آماس کیسه های مفصلی و التهاب تاندون چیست

آماس کیسه های مفصلی و التهاب تاندون دو بیماری رایج است که شامل التهاب بافت نرم اطراف عضلات و استخوان که اغلب در شانه ها، آرنج، مچ دست، ران، زانو و مچ پا است.
کیسه مفصلی یک کیسه کوچک و پر از مایعی است که بعنوان یک کوسن بین استخوان بخش های محرک دیگر عمل می کند : عضلات، تاندون ها، یا پوست. کیسه مفصلی در سراسر بدن یافت می شود. آماس کیسه مفصلی وقتی که کیسه مفصلی ملتهب می شود (قرمزی و افزایش آب در کیسه مفصلی) رخ می دهد.

تاندون یک نوار انعطاف پذیر بافت فیبری است که عضلات را به استخوان ها وصل می کند. تاندینیتیس التهاب یک تاندون است. تاندون ها کشش عضله را به استخوان که باعث حرکت می شود، انتقال می دهند. در سراسر بدن، شامل دست ها، مچ دست ها، آرنج ها، شانه ها، ران ها، زانوها، مچ پاها و پاها یافت می شوند. تاندون ها می تواند کوچک باشد، شبیه تاندون هایی که در دست وجود دارد، یا بزرگ باشند شبیه تاندون آشیل که در پاشنه پا وجود دارد.
- چه چیز باعث این وضعیت ها می شود؟
- چه بخش هایی از بدن تحت تاثیر قرار می گیرند؟
- چگونه این وضعیت ها تشخیص داده می شوند؟
- چه نوع از درمان های حرفه ای مراقبت سلامتی برای این وضعیت ها وجود دارد؟
- آماس کیسه مفصلی و التهاب تاندون چگونه درمان می شود؟
- آیا می توان آماس کیسه های مفصلی و التهاب تاندون را پیش گیری کرد؟
- چه تحقیقی در زمینه آماس کیسه مفصلی و التهاب تاندون انجام شده است؟
چه چیز باعث آماس کیسه مفصلی می شود؟
آماس کیسه مفصلی غالبا توسط استفاده بیش از حد یا ضربه مستقیم به یک مفصل ایجاد می شود. آماس کیسه مفصلی ممکن است در زانو یا آرنج از زانو زدن یا تکیه دادن به آرنج بیشتر از حد معمول بر یک سطح سفت بعنوان مثال ایجاد شود. التهاب تاندون غالبا از یک جراحت مکرر یا حرکت در منطقه آسیب دیده ناشی می شود. این بیماری ها غالبا با افزایش سن رخ می دهند. انعطاف پذیری تاندون ها با افزایش سن کم می شود و بنابراین، احتمال آسیب بیشتر است.
افرادی مانند نجاران، باغبانان، موسیقی دانان و ورزشکارانی که فعالیت هایی را انجام می دهند که نیازمند حرکات تکراری یا فشار وارد کردن به مفاصل است، در خطر بیشتری برای التهاب تاندون و آماس کیسه مفصلی هستند.
 عفونت، آرتروز، نقرس، بیماری تیروئید و دیابت نیز می تواند باعث التهاب یک کیسه مفصلی یا تاندون شود.(سیارک)
 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید