چه کسی آرتریت نوجوانی را درمان می کند

آرتریت نوجوانی چیست؟

چه کسی آرتریت نوجوانی را درمان می کند؟
درمان، اغلب نیازمند روشی تیمی، شامل کودک و خانواده اش و تعدادی از پزشکان متخصص مختلف می‌باشد. در حالت ایده آل، مراقبت از کودک بایستی توسط متخصص روماتولوژی اطفال که خود پزشک است و برای درمان بیماری های روماتیسمی کودکان آموزش دیده شده، انجام گردد. با این حال، بسیاری از متخصصان روماتولوژی اطفال و «بزرگسالان» نیز آرتریت نوجوانی را درمان می کنند. بخاطر اینکه تعداد نسبتا کمی متخصص روماتولوژی اطفال وجود دارد و عمدتا در مراکز مهم پزشکی و در مناطق شهری متمرکز شده اند و کودکانی که در شهرهای کوچک و مناطق روستایی زندگی می‌کنند ممکن است از طریق ارتباطی که پزشک شهرشان با روماتولوژیست اطفال برقرار می کند از آن بهره مند گردند. در حال حاضر بسیاری از مراکز بزرگ، کلینیک‌های پیشرفته ای را تاسیس می کنند که در آن پزشکان و تیم پشتیبان از شهرهای بزرگ به شهرهای کوچکتر برای 1 یا 2 روز جهت درمان بیماران محلی مسافرت می نمایند. (سیارک)


دیگر اعضای تیم مراقبت های پزشکی کودکان عبارتند از:
• فیزیوتراپیست. این متخصص سلامتی می تواند روی کودک شما جهت ایجاد برنامه تمریناتی، که عملکرد مفاصل و تقویت ماهیچه ها را بدون اعمال آسیب بیشتر به مفاصل آسیب دیده بهبود دهد، کار کند.
• تراپیست کاردرمانی. این متخصص سلامت می تواند راه‌های حفاظت از مفاصل، به حداقل رساندن درد،‌ حفاظت از انرژی و ورزش را آموزش دهد. تراپیست کاردرمانی، متخصص اندام های فوقانی (دست‌، مچ دست، آرنج، بازو، شانه و گردن) میباشد.
• مشاور یا روانشناس. کودک یا نوجوان مبتلا به بیماری مزمن بودن، برای خود کودک یا خانواده‌اش شرایط آسانی نیست. در مورد برخی از کودکان، جهت غلبه بر احساساتشان امکان دارد از یک روانشناس یا مشاور آموزش دیده برای کمک به کودکان مبتلا به این بیماری بهره مند شوند. اعضای خانواده کودک نیز ممکن است از مشاور بهره مند شوند.
• چشم پزشک. اگر داروهای فرزندتان یا پیشروی ارتریت، چشم های او را تحت تاثیر قرار داد، پیشگیری اولیه از مشکلات می تواند از جدی شدن آنها جلوگیری کند. تمامی کودکانی که آرتریت نوجوانی دارند نیاز به معاینات منظم یک چشم پزشک دارند تا التهاب چشم را تشخیص دهند. (سیارک)
• دندانپزشک و ارتودونسیست. اگر دستان کودک مبتلا به آرتریت، از بیماری صدمه دیده باشد، مراقبت از دندان از لحاظ مسواک زدن و نخ دندان کشیدن، می تواند مشکل باشد. علاوه بر این، کودکان دارای مشکلات فکی ممکن است در باز کردن دهانشان برای مسواک زدن مشکل داشته باشند. بنابراین معاینات منظم دندانپزشک مهم می باشد. از آنجایی که آرتریت نوجوانان می تواند هم‌ترازی فک را تحت تاثیر قرار دهد، بنابراین برای کودکان مبتلا به بیماری مراجعه به پزشک ارتودنسی مهم خواهد بود.
• جراح ارتوپدی. برای برخی از کودکان، جهت کمک به حداقل رساندن و یا ترمیم اثرات بیماری خود نیازمند جراحی هستند. جراح ارتوپدی پزشکانی هستند که جراحی روی مفاصل و استخوانها را انجام می دهند.
• متخصص تغذیه. برای کودکانی که بیماری های مزمن دارند، تغذیه خوب بسیار مهم می باشد. یک متخصص تغذیه می تواند به تنظیم برنامه غذایی که کل خانواده بتواند از آن بهره مند گردد، کمک می کند.
• داروساز. یک پزشک داروساز مرجع خوبی برای اطلاعات درباره داروها از جمله عوارض جانبی احتمالی و داروهایی است که پتانسیل واکنش به دیگر داروها را دارد. اگر کودکی مشکل بلع قرص های بزرگ یا مصرف داروهای دیگر را داشته باشد پزشک دارسواز ممکن است پیشنهاداتی برای روش های دیگر جهت استفاده از داروها داشته باشد یا ممکن است قادر به فرموله کردن یا کمک به شما در نسخه های کودک دوست برخی از داروها باشد.
• مددکار اجتماعی. یک مددکار اجتماعی می تواند به یک کودک و خانواده اش در تغییرات زندگی و سبک زندگی اش که آرتریت به بار آورده است کمک کند. همچنین مددکار اجتماعی به شما در شناسایی منابع مفید برای کودکان کمک کند.
• پرستار روماتولوژی. یک پرستار روماتولوژی به احتمال زیاد از نزدیک از کودک مراقبت می کند، رابط اصلی جهت مراجعت پزشکی، آزمایشات، داروها و دستورالعمل هاست.
• پرستار مدرسه. برای کودک مدرسه ای، پرستار مدرسه نیز ممکن است عضوی از تیم درمانی اش باشد بویژه اگر کودک نیازمند مصرف منظم داروها در طول ساعات مدرسه باشد.(سیارک)

آرتریت نوجوانی چیست؟

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید