چه زمان استخوان ها می شکنند

چه زمان استخوان ها می شکنند؟
 همانطور که ما پیرتر می شویم، استخوان ها ممکن است بشکنند یا ضعیف تر شوند اگر مراحل قوی نگهداشتن آنها را دنبال نکنیم. رایج ترین شکستگی ها در استخوان هایضعیف در استخوان مچ دست، ستون فقرات و لگن می باشد.استخوان های شکسته در ستون فقرات شما دردناک هستند و خوب شدن آنها بسیار آهسته است. افرادی که در ستون فقراتشان استخوان های ضعیف دارند بتدریج قدشان کوتاه می شود و وضعیتشان به گوژپشتی درمی آید.

با گذشت زمان یک ستون فقرات خمیده می تواند راه رفتن یا حتی نشستن را سخت کند. لگن های شکسته مشکل بسیار جدی ای با بالا رفتن سن هستند. آنها تا حد زیادی خطر مرگ را به خصوص در طول سال پس از شکستگی افزایش می دهند. افرادی که شکستگی لگن دارند، ممکن است برای ماه ها یا حتی سال ها بهبود نیابند. زیرا آنها اغلب نمی توانند از خودشان مراقبت کنند، آنها به احتمال زیاد مجبور به زندگی در خانه سالمندان می شوند.
راهنمایی هایی برای قوی نگهداشتن استخوان ها
- کلسیم در غذاهایی مانند شیر، سبزیجات سبز برگ و سویا یافت می شود. از میان وعده هایی مانند ماست و پنیر برای افزایش کلسیم خود لذت ببرید. شما هم چنین می توانید مکمل های کلسیم را دریافت کرده یا غذاهایی که به طور خاص با کلسیم غنی شده اند را بخورید.
- بدن شما برای جذب کلسیم به ویتامین دی نیاز دارد. اطمینان حاصل کنید که از رژیم غذایی خود، نور خورشید یا مکمل ها به قدر کافی ویتامین دی دریافت می کنید.
- حتی فعالیت های ساده مانند پیاده روی و بالا رفتن از پله استخوان های شما را قوی خواهد کرد. حداقل روی 30 دقیقه فعالیت بدنی انجام دهید، حتی اگر هر دفعه فقط 10 دقیقه شود (کودکان باید حداقل روزی 60 دقیقه ورزش کنند).(سیارک)

شما ممکن است در خطر باشید.
بسیاری از ما فکر می کنیم که در خطر از دست رفتن استخوان یا شکستگی ها نیستیم. ما معتقدیم که اگر تاکنون هیچ نشانه ای از آسیب استخوان نداشتیم، پس استخوان هایمان قوی هستند. زیرا هیچ علائم هشدار مشهودی وجود ندارد، حتی پزشکان اغلب علائم مشکل را از دست می دهند. اکثر ما چکاپ فشار خون و کلسترول برای سلامت قلب انجام می دهیم. ارزیابی حجم استخوان یک راه مهم برای چک کردن سلامت استخوان است.
خطر پوکی استخوان بین زنان بالاتر است. همچنین این خطر برای سفید پوست ها و آسیایی ها از دیگر افراد بیشتر است. با این حال، یادآوری اینکه این خطر واقعی برای مردان مسن تر و زنان با تمام پیش زمینه ها است، مهم است.
در اینجا چند سرنخ وجود دارد که می گوید شما در خطر هستید :(سیارک)
- شما وابستگان مسن تری دارید که شکستگی داشتند.
- شما بیماری هایی داشتید یا داروهایی مصرف کرده اید که ممکن است باعث ضعیف شدن استخوان ها شود.
- شما کمبود وزن دارید.
بدین خاطر دانستن خطرهای سلامت استخوان ضعیف در تمام سنین مهم است. "پرچم های قرمز" زیادی وجود دارد که علائمی هستند که شما در خطر استخوان های ضعیف هستید (چک لیست "آیا شما در معرض استخوان های ضعیف هستید؟" را ببینید). بعلاوه، کلسیم و ویتامین دی مصرفی شما، سطح فعالیت فیزیکی و داروها تماما بایستی ارزیابی شوند.  (سیارک)

 اهمیت استحکام استخوان ها

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • Welcome 313 :

    I enjoyed reading your views on this topic. Your talent for writing shines through in your original content and vast knogwedle. I share your views and appreciate your hard work.

    1395/12/27 5:04

بیشتر بخوانید