20 علامت باهوش بودن

در

20170313193018-GettyImages-168600966.jpeg

 

افراد احمق تمایل دارند توانایی خود را بیش از حد ارزیابی کنند ، در حالی که افراد باهوش فروتنی بیشتری دارند.این حقیقت ساده توسط تحقیق انجام شده توسط دیوید دانینگ و جاستین کروگر در دانشگاه کرنل پشتیبانی می شود. این پدیده حتی به نام دانشمندان - اثر دونینگ-کروگر - نامگذاری شد.

هر یک از این علائم به طور جداگانه و همه آنها با هم لزوماً نشان دهنده رشد فکری بالا در یک فرد نیست. معمولاً ، وقتی دانشمندان استدلال می كنند كه مشخصه خاصی  متداول است ، این بدان معناست كه این علامت بیشتر در میان  افراد باهوش رخ می دهد ، تا افراد كم هوش و یا نه چندان باهوش.

 

همچنین ممکن است یک ویژگی خاص ، که در طی تحقیق به عنوان ذاتی افراد باهوش شناخته شده است ، در واقع ویژگی متمایز آنها باشد و عملاً ، ممکن است یک فرد با استعداد ذهنی خاص ، نیمی از ویژگی های لیست ما را نداشته باشد ، در حالی که شخصی که دارای بخش قابل توجهی از ویژگی های ذکر شده است ، به هیچ وجه نمی تواند از رشد فکری بالایی برخوردار باشد. 

 

در اینجا برخی از علائم که نشان می دهد شما به طور قابل توجهی باهوش تر از آن هستید که فکر می کنید!

1. از بچگی آموزش موسیقی دیده اید 

موسیقی به چندین روش به رشد ذهن کودکان کمک می کند:

• در سال 2011 ، یک مطالعه نشان داد که نتایج آزمون هوش کلامی در بین کودکان 4-6 ساله پس از یک ماه حضور در کلاسهای موسیقی افزایش یافته است.

• مطالعه ای به سرپرستی گلن شلنبرگ در سال 2004 تأیید کرد که کودکان 6 ساله ای که به مدت 9 ماه پیانو و آواز تمرین می کردند ، در مقایسه با کودکانی که دروس نمایش را می گذرانند یا کاری انجام نمی دهند ، ضریب هوشی بیشتری دارند.

 

2. فرزند بزرگ خانواده هستید

 فرزند بزرگ خانواده باهوش تر است .خواهر و برادرهای بزرگتر باهوش تر می شوند و این هیچ ارتباطی با ژنتیک ندارد.

اپیدمیولوژیست های نروژی از سوابق نظامی برای بررسی تاریخ تولد ، شرایط بهداشتی و سطح ضریب هوشی در حدود 250،000 مرد 18-19 ساله متولد سالهای 1967 تا 1976 استفاده کردند. نتایج نشان داد که ضریب هوشی 103 در اولین نوزادان در مقایسه با 100 در فرزند دوم و 99 در فرزند سوم خانواده را دارد.


 نیویورک تایمز با استناد به یک مطالعه برجسته در ژوئن 2007 گزارش داد: "این اختلاف ناشی از عوامل بیولوژیکی نبوده ، بلکه نتیجه تعاملات روانی بین والدین و فرزندان است."به همین دلیل و دلایل دیگر ، متولدین سال های اول زندگی والدین بیشتر از خواهر و برادرشان موفق هستند.

 

3. لاغر هستید

در سال 2006 ، دانشمندان به مدت 5 سال هوش 2200 بزرگسال را آزمایش کردند. نتایج نشان می دهد که هرچه کمر بزرگتر باشد ، توانایی شناختی پایین تر است.مطالعه دیگری که در همان سال منتشر شد نشان داد که نوجوانان 11 ساله ای که در تست های کلامی و غیرکلامی نمره کمتری گرفتند ، پس از 40 سالگی احتمال چاقی در آنها بیشتر است. نویسندگان این تحقیق می گویند که کودکان باهوش فرصت بیشتری برای تحصیل و پرداخت شغل بهتر دارند. از این رو ، آنها بیشتر مراقب سلامتی خود بوده اند.

دانشمندان مطالعات مختلفی را برای بررسی ارتباط بین اضافه وزن انجام داده اندو سطح هوش در میان کودکان ، و رابطه بدون شک بین شاخص توده بدن و وضوح ذهن را کشف کرد. این وابستگی با عوامل مختلفی توضیح داده می شود. به عنوان مثال ، اعتقاد بر این است که کودکانی که از چاقی رنج نمی برند ، از سلامتی بیشتری برخوردار هستند و می توانند خود را وقف رشد جامع کنند. نویسندگان یک مطالعه همچنین استدلال می کنند که زندگی در شهر ، والدین ثروتمند و تحصیلات عالی پدر کودک به کودک کمک می کند تا در آینده یک فرد بالغ باهوش تر شود. از طرف دیگر ، فرزندان خانواده های فقیر کشور ، دارای والدین دارای اضافه وزن و تحصیل نکرده ، خود را در یک گروه خطرناک قرار می دهند که دارای ویژگی بالاتری برای فرد است تا در بزرگسالی ضریب هوشی کمتری داشته باشد.

 

4.گربه را بیشتر از سگ دوست دارید

در سال 2014 ، مطالعه ای بر روی 600 دانشجو نشان داد که "پرورش دهندگان سگ" بیشتر از کسانی که خود را "دوستدار گربه" معرفی می کنند ، خروجی بیشتری دارند ، اما توانایی های شناختی دوستداران گربه بالاتر است.

 

5. از شیر مادر تغذیه کرده اید

در دو مطالعه بیش از 3000 کودک در انگلیس و نیوزیلند مورد مطالعه قرار گرفتند. آن دسته از نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کردند در آزمون ضریب هوشی نزدیک به هفت امتیاز بالاتر را کسب کردند. درست است ، اگر فقط آنها نسخه خاصی از ژن FADS2 را داشته باشند. (تقریباً به نسبت مساوی در بین کودکانی که از شیر مادر تغذیه نکرده و ندارند) وجود دارد.به گفته کارشناسان ، روشن کردن مکانیسم دقیق رابطه بین FADS2 ، شیردهی و سطح ضریب هوشی ، نیاز به مطالعه بیشتری دارد.

 

6. سیگار نمی کشید

در سال 2009 ، یک مطالعه جدی(در واقع ، بزرگترین تحقیق از این نوع) انجام شد ، که در آن ارتباط بین سطح هوش و میل به سیگار در بین 20،000 سرباز ارتش بررسی شد. رابطه بین تعداد سیگارهای کشیده شده در روز و ضریب هوشی کاملاً مشخص بود. میانگین ضریب هوشی سربازانی که بیش از یک بسته سیگار در روز سیگار می کشند 90 بود. ضریب هوشی کمی بیشتر(94) توسط پاسخ دهندگانی که سیگار می کشیدند نشان داده شد ، اما کمتر از یک بسته در روز و در حدود 94 بود. و برای سربازانی که سیگار نمی کشیدند. به طور کلی ، این تست نشان داد که ضریب هوشی متوسط ​​آن 101 است. یعنی تفاوت ضریب هوشی بین افراد غیر سیگاری و سیگاری های مداوم حدود 12٪ بود. علت چیست؟ و چه نتیجه ای در اینجا مشخص نیست؟ اما این وابستگی کاملاً صریح است.

 

7. چپ دست هستید

چپ دستی غالباً در مطالعه اعتیاد به جرم مورد استفاده قرار می گیرد ، اما هنوز برای دانشمندان مشخص نیست که چنین اعتیادی وجود دارد ، اگرچه چپ دستی در میان گروه های جنایتکار جمعیت کمی بیشتر است.مشاهدات اخیر ، چپ دستی را با تفکر واگرا - حداقل در میان مردان - پیوند می دهد.

 

8. قد بلندی دارید

در سال 2008 ، یک مطالعه پرینستون روی هزاران نفر نشان داد که پاسخ دهندگان قد بلند در آزمون IQ نمره بالاتری می گیرند. محققان گفتند: "در حال حاضر در سن 3 سالگی ، کودکان بلند قد در آزمایش های شناختی عملکرد بهتری دارند."

 

نتیجه غیر منتظره دیگری توسط دانشمندان یکی از موسسات لیگ پیچک - دانشگاه پرینستون (ایالات متحده آمریکا) انجام شد. تحقیقات آنها نشان می دهد که در نتیجه جمع آوری داده ها در مورد قد و سطح رشد فکری هزاران نفر ، الگویی کشف شده است: کودکان بالاتر (حتی در سه سالگی ، زمانی که مدرسه یا موسسات پیش دبستانی هنوز بر عقل تأثیر نمی گذارد) بهترین رشد عقلی را دارند در بزرگسالی ، چنین کودکانی درآمد بیشتری نیز کسب می کنند (اما این احتمالاً داستان کمی متفاوت است).

 

9. انعطاف پذیر هستید

افراد باهوش انعطاف پذیر هستند و می توانند در محیط های مختلف رشد کنند.  افراد باهوش با "نشان دادن آنچه می توان انجام داد بدون توجه به عوارض یا محدودیت های اعمال شده بر آنها" سازگار می شوند.تحقیقات روانشناسی اخیر  از این ایده پشتیبانی می کند. هوش به این بستگی دارد که بتوانید رفتارهای خود را تغییر دهید تا بتوانید به طور موثرتری با محیط خود کنار بیایید یا در محیطی که در آن هستید تغییراتی ایجاد کنید.

 

 

10. خواندن را زود یاد گرفتید

در سال 2012 ، محققان حدود 2000 جفت دوقلوی یکسان را در انگلیس بررسی کردند و دریافتند کودکی که قبلاً خواندن را یاد گرفته است تمایل به توانایی های شناختی بهتری دارد.نویسندگان این مطالعه پیشنهاد می کنند که خواندن از سنین پایین هر دو توانایی کلامی و غیرکلامی را افزایش می دهد.

 

11.کنجکاو هستید

در مورد اهمیت CQ (اصطلاحاً ضریب کنجکاوی) ، عمق آن به اندازه EQ و IQ مطالعه نشده است. اما دلیلی وجود دارد که باور کنیم افراد با CQ بالا تمایل بیشتری به ابهام و ابهام زدایی دارند. دوم ، CQ به مرور زمان به سطح بالاتری از سرمایه گذاری فکری و کسب دانش منجر می شود ، به ویژه در زمینه های رسمی آموزشی مانند علم و هنر. "

 

12. شوخ طبع هستید

از 400 دانشجو خواسته شد برای چندین کارتون ایجاد شده توسط نیویورکی ها زیرنویس طراحی کنند. بعداً عناوین توسط کارشناسان مستقل بررسی شدند.همانطور که انتظار می رفت ، عناوین دانشجویان باهوش تر به عنوان خنده دار تر ارزیابی می شدند.

 

13. مستعد اضطراب هستید

 گرایش به اضطراب نشانه عقل است. مجموعه ای از تحقیقات در حال رشد نشان می دهد که افراد مضطرب می توانند از افراد آرامتر باهوش تر باشند. بنابراین ، از 126 دانشجوی ارشد خواسته شد تا پرسشنامه ای را پر کنند که در آن آنها نشان می دهند که هر چند وقت یکبار احساس اضطراب می کنند. آنها همچنین نشان دادند که هر چند وقت یکبار به جنبه های منفی فکر می کنند.

 

دکتر ادوارد سلبی روانشناس  گفت: "افرادی که تمایل به نگرانی و تعقل داشتند نمره بالاتری در مقیاس هوش کلامی کسب کردند ، در حالی که افرادی که از نظر ذهنی نگرانی و اضطراب نداشتند در آزمون های هوش غیرکلامی نمره بالاتری کسب کردند."


 از طرف دیگر ، همانطور که دانشمندان نشان داده اند ، بین گرایش به اضطراب و رشد فکری بالا همبستگی وجود دارد. چرا؟ اعتقاد بر این است که اضطراب ، نگرانی از شرایطی که به طور بالقوه می تواند خطری برای شخص ایجاد کند ، به اجداد ما کمک می کند تا در روند تکامل زنده بمانند و این خاصیت به مهارت خاصی بدل می شود که به انسانهای ساپینس امکان سلطه می دهد. بنابراین ، افراد باهوش تمایل دارند مدل هایی از موقعیت های خطرناک احتمالی را بسازند و آنها را در همه وقایع زندگی به کار ببرند ، بنابراین گاهی اوقات حتی در مورد برخی از چیزهای کوچک بیش از حد نگران می شوند - این کار را  طبیعت به آنها یاد داده است.

 

14. مستعد بی نظمی هستید

مطالعه منتشر شده در Science Psychology در دانشگاه مینه سوتا نشان می دهد که کار در یک اتاق نامرتب در واقع تفکر خلاق را تحریک می کند.از 48 شرکت کننده در این آزمایش خواسته شد تا استفاده های غیرمعمول از توپ پینگ پنگ انجام دهند. 24 نفری که در  فضاهای شلوغ کار می کردند ، به طور قابل توجهی پاسخ خلاقانه تری نسبت به افرادی که در دفاتر شسته و رفته کار می کنند ، داشتند.


 15. از تنهایی لذت می برید

به مدت ده سال ، محققان سعی کردند دریابند که چگونه معاشرت با رشد فکری مردم و رضایت آنها از زندگی ارتباط دارد. نویسندگان این نشریه که در مجله انگلیسی روانشناسی گزارش داد که زمان صرف شده با دوستان، به طور کلی افزایش می دهد رضایت از زندگی در مردم است. اما میزان این رضایت با سطح رشد فکری ما متناسب است. بنابراین ، افراد باهوش عمداً از معاشرت اجتماعی اضافی اجتناب می کنند ، زیرا این رضایتی را برای آنها ایجاد نمی کند.

بنابراین اگر درون گرا هستید ، این ممکن است به دلیل توانایی های فکری پیشرفته شما باشد (اتفاقاً این را با مورد شماره 18 مقایسه کنید).

 

16. جغد هستید

یک مطالعه که در مجله رسمی جامعه بین المللی مطالعه تفاوت فردی منتشر شد نشان داد که جغدهای شبانه به طور کلی از لارک ها باهوش ترند.

شاید این به این دلیل باشد که "فعالیت های شبانه" در سیستم قبیله ای نادرتر بوده است. این بدان معنی است که افراد باهوش تر تمایل به "ارزش های جدید تکاملی" دارند. و چه موقع باید در مورد آنها فکر کرد ، اگر در شب فکر نکنیم؟

 

17- لازم نیست همیشه امتحان کنید

این بدان معنا نیست که تنبل بودن نشانه هوشمند بودن شما است. اما این عادلانه است که بگوییم افراد باهوش فقط لازم نیست همه تلاش خود را بکنند.

دیوید هامبریک و الیزابت جی ماینز ، روانشناسان پس از بررسی 2000 نفر که طبق نتایج آزمایش اولیه می توان آنها را دارای استعداد عمیق نامید ، به این نتیجه رسیدند که گرچه تمایل به هوشمندی بسیار مورد توجه قرار می گیرد ، اما هنوز توانایی های ذاتی خاصی وجود دارد که همیشه قابل استفاده نیست ... اما اینها هستند که به شما اجازه می دهند آرام باشید و روند یادگیری را از نزدیک دنبال نکنید. بنابراین یک مهارت عالی کاملاً ترکیبی از کیفیت است.

پدرم دهه ها پیش مهندسی در آکادمی نیروی دریایی بود. او خیلی غالباً در مورد مردان دیگر لاف نمی زند. تحت تأثیر قرار دادن او بسیار طول می کشد. اما چارلی یکی از هم اتاقی هایش یک همکلاسی خاص بود.
هر دو در کلاس مهندسی صنایع بودند. این سخت ترین کلاسی بود که تا به حال خوانده است. پدر گفت آنها به اتاق برمی گردند. او(پدر) ساعتها درس می خواند در حالی که چارلی فقط 20 دقیقه درس می خواند و سپس با گیتار خود بازی می کرد. آن هم اتاقی هنوز نمرات بهتری نسبت به پدر من که نسبتاً درخشان است ، کسب می کرد .
هسته ضربان هوش توانایی ساده سازی مسائل پیچیده و حل آنها است، همانطور که چارلی می کرد. غالباً ، این مهارت ژنتیکی است. مردم خود نمی دانند که چگونه این کار را انجام می دهند. شما همچنین می توانید مهارت را توسعه دهید. یک استاد فیزیک یک بار به من گفت که ، "یک مشکل بزرگ فقط یک دسته از مشکلات کوچک است که در کنار هم قرار گرفته اند. یاد بگیرید که آنها را جدا کنید. " 

 

18. دوست ندارید در موردش سر و صدا کنید

نویسندگان این مطالعه ، که در مجله روانشناسی سلامت منتشر شده است ، به یک نتیجه جالب توجه رسیده اند: افرادی که مستعد فعالیت شناختی نیستند ، به سرعت از همه چیز خسته می شوند  ، بنابراین مجبورند با برخی از فعالیت های بدنی  خود را سرگرم کنند .افرادی که مستعد هوش بالاتری هستند  ، حتی وقتی مجبور باشند یک جا بنشینند ،  خسته نمی شوند - آنها می توانند در مراقبه هایی غوطه ور شوند که به آنها اجازه می دهد شلوغ ترین فضای اطراف را بدون حرکات غیر ضروری تحمل کنند. بنابراین ، افراد  باهوش تمایل دارند از انجام تمرینات بدنی غیرضروری خودداری کنند.

 

19. فروتنی فضیلت افراد باهوش است

برخی افراد فروتنی را یک ویژگی منفی قلمداد می کنند ، برخی  آن را مثبت می دانند ، برخی از افراد از آن رنج می برند ، اما این  همچنان یک واقعیت است: افراد باهوش معمولاً فروتن تر از دیگران هستند. افراد باهوش (به معنای گسترده کلمه) حدود دانش خود را درک می کنند. افراد کاملاً توسعه یافته می دانند که در چه زمینه هایی نادان هستند (سقراط گفت: "من می دانم که هیچ چیز نمی دانم). در عین حال ، افرادی  با هوش ضعیف سطح ناآگاهی خود را درک نمی کنند (دقیقاً به دلیل ناآگاهی و افق های تنگ آنها) و تمایل دارند که توانایی های خود را - به ویژه ذهنی - بیش از حد ارزیابی کنند. ما در اینجا یک مطالعه مشهور توسط دو دانشمند را به یاد می آوریم که تحریف شناختی را کشف کردند ، به نام آنها - اثر دونینگ-کروگر. بنابراین افراد احمق معمولاً مغرور هستند و افراد باهوش نیز معمولاً متواضع هستند.

 

20.  ذهن باز دارید

افراد باهوش ذهن خود را در برابر ایده ها یا فرصت های جدید نمی بندند. افراد باهوش "مایل به پذیرش و در نظر گرفتن دیدگاه های دیگر با ارزش و ذهنیت گسترده هستند" ، و "ذهن آنها برای راه حل های جایگزین" باز هستند.

روانشناسان می گویند  که افراد با ذهن باز - کسانی که به دنبال نظرات متناوب هستند و شواهد را به طور عادلانه سنجش می کنند - تمایل دارند در SAT و آزمون های هوش نمره بالاتری کسب کنند.در عین حال ، افراد باهوش مراقب ایده ها و دیدگاه های خود هستند.

ذهن باهوش نسبت به پذیرش چیزهایی که ارزش اسمی دارند ، انزجار جدی دارد و بنابراین تا وقتی که مدارک کافی ارائه نشود ، از ابراز عقیده خودداری  می کند .

 

  1. 21.آنها طی یک بیماری همه گیر ماسک می زنند.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

ممکن است بسیار باهوش تر از آن چیزی باشید که فکر می کنید

در

واقعیت اثبات شده علمی : افرادی که بعضی وقت ها دوست دارند کلمه ای قاطع را در گفتار خود وارد کنند ، باهوش تر از دیگران هستند. همین مورد در مورد عاشقان گربه نیز صدق می کند: صاحبان حیوانات خزدار سطح قابل توجهی از رشد ذهنی را نشان داده اند . اما26

 

sayarak.com نتایج تحقیقات اخیر را مورد بررسی قرار داد و فهمید که افراد تیزهوش چه تفاوتی دارند. عادات خود را با علائم موجود در لیست ما مقایسه کنید - ممکن است شما بسیار باهوش تر از آن چیزی باشید که فکر می کنید.

 

خیلی سریع قدم می زنید  

بین سطح هوش و سرعت پیاده روی ارتباط مستقیمی وجود دارد: گام های سریع بر توانایی های شناختی یک شخص تأثیر می گذارد. معلوم شد افرادی که به سرعت قدم می زنند ، در ضریب هوشی، ​​16 امتیاز بالاتر از افرادی دارند که ترجیح می دهند آهسته حرکت کنند.

 

برای دوستداران پیاده روی های پر سرعت ، یک خبر خوب دیگر وجود دارد: کسانی که از کودکی به سرعت قدم می زنند ، کندتر پیر می شوند. این مسئله هم در علائم بیرونی پیر شدن و هم درونی صدق می کند.

 

دوش های بسیار گرم را دوست ندارید

هیچ کس حمام های گرم و آرامش بخش را رد نمی کند، اما در اینجا عشق به آب سرد برای ذهن مفیدتر بود. اگر برای شستشو از آب سرد استفاده می کنید ، دوش آب سرد معمولی حافظه و عملکرد مغز را به طور کلی بهبود می بخشد ، باعث تشویق و تأمین انرژی اضافی در طول روز می شود. همین امر در مورد "پیاده روی در سرما" نیز صدق می کند: عاشقانی که به درون سرما می روند می توانند ذهن سالم و تیز داشته باشند.

 

اختلال دوقطبی دارید

این بیماری تنها 2.5 درصد از جمعیت جهان را درگیر می کند. اگرچه اختلال دو قطبی بر عملکرد مغز تأثیر منفی می گذارد ، اما افراد مبتلا به این بیماری ضریب هوشی بالاتری را نشان می دهند . به عنوان مثال ، وینسنت ون گوگ و ارنست همینگوی دارای اختلال دوقطبی بودند ، اما این بیماری مانع از تبدیل شدن آنها به هنرمندان عالی نشد. اختلال دو قطبی در کودکانی که موسیقی ، نقاشی یا زبانهای خارجی را مطالعه می کنند تأثیر ویژه ای دارد: کودکان مبتلا به این بیماری نتایج بهتری در این دروس نشان می دهند.

 

نسبت به احساسات دیگران حساس هستید

ذهن نه تنها با ضریب هوشی بالا (IQ) مشخص می شود بلکه هوش هیجانی (EQ) از اهمیت بالایی برخوردار است . این EQ توسعه یافته است که باعث می شود فرد بتواند استرس را تجربه کند ، دیگران را بهتر درک کند و روحیه افراد را حتی بدون کلمات احساس کند. درست است ، که تقریباً از نظر جسمی احساسات غریبه ها را حس می کنید و حتی می توانید با عصبانیت شخص دیگری به طرز دردناکی واکنش نشان دهید اما به نوبه خود ، کسانی که مایل به برقراری ارتباط با افراد جدید هستند و از تجربه دیگران یاد می گیرند ، در طول زندگی بسیار مفیدتر خواهند آموخت.

 

کارهای روزمره را برای کارهای مهم ترک نمی کنید

افراد باهوش انجام کارهای روزمره را برای کارهای مهم ترک نمی کنند - غالباً آنها نمی خواهند مهمترین کارهایی را که الان باید انجام شود انجام دهند. نکته این است که تعلل یکی از ابزارهای قدرتمند برای افراد با هوش بالا است. در طی حواس پرتی از فعالیت های اصلی ، اولاً ، مغز ، در مرحله اول به حل وظایف اصلی در پس زمینه ادامه می دهد و ثانیا ، ایده های جدیدی را برای اجرا جستجو می کند.

بنابراین چنین غفلت از فعالیتهای مهم نه برای استراحت بلکه یادگرفتن چیزهای جدیدی است که به خلاقیت کمک می کند.

 

صدای جویدن شما را آزار می دهد

یک مطالعه جدید نشان داد که برخی از افراد می توانند صداهای ناخوشایند را فیلتر کرده و بسیار دردناک به آنها واکنش نشان دهند. لیست صداهای آزار دهنده از قبیل خوردن ، جویدن ، صدای بلند تنفس یا حتی صدای قلم روی کاغذ. نگرش عجیب غریب به صداهای خاصی mizofoniey نامیده می شود، و در حال حاضر یک اختلال روانی است که تاثیر نامطلوبی بر ادراک از دیگران می گذارد، اما در همان زمان نشان می دهد افرادی که از هوش هیجانی بالایی برخوردارند ، تمایل به ناتوانی در فیلتر کردن اطلاعات حسی نامربوط مثل این صدا های ناخوشایند دارند

 

دوست ندارید پیام بنویسید

معلوم شد که استفاده از پیام های متنی و ایمیل می تواند ضریب هوشی را حداقل 10 امتیاز کاهش دهد: به عنوان مثال ، تأثیر منفی پیام های اس ام اس حتی از اثر برخی داروها قوی تر است. کسانی که نمی توانند بدون مکاتبات زندگی کنند ، تمرکز در یک کار خاص را دشوار می کنند ، زیرا مغز آنها به جای هر کار دیگری ، آمادگی مداوم برای پاسخ دادن به یک پیام را دارد.

بعلاوه سوءاستفاده از پیام کوتاه پیامد ناخوشایند دیگری را نیز به دنبال دارد : سواد رو به زوال است و واژگان رو به زوال است ، زیرا هر گجت دارای ویژگی جایگزینی خودکار است که خطاها را برای کاربر تصحیح می کند.

 

با خودتان صحبت می کنید

ممکن است فکر کنید که سخن گفتن با خود باعث می شود شما دیوانه به نظر برسید ، اما در واقعیت ، این ممکن است نشانه مهارت بالاتر تفکر ، حافظه و ادراک باشد. در یک تحقیق از دانشگاه ویسکانسین و دانشگاه پنسیلوانیا ، محققان از شرکت کنندگان خواستند تا اشیاء را به خاطر بیاورند و پیدا کنند. آنهایی بهتر بودند که لیستی از موارد را با صدای بلند برای خود گفته بودند. "، زبان فقط یک سیستم ارتباطی نیست، زبان را می توانید در ادراک، تفکر و تقویت کننده حافظه مهم بدانید . با آواز خواندن نام اشیاء آشنا ، "شما در حال فعال کردن خصوصیات بینایی در مغز هستید تا به شما در یافتن آنها در حافظه کمک کند."

 

نمی توانید بدون شکلات زندگی کنید

شکلات های ساخته شده از دانه های کاکائو ی واقعی نه تنها شما را خوشحال می کنند بلکه برای سیستم قلبی عروقی مفید هستند. معلوم شد که شکلات طبیعی تأثیر مثبتی در سرعت پردازش اطلاعات دارد ، حافظه را بهبود می بخشد و به افزایش توجه کمک می کند.

 

خوردن شکلات های با کیفیت بالا، خطر زوال عقل را در پیری کاهش می دهد. ما سوء استفاده از شیرینی ها را ترغیب نمی کنیم ، زیرا وزن اضافی فقط بر توانایی های ذهنی تأثیر منفی می گذارد . اما استفاده متوسط ​​و منظم از شکلات طبیعی به هوشمندتر شدن و کارآمدتر شدن شما کمک خواهد کرد.

 

از خود انتقاد می کنید

ما تمایل داریم فکر کنیم که افراد باهوش اعتماد به نفس دارند ، چرا وقتی اینقدر باهوش هستند، این گونه عمل نمی کنند؟ اما تحقیقات نشان می دهد که شاید اینگونه نباشد. در یک مطالعه برجسته 1999 از دانشگاه کرنل، دانشمندان دریافتند که افراد بی کفایت می توانند بی کفایتی خود را، به رسمیت نشناسند. این امر به عنوان اثر Dunning-Kruger معروف شده است. دیوید داونینگ ، نویسنده مطالعه نوشت: که افراد بسیار ماهر تمایل به دست کم گرفتن توانایی های خود دارند. افراد هوشمند می توانند وقتی چیزی را نمی دانند تشخیص دهند ، در واقع ، آنها فقط می دانند که دانش بیشتری در آنجا وجود دارد.

 

میز شلوغ دارید

شما فکر می کنید کسی که باهوش است، مرتب و منظم است و همه چیز را در فضای کاری خود مرتب می کند - اما این طور نیست. در آزمایشی از دانشگاه مینه سوتا ، افراد در یک محیط آشفته با ایده های خلاقانه تری نسبت به کسانی که در یک فضای مرتب بودند عمل می کردند.  

تنهایی را دوست دارید

محققان انگلیس و سنگاپور از 15000 نفر بین 18 تا 28 سال خواستند نظرسنجی و آزمایش ضریب هوشی را انجام دهند. آنها دریافتند که افراد بسیار باهوش اگر بیشتر با دوستان خود معاشرت کنند ، از زندگی خود راضی نیستند. نویسندگان این تئوری را مطرح كردند كه این قطع ارتباط به دلیل اصطكاك تکاملی بین مغز و محیط اجتماعی ماست. نویسندگان این مطالعه به ایندیپندنت گفتند: "اجداد ما به عنوان شکارچیان در گروههای کوچک حدود 150 نفر زندگی می کردند.". "در چنین تنظیماتی ، تماس مکرر با دوستان مادام العمر و متحدین احتمالاً برای بقا و تولید مثل برای هر دو جنس ضروری بود.

کارول گراهام ، محقق موسسه بروکینگز که با این مطالعه ارتباطی ندارد ، همچنین فکر می کند که یافته ها حاکی است که ، "افرادی که هوش بیشتری دارند و توانایی استفاده از آن را دارند ... احتمالاً زمان زیادی را برای معاشرت سپری نمی کنند ، زیرا آنها روی چیز های دیگر متمرکز می شوند." 

 

فکر کردن درباره چیزهای پیچیده شما را غافلگیر می کند 

و نه تنها در مورد معنی زندگی: هرگونه تفکر در مورد چیزهای جهانی و غیرقابل درک ، به عنوان مثال ، در مورد اندازه جهان ، نشانگر هوش بالا است. افراد باهوش به سادگی نمی توانند در افکار خود متوقف شوند و به سؤالات بسیار مهمی نیاز دارند.

برخلاف افراد با ضریب هوشی متوسط ​​، افراد هوشمند به هر دلیلی از جمله سرنوشت خود یا سرنوشت سیاره خود بسیار بیشتر نگران می شوند ، در حالی که دیگران به مسائل دنیوی تر و مشکلات روزمره علاقه مند هستند.

 

آیا با عادات و خصوصیات خود مطابقتی پیدا کردید؟ به ما بگویید که آیا تاکنون یک آزمون ضریب هوشی را گذرانده اید و چه نتیجه ای گرفته اید؟

نظرات

در ادامه بخوانید...

مغز تنها چیزی نیست که ضریب هوشی را تعیین می کند

در
4 قسمت بدن که می تواند نشان دهد چقدر باهوش هستید
مغز شما تنها چیزی نیست که ضریب هوشی شما را تعیین می کند.

رابطه قد با ضریب هوشی

در یک مطالعه، محققان دانشگاه براون و دانشگاه پرینستون اظهار داشتند كه افراد قد بلندتر ممكن است از افراد كوتاه قد درآمد بیشتری بدست آورند زیرا باهوش تر هستند. نویسندگان از مجموعه داده های دولت استفاده کردند که از قد ، وزن ، هوش ، تجربه تحصیلی و حقوق افراد متولد شده در ایالات متحده یا مقیم ایالات متحده در سال 1958 و 1970 از بدو تولد تا بزرگسالی جمع آوری شده است.
 
نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل دقیق آنها نشان داد که افرادی که در دوران کودکی قد بلند تری داشتند در تست های شناختی عملکرد بهتری داشتند. بعلاوه ، افراد بلند قد تمایل به مشاغل با حقوق بالاتر داشتند که به هوش بیشتر و مهارت های کلامی و پیشرفته تر احتیاج داشت. محققان همچنان از ارتباط بین قد و هوش مأیوس شده اند ، اما برخی گمان می کنند ژنتیک یا مراقبت های اولیه کودک می تواند نقش تأثیرگذاری بر مغز داشته باشد. 
 

رابطه چپ دست یا راست دستی با ضریب هوشی

4 قسمت بدن که می تواند نشان دهد چقدر باهوش هستید
دست غالب شما ممکن است به طور خودکار نبوغ شما را نشان ندهد ، اما می تواند مزایای آن را داشته باشد. در حقیقت ، چپ ممکن است (بدون هدف در نظر گرفته شده) در بهره‌مندی از مزایای شناختی بیشتری نسبت به راست برخوردار باشد. یک مطالعه از دانشگاه آتن حدود 100 دانشجو و فارغ التحصیل دانشگاه ،50 چپ دست و 50 راست دست گرفت و دو تست شناختی به آنها داد. در یک آزمایش از شرکت کنندگان را به چالش کشید تا در سریع ترین زمان ممکن گروهی از حلقه ها را دنبال کنند و در آزمایش دوم شامل توالی شماره نامه ها بود. در هر دو آزمایش ، چپ دست ها بهتر از افراد راست دست بودند که نشان می دهد حافظه کاری قوی و انعطاف پذیری ذهنی دارند. برخی از متخصصان گمان می کنند این توانایی های شناختی ممکن است به این دلیل باشد که افراد چپ دست می توانند هر دو طرف مغز خود را با سرعت بیشتری برای پردازش اطلاعات استفاده کنند.
 

رابطه چاقی با ضریب هوشی

4 قسمت بدن که می تواند نشان دهد چقدر باهوش هستید

چربی بالا در بدن  می تواند در بسیاری از جنبه های بهزیستی کلی شما ، از فشار خون تا سلامتی قلب و احتمالاً عملکرد شناختی شما تأثیر داشته باشد. در یک مطالعه پنج ساله از بیش از 2200 بزرگسال ، محققان دریافتند که افرادی که شاخص توده بدنی آنها (BMI) 20 یا کمتر است (دامنه BMI سالم 18.5-24.9 است) می توانند 56 درصد کلمات را در یک آزمون واژگان به یاد بیاورند ، در حالی که شرکت کنندگان چاق (BMI 30 یا بالاتر) فقط 44 درصد را به یاد داشتند. علاوه بر این ، یادآوری سوژه های بعدی هنگام آزمایش مجدد پنج سال بعد به 37.5 درصد کاهش یافت. دکتر ماکسیم کورنوت ، نویسنده اصلی این مطالعه ، این تئوری را تأیید کرد که هورمونهای چربی می توانند به سلولهای مغزی آسیب بزنند. "توضیح دیگر می تواند این باشد که از آنجا که چاقی به دلیل ضخیم شدن و سخت شدن رگ های خونی ، یک عامل خطرناک قلبی عروقی شناخته شده است، خون رسانی به مغز با اختلال مواجه می شود.
 

رابطه سر بزرگ با ضریب هوشی

4 قسمت بدن که می تواند نشان دهد چقدر باهوش هستید

هیچ کس دوست ندارد "کله گنده" خوانده شود ، اما به معنای واقعی کلمه داشتن یک سر بزرگ ممکن است شما را باهوش تر کند. مطالعه  منتشر شده در Molecular Psychiatry بیش از 500000 نفر در بریتانیا ارزیابی شناختی و فیزیکی و همچنین بررسی نمونه خون ، ادرار و بزاق را دادند. محققان دریافتند افرادی که دارای سر بزرگتر از زمان تولد و به عنوان شیرخوار داشتند ، در آزمونهای استدلال عددی کلامی از امتیاز بالاتری برخوردار بودند و احتمال بیشتری برای دریافت مدرک دانشگاهی داشتند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

ضریب هوشی شما چند است

در

(سیارک): تمرکز فکر، از لوازم قطعی و ضروری هر کاری، به خصوص دانش افزایی، رشد و کمال علمی می باشد. با تمرکز می توانید قدرت فوق العاده ای را که در جهات مختلف، پراکنده و متفرق می باشد و ناچیز به نظر می آید، در یک کانون جمع نمایید و به هدف مورد نظر که بدون این تمرکز، دست نایافتنیبه نظر می رسید ، دست پیدا کنید.دقت و تمرکز خود را با 18 سوال مطرح شده در این پست آزمایش کنید.

۱) یک فروند هواپیما در مرز آمریکا و کانادا سقوط کرده است . بازماندگان از سقوط را در کجا دفن می نمایند؟
کانادا – آمریکا – هیچ کدام

۲) یک خروس در بام خانه ای که شیب دوطرفه دارد، تخم گذاشته است . به نظر شما این تخم از کدام طرف سر می خورد؟
شمال – جنوب – هیچ کدام

۳ ) خانمی عاشق رنگ قرمز می باشد و تمام وسایل خود را به رنگ قرمزخریده است . او در آپارتمانی یک طبقه که قرمزرنگ می باشد ، زندگی مینماید. صندلی و میز او قرمزرنگمی باشد .تمام دیوارها و سقف آپارتمان قرمزرنگ می باشند. کفپوش آپارتمان و فرش ها نیز قرمز رنگند .تلویزیون هم قرمز رنگ می باشد. سریع پاسخ دهید که پله های آپارتمان چه رنگی می باشتد؟
قرمز – آبی – هیچ کدام

۴ ) پدر و پسری را که در حادثه رانندگی مجروح شده اند، به بیمارستان بردند.پدر در راه بیمارستان فوت کرد  ولی پسر را به اتاق عمل بردند. پس از مدتی دکتر گفت من این شخص را عمل نمی کنم، به علت اینکه او پسر من می باشد .آیا به نظر شما این داستان می تواند درست باشد؟
آری – خیر – هیچ کدام

۵ ) اگر چهار تخم مرغ، آرد، وانیل، شکر، نمک و بیکینگ پودر را با همدیگر مخلوط نمایید، آیا کیک خواهید داشت؟
آری – خیر – هیچ کدام

۶) آیا می توانید از منزلتان بالاتر پرش نمایید؟
آری – خیر – هیچ کدام

۷ ) یک کیلوگرم آهن چند گرم سنگین تر از یک کیلو گرم پنبه می باشد؟
۱گرم – ۱۰۰گرم – هیچ کدام

۸ ) مردی به طرف یک پلیس که در حال جریمه کردن اتومبیل است، رفته و التماس کرد که پلیس جریمه ننویسد ولی آقای پلیس قبول نکرد.مرد به پلیس نه یک بار بلکه هشت بار بد دهنی کرد .  این مرد چند بار جریمه می شود؟
۸ بار – ۹بار – هیچ کدام

۹ ) اگر تمام رنگ ها را با هم مخلوط نمایید، آیا رنگین کمان درست می شود؟
آری – خیر – هیچ کدام


۱۰ ) گرگی به بالای کوه می رود تا غرش شبانه اش را آغاز نماید.چه مدت طول می کشد تا به بالای کوه برسد؟
دو شب – پنج شب – هیچ کدام


۱۱) اگر به طور اتفاقی وارد کودکستان دوران کودکی تان شوید، آیا قادر به خواندن نوشتن و انجام جدول ضرب خواهید بود؟
آری – خیر – هیچ کدام


۱۲) آیا امکان دارد یک نفر سریع تر از رودخانه می سی سی پی شنا کند؟
آری – خیر – هیچ کدام


۱۳) آقای بیل اسمیت و خانم ژانت اسمیت از هم طلاق گرفته اند. پس از مدتی خانم ژانت اسم اولیه خود را پس می گیرد.با این حال، پس از پنج سال با اینکه هنوز از آقای بیل اسمیت طلاق گرفته ، دوباره خانم ژانت اسمیت می شود. آیا این قضیه امکان پذیر می باشد؟
آری – خیر – هیچ کدام


۱۴) آقای جیم کوک مشکوک به قتل می باشد ولی وقتی که پلیس از او سوال کرد که در موقع قتل کجا بوده ، آقای جیم گفت در خانه مشغول تماشای سریال مورد علاقه ام بودم. حتی جزئیات سریال را برای پلیس شرح داد.آیا این موضوع ثابت می کندکه آقای جیم بی گناهمی باشد؟
آری – خیر – هیچ کدام

۱۵) یک شترمرغ تصمیم می گیرد که به وطنش برگردد .چه موقع برای پرواز او به جنوب مناسب می باشد؟
بهار – پاییز – هیچ کدام

۱۶ ) جمله بعدی صحت دارد.جمله قبلی غلط است.آیا این قضیه منطقی است؟
آری – خیر – هیچ کدام

۱۷) آیا امکانش هست ،  که یک اختراع قدیمی ، پشت دیوار را به ما نشان بدهد؟
آری – خیر – هیچ کدام

۱۸ ) اگر بخواهید یک نامه عاشقانه بنویسید، ترجیح می دهید با شکم پر یا با شکم خالی نامه نوشته شود؟
پر – خالی – هیچ کدام

برای دیدن پاسخ ماوس را از اینجا به سمت پایین بکشید.

۱) هیچ کدام. بازماندگان که زنده اندنیازی به دفن کردن ندارند.
۲) هیچ کدام.خروس که تخم نمی گذارد!
۳)هیچ کدام.آپارتمان یک طبقه که راه پله ندارد!
۴) آری. اگر این سوال را نتوانستید جواب دهید، وای بر شما.دکتر یک خانم جراح است یعنی این شخص مادر پسر است!
۵) خیر، شما پیش از اینکه کیک داشته باشید باید آن را بپزید !
۶) آری،.بپرید و ببینید که خانه شما چقدر می پرد!
۷) هیچ کدام. یک کیلوگرم آهن با یک کیلوگرم پنبه به طور دقیق برابر هستند.
۸) هیچ کدام. خودرو به آن مرد تعلق ندارد.
۹) خیر.رنگ خاکستری خواهید داشت.
۱۰) هیچ کدام. گرگ پیشتر بالای کوه است.
۱۱) آری، شما فقط از کودکستان دیدن می کنید و با همین شرایطی که الان دارید فقط وارد کودکستان شده اید.
۱۲) آری، چون که رودخانه ها که قادر به شنا کردن نیستند!
۱۳) آری ژانت با یک آقای دیگر که فامیل اش اسمیت بوده، ازدواج کرده است.
۱۴) خیر.چون که ممکن است این سریال تکراری باشد و او پیشتر این سریال را دیده باشد.
۱۵) هیچ کدام.شتر مرغ که قادر به پرواز نیست.
۱۶) هیچ کدام. چون که جملات متضاد هم هستند.
۱۷) آری.پنجره یک اختراع قدیمی است که به وسیله آن می توان پشت دیوار را مشاهده کرد!
۱۸) هیچ کدام.بهتر است که یک نامه عاشقانه را با قلم و کاغذ بنویسید و با شکم نمی توان نامه نوشت!

● تفسیر آزمون

▪ اگر تعداد جواب های صحیح شما بین صفر تا ۵ باشد،  شما به طرز وحشتناکی به جزئیات بی توجه می باشید. حواستان را جمع کنید؟
▪ اگر تعداد جواب های درست بین ۶ تا ۱۰ باشد ، نسبتاً بد نیست، اگرچه چندان به جزییات توجه نمی نمایید. 
▪ اگر تعداد جواب های درست شما بین ۱۱ تا ۱۵ است، بسیار خوب می باشد .شما به جزییات توجه می نمایید. 
▪ اگر تعداد جواب های صحیح شما بین ۱۶ تا ۱۸ است، یعنی شمایک  شرلوک هولمز می باشید. صد آفرین

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را از تعداد جواب صحیح خود مطلع کنید. (سیارک)

نظرات

۱۳۹۸/۱۰/۷۱۵ تا درست

در ادامه بخوانید...

تعداد مربع ها را حدس بزنید

در

 

(سیارک): با شمارش مربع های شکل زیر دقت خود را تقویت نمایید.

در تصویر بالا چند مربع وجود دارد؟
۱: ۱۷ مربع

۲: ۱۸ مربع

۳: ۱۹ مربع

۴: ۱۲ مربع

 

↓↓↓↓

↓↓↓↓

↓↓↓↓

 

برای دیدن پاسخ ماوس را از اینجا به سمت پایین بکشید.

 پاسخ معما ، گزینه ۲ یعنی ۱۸ است.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. (سیارک)

نظرات

در ادامه بخوانید...

به 10 سوال جواب دهید و IQ خـود را مشخـص کنیـد

در

(سیارک) تستی که در این پست می بینید، در عین حال که ساده بنظر می آید ، اما تعیین کننده ترین تست برای سنجش آی كیو می باشد. برای جواب هر سوال فقط 5 ثانیه زمان دارید. ارزيابی تست و سطح هوش بر اساس تعداد جوابهای نادرست در انتهای پست آورده شده و میزان آی كیو شما را مشخص می کند.



1. بعضی از ماهها 30 روزه اندو بعضی 31 روزه چند ماه 29 روز داریم؟

2.  دكتر به شما 3 قرص  داده و کفته است که هر نیم ساعت 1 قرص بخورید  چقدر طول میكشد تا تمام قرصها را بخورید؟

3. ساعت 8 شب به رختخواب رفته اید و ساعت را كوك كرده اید كه 9 صبح زنگ شما را بیدار کند  وقتی با صدای زنگ ساعت از خواب بیدار می شوید  چند ساعت خوابیده اید؟

4. عدد 30 را به نیم تقسیم نمایید و عدد 10 را به حاصل آن اضافه نمایید حاصل چه عددی می شود؟

5. مزرعه داری 17 گوسفند زنده داشت تمام گوسفند هایش به جز 9 تا مرده اند چند گوسفند زنده برایش باقی مانده ؟

6. تنها یك كبریت در دست دارید و وارد یك اتاق سرد و تاریك می شوید كه در آن یك بخاری نفتی ، یك چراغ نفتی و یك شمعوجود دارد اول كدامیك  از این وسایل را روشن می کنید؟

7. فردی خانه ای درست کرده كه هر چهار دیوار آن به سمت جنوب  دارای پنجره می باشد خرسی بزرگ به سمت این خانه می آید این خرس چه رنگیمی باشد؟

8. اگر 2 سیب از 3 سیب بردارین چند سیب باقی می ماند؟

9. حضرت موسی از هر حیوان چند تا با خود به كشتی برده بود؟

10. اگر  با اتوبوسی  با 43 مسافر از مشهد به سمت تهران رانندگی کنید و در نیشابور 5 مسافر را پیاده نمایید و 7 مسافر جدید را سوار کرده و در دامغان 8 مسافر پیاده و 4 نفر را سوار نمایید و سرانجام بعد از 14 ساعت به تهران برسید حالا نام راننده اتوبوس چه می باشد؟

ارزيابی تست و سطح هوش بر اساس تعداد جوابهای نادرست :
7 جواب نادرست و بیشتر : دانش آموز دبستان
6 جواب نادرست : دانش آموز دبیرستان
5 جواب نادرست : دانشجو
2 تا 4 جواب نادرست : استاد دانشگاه
1 جواب نادرست : آی کیو فوق العاده

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را از تعداد جواب صحیح خود مطلع کنید.  (سیارک)  

نظرات

۱۳۹۸/۱۲/۲۱۱-همه ی ماه ها ۲۹ روزه اند ۲- یک ساعت چون قرص اول رو همون موقع می خوری و قرص دوم رو نیم ساعت بعد و قرص سوم نیم ساعت بعدش که میشه یک ساعت ۳-یک ساعت چون ساعت کوکیه و نمیدونه چه زمانی شبه و چه زمانی روزه ۴-اینو مطمعن نیستم که یه جورایی دو جواب داره جواب اولم ۱۱ چون وقتی میگه به نیم تقسیمش کن یعنی به ۳۰ که میشه ۱ بعد به علاوه ۱۰ میشه ۱۱ جواب دومم ۲۵ چون ۳۰ تقسیم بر ۲ میشه ۱۵ به علاوه ۱۰ میشه ۲۵ ۵-خب خودش داره میگه به جز ۹ تا دیگه ۶-اول کبریت ۷-سفید🤔شاید چون توی قطب شمال بوده!۸-فک کنم همون ۳ تا دیگه ۹- از هر حیوونی دو تا یکی نر یکی ماده ۱۰-اسم خودم چون گفته بود فرض کنید راننده اتوبوسید

۱۳۹۹/۲/۲خوب بود فقط سوال 8رونمیدونم چرا این شد من اول راهنمایی هستم و 6غلط داشتم واسم نوشت دبیرستان

در ادامه بخوانید...

پاسخ تست IQ

در

پاسخ : به 10 سوال جواب دهید و IQ خـود را مشخـص کنیـد.


1. تمام ماهها حداقل 29 روز را دارا می باشند.

2. یك ساعت شما اولین قرص را می خورید و نیم ساعت بعد دومی و در اولین یک ساعت قرص سوم را می خورید.

3. فقط یك ساعت. ساعت كوكی شب و روز را تشخیص نمی دهد پس به اولین ساعت 9 كه رسید زنگ به صدا در می آید كه ساعت 9 شب می باشد.

4. حاصل 70 است 10+30/0.5

5.  9 گوسفند باقی می ماند.

6. اول باید كبریت را روشن کند.

7. سفید چون خانه ای كه هر چهار دیوارش رو به سمت جنوب پنجره دارد در نوك قطب جنوب است.

8. همان 2 سیب.

9. هیچ (حضرت نوح کشتی داشت نه حضرت موسی)

10. خوب خود شما هستیددیگه  رو دست خوردید ؟(نام خودتان)

ارزيابی تست و سطح هوش بر اساس تعداد جوابهای نادرست :
7 جواب نادرست و بیشتر : دانش آموز دبستان
6 جواب نادرست : دانش آموز دبیرستان
5 جواب نادرست : دانشجو
2 تا 4 جواب نادرست : استاد دانشگاه
1 جواب نادرست : آی کیو فوق العاده

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را از تعداد جواب صحیح خود مطلع کنید.  (سیارک)  

نظرات

در ادامه بخوانید...