نسخه بازسازی شده بازی Call of Duty: Modern Warfare 2 از راه می رسد

رسانه کلیک - به نظر می رسد شرکت نامدار و پرآوازه اکتیویژن به دنبال ساخت و عرضه نسخه بازسازی شده بازی Call of Duty: Modern Warfare 2 است.

 به نظر می رسد شرکت نامدار و پرآوازه «اکتیویژن» به دنبال ساخت و عرضه نسخه بازسازی شده بازی Call of Duty: Modern Warfare 2 است تا دومین عنوان ویدیویی از سری «مدرن وارفر» را با کیفیت و گرافیک بالاتری برای نسل هشتمی ها به ارمغان بیاورد.

بر هیچکس پوشیده نیست که نسخه های ابتدایی مجموعه Call of Duty تحویل عظیمی در صنعت گیم به وجود آورند و به علت داستان های عمیق و گیم پلی های هیجان انگیز، از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار هستند. حال بیش از هجده سال از انتشار اولین نسخه این سری می گذرد و شرکت اکتیویژن نه تنها دست از ادامه دنباله مجموعه «ندای وظیفه» برنداشته است، بلکه هم اکنون با همکاری سه استودیوی Treyarch، اسلج هلمز و Infinity Ward هر سال نسخه جدیدی از این فرنچایز را به دست بازیکنان و طرفداران می رساند.

با وجود اینکه نسخه های اخیر مجموعه Call of Duty به لطف بهره گیری از تکنولوژی های تازه و موتورهای بازی ساز قدرتمند از حیث گرافیکی و طراحی بصری خارق العاده تر از نسخه های قبلی به نظر می رسند، اما این عناوین ویدیویی هرگز نمی توانند جایگاه نسخه های قدیمی تر را از آن خود کنند. از این رو، استودیوی بازی سازی «اینفینیت وارد» همزمان با ساخت بازی Call of Duty: Infinite Warfare، نسخه بازسازی شده عنوان Call of Duty: Modern Warfare را نیز توسعه داد و هر دو بازی مذکور را در یک تاریخ مشخصی از سال میلادی 2016 به انتشار رساند.

 جالب اینجا بود که نسخه ریمستر و بازسازی شده بازی Call of Duty: Modern Warfare به خوبی خود را در میان بازیکنان جا کرد و فروش رضایت بخشی را برای سازندگان و شرکت اکتیویژن به همراه داشت. حال به تازگی شایعه ها و گزارش های گوناگونی مبنی بر ساخت و عرضه نسخه بازسازی شده بازی Call of Duty: Modern Warfare 2 در سرتاسر فضای مجازی به گوش می رسد که متاسفانه هنوز هیچ خبر و منبع رسمی این موضوع را تایید نکرده و واکنشی از سوی سازندگان صورت نگرفته است.

این منابع غیر رسمی دلایل مختلفی را برای اعلام خبر ساخت و عرضه نسخه بازسازی شده بازی Call of Duty: Modern Warfare 2 ارائه کرده اند. از مهم ترین دلایل ارائه شده می توان به عدم پشتیبانی بازی از قابلیت Backwards Compatibility کنسول ایکس باکس وان و ایکس باکس وان ایکس و جشن دهمین سالگرد بازی اشاره کرد.

همان طور که اطلاع دارید، شرکت مایکروسافت پس از رونمایی از قابلیت محبوب «پشتیبانی از نسل قبل» به نام Backwards Compatibility، غالب عناوین ویدیویی محبوب و پرطرفدار کنسول ایکس باکس 360 را به صورت رایگان در اختیار دارندگان کنسول نسل هشتم ایکس باکس یعنی ایکس باکس وان قرار داد و خوشبختانه روزانه به تعداد بازی های این ویژگی ویژه شبکه ایکس باکس لایو افزوده می شود.

با اینکه چند سالی از معرفی قابلیت Backwards Compatibility می گذرد، اما بازی پرطرفدار «کال اف دیوتی: مدرن وارفر 2» همچنان از پشتیبانی این ویژگی بی بهره مانده است و دارندگان کنسول های ایکس باکس وان قادر به تجربه این عنوان در کنسول نسل هشتم خود نیستند. نکته قابل توجه این است که این بازی ویدیویی هم اکنون با بیش از 195 هزار رای، مورد انتظارترین و پردرخواست ترین بازی بعدی قابلیت «پشتیبانی از نسل قبل» شناخته می شود. به علاوه، نسخه سوم سری مدرن وارفر از مجموعه ندای وظیفه نیز با بیش از 142 هزار رای، در جایگاه سوم جدول نظرخواهی بازی های قابلیت Backwards Compatibility قرار دارد.

این درحالی است که عناوین ویدیویی Call of Duty 2، Call of Duty 3، Call of Duty: World at War، Call of Duty Black Ops و Call of Duty Black Ops 2 از مدت ها پیش به لیست بازی های قابلیت پشتیبانی از نسل قبل شبکه ایکس باکس لایو اضافه شده اند. اینکه شرکت اکتیویژن هیچ برنامه ای برای انتشار بازی کال اف دیوتی: مدرن وارفر 2 بر روی کنسول ایکس باکس وان از طریق قابلیت Backwards Compatibility ندارد، به شایعه ساخت و توسعه نسخه بازسازی شده بازی قوت بخشیده است که می توان علت این موضوع را، ساخت و توسعه نسخه ریمستر و بازسازی شده بازی دانست.

از طرفی دیگر، با توجه به عرضه بازی در سال میلادی 2009، ظاهرا سال میلادی 2019 زمان مناسب و خوبی برای عرضه نسخه بازسازی شده بازی Call of Duty: Modern Warfare 2 است، چرا که سازندگان با این اقدام می توانند دهمین سالگرد بازی را جشن بگیرند و خاطرتان بازیکنان و طرفداران آن را زنده کنند. ذکر این نکته مهم است که نسخه بازسازی شده بازی Call of Duty: Modern Warfare تقریبا همزمان با دهمین سالگرد این مجموعه به بازار منتشر شد.

گفتنی است؛ چندی پیش شرکت بزرگ اکتیویژن در جریان جلسه ارائه گزارش مالی خود به صورت رسمی اعلام کرد که نسخه بعدی عنوان ویدیویی Call of Duty توسط استودیوی مشهور Treyarch ساخته می شود. حال با توجه به مشخص شدن سازنده نسخه بعدی این مجموعه و بررسی سوابق پیشین این استودیو و همچنین شایعات و گزارشات اخیر، به نظر می رسد در سال جاری میلادی شاهد و میزبان نسخه چهارم سری «بلک اپس» از مجموعه «ندای وظیفه» خواهیم بود.

از این رو، انتظار می رود طبق روال قبلی، نسخه بازسازی شده بازی Call of Duty: Modern Warfare 2 در قالب یک باندل ویژه به صورت همزمان با نسخه بعدی مجموعه ندای وظیفه منتشر شود. اگرچه تمامی موارد فوق تنها بر اساس شایعات و احتمالات بیان شده و تا به این لحظه، شرکت اکتیویژن و استودیوی اینفینیت وارفر هیچ واکنشی نسبت به این شایعات از خود نشان نداده اند.

به علاوه، با وجود اینکه شرکت اکتیویژن هنوز به معرفی نسخه بعدی بازی Call of Duty نپرداخته است، اما در طی این جلسه به صورت تقریبی زمان انتشار این عنوان مورد انتظار را مهر الی آذر ماه سال 97 (ماه اکتبر تا نوامبر سال میلادی 2018) اعلام کرده است. پیش بینی می شود، این بازی در ماه اردیبهشت سال 97 (آوریل سال میلادی جاری) توسط شرکت اکتیویژن معرفی شده و در نمایشگاه E3 سال جاری میلادی، تریلرها و اطلاعات بیشتری در اختیار طرفداران و بازیکنان قرار گیرد.

شایان ذکر است؛ عنوان ویدیویی Call of Duty: Modern Warfare 2 در روز 10 نوامبر سال میلادی 2010 (19 آبان ماه سال 89) بر روی کنسول های نسل هفتم دو شرکت مایکروسافت و سونی یعنی ایکس باکس 360 و پلی استیشن 3 و همچنین رایانه های شخصی ویندوزی منتشر شد که به لطف ارائه جنگ های مدرن و مهیج و درخشش بخش چند نفره آنلاین، موفقیت بسیاری را برای سازندگان و شرکت اکتیویژن به همراه داشته است. از جمله مهم ترین جوایز و افتخارات این بازی می توان به دریافت جایزه های «بهترین بازی شوتر سال»، «بهترین بازی چند نفره و آنلاین سال» و «بهترین بازی سال» در نمایشگاه ها و جشنواره های VGX Award و BAFTA Games Award اشاره کرد.

حال در پایان این خبر، آیا شما هم منتظر ساخت و عرضه نسخه بازسازی شده بازی Call of Duty: Modern Warfare 2 هستید؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید