روش های طبیعی تسکین آلرژی

رژیم غذایی

40-50 میلیون انسان با این مساله همه ساله مواجه هستند : گرفتگی سر، آبریزش چشم، آبریزش بینی و عطسه که علائم آلرژی فصلی هستند. خبر خوب این است که شما همیشه مجبور به مصرف قرص برای بهتر شدن نیستید.  اندرسون پزشک و متخصص می گوید " مطالعات نشان می دهد که رویکردهای طبیعی در ارتقای علائم آلرژی موثر هستند "." بهترین بخش این است که شما از اثرات جانبی ناخواسته ی تجویز دارویی سنتی مثل خواب آلودگی پرهیز کنید " . ما از متخصصان ارشد پزشکی دیگر برای راهبردهای روانی جسمی و رژیم غذایی مربوط به فصل آلرژی بدون قرص درخواست کرده ایم .(سیارک)

از برخی محصولات استفاده کنید

کدین پزشک و فیزیکدان می گوید " حدود 20%  از سلول های ایمنی ما در روده هستند ، پس رژیم غذایی ، نقش مهمی در عملکرد سیستم ایمنی بدن ایفا می کند " . میوه ها و سبزیجات با بیشترین رنگ ها ،‌مثل توت ، انگور قرمز و اسپانیایی ، دارای بالاترین آنتی هیستامین هستند که از رادیکال های آزاد پیشگیری می کند که به سلول ها آسیب زده و ایمنی بدن را ضعیف می کند.هاردی پزشک و متخصص می گوید ،  ویتامین های C,E و بتا کاروتن (‌که اغلب در فرآوردهای رنگی روشن یافت میشود ) دارای خواص ضد تورمی هستند که به کاهش تورم در مسیر جریان هوا کمک می کنند که باعث گرفتگی می شود.   کوئرسیتین ،  ترکیب گیاهی یافت شده در سیب و انگور نیز جلوی  تورم مسیرهای بینی را می گیرد.

از لبنیات، قند، گندم و افزودنی های غذایی پرهیز کنید.

طبق گفته ی دکتر هاردی ، این موارد به ایجاد بلغم اضافی معروف هستند که باعث گرفتگی و خارش بینی می شوند. کنار گذاشتن این موارد ، حساسیت شما را به گرده ها و محرک های دیگر کم می کند.

غذاهای معطر و ادویه دار بخورید

دکتر هاردی می گوید آنها جریان خون را افزایش داده و اکسیژن را به مسیرهای بینی برده و بلغم را رقیق کرده و از بین می برند.

 آب بنوشید

مایعات به گرفتگی های مسیر جریان هوا با آبدار کردن غشای بلغم ، کمک می کند : هرچه غشا مرطوب تر باشد ، بلغم رقیق تر شده و به آسانی از بدن خارج می شود.

غذاهایی را انتخاب کنید که شامل اسیدهای چرب امگا 3 باشند

در ماهی ، بادام و کتان یافت می شوند، امگا 3 به کاهش علائم تنفسی با کاهش تورم  کمک می کند. 

بوته ها را نیز امتحان کنید

مطمئن شوید که برچسب های کالا را برای میزان استفاده در روز چک کنید و همیشه با دکتر خود راجع به تعاملات احتمالی با داروهای دیگر قبل از مصرف اینها ، صحبت کنید.

طبق گفته ی دکتر اندرسون، گزنه یک آنتی هیستامین طبیعی است که خارش را در مسیر بینی تسکین می دهد.

سدیم سلنیت (شکلی از آنتی اکسیدان سلنیوم ) به تقویت سیستم ایمنی بدن و خنثی کردن رادیکال های آزاد کمک می کند که باعث حملات آلرژی محرک می گردد.

آلئوورا ، زمانی که به شکل مکمل یا اسپری بینی محلول نمکدار استفاده شود ، نیز به التیام غشای بلغمی تحریک شده ، کمک می کند.

شنبلیله ، گرفتگی را با رقیق کردن بلغم باز می کند.

 

روزانه 30 دقیقه ورش کنید

زمانی که بدنتان در معرض یک ماده ی آرلژی زا باشد (قارچ ، پرز حیوان ، گرده ، داست مایت) ، هیستامین را کاهش می دهد ، ماده ای که باعث تورم و خارش در مسیر جریان هوا و بینی و چشم می شود. ورزش ایروبیک ملایم ، سیستم ایمنی شما را تقویت کرده و حساسیت آن را نسبت به مواد آلرژی زا ، کمتر می کند. ورزش نیز به اندام های تحت تاثیر آلرژی هایی مثل مسیر بینی ، ریه و کارکرد سینوس ها  به طور بهینه کمک کرده و جریان خون را افزایش می دهد. در زمان فصل آلرژی ، سعی کنید که در درون خانه ورزش کنید تا ریه هایتان در معرض گرده و آلودگی نباشد.

یوگا کار کنید  

تمرین های تنفس و حرکات ساده ی یوگا مثل کبری ، کشش شتر (خم شدن به پشت) و حالت ماهی ، که ماهیچه های ریه را ریلکس کرده و مسیر هوا را باز می کند ، باعث میشود ریه اکسیژن بیشتری بگیرد. برای دانستن اینکه حالت ها و ورزش های تنفسی برای تسکین علائم شما بسیار خوب هستند.

پیام بدهید

دکتر اندرسون می گوید که " پیام های جمجمه ای می توان به باز شدن مسیرهای بینی با بالابردن خروج آب از بینی ، کمک کند. برخی از بررسی ها نیز نشان می دهد که درمان پیامی می تواند تنش روحی و بدنی را کاهش دهد. سطوح پایین تر استرس ، سیستم ایمنی بدن شما را برای کارکرد بهتر و کاهش تولید هیستامین توانا می کند.

صورت خود را بخور دهید

چند فنجان آب را بجوشانید و آن را در کاسه ای بزرگ و دهانه گشاد بریزید . کاسه را روی سطح صافی گذاشته و سر خود را به مدت 15 دقیقه روی آن بگیرید. با گذاشتن حوله روی سر و کاسه ، بخار را متمرکز کنید. یا ، شما یک دستگاه بخور صورت از داروخانه بخرید که دارای لوازم هرمی شکل پلاستیکی برای جریان مستقیم است. هزینه ی دستگاه های بخور  تقریبا 25 دلار است. دوش آب گرم و طولانی گرفته یا از کمپرسور گرم روی صورت استفاده کرده تا به تسکین فشار سینوس کمک کند.

آب سینوس خود را بکشید

برای تسهیل تخلیه در زمان بخور ، وضعیت زیر را امتحان کنید : برای سینوس های جلویی (بالای چشم) ، چند دقیقه به طور عمودی بنشینید. برای سینوس های غربالی ( بین چشم و بینی) ، چند دقیقه به پشت دارز بکشید. برای تمیز کردن سینوس های آرواره ای ( در زیر چشم) ، روی سمت مخالف سینوسی که قرار است تخلیه شود ، دراز بکشید : برای سینوس راست ، به سمت چپ چند دقیقه قرار بگیرید.

از طب سوزنی استفاده کنید

دکتر دین می گوید که به کاهش   فشار سینوس کمک می کند. نکات زیر را با انگشت سبابه فشار دهید و روی آنها چند بار در روز به مدت ده ثانیه ، انگشت را فشار دهید : تیغه ی بینی ( در هر دو طرف) ؛ نقاطی که ابروهایتان از انجا شروع میشود ؛ نقاطی از صورت شما  که در کنار جایی است که سوراخ های بینی باز می شود.

 

تجسم فکری  را تمرین کنید

دکتر اندرسون می گوید " تجسم فکری که مسیر بینی تمیز است ، بدن را به سمت انجام این کار فریب می دهد چونکه سیستم عصبی مستقیما به ادراکات واقعی و تجسمی پاسخ می دهد. " برای رسیدن به بهترین نتایج ، این تمرین را زمانی که ریلکس هستید انجام دهید ، مثلا بعد از انجام مراقبه یا تمارین تنفسی و در ابتدا تصویر خود را در منظره ای درنظر بگیرید که طبیعتا باعث می شود آلرژی تان خارج شود ، مثلا در یک مزرعه ی پر از چمن و نزدیک گربه . سپس خود را در حال راه رفتن در مزرعه یا نوازش گربه تجسم کنید، به طور کامل و عمیق از طریق بینی بدون محدودیت یا سفت کردن ریه ، نفس بکشید.

(سیارک)

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید