آیا درمان دقیقی برای اوتیسم وجود دارد

 (سیارک)  : درمان بر حسب شدت بیماری متفاوت است . اگرچه درمان دقیقی برای اوتیسم وجود ندارد , هر چه کودک زودتر تحت مداوا قرار بگیرد نتیجه بهتری حاصل می شود .گروهی از مردم  از جمله دکتر کودک , معلم , روانشناس و یا متخصص گفتار درمان ممکن است کودک و خانواده اش را کمک کند.

درمان ممکن است شامل :

رفتار درمانی : به کودک کمک می کند محیط اطراف خودش را بهتر بشناسد و مناسب تر رفتار کند . تجزیه و تحلیل رفتارهای کاربردی بیشتر از همه مطالعه شده و شناخته شده برای کودکان ASD می باشد .

تعلیم رفتارهای اجتماعی : مهارت های اجتماعی برای ارتباطی موفق با دیگران  آموزش داده می شود .

درمان تلفیقی حسی و سرگرمی : به کودک کمک می کند که بر مسائل احساسی غلبه کند , باعث بهبود یادگیری و مهارت های بازی , و یادگیری مراقبت های از خود می شود . (سیارک

درمان جسمی : به کودک در انجام حرکات متناسب و ظریف حرکتی از جمله نشستن , راه رفتن . د.یدن  کمک می کند  .

گفتار درمانی : کودک در صحبت کردن و بحث با دیگران پیشرفت می کند .

آموزش خانواده : به والدین تکنیک های رفتاری آموزش داده می شود تا در خانه از آنها استفاده کنند و از خانواده > خواهر و برادر و کودک مبتلا به ASD حمایت شود .

تجویز دارو : هیچ دارویی برای اوتیسم وجود ندارد اما گاهی اوقات کودکان ASD مشکلات خواب , اختلال نقص پیش فعالی (ADHD) , تشنج , افسردگی , اضطراب , اختلال وسواس و مشکلات رفتاری که نیازمند دارو می باشند . درمان این بیماری ها می تواند علایم اوتیسم را بهبود بخشد . گاهی اوقات بعضی از داروها نظیر داروهای ضد روان پریشی ممکن است تجویز شود تا باعث کاهش پرخاشگری شود و یا کودک را از آسیب زدن به خود منع سازد .

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

ترجمه  itrans.ir

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید