آرتروز چیست

 آرتروز در بسیاری از مردم با احساس درد و سفتی در بدنشان شروع می شود. گاهی اوقات دست ها یا زانوها یا شانه های آنها دردناک می شود و تکان دادن آن سخت می شود و ممکن است متورم شود. این افراد ممکن است آرتروز داشته باشند (ar-THRY-tis) . آرتروز ممکن است به واسطه التهاب (in-flah-MAY-shun) بافت پوشاننده مفاصل بوجود آید. برخی نشانه های التهاب شامل قرمزی، گرما، درد و تورم است. این مشکلات به شما می گویند که یک جای کار می لنگد.


- انواع آرتروز چیست؟


- آیا من آرتروز دارم؟


در صورت داشتن آرتروز چکار می توانم انجام بدهم؟


 - پزشک چگونه کمک خواهد کرد؟


- چگونه من باید از داروی آرتروز استفاده کنم؟


 - چکار کنم اگر هنوز درد داشته باشم؟


 - چگونه با داشتن آرتروز احساس بهتری داشته باشیم

مفاصل در جایی قرار دارند که دو استخوان کنار هم قرار می گیرند، مانند آرنج یا زانوی شما. با گذشت زمان، در برخی انواع آرتروز ولی نه همه آنها، مفاصل درگیر می توانند به شدت آسیب ببینند.
انواع مختلف آرتروز وجود دارد. در برخی بیماری ها که در آن آرتروز رخ می دهد، اندام های دیگر مانند چشمان، قفسه سینه یا پوستتان نیز ممکن است درگیر شوند. برخی افراد ممکن است نگران باشند که آرتروز یعنی اینکه آنها قادر به کار کردن یا مراقبت کردن از کودکان و خانواده شان نیستند. دیگران فکر می کنند که شما باید چیزهایی مثل آرتروز را قبول کنید.اینکه آرتروز می تواند دردناک باشد، درست است. ولی کارهایی وجود دارد که با انجامشان شما می توانید احساس بهتری داشته باشید. این پست برخی از حقایق مربوط به آرتروز را به شما می گوید و چند ایده راجع به اینکه چکار می توانید انجام دهید تا بتوانید کارهایی را که از آنها لذت می برید انجام دهید، می دهد.

انواع آرتروز چیست؟
انواع مختلف آرتروز وجود دارد. دو نوع از رایجترین آن  ها عبارت است از اوستئوآرتروز (AH-stee-oh-ar-THRY-tis) و رماتیسم (ROO-mah-toyd) ورم مفاصل. اوستئوآرتروز شایع ترین نوع آرتروز است. این بیماری معمولا به خاطر سن اتفاق می افتد و اکثرا بر انگشتان دست، زانوها و لگن ها تاثیر می گذارد. گاهی اوقات اوستئوآرتروز به خاطر صدمه به یک مفصل پیش می آید. برای مثال، یک شخص جوان ممکن است در بازی فوتبال زانویش به شدت آسیب ببیند. یا کسی ممکن است بیفتند یا در یک تصادف آسیب ببیند. سپس، سالها پس از اینکه زانوی شخص درمان شده است، او ممکن است در مفصل زانویش دچار آرتروز شود.
رماتیسم ورم مفاصل زمانی رخ می دهد که سیستم دفاعی بدن یک شخص به درستی کار نکند. این بیماری بر مفاصل و استخوان ها (اغلب دست ها و پاها) تاثیر می گذارد و هم چنین ممکن است بر اندام ها و سیستم های داخلی اثر کند. شما ممکن است احساس بیماری یا خستگی کنید و تب داشته باشید. نوع رایج دیگر آرتروز، نقرس، به دلیل کریستال هایی که در مفاصل ساخته می شوند بوجود می آید. این بیماری معمولا بر روی انگشت شست پا اثر کند ولی مفاصل بسیار دیگری نیز ممکن است تحت تاثیر قرار بگیرند.
آرتروز همراه با بیماری های دیگر زیادی دیده شده است که عبارتند از :
- لوپوس (LOOP-us) که در آن سیستم دفاعی بدن می تواند به مفاصل، قلب، پوست، کلیه ها و اندام های دیگر آسیب برساند.
- عفونتی که وارد یک مفصل می شود و بالشتک بین استخوان ها را نابود می کند.
آیا من آرتروز دارم؟
درد روشی است که بدنتان به شما می گوید که مشکلی وجود دارد. اکثر انواع آرتروز باعث درد در مفاصلتان می شود. شما ممکن است مشکل حرکت کردن داشته باشید. برخی انواع آرتروز می تواند بر بخش های دیگر بدن شما اثر بگذارد. بنابراین، شما ممکن است همراه با درد در مفاصل :
- تب داشته باشید.
- وزن از دست بدهید.
- مشکل تنفسی داشته باشید.
- جوش یا خارش داشته باشید.
این علائم ممکن است علائم بیماری های دیگر نیز باشند.  (سیارک

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید