شغل های پردرآمد هفت مورد

هفت مهارت که تمام کودکان لازم است بدانند تا در آینده شغل های پردرآمدی داشته باشند.

تمام والدین برای کودکان خود شادی، سلامت و در نهایت آینده ای روشن می خواهند. همان طور که تکنولوژی پیشرفت می کند به موازات آن هزاران شغل خواهند بود که توسط ماشین ها و ربات های هوشمند انجام شده و افرادی که در گذشته این کار ها را انجام می داند از کار بیکار می شوند. با این شرایط این موضوع که در آینده فرزندانمان لازم است چه شغلی داشته باشند، تبدیل به موضوعی پیچیده می شود.

برنامه ریزی درست این است که کودکانمان را برای آینده ای که در پیش خود دارند آماده کنند.

اما ما چگونه فرزندانمان را برای آینده ای آماده کنیم که نمی دانیم چه شکلی خواهد بود؟

اما خوشبختانه بعضی از مباحث برای مطالعه هستند که با یادگیری آن ها توسط کودکانمان در آینده می توانند خود را با شغل های جدید تطبیق بدهند.

  1. برنامه نویسی

با توجه به آمار های سازمان جهانی کار، شغل های مهندسی نرم افزار بین سال های 2018 تا سال های 2024 تا 18.8% پیشرفت خواهد کرد، در همان حال شغل های تجزیه و تحلیل سیستم های کامپیوتری 20.9% افزایش خواهد یافت.

دانشمندان حیطه ی کامپیوتر پیشتازان آینده خواهند بود. حتی اگر شغل های آن ها نیازمند کد نویسی نباشد، فرزند شما با این حال نیازمند اطلاعات پایه ای برای درک علم کامپیوتر است.

زمینه ی پیشرفت فرزندان خود را در حیطه ی علم کامپیوتر فراهم کنید و اجازه دهید که خود را با دنیای در حال پیشرفت هماهنگ کنند.

اما در پشت شغل های مرتبط با علوم کامپیوتر، مطالعه ی کد نویسی به کودکان مهارت هایی را می اموزد که برای تمام جنبه های آینده ی آن ها لازم است. خلاقیت، توجه به جزئیات و ساختار دانش لازم برای علوم دانش کامپیوتر در شغل های آینده خواهد بود.

  1. تجزیه و تحلیل داده

دنیایی که ما در آن زندگی می کنیم بر اساس تجزیه و تحلیل های داده در حال پیشرفت است. شرکت های بزرگی مانند گوگل و آمازون حجم بزرگی از داده های کمی را بررسی و ارزیابی می کنند و هر کس بتواند این ارزیابی ها را تحلیل کند می تواند در چنین شرکت های معتبر و معروفی پست مهمی دریافت کند.

تعداد شغل های مرتبط با تجزیه و تحلیل داده ها تا هفت سال آینده 30% رشد خواهد کرد. هر کس که بتواند مقدار زیادی از داده ها را تجزیه و تحلیل کند و دیدگاه های خلاقانه ای در خصوص این که مردم چگونه تصمیم گیری می کنند داشته باشد در شغل بازاریابی جایگاه بالایی خواهد داشت.

  1. ریاضی

در عصر داده های عظیم، دانش ریاضی برابر است با خلاقیت در به دست آوردن موفقیت. رهبران کسب و کار می دانند که هر چه شما در یک شرکت به مراتب بالاتری برسید، کار شما بیشتر با ریاضی سر و کار خواهد داشت که با امور مالی، تجزیه و تحلیل داده ها و محاسبات مرتبط است.

ریاضیات به  کودک می آموزد که در آینده منطقی تر باشد، خلاقانه فکر کرده و مشکلات را هوشمندانه حل کند.

تمامی این موارد مدلی از کسب و کار شرکت های موفق است. اگر کودک شما امیدوار است که در آینده شغلی موفق داشته باشد نیازمند مهارت های پایه ای قوی در ریاضیات است.

  1. علوم انسانی/هنر های آزاد

ربات ها و هوش مصنوعی سالانه جایگزین هزاران شغل در دنیا می شوند و این شغل ها که بیشتر در خطر جایگزینی هستند شامل محاسبه و وارد کردن داده ها هستند.

حرفه هایی که نیازمند خلاقیت بالا، مدیریت افراد و اندیشه ی خلاقانه است بسیار سخت تر با هوش مصنوعی جایگزین می شوند. اگر کودک شما آرزو دارد که آینده ی مالی امنی داشته باشد، باید قادر باشد خلاقانه و اندیشمندانه فکر کند. علوم انسانی و هنر های آزاد به فرزندان شما می آموزد که خلاقانه فکر کنند، با مردم کار کنند و قضاوت شخصی قوی داشته باشند. تمام این ها مهارت هایی هستند که غیر قابل جایگزینی هستند.

  1. علوم پایه

علوم پایه همواره هیجان انگیز بوده و امروزه دستیابی به پیشرفت های علمی با سرعت نور پیشرفت می کنند. برای بروز بودن با این سرعت پیشرفت سرسام آور، کودکان باید توانایی حرکت با این روند را داشته و مهارت آموزشی و یادگیری را در این زمینه از خود نشان دهند.

از همان دوران کودکی زمینه های پیشرفت علمی کودکانتان را فراهم کنید.

اسباب بازی هایی که با علم و خلاقیت سر و کار دارند را در اخیار آن ها قرار دهید و آن ها را به جست و جوی علم و پیدا کردن سوالاتشان و همچنین تجربه و آزمون و خطا هدایت کنید.

  1. امور مالی

یکی از علوم مهم دیگری که لازم است کودکانتان بیاموزند، علوم مرتبط با امور مالی و حسابداری است. این گونه افراد می توانند با توسعه ی دانش و مهارت های خود در امور مالی از سطوح بالای سازمان بندی مالی کمک بگیرند که وابسته به دانش اقتصادی و دانش مالی است.

همان طور که پیش تر نیز گفته ایم، وظایفی مانند محاسبه هم اکنون نیز در حال جایگزینی با سیستم های اتوماتیک است اما دانش اقتصادی و مالی هنوز برای هر کس که آرزو دارد پول به دست بیاورد و آن را حفظ کند، حیاتی است.

  1. مهارت های ارتباطی

داشتن مهارت، دانش کاربردی و توانایی انجام کار در کار های هایی که نام بردیم مهم هستند اما داشتن مهارت چگونگی محاوره و ایجاد ارتباط برای بیان این ایده ها با دیگران کاملا لازم است.

داشتن مهارت های ارتباطی برای جذب دیگران مهمترین مهارتی است که فرزند شما در آینده به آن نیاز خواهد داشت. برای این که یک فرد بتواند ایده های خود را با دیگران به اشتراک بگذارد و آن ها را مجاب کند که به ایده های او فکر کنند نیازمند مهارت های برقراری ارتباط است. اگر کودکتان نتواند در آینده آنچه  که در سرش می گذرد را بیان کند نمی تواند زیاد به موفقیت برسد.این مهارت کلیدی برای رسیدن به آینده ای بهتر خواهد بود. 

در سیارک بخوانیم:

۷ شغل ایران که بهترین بازار کار را دارند 

زندگی برای شغل اشتباه خیلی کوتاهه! 

مصاحبه شغلی مبنایی برای انتخاب و استخدام 

مبنایی برای استخدام و انتخاب

استخدام نویسنده و مترجم

خطرناک ترین شغل در دنیا 4 مورد 

سوال تامل برانگیز فیسبوک برای استخدام کاربرانش چیست  

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید