چه چیزی سبب مقاومت به انسولین در بدن می شود

اگرچه علل دقیق مقاومت به انسولین کاملا درک نشده است، دانشمندان تصور می کنند که دلیل عمده مقاومت به انسولین به اضافه وزن و عدم فعالیت بدنی برمی گردد.


اضافه وزن
برخی از متخصصین باور دارند که چاقی، بخصوص چربی اضافی اطراف کمر، دلیل اصلی مقاومت به انسولین است. دانشمندان تصور می کنند که وظیفه ی بافت چربی تنها ذخیره انرژی است. با این حال، مطالعات نشان داده است که چربی شکم هورمون ها و مواد دیگری تولید می کند که می تواند سبب مشکلات سلامتی نظیر مقاومت به انسولین، فشار خون بالا، کلسترول نامتعادل، و بیماری قلبی- عروقی (CVD) شود.
چربی شکم نقش موثری در توسعه التهاب مزمن، و یا طولانی مدت، در بدن دارد. التهاب مزمن می تواند در طول زمان، و بدون هر گونه علائم یا نشانه ای به بدن آسیب بزند. دانشمندان دریافته اند که فعل و انفعالات پیچیده در بافت چربی، سلول های ایمنی را به این ناحیه آورده، باعث التهاب مزمن سطح- پایین می شود. این التهاب می تواند به توسعه مقاومت به انسولین، دیابت نوع 2 و بیماری قلبی- عروقی کمک کمک کند. مطالعات نشان می دهد که از دست دادن وزن می تواند مقاومت به انسولین را کاهش دهد و در پیشگیری یا تاخیر دیابت نوع 2 نقش داشته باشد.
عدم فعالیت بدنی
بسیاری از مطالعات نشان داده اند که عدم فعالیت بدنی با مقاومت به انسولین همراه است، و اغلب منجر به دیابت نوع 2 می شود. در بدن، عضلات گلوکز بیشتری نسبت به بافت های دیگر استفاده می کنند. به طور معمول، عضلات فعال گلوکز ذخیره شده خود را برای تولید انرژی می سوزاند و دوباره ذخایر خود را با گلوکز گرفته شده از جریان خون پر می کنند، و سطح گلوکز خون را در حالت تعادل حفظ می کنند.
مطالعات نشان می دهد که پس از ورزش، عضلات به انسولین حساس تر شده، یعنی عکس مقاومت به انسولین عمل کرده و سطح گلوکز خون را کاهش می دهند. ورزش همچنین به عضلات کمک می کند تا گلوکز بیشتری را بدون نیاز به انسولین جذب کنند. هر چه عضلات بدن بیشتر باشد، می تواند گلوکز بیشتری بسوزاند تا سطح گلوکز خون را کنترل کند.
سایر علل
سایر علل مقاومت به انسولین ممکن است شامل قومیت ، بیماری های خاص ، هورمون ، استفاده از استروئید. برخی از داروها ، سن بالا ، مشکلات خواب، به خصوص آپنه خواب (وقفه تنفسی در خواب) ، و سیگار کشیدن، باشند.

آیا خواب مهم است؟بله. مطالعات نشان می­دهد که مشکلات خواب، به خصوص آپنه خواب، می­تواند خطر ابتلا به چاقی، مقاومت به انسولین و دیابت نوع 2 را افزایش دهد. کارکنان شیفت شب نیز ممکن است در معرض خطر این مشکلات باشند. آپنه خواب یک اختلال شایع است که در آن تنفس یک فرد در طول خواب قطع می­شود. افراد اغلب ممکن است هنگامیکه تنفس شان قطع یا کم ­می­شود از خواب عمیق به خواب سبک ­بروند. که این منجر به کیفیت خواب نامطلوبی می­شود که باعث مشکل خواب آلودگی، و یا خستگی بیش از حد، در طول روز می­شود.بسیاری از مردم از علائم خود آگاه نیستند و تشخیص داده نمی­شوند. افرادی که فکر می­کنند ممکن است مشکلات خواب داشته باشند باید با پزشک خود صحبت کنند.

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • Janet 232 :

    I would like to consider the chance of saying thanks to you for the praoissefnol suggestions I have continually enjoyed viewing your site. We are looking forward to the commencement of my school research and the general planning would never have been complete without browsing your site. If I may be of any assistance to others, I might be delighted to help through what I have gained from here.

    1395/12/27 6:23

بیشتر بخوانید