پوست کودکان به حفاظت بیشتری دربرابر نور آفتاب نیاز دارد

همه آرزو دارند، پوست نوزاد را داشته باشند. خیلی نرم و صاف است؛ و کاملا ما (بزرگسالان) را متقاعد می کند که بخواهیم پوشاک آنها را تمیز کنیم، بدون توجه به اینکه چندبار خودشان را کثیف می کنند. مانند چشم های بزرگ و بینی های زیبایشان، پوست نوزاد، بخشی از یک بسته کامل است که شایان ستایش کردن است. اما مانند چشم ها، پوست شان زیبا اما نابالغ است. پوست نوزاد نازک تر است، دارای مرطوب کننده های طبیعی و سلول های رنگدانه کمتری است، که در مقایسه با بزرگسالان نسبت به محیط آسیب پذیرتر هستند ، که بویژه در فصل تابستان مهم است. هر چند وقت، شما نوزادی را در حال دویدن در ساحل می بینید که فقط پوشک به تن داشته باشد؟ اگر چه آنها به نظر فناناپذیر می رسند، اما نسبت به بزرگسالانی که سطل و بیل دارند، آسیب پذیرتر هستند. (سیارک)


مطالعات نشان داده اند که تا 83 درصد از نوزادان، در سال اول زندگی شان، آفتاب سوخته می شود. این تقصیر ماست، نه آنها. آفتاب سوختگی در سنین پایین می تواند خطر ابتلا به سرطان پوست ملانوم را در بدن، را در مراحل بعدی زندگی افزایش دهد. قرار گرفتن در معرض خورشید همچنین یک راه ضعیف برای بدست آوردن ویتامین D برای نوزادان است، زیرا بیشتر از جذب ویتامین D، به آنها آسیب می زند ما بزرگسالان تمایل داریم که آنها را کامل بپزیم.
در اینجا پنج نکته برای محافظت از نوزاد تان در این تابستان، آورده شده است:
1. نوزادان تا 6 ماه، باید دور از خورشید نگهداری شوند. آنها را با لباس های روشن و کلاه بپوشانید، روی کالسکه ی آنها را بپوشانید.  (سیارک)
2. نوزادان 6 ماهه و بالاتر، باید در ساعات 10 صبح تا 2 بعدازظهر در معرض خورشید قرار نگیرند. وقتی آنها در خارج از منزل هستند، باید کرم ضدآفتاب برای نقاطی از بدنشان که درمعرض نور است، استفاده کنند. از آنجا که پوست نابالغ شان می تواند مواد شیمیایی را براحتی جذب کند، کرم های ضدآفتابِ با روی و تیتانیوم با SPF 30 یا بیشتر را انتخاب کنید. کرم های ضدآفتاب شیمیایی یا اسپری می تواند چشم آنها را بسوزاند، که مطمئنا باعث می شود که نوزاد در ساحل، بدخو شود.
3. مطمئن شوید که کرم ضدآفتاب را تا نزدیک خط مو، در گوش ها و لبه های لباس زده باشید – مناطقی که اغلب توسط مادران خوش نیت فراموش می شود.
4. کرم های ضدآفتابی را انتخاب کنید که سفید یا مات هستند؛ زیرا هرجائیکه را که کرم زده اید، براحتی می بینید، و بهرحال ظاهر قشنگ تری دارد.
5. مطمئن شوید که نوزادتان هر روز 400 IU ویتامین D را روزانه مصرف کند، پس از آن برای جذب ویتامین D، دیگر نیازی به آفتاب ندارد.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید