توانایی مقابله با نقاط ضعف

قدرت و ضعف همواره در طول تاریخ، به موازات هم رشد یافته‌اند. انسان‌ها همواره دوست دارند که قوی باشند و از اینکه کسی آنها را ضعیف بنامد خوششان نخواهد آمد. قدرتمند بودن همواره جذابیت‌های خاص خود را دارد. البته معنای قدرتمندی در بین زنان و مردان ممکن است کمی متفاوت باشد.

برای مثال در دوران جوانی، مردان جوان بسیار دوست دارند که از لحاظ بدنی، قوی و دارای آمادگی جسمانی بالایی باشند. اما زنان در این سن علاوه بر اینکه به سلامت بدن بسیار اهمیت می‌دهند، بیشتر میل دارند که زیبایی بیشتری را به دست آورند زیرا احساس می‌کنند که از این طریق می‌توانند قدرت جذب خود را در بین جامعه افزایش دهند. 

به هر حال هر تعریفی که از قدرت داشته باشیم، در نهایت ضعف را نیز باید در مقابل خود در نظر بگیریم. لازم نیست که من به شما بگویم که به دنبال قوی شدن بروید، زیرا میل به سمت قوی شدن در وجود هر انسان سالی نهادینه شده است. تنها کافی است که به سمت آن گام بردارید. اما گام‌هایی صحیح و استوار.(سیارک

شما اگر به دنبال قدرت باشید، لاجرم باید در ابتدا مشکل خود را با ضعف‌هایتان حل کنید. ریشه‌ی بسیاری از موانع قدرت یابی در هر فردی ضعف‌های او است. شما ممکن است منابع زیادی برای قدرت در اختیار داسته باشید، اما به دلیل اینکه چندان برای حل ضعف‌های چالش بر انگیز خود سرمایه گذاری نکرده‌اید، پس در نتیجه چندان موفقیتی نیز شامل حال شما نمی‌شود. اما چکار کنیم؟

ضعف های خود را بشناسید

هر کس نقطه‌ی ضعفی دارد. نقطه ضعف مردان با نقطه ضعف زنان متفاوت است. شم چه زن باشید و چه مرد، خودتان باید آستین بالا بزنید و نقاط ضعف خود را بشناسید. از خودتان سؤال بپرسید. مطالعه کنید. خودتان را در شراطی که فکر می‌کنید ممکن است در آن شرایط نتوانید خوب ظاهر بشوید قرار داده تا خود را در شرایط واقعی محک بزنید.

از کشف ترس‌های خود نترسید

غلبه بر ترس ممکن است. مقابله با ترس شدنی است. فقط کافی است شروع کنید. بعضی از افراد ضعف مضاعف دارند. یعنی علاوه بر اینکه در وجود خود برخی از ضعف‌ها را دارند، ضعف کشف ضعف نیز به آنها اضافه می‌شود. کمی پیچیده شد. ببینید، اینکه شما ضعف خود را بیابید، عین قدرت است. واقعا شهامت و قدرت زیادی می‌خواهد که کسی برای اینکه انسان موفقی باشد، با دقت و جسارت ضعف های خودش را بشناسد. 

راه‌های چاره را پیدا کنید

شما با شهامت خود، توانستید که ضعف‌های خود را پیدا کنید. حال به دنبال این باشید که چه کارهایی لازم است انجام دهید تا ضعفی که به آن واقف شده‌اید رفع شود. مثلا شما دچار زود رنجی یا قضاوت زود هنگام هستید. بله این می‌تواند یک ضعف بزرگ در مسیر تعامل شما با دیگران و پیشرفت شما باشد. چگونه باید با خودتان تمرین کنید تا این ضعف‌هایی که گاها آنها را به چشم ضعف هم ممکن است نبینید، از میان بردارید؟ راه‌ها را پیدا کنید.

صبور باشید

برای اصلاح خود سریع باشید اما عجله‌ی بی مورد نیز چندان شرایط را برای شما آسان نخواهد کرد. ممکن است برخی از ضعف‌ها به سرعت و یا تقریبا سریع رفع شوند. ضعف بدن ، ضعف پا ، ضعف معده و یا این ضعف‌های جسمانی و قابل رویت شاید طول درمان تقریبا مشخص و قطعا روش درمان مشخصی نیز دارند، اما موارد ضعفی که ما از آنها صحبت می‌کنیم، ضعف‌های روحی است که شاید برای غلبه بر آنها شما به زمان بیشتری احتیاج داشته باشید.(سیارک

با تمام وجود تلاش کنید

سعی کنید همه جانبه توان خود را صرف غلبه بر ضعف خود کنید. با اصول و روش صحیح حرکت کنید. قدرت را که در اختیار دارید برای این کار بسیج کنید. از حرف‌های دیگران نرنجید. کاری که فکر می‌کنید درست است را انجام دهید. تلاش کردن را نباید متوقف کنید. پس تلاش کن و منتظر نتیجه باش.

و در آخر؛ نا امید نشوید

ممکن است شما ضعف‌هایی داسته باشید که در ابتدا اینقدر در نگاه شما بزرگ جلوه کنند که از غلبه بر آنها ناامید و دلسرد شوید. دچار اشتباه نشوید. هیچ ضعفی نیست، مگر اینکه انسان قدرت غلبه بر آن را دارد. بخواهید. واقعا بخواهید، برخیزید و انجام دهید. تصور کنید که چشم امید جهان به اراده‌ی شما دوخته شده است. پس با اراده و روحیه‌ای پولادین، به سمت راز موفقیت، یعنی پشت سر نهادن ضعف‌ها حرکت کنید. 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید