آخرین اطلاعات از نسخه بازسازی شده Resident Evil 2

پس از مدت ها انتظار، بالاخره کپکام از نسخه بازسازی شده بازی ترسناک محبوب خود، Resident Evil 2 پرده برداری کرد. در نمایشگاه E3 امسال، تریلری از این بازی به نمایش گذاشته شد و حالا بسیاری سؤالات بسیاری در خصوص چگونگی گیم پلی و دیگر موارد مربوط به این نسخه باز سازی شده پیش آمده است. نسخه اصلی بازی در سال 1998 وارد بازار شد و به سرعت توانست نام خود را برای همیشه در ذهن گیمر ها ماندگار کند. این گونه به نظر می رسد که کپکام قصد دارد تا حد ممکن به نسخه اصلی بازی وفادار بماند. هنوز در بسیاری از بخش های بازی، پاسخ سؤال های خود را دریافت نکرده ایم، با این وجود، کپکام اخیراً اطلاعاتی را منتشر کرده است که شاید جوابگوی برخی از این سؤال ها باشد. با سیارک همراه باشید تا اطلاعات جامع تری در این خصوص در اختیارتان قرار دهیم؛ در این مقاله قصد داریم تمامی اطلاعاتی که تا کنون توسط استودیوی بازی سازی کپکام به صورت رسمی، در خصوص این نسخه بازسازی شده منتشر شده است را بررسی کنیم؛ این که اصلاً چه شد که کپکام اقدام به بازسازی این بازی محبوب خود کرد و یا این که چرا دوربین بازی همان حالت کلاسیک خود را حفظ نکرده و در این نسخه بازسازی شده، به دوربین سوم شخصی تغییر یافته است که در نسخه چهارم این سری بازی محبوب مشاهده کردیم.

شفاف سازی: کپکام در این پروژه جدید خود، بازی را به صورت جامع و کامل بازسازی خواهد کرد

عنوانی که برای این بازی انتخاب شده است، Resident Evil 2 Remake می باشد، با این وجود، ذکر این نکته حائز اهمیت است که کپکام در این پروژه جدید خود قصد ندارد تنها به بهبود گرافیک و این گونه مسائل مربوط به نسخه اصلی بازی اکتفا کند؛ این رویکردی است که معمولاً در خصوص نسخه های بازسازی شده و به اصطلاح ری مستر شده بازی های مشاهده می کنیم. در حقیقت کپکام قصد دارد بازی کاملاً جدید وارد بازار کند با در نظر گرفتن این نکته که به بازی کلاسیک و قدیمی خود وفادار مانده و حال و هوا و داستان آن را برای هواداران به گونه ای به روز شده تکرار کند. در حقیقت داستان بازی دقیقاً همانی است که در نسخه دوم بازی شاهده آن بودیم: وقایع بازی تنها دو ماه پس از آخرین اتفاقی که در نسخه اول بازی شاهد آن بودیم، رخ خواهد داد و شما به عنوان گیمر در نقش لئون که یک پلیس تازه کار است بازی خواهید کرد. کلری ردفیلد نیز دیگر شخصیت حاضر در بازی است که در نسخه دوم، دوشادوش لئون کندی، در برابر مردمی که به واسطه شیوع ویروسی عجیب و غریب، همه به زامبی تبدیل شده بودند، می جنگید.

ترسناک ترین بازی‌های دنیای گیمینگ

شاهکارهای دنیای گیمینگ بخش چهارم

نقد و بررسی بازی Far Cry 5

اما چه شد که کپکام اقدام به بازسازی این بازی محبوب خود کرد؟ همه چیز از پستی شروع شد که یکی از تهیه کنندگان اصلی استودیوی بازی سازی کپکام، یوشیاکی هیرابایاشی روی صفحه خود در فیسبوک منتشر کرد و در غالب آن از علاقه مندان به بازی های شرکت خود سؤال کرد که آیا تمایلی به تجربه یک نسخه بازسازی شده از این بازی دارند یا نه. سؤالی که با اشتیاقی وصف ناپذیر از سوی این افراد علاقه مند، همراه شد و در نهایت همین مسئله باعث شد تا هیرابایاشی، این ایده جدید خود را و نیز تمایل هواداران به انجام آن را، با رئیس استودیو بازی سازی کپکام در میان بگذارد. هیرابایاشی در تاریخ سی ام جولای 2015 بود که در صفحه فیس بوک خود پست گذاشت و از گیمر ها در خصوص تمایل شان به این نسخه بازسازی شده سؤال کرد و در نهایت در ماه جولای همان سال بود که هیرابایاشی از نظر مثبت رئیسش در خصوص این پروژه جدید صحبت کرد و به طور رسمی اعلام کرد که به زودی اقدامات اولیه در خصوص ساخت بازی انجام خواهد شد.

اطلاعاتی دقیق تر در خصوص گیم پلی و چگونگی بازی

همان گونه که پیش تر از این نیز عنوان شد، دوربین بازی، همانند چند بازی کلاسیک ابتدایی کپکام، از بالا نخواهد بود و به جای آن شاهد دوربین سوم شخصی خواهیم بود که برای اولین بار در Resident Evil 4 شاهد آن بودیم؛ بازی ای که به گونه ای پیشتاز بازی های سوم شخص امروزی به شمار می رود. بسیاری با عنوان شدن این خبر، نگران شدند که مبادا با تغییر زاویه دوربین آن حالت ترسناکی که در بازی اصلی وجود داشت از بین برود، با این وجود، سازندگان بازی طی خبری رسمی عنوان کرده اند که به هیچ عنوان جای نگرانی ای در این خصوص نیست و تمامی تمرکز آن ها بر حفظ حالت ترسناک بازی خواهد بود و ژانر اصلی بازی، همانند نسخه اصلی، تلاش برای بقا خواهد بود (به اصطلاح سروایوال). برای رسیدن به این مهم، سازندگان بازی این نکته را نیز مد نظر قرار داده اند که آزادی عملی که در نسخه های چهارم، پنجم  و دیگر نسخه های جدید تر شاهد آن بودیم را در این بازی لحاظ نکنند و همین محدودیت در کنترل، فضای کلاسیک و ترسناک بازی را حفظ خواهد کرد. در صحنه های درگیری بازی این مسئله به اوج خود می رسد. برای نمونه زمانی که با اسلحه خود هدف گیری می کنید، ابتدا یک دایره نسبتاً بزرگ مشاهده خواهید کرد که به مرور به سمت مرکز متمرکز خواهد شد و این امکان را برای شما فراهم می کند که با کمی صبر کردن، شلیکی دقیق تر به سمت هدف خود داشته باشید. زمانی که حرکت می کنید، دوباره این دایره بزرگتر خواهد شد و برای این که شلیک دقیق تری داشته باشید، باز هم باید صبر کنید. در حقیقت سیستم تیر اندازی به گونه ای است که باید صبر و حوصله به خرج دهید و شلیک های پیاپی، نتیجه ای به همراه نخواهند داشت. این تغییری بسیار کوچک است که سازندگان در بازی لحاظ کرده اند، با این وجود، این گونه به نظر می رسد که همین تغییر کوچک، فضای بازی را کاملاً تحت تأثیر قرار خواهد داد و در نهایت حس و حال بازی های قدیمی تر را برای گیمر به ارمغان خواهد آورد.

بهترین بازیهای پلی استیشن 10 مورد

با 20 بازی پرفروش ماه ژانویه 2018 آشنا شوید

بازی های رایگان ماه مارس 2018 ایکس باکس لایو گلد مشخص شد

روال بازی نیز، کاملاً همانند نسخه دوم بازی و به آن وفادار خواهد بود. در این نسخه بازسازی شده نیز، باید معماهایی که بر سر راهتان قرار می گیرد را حل کنید و کلید های موجود در بازی را پیدا کنید و در عین حال حواستان به جمع آوری منابع مورد نظرتان نیز باشد. جعبه های قدیمی بازی نیز هنوز قابل دسترسی خواهند بود و به وسیله آن ها قادر خواهید بود وسایلی که برای مدتی لازم ندارید را در این جعبه ها نگه داری کنید. تنها تفاوتی که در این خصوص در نسخه بازسازی شده لحاظ شده است، آزادی عمل بیشتری است که در اختیار گیمر قرار خواهد گرفت و هر کسی می تواند بسته به شیوه ای که علاقه دارد، روند بازی را پیش برده و معما های بازی را حل کند. به نظر می رسد که این آزادی عمل نیز در جهت پیشرفت و بهبود بازی کمک شایانی خواهد کرد. مدام باید راهرو ها و فضاهای مختلف بازی را مورد بررسی قرار داده و با به دست آوردن آیتم ها و منابع جدید، راه خود را به سمت هدفتان هموارتر کنید.

در کل در خصوص این نسخه بازسازی شده این گونه می توان گفت که همان گونه که استودیوی بازی سازی کپکام بازی تمام تلاش خود را به کار گرفت تا بازی Resident Evil 7، تا جای ممکن از المان های بازی های قدیمی تر این استودیو بهره بگیرد (تنها با این تفاوت که زاویه بازی به اول شخص تغییر یافت) و در دست یابی به این مهم نیز موفق بود، در این نسخه بازسازی شده RE 2 نیز بیشتر همان المان ها مد نظر قرار گرفته و کپکام و سازندگانش قصد دارند این بار با زاویه سوم شخص، موفقیت خود را تکرار کنند.

چرا دوربین بازی به سوم شخص تغییر یافته است؟

همان گونه که پیش از تر این نیز عنوان شد، Resident Evil 2، از دوربین سوم شخصی بهره خواهد برد که برای نخستین بار در نسخه چهارم این سری بازی محبوب مورد استفاده قرار گرفت. هیرابایاشی در این خصوص عنوان کرده است که تیم سازنده به این دلیل این دوربین را برای بازی در نظر گرفته است که تجربه انجام بازی تا جایی که امکان دارد هراس آور شود، چرا که تنها با استفاده از این دوربین امکان درگیری از زاویه ای نزدیک تر با زامبی ها وجود خواهد داشت. هیرابایاشی در ادامه صحبت های خود در این خصوص به این نکته هم اشاره کرد که با استفاده از این زاویه سوم شخص دوربین، معما های جدیدی برای گیمر در طول بازی پیش خواهد آمد که باید با رویکردی تازه به حل کردن آن ها بپردازد. البته این نکته دوم کمی مبهم است و به اطلاعات دقیق تری در خصوص آن نیاز داریم و حتی ممکن است نیاز باشد تا زمان انتشار بازی منتظر بمانیم و ببینیم چگونه این زاویه دید به حل معما ها به گونه ای تازه کمک خواهد کرد. برای برخی از کسانی که در نمایشگاه E3 امسال حضور پیدا کرده بودند، این امکان فراهم شد که برای مدتی تجربه انجام این بازی را داشته باشند و بنا به بازخورد این افراد، زاویه دید بازی به خوبی توانسته در خدمت گیم پلی آن قرار بگیرد و احساس خوبی از انجام آن پیدا کرده بودند.

بهترین بازی‌های ماشین سواری اندروید را بشناسیم

5 بازی برتر استراتژیک برای اندروید که دل کندن از آنها محال است!

امسال منتظر عرضه نسخه جدید بازی Battlefield باشید!

در ساخت این نسخه بازسازی شده تا چه اندازه ای تلاش شده است که به نسخه اصلی و حال و هوای آن وفادار باقی بمانند؟

در حال حاضر اگر بخواهیم بازی را از حیث وفادار بودنش به نسخه اصلی آن مورد بررسی قرار دهیم، بیش از همه این نکته قابل توجه است که موقعیتی که بازی در آن جریان دارد، کاملاً همان حال و هوای نسخه اصلی بازی را دارد و در نمایشگاه E3 امسال نیز نسخه دمویی که از بازی قابل انجام دادن بود، در همان مرکز پلیسی بود که موقعیت اصلی بازی در نسخه دوم بود. بسیاری از اتاق ها و راهروهایی که در نسخه اصلی بازی وجود داشتند، در این نسخه بازسازی شده نیز هستند و تنها سعی شده در برخی از فضا ها از امکانات به روز تری استفاده شود تا بازی سبک به خصوص خود را نیز در کنار وفادار بودن داشته باشد. بنابر این مشاهدات، مرکز پلیس موجود در نسخه بازسازی شده تا حد بسیار زیادی حال و هوای همان نسخه اصلی بازی را یادآور می شود. بعضی از اتاق ها و راهروهای بازی در این نسخه بازسازی شده به اندازه ای تاریک هستند که لئون برای راه رفتن در آن ها باید از چراغ قوه استفاده کند. تغییر دیگری نیز در این نسخه بازسازی شده وجود دارد و آن تغییر این است که دیگر امکان فرار از دست زامبی ها با رفتن به اتاق های دیگر وجود نخواهد داشت و هر جا بروید، به دنبال شما خواهند آمد. لئون هم همان پلیس خوش قلب و وفاداری است که در نسخه دوم بازی مشاهده می کردیم و ماروین براناگ نیز که یک افسر وظیفه در نسخه اصلی بازی بود، در این نسخه هم حضور دارد و به نظر می رسد که نقش پر رنگ تری در این نسخه بازسازی شده ایفا خواهد کرد.

نکته دیگری که در خصوص بازی وجود دارد و ذکر آن خالی از لطف نیست، تغییرات جزئی است که در روایت داستان بازی به وجود آمده است. البته داستان بازی به طور کلی مطمئنا تغییر چندانی به خود نخواهد دید و تنها جزئیاتی هستند که دچار تغییر شده اند به این خاطر که گیمری که نسخه اصلی بازی را تجربه کرده است، انجام این بازی برایش خسته کننده نشود و البته ممکن است قسمت هایی نیز به داستان بازی افزوده شود تا به وسیله آن ها گیمر شگفت زده شده و کمی به هیجان و ترس بازی افزوده شود.

 یکی از منحصر به فرد ترین و جالب ترین امکاناتی که در بازی RE 2 می شود به آن اشاره کرد، قابلیت بازی کردن با لئون و کلری به طور جداگانه بود که هر کدام مراحل مخصوص به خود را داشتند و گیمر پیش از آن که وارد مراحل بازی شود، باید میان این دو شخصیت یکی را انتخاب کرده و پیش بردن بازی را به وسیله او انجام می داد. پس از این که با یکی از این دو شخصیت بازی را به اتمام می رساندید، این امکان وجود داشت که پس از آن شخصیت دیگر را انتخاب کرده و مراحل بازی را از زاویه دید آن شخص هم بگذرانید. برای هر کدام از این دو شخصیت هم معما های متفاوتی طراحی شده بود و بسته به این که کدام شخصیت را انتخاب می کردید، روند بازی تغییراتی به خود می دید.

بنا به اطلاعاتی که تا کنون به دست رسیده است، این امکان بازی جدا گانه، به نسخه بازسازی شده نیز راه یافته است و پیش از شروع بازی باید یکی از این دو شخصیت را انتخاب کرده و روند داستانی بازی را به وسیله او پیش ببرید که قاعدتاً هر کدام از شخصیت های تجربیاتی متفاوت از دیگری خواهد داشت. البته سازندگان بازی هنوز اطلاعات دقیق تری در خصوص این که آیا کارهایی که با یکی از دو شخصیت انجام می دهیم، در روند بازی با شخصیت دیگر نیز تأثیر خواهد داشت یا خیر، منتشر نکرده اند و باید منتظر ماند و دید که بازی در این خصوص چگونه خواهد بود.

آیا قابلیت جدید دیگری به بازی اضافه شده است؟

همانند نسخه های قبلی بازی، زمانی که یک زامبی به شما نزدیک شده و حمله ور می شود، در این نسخه بازسازی شده نیز قادر خواهید بود به وسیله چاقوی جنگی خود از شر آن زامبی خلاص شوید. با این وجود نکته جالبی که در خصوص این نسخه از بازی وجود دارد این است که چاقویی که به بدن زامبی فرو می کنید، در بدنش خواهد ماند و پس از اتمام درگیری ها و آرام شدن شرایط باید اقدام به برداشتن آن چاقو از بدن زامبی کنید. حالا با این قابلیت جدیدی که بازی اضافه شده است، بسیاری به این فکر فرو رفته اند که اگر فراموش کنید چاقوی خود را از بدن زامبی خارج کرده و همراه خود ببرید، چه اتفاقی خواهد افتاد، چرا که معماهایی در بازی وجود دارند که برای حل آن ها حتما باید از چاقوی خود استفاده کنید. آیا بر خلاف نسخه های پیشین بازی، چاقو های جنگی متعددی در بازی وجود دارد که می توان برداشت و از آن ها استفاده کرد؟ و یا این که باید تمامی مسیر را برگشته و چاقویی که در بدن زامبی جا گذاشته اید را بیابید؟ تنها کاری که می توان کرد این است که منتظر ماند و دید که سازندگان بازی چه هدفی از ایجاد این قابلیت جدید در بازی داشته اند.

قابلیت دیگری که به بازی اضافه شده است، این است که شما در طول بازی قادر خواهید بود به وسیله تخته های چوبی که در بعضی از نقاط بازی وجود دارد، پنجره ها و درب هایی که به فضای بیرون راه دارند را مسدود کنید و اگر از آن دسته اشخاصی هستید که به احساس امنیت بیشتری نیاز پیدا خواهید کرد، این ایده می تواند برای شما بسیار جالب باشد، چرا که به این صورت از تهدید های بیرونی در امان خواهید بود (حداقل تا زمانی که آن تهدید های بیرونی چوب هایی که سد راه کرده اید را نشکسته اند!).

قابلیت آخری که تا کنون وجود آن در بازی قطعی شده است، پودر های باروتی است که به واسطه آن قادر به تولید مهمات برای اسلحه های خود خواهید بود. این سیستمی بود که برای نخستین بار در نسخه سوم این سری بازی های محبوب مورد استفاده قرار گرفت و اگر در این نسخه بازسازی شده نیز به همان صورت باشد، به احتمال بسیار زیاد قادر خواهید بود با ترکیب پودرهایی با رنگ های متفاوت، مهماتی کشنده تر برای اسلحه های قدرتمند تر خود بسازید.

تاریخ دقیق انتشار بازی چه زمانی است؟

نسخه بازسازی شده Resident Evil 2 قرار است در تاریخ بیست و نهم ژانویه 2019، برای کنسول های Xbox One، پلی استیشن 4 و کامپیوترهای شخصی منتشر شود. هر چند خیلی تا تاریخ انتشار آن فاصله نداریم، با این وجود، بسیاری از هواداران این سری بازی محبوب در حال حاضر صبر و حوصله خود را از دست داده و به شدت مشتاق عرضه رسمی این بازی به بازار هستند.ترجمه  itrans.ir

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید