علائم پوکی استخوان و راه های تشخیص

علائم: پوکی استخوان اغلب بیماری خاموش نامیده می شود زیرا از دست رفتن استخوان بدون علائم رخ می دهد. مردم ممکن است تا زمانی که استخوان هایشان آنقدر ضعیف شود که یک کشش، ضربه یا افتادن ناگهانی باعث شکستگی لگن یا فروپاشی ستون فقرات شود، ندانند که پوکی استخوان دارند. ستون فقرات از هم پاشیده ممکن است در ابتدا به شکل کمردرد شدید، از دست دادن قد، یا تغییر شکل ستون فقرات مانند کیفوز (وضعیت خمیدگی خیلی شدید) حس یا دیده شود.

تشخیص

پیرو یک ارزیابی جامع پزشکی، پزشکتان ممکن است توصیه کند که شما توده استخوانی خود را اندازه گیری کنید. آزمایش تراکم مواد معدنی استخوان (BMD) یک اندازه گیری مهم برای سلامت استخوان شماست. تست های BMD می تواند پوکی استخوان را تشخیص دهد، خطر شکستگی (استخوان های شکسته) شما را تعیین کند و پاسخ شما به درمان پوکی استخوان را اندازه گیری کند. گسترده ترین آزمون شناخته شده BMD، سنجش جذب انرژی دوگانه مرکزی اشعه ایکس یا تست مرکزی DXA است. ای نروش بدون درد است – کمی شبیه به تست اشعه ایکس است، ولی کمتر در معرض تشعشع قرار می گیرید. این کار می تواند تراکم استخوان را در لگن و ستون فقرات شما اندازه گیری کند. تست های BMD می توانند :

- تراکم پایین استخوان را قبل از وقوع شکستگی تشخیص دهند.

- تشخیص پوکی استخوان را اگر شما در حال حاضر یک یا چند شکستگی دارید را تایید کنند.

- احتمال شکستگی را در آینده پیش بینی کنند.

- نرخ از دست رفتن استخوان شما را تعیین می کنند و بر اثرات درمان در صورتی که تست در فواصل یک سال یا بیشتر انجام شده نظارت می کنند.

درمان

برنامه درمان جامع پوکی استخوان شامل تمرکزی بر مواد غذایی مناسب، ورزش و مسائل ایمنی برای جلوگیری از سقوط که ممکن است منجر به شکستگی شود، می باشد. بعلاوه، پزشک شما ممکن است دارویی را تجویز کند که از دست رفتن استخوان را کم یا متوقف می کند، تراکم استخوان را افزایش می دهد و خطر شکستگی را کاهش می دهد.

تغذیه : غذاهایی که می خوریم حاوی مقادیر مختلف ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی مهم دیگر هستند که به حفظ سلامت استخوان های ما کمک می کند. تمام این مواد مغذی در تناسبی متعادل مورد نیاز هستند. به طور خاص، کلسیم و ویتامین دی برای استخوان های قوی و قلب، عضلات و اعصاب مورد نیاز هستند تا به درستی عمل کنند. (بخش "پیشگیری" را برای مقادیر کلسیم توصیه شده ببینید).(سیارک)

ورزش: ورزش یک جزء مهم پیشگیری پوکی استخوان و برنامه درمان است. ورزش نه تنها سلامت استخوان شما را بهبود می بخشد، بلکه قدرت عضلات، هماهنگی و تعادل را افزایش می دهد و منجر به بهبود سلامت کلی می شود. گرچه ورزش برای شخص مبتلا به پوکی استخوان خوب است، ولی این امر نباید هیچ کشش ناگهانی یا زیادی بر استخوان هایتان وارد آورد. به عنوان اطمینان اضافی در برابر شکستگی، پزشکتان می تواند ورزش های خاصی را برای قوی تر شدن توصیه کند و هوای شما را داشته باشد.

داروهای درمانی: برخی داروها برای پیشگیری و/یا درمان پوکی استخوان در دسترس هستند. از جمله: بی فسفونات ها، آگونیستها/آنتاگونیستهای استروژن (تعدیل کننده های گیرنده استروژن انتخابی یا SERMS نیز نامیده می شوند)؛ کلسی تونین؛ هورمون پاراتیروئید؛ استروژن درمانی؛ هورمون درمانی؛ و یون مهارکننده RANK (RANKL) که به تازگی تایید شده است. (سیارک)

 پست های مرتبط:

- پیشگیری

- راه های تشخیص پوکی استخوان

- راه های درمان پوکی استخوان

یشگیری از سقوط در مردان و زنان مبتلا به پوکی استخوان

داروهایی که باعث از دست رفتن استخوان می شوند

استراتژی ورزشی برای پیشگیری از استئوپروز

پرسش و پاسخ در مورد پوکی استخوان

درمان استئوپروز یا پوکی استخوان

تشخیص استئوپروز یا پوکی استخوان

استئوپروز یا پوکی استخوان

بررسی اجمالی پوکی استخوان ارثی

علائم پوکی استخوان و راه های تشخیص

 

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید