراد ثروتمند بهتر غذا می خورند ، توانایی نظارت بر سلامتی خود را دارند و توسط بهترین پزشکان معالجه و درمان می شوند.
 
براساس برآوردهای سازمان ملل متحد ، در سال 1950 ، امید به زندگی در بدو تولد برای کل جمعیت جهان 45.7 سال و تا سال 2019 به 72.6 سال افزایش یافت که تقریباً در کمتر از یک قرن تقریبا 27 سال افزایش یافته است. 

نظرات

در ادامه بخوانید...

تا 100 سال عمر کنید : مردم در کجای زمین موفق می شوند و برای این کار چه چیزی لازم است

در

تا 100 سال عمر کنید


تا 100 سال عمر کنید: مردم در کجای زمین موفق می شوند و برای این کار چه چیزی لازم است
در شبه جزیره نیکویا در شمال غربی کاستاریکا، بر اساس یک مقاله اخیر، به ازای هر 160000 نفر، 1010 نفر 90 سال و بالاتر وجود دارد. این منطقه به عنوان "منطقه آبی" شناخته می شود - مردم بیشتر از حد معمول در آنجا زندگی می کنند. فناوری پیشرفته فهمید که چگونه این کار را انجام می دهند.


میشل پولن، اخترفیزیکدان، به دلیل تغییر شغل در سن 57 سالگی و کار به عنوان جمعیت شناس در دانشگاه بلژیک لووان شهرت دارد. همانطور که می دانید جمعیت شناسان جمعیت ها را با تعیین اندازه و ترکیب آنها مطالعه می کنند. هدف پیش بینی چگونگی تغییر آنها در آینده است.

در سال 2004، پولین به همراه جیانی پس، پزشک و اپیدمیولوژیست در دانشگاه ساساری، ایتالیا، مقاله ای را در Experimental Gerontology منتشر کردند که در آن پدیده ای غیرعادی به نام «مناطق آبی» را توصیف کرد.

 

جزیره ساردینیا، ایتالیا

جزیره ساردینیا، ایتالیا

مناطق آبی چیست؟

مناطق آبی نقاطی از زمین هستند که افراد در آن بیشترین عمر را دارند و اغلب به بیش از 100 سال سن می‌رسند. مقایسه: با توجه به WHO، متوسط امید به زندگی در جهان در سال 2019 عدد  73.4 سال بود. 

مناطق آبی به دلیل رنگی که Poulin و Pes برای برجسته کردن اولین منطقه شناسایی شده، که در استان Nuoro در جزیره ایتالیایی Sardinia بود، استفاده کردند، نامگذاری شدند.


در سال 2005، دن بوتنر، نویسنده و محقق آمریکایی نشنال جئوگرافیک ، مقاله ای با عنوان «رازهای زندگی طولانی» برای شماره نوامبر مجله نشنال جئوگرافیک نوشت. به یکی از پرفروش ترین اعداد تاریخ تبدیل شده است. در سال 2006، بوتنر با میشل پولین برای تعریف دومین منطقه آبی، واقع در شبه جزیره نیکویا در کاستاریکا، همکاری کرد. تا سال 2008، بوتنر و پولین سومی را در جزیره یونانی ایکاریا نامگذاری کردند.

 

جزیره اوکیناوا، ژاپن

جزیره اوکیناوا، ژاپن

بقیه "مناطق آبی" کجا هستند

در همان سال، بوتنر کتاب خود را به نام «مناطق آبی: درس‌هایی از طولانی‌ترین زندگی‌ها از افرادی که بیشترین عمر را داشتند» منتشر کرد و به پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز تبدیل شد. یک سال بعد، بوتنر در TED Talks با سخنرانی "چگونه تا 100+ زندگی کنیم" صحبت کرد که بیش از دو میلیون بار مشاهده شد.

 

تا آوریل 2015، بوتنر در مجموع پنج منطقه آبی را در سراسر جهان شناسایی کرده بود:

جزیره ساردینیا، ایتالیا - به ویژه مناطق Ogliastra، Ollolai و Barbagia در Seulo.
جزیره اوکیناوا، ژاپن؛
شبه جزیره نیکویا، کاستاریکا؛
جزیره ایکاریا، یونان؛
لوما لیندا، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا

 

تا 100 سال عمر کنید


ساردینیا جزیره ای در سواحل غربی ایتالیا است. دهکده سئولو مکانی است که مردم در آن بیشترین عمر را در جهان دارند. از سال 1996 تا 2016، بیش از 20 نفر بالای 100 سال در آنجا زندگی می کردند. شاید کم  به نظر برسد، اما جمعیت سولو تنها حدود 830 نفر است.

بر اساس مقاله اخیر ، شبه جزیره نیکویا در شمال غربی کاستاریکا اکنون 1010 صد ساله در هر 160000 نفر دارد.


لوما لیندا در کالیفرنیا تنها منطقه آبی است که نه جزیره است و نه شبه جزیره. این شهر در 97 کیلومتری شرق لس آنجلس قرار دارد و از هر طرف توسط سایر حومه های کالیفرنیا احاطه شده است. با این حال، ساکنان لوما لیندا حدود 10 سال بیشتر از هموطنان آمریکایی خود زندگی می کنند و شیوع کمتری برای بیماری مزمن دارند.

 

چه چیزی لوما لیندا را از دیگران متمایز می کند؟ بسیاری از ادونتیست های روز هفتم در این شهر زندگی می کنند که معتقدند بدن انسان معبد روح القدس است و باید از آن محافظت کرد. ادونتیست های روز هفتم به استراحت شنبه اعتقاد دارند، از یک رژیم غذایی گیاهی سرشار از غذاهای کامل استفاده می کنند و از داروها و محرک ها از جمله الکل و نوشیدنی های کافئین دار اجتناب می کنند. ساکنان لوما لیندا تمایل دارند تا سن 80 تا 90 سالگی فعالیت بدنی داشته باشند و بسیاری از آنها در جامعه کلیسا فعال هستند.

 

تا 100 سال عمر کنید

چگونه طولانی تر زندگی کنیم

هنگامی که دانشمندان DNA ساکنان "مناطق آبی" را بررسی کردند، چیزی پیدا نکردند که نشان دهد ارتباطی با طول عمر آنها دارد. در عوض، واقعیت این است که مناطق از نظر جغرافیایی از سایر نقاط جهان جدا شده اند - خرید فست فود و غذاهای فرآوری شده برای ساکنان دشوارتر است. در شبه‌جزیره نیکویا کاستاریکا، مردم بیشتر از آنچه که خودشان پرورش می‌دهند، از جمله لوبیا، غلات کامل، سبزیجات و میوه‌ها می‌خورند و گوشت بسیار کمی در رژیم غذایی آنها وجود دارد. نتیجه ای که پولین و بوتنر به آن دست یافتند این است که رژیم غذایی و ورزش نقش حیاتی در پیدایش مناطق آبی دارد.


علاوه بر رژیم غذایی، دانشمندان عوامل دیگری را نیز شناسایی کرده اند که امید به زندگی را افزایش می دهد:

هدف روشن در زندگی؛
وجود یک شبکه حمایت اجتماعی برای خانواده و / یا دوستان؛
کاهش سطح استرس؛
مصرف بسیار متوسط ​​شراب و الکل به طور کلی؛
حفظ فعالیت بدنی
 انتقال دانش

تا 100 سال عمر کنید


دن بوتنر از طریق تحقیقات گسترده دانش خود را به کار گرفت. بنابراین، در سال 2009، پروژه مناطق آبی شروع کار در شهر آلبرت لی (جمعیت 18000) در مینه سوتا، ایالات متحده است. گذرگاه‌های عابر پیاده و پیاده‌روهای گسترده‌تر در شهر ظاهر شد که به ساکنان اجازه می‌داد در فضای باز راه بروند و غذا بخورند. یک مسیر دو کیلومتری عابر پیاده و دوچرخه در اطراف دریاچه ایجاد شده است که اکنون مناطق، پارک ها و مرکز شهر را به هم متصل می کند.

 

حدود 4 هزار نفر از ساکنان شهر (حدود یک چهارم جمعیت بزرگسال) قول داده اند که به اصول "مناطق آبی" پایبند باشند. بیش از نیمی از کارفرمایان شهر متعهد شده‌اند که محیط کار سالم‌تر و تمیزتری ایجاد کنند که بر شرایط کاری بیش از 4300 کارمند تأثیر مثبت گذاشته است.

این روش ها و سایر روش ها باید کیفیت و امید به زندگی افراد را بهبود بخشد. آیا این کمک خواهد کرد - زمان نشان خواهد داد.


در سال 2017، دانشمندان پل نلسون و جوانا مازل مقاله ای نوآورانه را در مجله Proceedings of the National Academy of Sciences منتشر کردند. معلوم شد که از نقطه نظر ریاضی، پیری اجتناب ناپذیر است. درک مدرن از تکامل این سؤال را باز می گذارد که آیا اصولاً می توان این روند را متوقف کرد. با این حال، پیروی از "قوانین طول عمر" اساسی می تواند، اگر نگوییم طول عمر را طولانی تر می کند، قطعا آن را با کیفیت تر می کند.

نظرات

۱۴۰۰/۸/۲۹باغبانی باعث افزایش رفاه و طول عمر می شود. چرا باغبانی می تواند به شما کمک کند طولانی تر زندگی کنید؟ قرار گرفتن در معرض نور خورشید، هوای تازه و زندگی گیاهان همگی فواید سلامتی دارند. در واقع، پزشکان در اسکاتلند ”پیاده روی در طبیعت” را برای فشار خون بالا و اضطراب تجویز می کنند. آنها همچنین بیماران را تشویق به تعامل با محیط اطراف می کنند، خواه این به معنای تماشای پرندگان باشد یا جمع آوری شاخه ها. در یک مطالعه معروف در سال 1984 ، راجر اولریش، محقق محیط زیست، دریافت که بیمارانی که کیسه صفراشان برداشته شده بود، اگر اتاق‌های بیمارستان‌شان به جای دیوار آجری، به طبیعت نگاه می‌کرد، سریع‌تر - و با داروهای مسکن کمتر - بهبود می‌یابند. او خاطرنشان کرد که طبیعت ترمیم کننده است، زیرا ”ما نوعی آمادگی بیولوژیکی برای واکنش مطلوب به طبیعت داریم زیرا در طبیعت تکامل یافته ایم. این برای ما خوب بود و ما تمایل داریم به محیط هایی که برای ما مطلوب است پاسخ مثبت دهیم.” اگر بودن در اطراف طبیعت برای شما خوب است، پس ثابت قدم بودن در مورد آن حتی بهتر است، کاری که باغبانی تقریباً شما را مجبور به انجام آن می کند. ممکن است سعی کنید هر روز در پارک آهسته بدوید، اما بعد از اینکه برنامه شما خیلی شلوغ شد، آن را برای چند هفته کنسل کنید. با این حال، اگر در میانه راه از باغداری دست بکشید، ممکن است ببینید که تمام کار سخت شما به هدر می رود زیرا علف های هرز همه چیز را در دست گرفته اند.

۱۴۰۰/۸/۲۹برای افزایش رفاه و طول عمر باغبانی ورزش خوبی است. آیا باغبانی معادل دویدن است؟ البته نه، اما همچنان به عنوان ورزش واجد شرایط است. انواع مختلف باغبانی به مقادیر متفاوتی از فعالیت بدنی نیاز دارند. به گفته ریچارد تامپسون ، محقق کالج رویال پزشکان لندن، «کار در باغ مهارت و قدرت را بازیابی می‌کند، و ورزش هوازی در آن به راحتی می‌تواند از همان کالری که در یک باشگاه مصرف می‌شود استفاده کند» . برای مثال، بیل زدن و کندن سنگ می تواند یکی از پر زحمت ترین کارهایی باشد که تا به حال انجام داده اید. در انتهای دیگر طیف، هرس بوته های گل رز و کاشت بذر ورزش بسیار ملایمی را تشکیل می دهد.

۱۴۰۰/۸/۲۹برای افزایش رفاه و طول عمر آنچه را که رشد می دهید بخورید. اگر فقط گیاهان تزئینی مانند گل ها و درختچه ها را پرورش دهید، این مزیت صدق نمی کند. اما اگر میوه‌ها و سبزیجات بکارید، همانطور که مردم مناطق آبی این کار را انجام می‌دهند، از مزایای سلامتی افزودن این مواد به رژیم غذایی روزانه‌تان بهره‌مند خواهید شد. نه تنها گیاهان بیشتری می خورید، بلکه مواد غذایی بیشتری نیز از آنها دریافت خواهید کرد. بیشتر میوه ها و سبزیجات سه روز پس از برداشت به دلیل تنفس 30 درصد از مواد مغذی خود را از دست می دهند - فرآیندی طبیعی که طی آن پس از برداشته شدن از زمین به ”تنفس” ادامه می دهند. (اگر محصولی را از یک سوپرمارکت بخرید، به احتمال زیاد چندین روز زودتر یا حتی بیشتر برداشته شده است.) از نظر کاهش زمان بین برداشت و مصرف، هیچ چیز بهتر از کندن یک توت از بوته و گذاشتن آن در دهان یا ریز کردن برگ های کاهو برای تهیه سالاد نیست. به علاوه، طعم آن ها بسیار بهتر است.

۱۴۰۰/۸/۲۹باغبانی ذهن شما را تمرین می دهد و در عین حال استرس را نیز از بین می برد. اکثر ما زندگی کاری خود را صرف برنامه ریزی و حل مشکلات می کنیم. باغبانی نیز به این مهارت ها نیاز دارد، اما همچنین شما را مجبور می کند که در لحظه باشید، اغلب با مخدوش کردن برنامه هایی که انجام داده اید. گاهی اوقات وارد باغ خود می شوید و دقیقاً همان کاری را که در نظر داشتید انجام می دهید. اما در مواقع دیگر باید مسیر خود را تغییر دهید زیرا مثلاً متوجه هجوم قارچ می شوید یا اینکه دسته ای از محصول به طور ناگهانی آماده برداشت است. کار در باغ و برخورد مستقیم با دنیای طبیعی نیز راهی برای کند کردن افکار پرمشغله و آرامش ذهن شما دارد. در یک مطالعه که در هلند انجام شد ، به 30 نفر یک کار استرس زا و سپس 30 دقیقه مطالعه یا باغبانی اختصاص داده شد. کسانی که باغبانی می‌کردند، بر اساس گزارش‌های خودشان و آزمایشی که سطح کورتیزول «مواد شیمیایی استرس» را در بدنشان اندازه‌گیری می‌کرد، خیلی سریع‌تر از استرس بهبود یافتند. جای تعجب نیست که بسیاری از کارشناسان ذهن آگاهی، باغبانی را نوعی مدیتیشن می دانند.

در ادامه بخوانید...