19 ترفند برای خواندن زبان بدن

خواندن زبان بدن افراد مهارت خاصی لازم دارد. اگر فردی بازوانش را جمع و به بدن چسبانده است بدین معنی است که سرما میخورد.

اگر شما میخواهید فکر و احساس فردی را تشخیص دهید، حرکات بدن و حالات چهره فرد گویای این احساسات میباشند. گاهی اوقات چهره ظاهری فرد با آنچه که با صدای بلند میگوید مطابقت ندارد. در زیر ما بینش های علمی اهمیت زبان بدن را از قول روانشناسان، مجلات پژوهشی و چند کتاب جذاب بیان میکنیم.


 حرکت شانه ها به معنی بی اعتنایی و عدم اطلاع از یک موضوع بوده و یک علامت جهانی میباشد.

حرکت شانه ها یک نمونه خوبی از بی اعتنایی جهانی میباشد که یک فرد با این حرکت نشان میدهد انچه را که شما میگویید نمیداند یا درک نمیکند. وقتی کف دست راست را نشان میدهید بدین معنی است که چیزی داخل دستها پنهان نکرده یا از موضوعی بی اطلاع هستید.

خم کردن شانه ها به معنی محافظت از گلو در برابر خطر میباشد، بالا بردن ابرو به معنی موافق نبودن به انجام کاری میباشد. که این ها همه حرکات جهانی هستند. (سیارک)


دستان باز نشان دهنده صداقت است. وقتی کسی در دادگاهی سوگند یاد میکند، یک دست روی متن مذهبی گذاشته و دست دیگر بحالت باز مقابل مخاطب خود بالا میرود. وقتی کسی دستش را بالا میگیرد بدین معنی است که او تسلیم شده و از طرف او تهدیدی متوجه کسی نمیشود.


نبود چین و چروک دور چشم نشان دهنده لبخند جعلی است. دانشمندان اعلام کرده اند کسی نمیتواند لبخند جعلی را تقلید کند. و زبان بدن از طریق احساسات بیان میشود. محققان بر این باورند که ایجاد یک لبخند واقعی تقریبا غیر ممکن است. انها اعلام کرده اند لبخند واقعی از چین و چروک های اطراف چشم مشخص میشود. وقتی کسی واقعا میخندد چین و چروک های چشم او مشخص است و در لبخند ساختگی این چین و چروک ها دیده نمیشوند. هنگامی که کسی میخواهد وانمود کند که خوشحال است، شما این چین و چروک ها را در صورت او نمیبینید.


بالا بردن ابرو نشانه ناراحتی است. همانطور که چین و چروک اطراف چشم ها نشانه لبخند واقعی است، از نظر روانشناسان بالا بردن ابرو نشانه ترس، تعجب و ناراحتی میباشد. بنابراین وقتی کسی مدل موها  و لباس های خود را با ابروهایش هماهنگ میکند ممکن است صادقانه نباشد.


انگشت اشاره با دست بسته نشانه تسلط است. هنگامی که کسی با انگشت اشاره و دست بسته علامت میدهد به معنی تسلط شدن است هرچند این علامت همیشه تدبیر درستی نیست. انگشت اشاره با کف دست بسته مانند یک گرزی است که ظاهرا شخص میخواهد با ان دیگری را تسلیم کند یا با این علامت دیگران را تهدید میکند. و گاهی اوقات با بالا اوردن بازوها همراه است، درست مثل اولین حرکت پستانداران که یک حمله فیزیکی انجام میدهند.


زبان بدن به خوبی منظور شما را منعکس میکند. وقتی دونفر کنار هم راه میروند حرکات و حالات انها اینه یکدیگرند. وقتی دوست شما به سمت شما قدم برمیدارد شما نیز این کار را خواهید کرد. وقتی دوست شما در یک قرار ملاقات با دست علامتی میدهد شما نیز همین حرک را تکرار خواهید کرد به همین دلیل است که روانشناسان میگویند در یک ارتباط افراد اینه یک دیگرند.


دروغ نگویید: هنگامی که کسی قصد فریب شما را دارد به چشمهای شما خیره میشود طوری که این حرکت او ممکن است شما را ناراحت کند. در بعضی مواقع انها حتی پلک نمیزنند.


تماس های چشمی نشان دهنده علاقه مثبت یا منفی میباشند: هنگامی که شما به چشم های کسی نگاه میکنید، برانگیخته شدن حالت هایی را در بدن او احساس میکنید. برانگیخته شدن این حالات بطرف مقابل و شرایط بستگی دارد. نگاه کردن به چشم های یک غریبه ناخوشایند است و بعنوان تهدید تلقی میگردد و نگاه کردن به یک جنس مخالف ممکن است مثبت و یک دعوت تلقی گردد.


نحوه ایستادن نشانگر حس و قدرت فرد است:  نحوه ایستادن افراد سرنخهای بزرگی از احساس و قدرت انها است. هنگامی که کسی ایستاده و سینه اش را به جلو میدهد در واقع احساس قدرت و مدیریت دارد. تحقیقات نشان داده اند حتی افراد نابینا هنگام برنده شدن در یک رقابت فیزیکی راست ایستاده، سینه جلو و بازوان خود را بشکل V  درکنار خود نگه میدارد.


گاهی مجموعه ای از حرکات بیان کننده احساس میباشند: گاهی اتفاق میافتد در یک تماس چشمی درحالی که فرد مقابل به شما نگاه میکند، با یک دست موهای خود را مرتب کرده و با انگشت های دست دیگر چانه اش را لمس میکند.


متقاطع کردن پاها نشانه ای از مقاومت و نپذیرفتن مذاکره است: خواندن زبان بدن مانند خواندن یک کتاب است. هنگامی که در یک مذاکره ای یک نفر پاهایش را به حالت متقاطع قرار میدهد مشخص میشود که امکان حل وفصل وجود ندارد. وقتی کسی پاهایش را به حالت متقاطع میگذارد نشان میدهد که از نظر روحی، عاطفی و حتی جسمی در شرایط خوبی نبوده و احتمال حل وفصل در مذاکره ضعیف است.


گرد کردن فک، سفت کردن گردن، کشیدن  ابرو با دست نشانه استرس است. تمام این چیزها واکنش های حاشیه ای در ارتباط با سیستم حاشیه ایه مغز هستند. درنظر گرفتن احساسات و واکنش به تهدید و همچنین تضمین بقاء همه از مسئولیت های سنگین سیستم حاشیه ای هستند. وقتی از اتوبوس جا میمانید دندانها را به فک فشار داده و گردنمان را میمالیم. وقتی از ما خواسته میشود اخر هفته هم کار کنیم حدقه چشمهایمان کوچک میشود. افراد سالی میلیونها بار این حرکات را بکار میبرند.


هنگامی که افراد چندین بار دست ها یا صورت خود را لمس میکنند انها عصبی هستند. "ناوارو" گفته کارمندان هنگام عصبانی شدن این حرکات را انجام میدهند بدون اینکه کلمه ای حرف بزنند. "ناوارو" اضافه کرده خنده دار است اغلب ما وقتی ناراحت هستیم با دست زدن به صورت و مالش پوست دست، خودمان را تسکین میدهیم.


اگر کسی با خنده شما را همراهی میکند از شما راضی است. هنگامی که شما طنزی میگویید یا خوشمزگی میکنید، خندیدن افراد نشان میدهد که از این حرکت شما راضی هستند و پذیرش مثبت طنز یک نقش محوری در توسعه انسان دارد.


 

وضعیت بدن معتبر و گسترده نشانه رهبری است. برخی از افراد وقتی احساس میکنند متصدی کاری هستند یا سعی میکنند متصدی باشند، با گام های بلند و دستان باز بحالت راست راه میروند و دستها به حالت نخل در کنار بدن قرار میگیرد. (سیارک)


لرزیدن ران نشانه اضطراب است: پاهای شما بزرگترین قسمت بدن شما هستند. لرزیدن ران نشان دهنده اضطراب، خشم یا هردو میباشد و تا زمانی که حرکت نکند کسی متوجه ان نمیشود.


یک لبخند جزیی همراه با اشاره چشمی علامت فتنه است: هنگامی که فردی قصد فریب یا تمسخر فرد دیگر را دارد با یک پوزخند و نگاه جزیی هدف خود را نشان میدهد. که تشخیص این خنده با خنده معمولی کاملا ساده است.


تکان نخوردن گوشه ابرو به منزله ناراحتی نیست: هنگامی که کسی ایستاده و گوشه ابروی او تکان نمیخورد به منزله ناراحتی او نبوده و شخص وانمود میکند که ناراحت است.


هنگامی که یک طرف صورت فعال تر از طرف دیگر است: اگر هنگام ابراز احساسات دو طرف صورت متقارن نباشند نشانگر این است که فرد واقعا خوشحال یا ناراحت نبوده و وانمود میکند که اینگونه است. این تقارن در صورت کسی که از شوخی شما ناراحت است کاملا مشخص است. منبعmsn.com

این پست را چگونه می‌بینید؟برای شما مفید بود؟لطفا با نوشتن کامنت درقسمت نظرات ما را مطلع کنید.

 

حق انتشار مقالاتی که در سایت سیارک ثبت می شود متعلق به سایت سیارک است و امکان انتشار به صورت کلی یا بخشی از آن بدون ذکر نام منبع  (سیارک) ممنوع است.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید