علائم اصلی سرطان لوزالمعده

 

(سیارک)  : چند نشانه اصلی که به شما کمک می‌کند تا بفهمید مبتلابه سرطان لوزالمعده هستید یا خیر . گاهی اوقات بیمار به مشکلات خود واقف نیست و زمانی که احساس می‌کند بدون کمک‌های تخصصی قادر به انجام کاری نیست به پزشک مراجعه می‌کند.مراحل پیشرفته سرطان، به‌سختی قابل‌درمان است. اگر شما گمان می‌کنید دچار مشکلی هستید، باید با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

1. زردی
افراد مبتلابه یرقان دارای چشم‌ها و پوست زردرنگی هستند. این‌یکی از خصوصیات بارز کسانی است که به سرطان لوزالمعده مبتلا هستند. زردی در زمان بالا بودن بیش‌ازحد سطح بیلی‌روبین در بدن ایجاد می‌شود. همچنین در صورت مسدود شدن مجرای صفرا به وجود می‌آید. یرقان احتمالاً موجب هیچ‌گونه ناراحتی فیزیکی نمی‌شود. بااین‌حال، در صورت بروز زردی، فرد مبتلا باید به متخصص مراجعه و مشاوره دریافت کند. ممکن است زردی نشانهٔ مشکل بهداشتی متفاوتی باشد. برای فهمیدن دلیل واقعی، شما باید آزمایش خاصی را انجام دهید.

2. درد شکم
بیماران مبتلابه سرطان پانکراس به‌طورمعمول از شکم‌درد شکایت دارند. بیش از 80٪ از بیماران، درد خفیف و یکنواختی را گزارش می‌کنند. درد و یا احساس ناراحتی در قسمت فوقانی و یا در پشت معده احساس می‌شود. درست درجایی که تومور معمولاً تشکیل می‌شود. درد همچنین در سراسر بدن و حتی در پشت بدن قابل احساس است. به‌عنوان یک قاعده کلی، درد شکم در شب‌هنگام اتفاق می‌افتد. این درد می‌تواند ادامه یابد و خفیف، شدید یا متوسط شود. گاهی اوقات این درد تشدید می‌شود و ممکن است برای هفته‌ها یا ماه‌ها ادامه پیدا کند. از پزشک خود درخواست کنید تا ناحیه شکمی شمارا معاینه کند و ببینید که آیا هرگونه تومور وجود دارد یا خیر.(سیارک)

3. کاهش وزن سریع
اگر وزن شما بدون هیچ تلاش خاصی رفته‌رفته در حال کاهش است، احتمال می‌رود که نشانه‌ای از سرطان لوزالمعده باشد. در اغلب موارد بیماران قادر به توضیح علت کاهش وزن خود و سرعت زیاد این کاهش وزن نیستند. تجربه کاهش وزن سریع و آنی در هر فردی، دلیل مناسبی برای مراجعه به پزشک متخصص و انجام آزمایش‌ها است. کاهش وزن ممکن است با ضعف عمومی، به‌عبارت‌دیگر، احساس بیماری و ناخوش‌احوالی همراه باشد.

4. نفخ
دستگاه گوارش و ناحیه شکمی افراد مبتلابه سرطان لوزالمعده ممکن است حساس باشد. بیماران ادعا می‌کنند که معده آن‌ها دارای التهاب است و درست بعد از صرف غذا ایجاد نفخ می‌کند. همچنین، این افراد خاص اظهار می‌کنند که دچار کاهش اشتها هستند. آن‌ها معمولاً پس از خوردن حتی مقدار کمی از مواد غذایی احساس سیری شدید می‌کنند. درنهایت، افراد مبتلابه سرطان لوزالمعده از سوءهاضمه یا سوزش سر دل رنج می‌برند.

5. از دست دادن اشتها
بسیاری از شرایط سلامتی ممکن است با از دست دادن اشتها همراه باشد. این مورد شامل سرطان لوزالمعده نیز می‌شود. هر فردی برای آگاهی از علت از دست دادن اشتها خود مستلزم مراجعه به یک متخصص است. وجود یک ویروس در معده و یا یک موضوع جدی‌تر مانند تومور در حال رشد می‌تواند علت این امر باشد. تشخیص دقیق تنها توسط یک پزشک متخصص قابل انجام است. از دست دادن اشتها شاید به معنای داشتن مشکلاتی در رابطه با غده تیروئید شما باشد. کبد و کلیه‌های آسیب‌دیده نیز می‌تواند یکی از عوامل عدم تمایل شما به مصرف مواد غذایی باشد. این امر بسیار معمول است که دوران بارداری همراه با از دست دادن و کاهش اشتها باشد.

6. درد شکمی
درد شکمی می‌تواند با نوساناتی تجربه شود. احساس درد در زمان تغییر بیمار از حالت نشسته به حالت ایستاده متفاوت است. همچنین شما ممکن است در حین دراز کشیدن کمی احساس درد داشته باشید. اگر تصور می‌کنید که این دردها احتمالاً به تومور پانکراس مرتبط است، به پزشک خود مراجعه کنید. انتقال درد شکمی از قسمت فوقانی شکم به پشت بدن بسیار شایع است. معمولاً متخصصانی که به ابتلای بیماران خود به تومور سرطان لوزالمعده مشکوک هستند از روش تشخیص کانون درد استفاده می‌کنند. تعیین محدوده درد به‌عنوان یک نشانه کلیدی برای تشخیص محل دقیق و علت درد استفاده می‌شود.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

ترجمه  itrans.ir / هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع (سیارک)  ممنوع است.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید