بازیهای فکری برای افزایش تمرکز و سطح هوش

(سیارک) طبق مطالعه ای که در دانشگاه میشیگان انجام شده است، محققان به این نتیجه رسیده اند ، بزرگسالانی که بازی های فکری را به صورت روزانه به مدت چند هفته انجام می دهند به طور چشمگیری سطح هوش بهتری نسبت به بقیه افراد دارند و افرادی که فعالیتهای ذهنی دارند 63 درصد کمتر از افرادی که به ندرت مغز را درگیر فعالیتهای فکری می کنند درمعرض ابتلا به زوال عقل قرار می گیرند. 

تعدادی بازی فکری در این مطلب آورده شده است که به منظور بالابردن قوه ادراک و هوش  طراحی شده اند. این بازی ها توسط سینتیا گرین استاد گروه روانپزشکی دانشکده پزشکی سینایی و بنیان گذار برنامه های بهبودبخشی و بالابرنده هوش افراد طراحی شده اند.

انجام دادن  این بازی ها، همراه بااستفاده از غذاهای مناسب و ورزش در بهبود قدرت ذهنی و فکری شما را تا 78 درصد موثر است باور ندارید؟ امتحان نمایید.

1- رنگ ها را بنویسید

توانایی خود را به چالش بکشید تا تمرکز شما زیاد شود . رنگها در تصویر زیر را با صدای بلند بخوانید و بنویسید. این کار را تکرار نمایید.

2- فقط با 7 کلمه 
در یک داستان کوتاه که می نویسید فقط از 7 کلمه استفاده نمایید.

3- جهت مخالف
با انجام دادن کارهای روزمره تان با دست مخالف (اگر راست دست می باشید، از دست چپ استفاده نمایید و بالعکس) بین سلولهای مغز ارتباط بوجود بیاورید.  کارهای روزمره مثل مسواک زدن، شانه کردن مو، و استفاده ار قاشق و چنگال و یا نوشتن با دست چپ. بعد از تمرین می بینید که استفاده از دست مخالف در طول روز آسان تر می گردد.




4- تصاویر موردنظر را پیدا کنید
در این روش مهارت جستجوی تصویری مغز تقویت می شود. جدولی از نشانه های مختلف تهیه کرده و برای هر کدام از این نشانه ها 30 ثانیه به خودتان زمان بدهید، و ببینید نشانه هایی که در بالای جدول آمده ، هرکدام چند بار در جدول تکرار شده اند.

5- به خاطر سپردن تصاویر موجود در عکس
با این بازی حافظه تصویری خود را تمرین دهید. به مدت 1 دقیقه عکسی را نگاه کنید. سپس هرآنچه در عکس رابه خاطر دارید را یادداشت نمایید . چند بار که تکرار نمایید متوجه نتیجه بهتر هر دفعه می شوید.
6- یادداشت بردارید

از اطلاعات مهمی که دریافت می کنید یادداشت بردارید ،یادداشت برداری در هرکاری بسیار مهم می باشد.مثلا موقع مراجعه به پزشک،وکیل یا هر موقعیتی که احتمال دارد بر اثر استرس و عصبانیت ذهن و حافظه شما را بخوبی نکات مهم را ثبت و ضبط نکند.
7- شمارش معکوس انجام دهید.
مثلا از 200 بصورت  معکوس شمارش کنید، و از هر شماره 5 عدد کم نمایید 200 ،195، 190 و الی آخر

یا از 150 شروع و با اختلاف 7 شماره شمارش معکوس انجام دهید. 150،143،136 و الی آخر

و  از 100 شروع کنید، با اختلاف 3 شماره، شمارش معکوس انجام دهید.100،97،94،91 و الی آخر

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید