استخوان هایتان را به خطر نیاندازید

استخوان هایتان را به خطر نیاندازید.
 به دلایل زیادی استخوان ها ضعیف می شوند. برخی از آنها خارج از کنترل شماست. اگر اعضای خانواده شما مشکلات مربوط به استخوان دارند، شما هم ممکن است در خطر باشید. برخی شرایط پزشکی نیز می تواند شما را مستعد ابتلا به بیماری استخوانی کند.


چند مورد که شما می توانید کنترل کنید :
- در هر سنی در رژیم خود کلسیم و ویتامین دی کافی دریافت کنید.
- فعالیت بدنی داشته باشید.
- خطراتی که می تواند در خانه تان خطر افتادن و شکستگی استخوان ها را افزایش دهد را کم کنید.
- با پزشک خود راجع به دارویی که مصرف می کنید و ممکن است استخوان هایتان را ضعیف کند، مانند داروی مخصوص مسائل تیروئید یا آرتروز، صحبت کنید. همچنین راجع به روش هایی برای مصرف داروهایی که برای استخوان ها امن هستند صحبت کنید. راه هایی را مورد بحث قرار دهید که از استخوان هایتان به هنگام درمان دیگر مشکلات محافظت کند.
- وزن سالمی را حفظ کنید. زیر وزن عادی بودن خطر شکستگی و از دست دادن استخوان را افزایش می دهد.
- سیگار نکشید. سیگار کشیدن می تواند استحکام استخوان را کاهش داده و خطر یک استخوان شکسته برای شما را افزایش دهد.
- محدود کردن مصرف الکل. استفاده الکل سنگین استحکام استخوان را کاهش داده و خطر یک استخوان شکسته برای شما را افزایش می دهد.

حقیقت سریع
انواع بسیاری از فعالیت های بدنی می تواند در سلامت استخوان ها همکاری کند ولی بسیاری از افراد به قدر کافی فعال نیستند.

استخوان ها آن چیزی نیستند که شما فکر می کنید.
وقتی شما به استخوان ها فکر می کنید، ممکن است یک اسکلت سخت و شکننده را تصور کنید. در واقعیت، استخوان های شما اندام های زنده هستند. آنها با سلول ها و مایعات جاری بدن زنده هستند. استخوان ها به طور مداوم تجدید می شوند و قدرتمندتر با رژیم غذایی خود و فعالیت بدنی رشد می کنند. پس از اینکه سی سالتان شد، کم کم شروع به کاهش استحکام استخوان می کنید. زنان پس از یائسگی زودتر استحکام استخوان از دست می دهند ولی برای مردان نیز این اتفاق می افتد.

مقدارکلسیمی که استخوان های شما را تشکیل می دهد، اندازه گیری چگونگی قدرت آنهاست. ولی عضلات و اعصاب شما نیز بایستی کلسیم و فسفر برای کار کردن داشته باشند. اگر غذاهایی که شما می خورید مقدار کمی از اینها را برای این اندام ها تامین کنند، بدن شما به سادگی آنها را از استخوان های شما می گیرد.
هر روز کلسیم ریخته می شود و از استخوان هایتان خارج می شود. اگر شما کلسیم کافی دریافت نکنید، ممکن است کلسیم بیشتری از آنچه که ریخته می شود، خارج شود. بدن های ما کلسیم را در استخوان هایمان به طور موثر تا سن 30 سالگی می سازند. سپس اضافه شدن استخوان جدید در بدن های ما متوقف می شود. ولی عادات سالم می تواند به ما در نگهداشتن استخوان هایی که داریم، کمک کند.(سیارک)

 اهمیت استحکام استخوان ها

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید