چرا هوش انسان قرن بیست و یکم پیوسته در حال کاهش است

در
هوش انسان قرن بیست و یکم پیوسته در حال کاهش است.چرا در قرن بیست و یکم ، ضریب هوشی مردم به طور گسترده کم شده است (دانشمندان توضیح می دهند)
امروز می توانیم هر ثانیه اطلاعات را پیدا کنیم. بدون ترک خانه خود تحصیل کنید و با افراد در سراسر جهان ارتباط برقرار کنیم. با این وجود،به نظر دانشمندان، هوش انسان قرن بیست و یکم پیوسته در حال کاهش است
 
ما در sayarak.com از این واقعیت ناراحت هستیم که همسالان ما در 30 سال پیش باهوش تر بودند و ضریب هوشی بالاتری داشتند!می خواهیم بفهمیم که چرا این اتفاق می افتد و آیا نیاز فوری داریم تلفن های هوشمند را کنار بگذاریم و کتاب را در دست بگیریم؟ 
 

آیا هوش انسان قرن بیست و یکم پیوسته در حال کاهش است

چرا در قرن بیست و یکم ، مردم به طور گسترده احمق شدند
دانشمندان چندین دهه با کمک تست ضریب هوشی ، تغییرات سطح هوش افراد گروههای سنی مختلف را ردیابی کرده اند. به طور متوسط ​​100 امتیاز است و ضریب هوشی کمتر از 70 اغلب به عنوان عقب ماندگی ذهنی به شمار می آید.
 
از سال 1909 تا 2013 ، بشریت به لطف بهبود شرایط زندگی ، دسترسی به آموزش و توسعه فناوری ، باهوش تر شدند . این پدیده آماری اثر فلین نامیده می شود. با این حال ، از دهه 90 ، نرخ رشد شاخص ضریب هوشی شروع به کاهش می کند و از سال 2013 ، رشد با رکود جایگزین شده است.
 
این روند توسط محققان در سراسر جهان مشاهده می شود . در سال 2000 ، ضریب هوشی متوسط ​​جهانی 90.31 امتیاز بود. دانشمندان پیش بینی می کنند که تا سال 2050 این میزان به 86.67 امتیاز سقوط کند. اگر با چنین سرعتی پیش برویم ، در یک قرن و نیم آینده، یک فرد بالغ دارای عقل یک کودک 9 ساله خواهد بود.
 

اینترنت جایگزین حافظه شده است

چرا در قرن بیست و یکم ، مردم به طور گسترده احمق شدند
دلایل کاهش جهانی اطلاعات ناشناخته است. اما امروز ، کارشناسان در حال انجام تحقیق و فرضیه هستند. به گفته یکی از آنها ، توانایی های ذهنی ما از  این واقعیت رنج می برد که ما به طور فزاینده به تلفن های هوشمند و اینترنت وابسته هستیم.
 
در واقع ، اکنون نیازی به یادآوری اطلاعاتی نیست که تقریباً بلافاصله در شبکه پیدا می شود. دیگر نیازی نیست که بتوانید در ذهن خود حساب کنید یا جاده را به خاطر بسپارید ، زیرا یک ماشین حساب و یک پیمایشگر GPS وجود دارد. در نتیجه ، یک دانشمند برجسته در یک بازی روشنفکری با یک تلفن هوشمند مدرسه ای بی دقتی مدرسه را از دست می دهد.
همه اینها انسان مدرن را از انگیزه آموزش مغز خود محروم می کند. حافظه مزایای خود را از دست داده است.
 
اکولوژی بد
چرا در قرن بیست و یکم ، مردم به طور گسترده احمق شدند
شرایط نامطلوب محیطی روی مغز جنین تأثیر می گذارد . ضریب هوشی کودکان 4-6 ساله متولد شده در آلوده ترین مناطق ایالات متحده ، 2 امتیاز پایین تر از همسالان خود در شهرهایی با بوم شناسی بهتر بود.
محققان می گویند ، تولید گازهای مضر به جو باعث كاهش هوش در افراد در هر سنی می شود . گازهای گلخانه ای باعث کاهش غلظت ، حافظه و مهارت های تصمیم گیری می شوند.
مطالعات انجام شده در چین با مشارکت 20 هزار نفر نشان داد که هوای آلوده در درجه اول بر توانایی ریاضیات و مطالعه زبانها تأثیر می گذارد. علاوه بر این ، مردان نسبت به زنان نسبت به اثرات آن حساسیت بیشتری دارند. در گروه خطر ویژه ، افراد بالای 64 سال که در معرض خطر بالای دی اکسید کربن موجود در جو هستند ، دچار زوال عقل می شوند.
 
چه کاری انجام دهیم؟ متأسفانه ، بهبود اوضاع زیست محیطی ، به ویژه در شهرهای بزرگ ، فرایندی طولانی و دشوار است. اما امروزه متخصصان توصیه می کنند هوای تازه بیشتری تنفس کرده و فیلترهای تمیزکاری را در خانه ها و دفاتر نصب کنید.
 
افراد موفق کمتر می شوند
چرا در قرن بیست و یکم ، مردم به طور گسترده احمق شدند
در کشورهای توسعه یافته ، زنانی که سطح تحصیلات بالایی دارند و حرفه ای موفق دارند به طور فزاینده ای از داشتن فرزند خودداری می کنند یا فقط یک فرزند دارند. در حالی که در گروه های اجتماعی کم درآمد ، سبک زندگی به گونه ای است که میزان فرزند آوری بیشتر است. فقط این بدان معنا نیست که کودکی از یک خانواده تحصیل کرده باهوش تر از یک پسر روستایی است.
 
این فرضیه را که هوش بستگی به عوامل ژنتیکی ( "مردم هوشمند بچه های هوشمند بدنیا می آورند")، بسیاری از دانشمندان امروز زیر سوال برده اند. در همین زمان ، کودکان خانواده های "هوشمند" (با تعداد فرزند کمتر) فرصت های بیشتری برای دریافت آموزش و پرورش هوش دارند. بنابراین ، کاهش نرخ تولد در بین جمعیت مرفه جامعه می تواند بر ضریب هوشی جهانی تأثیر بگذارد.
 

غذای چرب و شیرین

چرا در قرن بیست و یکم ، مردم به طور گسترده احمق شدند
رژیم غذایی متوسط ​​ساکن زمین در طی 100 سال گذشته به طور قابل توجهی تغییر کرده است. این هم مغز را تحت تأثیر قرار داد. براساس داده های سازمان جهانی غذا سازمان ملل متحد ، بشر در 50 سال گذشته شروع به مصرف بیشتر چربی و قند کرده است.
 
مغز نه تنها هنگامی که مقدار زیادی فرآورده های حاوی قند مصرف می کنید کندتر می شود - میوه ها به مقدار زیاد نیز بر فعالیت آن تأثیر منفی می گذارند.
 
چربی های اشباع (گوشت قرمز، محصولات لبنی، نارگیل و روغن نخل) زنجیره عصبی که مسئول انگیزه هستند را را از بین می برد. اما برعکس ، اسیدهای چرب امگا 3 موجود در ماهی ، دانه و آجیل از سلولهای عصبی در برابر آسیب محافظت می کنند.
 

نوبت به تجدید نظر تست های ضریب هوشی رسیده است

چرا در قرن بیست و یکم ، مردم به طور گسترده احمق شدند
محققان نتیجه می گیرند که روش های اندازه گیری سطح هوش ممکن است ارزش تجدید نظر داشته باشد . فن آوری های جدید، زندگی یک فرد را تغییر داده است ، و مغز در حال سازگاری با محیط جدید است. ناگزیر ، برخی کارکردها اهمیت کمتری پیدا می کنند و نقش تفکر خلاق افزایش می یابد.
 
این پیشرفت تخیل و توانایی های خلاقانه در قرن بیست و یکم است که به چشم می خورد. افراد موفق قادر به ایجاد ایده های تازه هستند. استانداردهای تست ضریب هوشی تعیین شده در قرن گذشته ممکن است به سادگی منسوخ شود.
 
استاد روانشناسی کالج کینگ کالج لندن رابین موریس گفت: "من فکر می کنم باید در طول زمان ، مردم در ارتباط با استفاده از فن آوری هایی مانند ، به عنوان مثال شبکه های اجتماعی ، از تجربه فکری متفاوتی نسبت به اجداد خود برخوردار شوند. نحوه ظهور هوش آنها نیز تغییر کرده است. روشهای آموزش باید با این تغییرات سازگار شوند. "
 
احتمالاً ، هنوز هم باید از ماشین حساب استفاده کنید. درعوض ، دانشمندان توصیه می کنند که بیشتر اوقات تلفن هوشمند را کنار بگذارید و کتاب را در دست بگیرید.
 
هک کردن زندگی: نحوه حفظ مغز در شکل
 
 
"معلمان من در درجه اول کتاب و سپس والدین بودند. "
چرا در قرن بیست و یکم ، مردم به طور گسترده احمق شدند
ایلان ماسک
معلمان در دانشگاه استنفورد به دانشجویان خود توصیه می کنند برای پیشرفت تفکر و تخیل داستان های علمی در رشته های مختلف بخوانند. مدیر SpaceX ، ایلان ماسک ، در کودکی روزانه 10 ساعت به خواندن چنین ادبیاتی را سپری می کرد. با این حال ، همانطور که معلوم شد ، شیفتگی کتاب با هر ژانری فعالیت مغز را تحریک می کند.
 
و نه تنها مطالعه و تحلیل متفکرانه متن مفید است ، بلکه خواندن برای لذت بردن نیز مهم است. وقتی می خوانیم ، به لطف "اثر غوطه وری" ، خودمان را به جای یک قهرمان تصور می کنیم. این قسمت هایی از مغز را که قبلاً درگیر نبودند فعال می کند. هنگام تماشای تلویزیون یا بازی های رایانه ای ، این اثر مشاهده نمی شود.
 
نظر شما در مورد تست های ضریب هوشی چیست؟ آیا باید به آنها اعتماد کنیم؟
 

نظرات

در ادامه بخوانید...

مغز تنها چیزی نیست که ضریب هوشی را تعیین می کند

در
4 قسمت بدن که می تواند نشان دهد چقدر باهوش هستید
مغز شما تنها چیزی نیست که ضریب هوشی شما را تعیین می کند.

رابطه قد با ضریب هوشی

در یک مطالعه، محققان دانشگاه براون و دانشگاه پرینستون اظهار داشتند كه افراد قد بلندتر ممكن است از افراد كوتاه قد درآمد بیشتری بدست آورند زیرا باهوش تر هستند. نویسندگان از مجموعه داده های دولت استفاده کردند که از قد ، وزن ، هوش ، تجربه تحصیلی و حقوق افراد متولد شده در ایالات متحده یا مقیم ایالات متحده در سال 1958 و 1970 از بدو تولد تا بزرگسالی جمع آوری شده است.
 
نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل دقیق آنها نشان داد که افرادی که در دوران کودکی قد بلند تری داشتند در تست های شناختی عملکرد بهتری داشتند. بعلاوه ، افراد بلند قد تمایل به مشاغل با حقوق بالاتر داشتند که به هوش بیشتر و مهارت های کلامی و پیشرفته تر احتیاج داشت. محققان همچنان از ارتباط بین قد و هوش مأیوس شده اند ، اما برخی گمان می کنند ژنتیک یا مراقبت های اولیه کودک می تواند نقش تأثیرگذاری بر مغز داشته باشد. 
 

رابطه چپ دست یا راست دستی با ضریب هوشی

4 قسمت بدن که می تواند نشان دهد چقدر باهوش هستید
دست غالب شما ممکن است به طور خودکار نبوغ شما را نشان ندهد ، اما می تواند مزایای آن را داشته باشد. در حقیقت ، چپ ممکن است (بدون هدف در نظر گرفته شده) در بهره‌مندی از مزایای شناختی بیشتری نسبت به راست برخوردار باشد. یک مطالعه از دانشگاه آتن حدود 100 دانشجو و فارغ التحصیل دانشگاه ،50 چپ دست و 50 راست دست گرفت و دو تست شناختی به آنها داد. در یک آزمایش از شرکت کنندگان را به چالش کشید تا در سریع ترین زمان ممکن گروهی از حلقه ها را دنبال کنند و در آزمایش دوم شامل توالی شماره نامه ها بود. در هر دو آزمایش ، چپ دست ها بهتر از افراد راست دست بودند که نشان می دهد حافظه کاری قوی و انعطاف پذیری ذهنی دارند. برخی از متخصصان گمان می کنند این توانایی های شناختی ممکن است به این دلیل باشد که افراد چپ دست می توانند هر دو طرف مغز خود را با سرعت بیشتری برای پردازش اطلاعات استفاده کنند.
 

رابطه چاقی با ضریب هوشی

4 قسمت بدن که می تواند نشان دهد چقدر باهوش هستید

چربی بالا در بدن  می تواند در بسیاری از جنبه های بهزیستی کلی شما ، از فشار خون تا سلامتی قلب و احتمالاً عملکرد شناختی شما تأثیر داشته باشد. در یک مطالعه پنج ساله از بیش از 2200 بزرگسال ، محققان دریافتند که افرادی که شاخص توده بدنی آنها (BMI) 20 یا کمتر است (دامنه BMI سالم 18.5-24.9 است) می توانند 56 درصد کلمات را در یک آزمون واژگان به یاد بیاورند ، در حالی که شرکت کنندگان چاق (BMI 30 یا بالاتر) فقط 44 درصد را به یاد داشتند. علاوه بر این ، یادآوری سوژه های بعدی هنگام آزمایش مجدد پنج سال بعد به 37.5 درصد کاهش یافت. دکتر ماکسیم کورنوت ، نویسنده اصلی این مطالعه ، این تئوری را تأیید کرد که هورمونهای چربی می توانند به سلولهای مغزی آسیب بزنند. "توضیح دیگر می تواند این باشد که از آنجا که چاقی به دلیل ضخیم شدن و سخت شدن رگ های خونی ، یک عامل خطرناک قلبی عروقی شناخته شده است، خون رسانی به مغز با اختلال مواجه می شود.
 

رابطه سر بزرگ با ضریب هوشی

4 قسمت بدن که می تواند نشان دهد چقدر باهوش هستید

هیچ کس دوست ندارد "کله گنده" خوانده شود ، اما به معنای واقعی کلمه داشتن یک سر بزرگ ممکن است شما را باهوش تر کند. مطالعه  منتشر شده در Molecular Psychiatry بیش از 500000 نفر در بریتانیا ارزیابی شناختی و فیزیکی و همچنین بررسی نمونه خون ، ادرار و بزاق را دادند. محققان دریافتند افرادی که دارای سر بزرگتر از زمان تولد و به عنوان شیرخوار داشتند ، در آزمونهای استدلال عددی کلامی از امتیاز بالاتری برخوردار بودند و احتمال بیشتری برای دریافت مدرک دانشگاهی داشتند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

آزمون آیزنک : محبوب ترین تست ضریب هوشی جهان

در

آزمون آیزنک
کشف اسرار غیرمعمول محبوب ترین تست هوش جهان (و سازنده آن).


1. آیزنک یک آزمون ضریب هوشی برای نازی ها ایجاد کرد

هانس یورگن آیزنک ، پروفسور آلمانی ، همیشه یك شخص جنجال برانگیز بوده است و اتفاقاً نه تنها ، به لطف امتحانی كه برای آزمایش توانایی های فكری شخص ایجاد كرده است. وی به نژادپرستی متهم شد ، جزئیات درگیری وی با زیگموند فروید ، که سالها به طول انجامید ، مورد تحسین روزنامه نگاران و نمایندگان دنیای علمی قرار گرفت ، و بخاطر خشن بودن و آرامش بی عیب و نقص او ، همراه با عمل گرایی طاقت فرسای آیزنک ، به او لقب دادند "anfan terribl of 70s" ( کسی که با اظهارات بی جا وکارهای بی مورد موجب تصدیع خاطرگردد(بچه ی شیطان ، کودک تخص ، اگرچه در آن زمان استاد بیش از 60 سال داشت). این عنوان کاملاً متصل به استاد بود و تا زمان مرگ در 4 سپتامبر 1997 نزد وی باقی ماند. با این وجود ، بدون شک آیزنک دانشمند برجسته زمان خود بود. و نه تنها خود او - آزمون او ، که هر فرد کم و بیش تحصیل کرده ای امروز به آن متوسل می شود ، امروزه محبوب است. درست است ، ما باید اعتراف کنیم.

واقعیت این است که در ابتدا آیزنک ، علی رغم انکار سرسختانه ارتباط خود با نازی ها ، آزمون آیزنک را مخصوص آنها ایجاد کرد. اولین نسخه های ضریب هوشی "آزمون آیزنک" توسط آیزنک به عنوان بخشی از یک پروژه نازی برای ایجاد نژادی از ابر انسان ها - زیبا ترین ، باهوش ترین و بی عیب و نقص ژنتیکی  ایجاد شد. بنابراین ، بر اساس تحقیقات خود ، آیزنک اظهار داشت که سطح ضریب هوشی جمعیت رنگی کره زمین ظاهرا بسیار کمتر از سفید پوست ها است! به هر حال ، رابطه آیزنک با ایدئولوژی فاشیستی نسبتاً پیچیده بود. از یک طرف ، وی علناً دیدگاههای فاشیستی را انکار کرد و یکبار نیز به دلیل این اتهامات وارد درگیری شد. از طرف دیگر ، در یک زمان او با سران رایش سوم روابط بسیار نزدیک داشت.


2. در ایالات متحده ،  آثار آیزنک ممنوع شد

آزمون آیزنک

چنین تحولاتی توسط آیزنک نمی تواند در دموکراتیک ترین قسمت کره زمین - در آمریکا - مورد توجه قرار گیرد. بسیار دیرتر از ظهور اولین آزمایشات ، دانشمند چندین مقاله و کتاب منتشر کرد ، همه آنها به طور ضمنی در ایالات متحده ممنوع شد. دستیابی به آثار وی عملاً غیرممکن بود. صاحبان كتابفروشی ها از ترس  واكنش تهاجمی از سوی مردم رنگين ، جرات خريد انتشار نشريه های چاپی را كه در آن نام خانوادگی آيزنک ذکر شده بود ، نمی دادند. خصومت متقابل با سیاه پوستان آمریکایی تنها مزاحمتی نیست که برای این استاد تفاق افتاده است. به عنوان مثال ، در یکی از سخنرانی ها در اروپا ، آیزنک را با تخم مرغ های گندیده مورد حمله قرار دادند . آیزنک همچنان نسبت به این واقعیت بی تفاوت بود.

 

3. افراد زیبا ضریب هوشی بالاتری دارند

ضریب هوشی و زیبایی ! علی رغم تعداد زیاد جوک ها ، ضریب هوشی و زیبایی دست به دست هم می دهند. زنان و مردان جذاب دارای ضریب هوشی بالاتری هستند. تحقیقات در دانشکده اقتصاد لندن به این نتیجه رسیدند. دانشمندان نتیجه گیری خود را با این واقعیت توضیح دادند که افراد باهوش و جذاب از نظر ظاهری ، به طور معمول ، به یکدیگر جذب می شوند ، که به آنها اجازه می دهد "فرزندان موفقی" به دنیا آورند.

 

4. اگر تست های ضریب هوشی را با روحیه بدی انجام دهید ، نتیجه پایین تری خواهد داشت

زن

قبل از اینکه از نتیجه پایین ناراحت شوید و از ناتوانی خود اطمینان پیدا کنید ، باید بین هوش واقعی و شاخص های تست ضریب هوشی تفاوت قائل شوید. یک واقعیت علمی اثبات شده: توانایی های ارزیابی شده در یک تست هوش بسته به خلق و خو ، سلامتی و حتی عزت نفس متفاوت است.

 

5. نمره بالا در آزمون آیزنک موفقیت را تضمین نمی کند

در واقع ، آیزنک در مقدمه ی یكی از نسخه های مشهور آزمون IQ ، نوشت كه برای دستیابی به موفقیت در زندگی ، باید استقامت ، پشتکار و انگیزه بالا را در ضریب هوشی بالا اعمال كنیم. فردی با هوش بالا ، اما فاقد پشتکار ، خطر این را دارد که تمام زندگی خود را در انتظار "موفقیت" سپری کند. فرد با ضریب هوشی بالا ، اما بدون انگیزه در رسیدن به هر هدفی ، خطر بلند نشدن از کاناپه را دارد.

 

6. طی 50 سال گذشته ، ضریب هوشی متوسط ​​ساکنان کره زمین 12 واحد رشد کرده است

آزمون آیزنک

 

جیمز فلین ، دانشمند نیوزیلندی ، که در یک زمان به هدف اصیل آیزنک ادامه داد ، نظریه ای را به مردم ارائه داد که براساس آن ، هر نسل بعدی از نسل قبلی حداقل انجام سریعتر و انجام وظایف بهتر در آزمونهای روانشناسی باهوش تر می شود. . چندین نظریه وجود دارد که سعی در توضیح تأثیر فلین دارد ، اما هیچ یک از آنها به طور کلی پذیرفته نیست.

 

یک واقعیت جالب: همان فلین توانست ثابت کند که سطح ضریب هوشی هر فرد نه به ژن های او بستگی دارد بلکه به محیط بستگی دارد. به بیان ساده ، اگر باهوش ترین افراد در اطراف شما نباشند ، به زودی  شانس احمق شدن را دارید.

 

7. نمرات ضریب هوشی می تواند در تابستان بدتر شود

یکی از پدیده های ضریب هوشی را می توان به شرح زیر توصیف کرد: "در طول تابستان احمق شدم." طبق آخرین تحقیقات ، مغز انسان در تابستان نسبت به زمستان در وضعیت آرام تری قرار دارد. اگرچه ، به لطف کمبود خواب و خستگی دائمی در زمستان ، ما عادت کرده ایم که متفاوت فکر کنیم. و در ضمن ، اگر در فصل گرم مغز خود را تحت آموزش مداوم قرار ندهید ، می توانید هر آنچه را که در طول فصل گذشته آموخته اید فراموش کنید ، حتی کتابهایی که خوانده اید از ذهن شما محو می شوند.

 

8. ورزش ، موسیقی و مراقبه ضریب هوشی را توسعه می دهد

مراقبه

علم در سراسر جهان فقط سه راه برای رشد عقل شما می شناسد. و به طرز عجیبی ، این کتاب خواندن یا مطالعه ریاضیات کاربردی نیست ، بلکه ورزش ، موسیقی و مراقبه است. تعدادی آزمایش نشان می دهد که ورزش مستقیماً بر عملکرد ذهن تأثیر می گذارد. در مرحله دوم ، این ضریب هوشی را با پخش موسیقی و یادگیری نواختن آلات موسیقی توسعه می یابد. اما مراقبه یکی از بهترین راه ها برای رساندن توانایی های شناختی شما به یک حالت ایده آل ، بهبود توجه و تمرکز و گسترش حجم حافظه ی فعال تلقی می شود.

 

9. سطح ضریب هوشی 40-80٪ به ژن ها بستگی دارد

قبلاً ثابت شده است که محیط بر ضریب هوشی تأثیر می گذارد ، اما وراثت با شدت بیشتری بر سطح عمومی هوش فرد تأثیر می گذارد. بله ، البته ، بوم شناسی ، محیط زیست ، جامعه ای که به یک دلیل یا دلیل دیگر مجبور به حضور در آن هستید ، همه اینها نمی تواند اثری از خود برجای نگذارد.

 

10. ضریب هوشی بالا به برقراری ارتباط کمک می کند

ما عادت کرده ایم که فکر کنیم افرادی که ذاتاً خیلی باهوش هستند در برقراری ارتباط با دیگران مشکل دارند. فقط دانش آموزان عالی و آرام دوران کودکی خود را بخاطر بسپارید. یا شاید شما خودتان اینگونه بودید؟ با این حال ، این فقط یک دوره است. یک شخصیت بالغ که از ضریب هوشی بالایی برخوردار است ، هر فرصتی برای پیدا کردن دوستان زیاد و فقط دوستان خوب دارد. جامعه ، همدلی غیرقابل انکاری با افراد باهوش و حتی باسواد دارد. نکته اصلی این است که به تب ستاره شدن مبتلا نشوید.

 

11. ضریب هوشی پایین منجر به خودکشی می شود

آزمون آیزنک

 

ارتباط بین سطح ضریب هوشی و تمایل به خودکشی توسط دانشمندان سوئدی کشف شد ، گرچه به نظر می رسد هرچه شخص احمق تر باشد ، مشکلات روانی کمتری باید داشته باشد و به طور کلی - زندگی در غیاب مغز ، بهشت ​​به نظر می رسد : بدون انعکاس و هیچ احساس بیهودگی بودن. با این حال ، طبق مطالعات ، افراد با ضریب هوشی پایین در حل وظایفی که به آنها محول شده ضعیف عمل می کنند ، بنابراین کنار آمدن با استرس در شرایط بحرانی برای آنها دشوارتر است ، در نتیجه ، تنها راه مطمئن برای فرار از یک فاجعه قریب الوقوع ممکن است مرگ و خودکشی باشد.

 

12. چه کسی بالاترین ضریب هوشی را دارد

طبق تحقیقات جهانی ، ضریب هوشی زنان بیش از مردان است. به عنوان مثال ، یکی از بالاترین ضرایب هوشی توسط مرلین ماخ ووس ساوانت از میسوری نشان داده شد ، وی در سن 10 سالگی از ضریب هوشی متوسطی برای افراد 23 ساله برخوردار بود. او موفق شد سخت ترین آزمون را برای پیوستن به  جامعه ممتاز ، که فقط حدود سی نفر (شامل ضریب هوشی بالایی ) که فقط  1 نفر در هر میلیون نفر وجود دارد ، پذیرفته شود! افسانه هایی درباره شارون استون بازیگر زن وجود دارد که ضریب هوشی او یکی از بالاترین درجه ها در بین افراد مشهور است. با این وجود این افسانه ، فاقد هر گونه مدرک مستند ، و همچنان یک افسانه باقی مانده است.

 

13.چه کسی کمترین ضریب هوشی را دارد

سیلوستر استالونه و جورج بوش

سیلوستر استالونه و جورج بوش

 

تاریخ با درایت در مورد پایین ترین سطح ضریب هوشی ساکت است ، اما به طور قابل اعتماد مشخص است که ، به عنوان مثال ، در میان روسای جمهور آمریکا ، پایین ترین سطح ضریب هوشی متعلق به جورج دبلیو بوش است - او فقط 91 امتیاز دارد (اتفاقاً بدون هیچ گونه آزمایشی و با قضاوت از سخنرانی های او ، واضح است ). طبق یافته های دانشمندان ، بوش از نظر ضریب هوشی نسبت به یک شهروند متوسط ​​آمریکایی پائین تر است: ضریب هوشی طبیعی یک آمریکایی معمولی حدود صد امتیاز است. قبل از جورج بوش ، فقط یک رئیس جمهور ایالات متحده کمتر از این سطح ضریب هوشی بود - پدر رئیس دولت سابق ، جورج دبلیو بوش.اما در میان ستارگان و سلبریتی های جهانی ، سیلوستر استالونه دارای کمترین سطح ضریب هوشی بود. ضریب هوشی او 54 امتیاز بود!

نظرات

در ادامه بخوانید...

ضریب هوشی شما چند است

در

(سیارک): تمرکز فکر، از لوازم قطعی و ضروری هر کاری، به خصوص دانش افزایی، رشد و کمال علمی می باشد. با تمرکز می توانید قدرت فوق العاده ای را که در جهات مختلف، پراکنده و متفرق می باشد و ناچیز به نظر می آید، در یک کانون جمع نمایید و به هدف مورد نظر که بدون این تمرکز، دست نایافتنیبه نظر می رسید ، دست پیدا کنید.دقت و تمرکز خود را با 18 سوال مطرح شده در این پست آزمایش کنید.

۱) یک فروند هواپیما در مرز آمریکا و کانادا سقوط کرده است . بازماندگان از سقوط را در کجا دفن می نمایند؟
کانادا – آمریکا – هیچ کدام

۲) یک خروس در بام خانه ای که شیب دوطرفه دارد، تخم گذاشته است . به نظر شما این تخم از کدام طرف سر می خورد؟
شمال – جنوب – هیچ کدام

۳ ) خانمی عاشق رنگ قرمز می باشد و تمام وسایل خود را به رنگ قرمزخریده است . او در آپارتمانی یک طبقه که قرمزرنگ می باشد ، زندگی مینماید. صندلی و میز او قرمزرنگمی باشد .تمام دیوارها و سقف آپارتمان قرمزرنگ می باشند. کفپوش آپارتمان و فرش ها نیز قرمز رنگند .تلویزیون هم قرمز رنگ می باشد. سریع پاسخ دهید که پله های آپارتمان چه رنگی می باشتد؟
قرمز – آبی – هیچ کدام

۴ ) پدر و پسری را که در حادثه رانندگی مجروح شده اند، به بیمارستان بردند.پدر در راه بیمارستان فوت کرد  ولی پسر را به اتاق عمل بردند. پس از مدتی دکتر گفت من این شخص را عمل نمی کنم، به علت اینکه او پسر من می باشد .آیا به نظر شما این داستان می تواند درست باشد؟
آری – خیر – هیچ کدام

۵ ) اگر چهار تخم مرغ، آرد، وانیل، شکر، نمک و بیکینگ پودر را با همدیگر مخلوط نمایید، آیا کیک خواهید داشت؟
آری – خیر – هیچ کدام

۶) آیا می توانید از منزلتان بالاتر پرش نمایید؟
آری – خیر – هیچ کدام

۷ ) یک کیلوگرم آهن چند گرم سنگین تر از یک کیلو گرم پنبه می باشد؟
۱گرم – ۱۰۰گرم – هیچ کدام

۸ ) مردی به طرف یک پلیس که در حال جریمه کردن اتومبیل است، رفته و التماس کرد که پلیس جریمه ننویسد ولی آقای پلیس قبول نکرد.مرد به پلیس نه یک بار بلکه هشت بار بد دهنی کرد .  این مرد چند بار جریمه می شود؟
۸ بار – ۹بار – هیچ کدام

۹ ) اگر تمام رنگ ها را با هم مخلوط نمایید، آیا رنگین کمان درست می شود؟
آری – خیر – هیچ کدام


۱۰ ) گرگی به بالای کوه می رود تا غرش شبانه اش را آغاز نماید.چه مدت طول می کشد تا به بالای کوه برسد؟
دو شب – پنج شب – هیچ کدام


۱۱) اگر به طور اتفاقی وارد کودکستان دوران کودکی تان شوید، آیا قادر به خواندن نوشتن و انجام جدول ضرب خواهید بود؟
آری – خیر – هیچ کدام


۱۲) آیا امکان دارد یک نفر سریع تر از رودخانه می سی سی پی شنا کند؟
آری – خیر – هیچ کدام


۱۳) آقای بیل اسمیت و خانم ژانت اسمیت از هم طلاق گرفته اند. پس از مدتی خانم ژانت اسم اولیه خود را پس می گیرد.با این حال، پس از پنج سال با اینکه هنوز از آقای بیل اسمیت طلاق گرفته ، دوباره خانم ژانت اسمیت می شود. آیا این قضیه امکان پذیر می باشد؟
آری – خیر – هیچ کدام


۱۴) آقای جیم کوک مشکوک به قتل می باشد ولی وقتی که پلیس از او سوال کرد که در موقع قتل کجا بوده ، آقای جیم گفت در خانه مشغول تماشای سریال مورد علاقه ام بودم. حتی جزئیات سریال را برای پلیس شرح داد.آیا این موضوع ثابت می کندکه آقای جیم بی گناهمی باشد؟
آری – خیر – هیچ کدام

۱۵) یک شترمرغ تصمیم می گیرد که به وطنش برگردد .چه موقع برای پرواز او به جنوب مناسب می باشد؟
بهار – پاییز – هیچ کدام

۱۶ ) جمله بعدی صحت دارد.جمله قبلی غلط است.آیا این قضیه منطقی است؟
آری – خیر – هیچ کدام

۱۷) آیا امکانش هست ،  که یک اختراع قدیمی ، پشت دیوار را به ما نشان بدهد؟
آری – خیر – هیچ کدام

۱۸ ) اگر بخواهید یک نامه عاشقانه بنویسید، ترجیح می دهید با شکم پر یا با شکم خالی نامه نوشته شود؟
پر – خالی – هیچ کدام

برای دیدن پاسخ ماوس را از اینجا به سمت پایین بکشید.

۱) هیچ کدام. بازماندگان که زنده اندنیازی به دفن کردن ندارند.
۲) هیچ کدام.خروس که تخم نمی گذارد!
۳)هیچ کدام.آپارتمان یک طبقه که راه پله ندارد!
۴) آری. اگر این سوال را نتوانستید جواب دهید، وای بر شما.دکتر یک خانم جراح است یعنی این شخص مادر پسر است!
۵) خیر، شما پیش از اینکه کیک داشته باشید باید آن را بپزید !
۶) آری،.بپرید و ببینید که خانه شما چقدر می پرد!
۷) هیچ کدام. یک کیلوگرم آهن با یک کیلوگرم پنبه به طور دقیق برابر هستند.
۸) هیچ کدام. خودرو به آن مرد تعلق ندارد.
۹) خیر.رنگ خاکستری خواهید داشت.
۱۰) هیچ کدام. گرگ پیشتر بالای کوه است.
۱۱) آری، شما فقط از کودکستان دیدن می کنید و با همین شرایطی که الان دارید فقط وارد کودکستان شده اید.
۱۲) آری، چون که رودخانه ها که قادر به شنا کردن نیستند!
۱۳) آری ژانت با یک آقای دیگر که فامیل اش اسمیت بوده، ازدواج کرده است.
۱۴) خیر.چون که ممکن است این سریال تکراری باشد و او پیشتر این سریال را دیده باشد.
۱۵) هیچ کدام.شتر مرغ که قادر به پرواز نیست.
۱۶) هیچ کدام. چون که جملات متضاد هم هستند.
۱۷) آری.پنجره یک اختراع قدیمی است که به وسیله آن می توان پشت دیوار را مشاهده کرد!
۱۸) هیچ کدام.بهتر است که یک نامه عاشقانه را با قلم و کاغذ بنویسید و با شکم نمی توان نامه نوشت!

● تفسیر آزمون

▪ اگر تعداد جواب های صحیح شما بین صفر تا ۵ باشد،  شما به طرز وحشتناکی به جزئیات بی توجه می باشید. حواستان را جمع کنید؟
▪ اگر تعداد جواب های درست بین ۶ تا ۱۰ باشد ، نسبتاً بد نیست، اگرچه چندان به جزییات توجه نمی نمایید. 
▪ اگر تعداد جواب های درست شما بین ۱۱ تا ۱۵ است، بسیار خوب می باشد .شما به جزییات توجه می نمایید. 
▪ اگر تعداد جواب های صحیح شما بین ۱۶ تا ۱۸ است، یعنی شمایک  شرلوک هولمز می باشید. صد آفرین

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را از تعداد جواب صحیح خود مطلع کنید. (سیارک)

نظرات

۱۳۹۸/۱۰/۷۱۵ تا درست

در ادامه بخوانید...

تعداد مربع ها را حدس بزنید

در

 

(سیارک): با شمارش مربع های شکل زیر دقت خود را تقویت نمایید.

در تصویر بالا چند مربع وجود دارد؟
۱: ۱۷ مربع

۲: ۱۸ مربع

۳: ۱۹ مربع

۴: ۱۲ مربع

 

↓↓↓↓

↓↓↓↓

↓↓↓↓

 

برای دیدن پاسخ ماوس را از اینجا به سمت پایین بکشید.

 پاسخ معما ، گزینه ۲ یعنی ۱۸ است.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. (سیارک)

نظرات

در ادامه بخوانید...

به 10 سوال جواب دهید و IQ خـود را مشخـص کنیـد

در

(سیارک) تستی که در این پست می بینید، در عین حال که ساده بنظر می آید ، اما تعیین کننده ترین تست برای سنجش آی كیو می باشد. برای جواب هر سوال فقط 5 ثانیه زمان دارید. ارزيابی تست و سطح هوش بر اساس تعداد جوابهای نادرست در انتهای پست آورده شده و میزان آی كیو شما را مشخص می کند.



1. بعضی از ماهها 30 روزه اندو بعضی 31 روزه چند ماه 29 روز داریم؟

2.  دكتر به شما 3 قرص  داده و کفته است که هر نیم ساعت 1 قرص بخورید  چقدر طول میكشد تا تمام قرصها را بخورید؟

3. ساعت 8 شب به رختخواب رفته اید و ساعت را كوك كرده اید كه 9 صبح زنگ شما را بیدار کند  وقتی با صدای زنگ ساعت از خواب بیدار می شوید  چند ساعت خوابیده اید؟

4. عدد 30 را به نیم تقسیم نمایید و عدد 10 را به حاصل آن اضافه نمایید حاصل چه عددی می شود؟

5. مزرعه داری 17 گوسفند زنده داشت تمام گوسفند هایش به جز 9 تا مرده اند چند گوسفند زنده برایش باقی مانده ؟

6. تنها یك كبریت در دست دارید و وارد یك اتاق سرد و تاریك می شوید كه در آن یك بخاری نفتی ، یك چراغ نفتی و یك شمعوجود دارد اول كدامیك  از این وسایل را روشن می کنید؟

7. فردی خانه ای درست کرده كه هر چهار دیوار آن به سمت جنوب  دارای پنجره می باشد خرسی بزرگ به سمت این خانه می آید این خرس چه رنگیمی باشد؟

8. اگر 2 سیب از 3 سیب بردارین چند سیب باقی می ماند؟

9. حضرت موسی از هر حیوان چند تا با خود به كشتی برده بود؟

10. اگر  با اتوبوسی  با 43 مسافر از مشهد به سمت تهران رانندگی کنید و در نیشابور 5 مسافر را پیاده نمایید و 7 مسافر جدید را سوار کرده و در دامغان 8 مسافر پیاده و 4 نفر را سوار نمایید و سرانجام بعد از 14 ساعت به تهران برسید حالا نام راننده اتوبوس چه می باشد؟

ارزيابی تست و سطح هوش بر اساس تعداد جوابهای نادرست :
7 جواب نادرست و بیشتر : دانش آموز دبستان
6 جواب نادرست : دانش آموز دبیرستان
5 جواب نادرست : دانشجو
2 تا 4 جواب نادرست : استاد دانشگاه
1 جواب نادرست : آی کیو فوق العاده

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را از تعداد جواب صحیح خود مطلع کنید.  (سیارک)  

نظرات

۱۳۹۸/۱۲/۲۱۱-همه ی ماه ها ۲۹ روزه اند ۲- یک ساعت چون قرص اول رو همون موقع می خوری و قرص دوم رو نیم ساعت بعد و قرص سوم نیم ساعت بعدش که میشه یک ساعت ۳-یک ساعت چون ساعت کوکیه و نمیدونه چه زمانی شبه و چه زمانی روزه ۴-اینو مطمعن نیستم که یه جورایی دو جواب داره جواب اولم ۱۱ چون وقتی میگه به نیم تقسیمش کن یعنی به ۳۰ که میشه ۱ بعد به علاوه ۱۰ میشه ۱۱ جواب دومم ۲۵ چون ۳۰ تقسیم بر ۲ میشه ۱۵ به علاوه ۱۰ میشه ۲۵ ۵-خب خودش داره میگه به جز ۹ تا دیگه ۶-اول کبریت ۷-سفید🤔شاید چون توی قطب شمال بوده!۸-فک کنم همون ۳ تا دیگه ۹- از هر حیوونی دو تا یکی نر یکی ماده ۱۰-اسم خودم چون گفته بود فرض کنید راننده اتوبوسید

۱۳۹۹/۲/۲خوب بود فقط سوال 8رونمیدونم چرا این شد من اول راهنمایی هستم و 6غلط داشتم واسم نوشت دبیرستان

در ادامه بخوانید...

پاسخ تست IQ

در

پاسخ : به 10 سوال جواب دهید و IQ خـود را مشخـص کنیـد.


1. تمام ماهها حداقل 29 روز را دارا می باشند.

2. یك ساعت شما اولین قرص را می خورید و نیم ساعت بعد دومی و در اولین یک ساعت قرص سوم را می خورید.

3. فقط یك ساعت. ساعت كوكی شب و روز را تشخیص نمی دهد پس به اولین ساعت 9 كه رسید زنگ به صدا در می آید كه ساعت 9 شب می باشد.

4. حاصل 70 است 10+30/0.5

5.  9 گوسفند باقی می ماند.

6. اول باید كبریت را روشن کند.

7. سفید چون خانه ای كه هر چهار دیوارش رو به سمت جنوب پنجره دارد در نوك قطب جنوب است.

8. همان 2 سیب.

9. هیچ (حضرت نوح کشتی داشت نه حضرت موسی)

10. خوب خود شما هستیددیگه  رو دست خوردید ؟(نام خودتان)

ارزيابی تست و سطح هوش بر اساس تعداد جوابهای نادرست :
7 جواب نادرست و بیشتر : دانش آموز دبستان
6 جواب نادرست : دانش آموز دبیرستان
5 جواب نادرست : دانشجو
2 تا 4 جواب نادرست : استاد دانشگاه
1 جواب نادرست : آی کیو فوق العاده

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را از تعداد جواب صحیح خود مطلع کنید.  (سیارک)  

نظرات

در ادامه بخوانید...