ویروس پاپیلومای انسانی اچ‌پی‌وی

در

ویروس پاپیلومای انسانی (اِچ‌پی‌وی) یکی از شایعترین بیماری‌های آمیزشی در دنیاست. این ویروس بیش از صد نوع دارد که چهل نوع آن در ناحیه تناسلی ایجاد بیماری می‌کند.
این ویروس بقدری شایع است که می‌توان گفت تقریبا هر مرد یا زنی در طول عمر خود با این ویروس در تماس قرار می‌گیرد.بسیاری انواع این ویروس بی‌خطر هستند و در بسیاری از موارد (۹۰%) بدون ایجاد هیچ آسیبی خودبخود طی دو سال از بین می‌روند.
این ویروس هم مرد و هم زن را مبتلا می‌کند اما مثل بسیاری از بیماری‌های آمیزشی، ختنه احتمال ابتلا را کم می‌کند. بسیاری موارد اچ‌پی‌وی بدون علامت هستند و فرد از آلودگی خود بی‌خبر می‌ماند. تنها بعضی انواع اچ‌پی‌وی ایجاد زگیل تناسلی می‌کنند. زگیل تناسلی ممکن است خودبخود خوب شود، بدون تغییر باقی بماند یا اینکه گسترش پیدا کند و عفونی شود. تنها برخی از انواع ویروس باعث سرطان گردن رحم می‌شوند.(سیارک
راه انتقال این ویروس پوست و مخاط (پوشش مرطوب اعضای داخلی بدن) است. مهمترین راه تماس جنسی است، بویژه از راه واژن و مقعد. انتقال ویروس از راه دهان هم امکان‌پذیر است.
در موارد کمی تماس با پوست اطراف ناحیه تناسلی (بدون دخول) یا تماس اعضای تناسلی (بدون دخول) می‌تواند باعث انتقال بیماری شود. موارد نادر انتقال مادر به جنین هم دیده شده است.
کاندوم مانع از انتقال ویروس می‌شود، مگر آنکه ویروس از پوست ناحیه‌ای که کاندوم نمی‌پوشاند منتقل شود. بنابراین توصیه می‌شود از ابتدای رابطه جنسی از کاندوم استفاده شود و این کار تا پیش از دخول به تاخیر انداخته نشود.
اچ‌پی‌وی با سرطان دهانه رحم مرتبط است. تقریبا در تمام مبتلایان به سرطان دهانه رحم این ویروس پیدا می‌شود. این ویروس در ابتلا به سرطان مقعد، دهان و گلو و سرطان پروستات هم نقش دارد.این ویروس درمان ندارد یعنی نمی‌توان با دارو آن را در بدن از بین برد و ریشه کن کرد، اما برای عوارض آن درمان وجود دارد.
برای پیشگیری از این آلودگی واکسن وجود دارد، واکسن چهارگانه اچ‌پی‌وی (گارداسیل) از زگیل تناسلی، سرطان دهانه رحم، سرطان مقعد، سرطان آلت تناسلی زنان و مردان پیشگیری می‌کند.
توصیه می‌شود تمام افراد بزرگسال بخصوص آنها که شرکای جنسی متعدد دارند این واکسن را تزریق کنند.(سیارک

نظرات

در ادامه بخوانید...

چرا سیگار می تواند بدترین دشمن یک زن باشد

در

مطمئنا، سیگار به هر فردی چه مرد و چه زن به طور یکسان آسیب می‌رساند. اما برخی از تاثیرات سوء سیگار کشیدن از بارداری خارج رحمی گرفته تا یائسگی زودرس، تنها در مورد زنان پیش می آید و سلامت زنان را بخطر می اندازد. 19 نوامبر امسال، ۲۲ امین همایش انجمن سرطان آمریکاست که بزرگترین همایش ترک سیگار می باشد. اگر هنوز تصمیم به ترک سیگار نگرفته اید، در اینجا دلایلی آورده می شود که کاملا قانع‌کننده است.


سیگار خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم و رکتال را افزایش می دهد

نه تنها سیگار کشیدن سبب انواعی از سرطان ها در زنان و مردان می شود، بلکه با توجه به کالج زنان و زایمان آمریکا (ACOG) زنان در خطر بالاتری از سرطان دهانه رحم قرار دارند. یک مطالعه دانمارکی که در 21 آپریل 1999 منتشر شد، انستیتوی ملی سرطان دریافته است زنانی که قبل از یائسگی ه سیگار می کشند نسبت به کسانی که سیگار نمی کشند به احتمال شش برابر سرطان رکتال در ان پیشروی می کند.
سیگار کشیدن دوره قاعدگی تان را بدتر می کند.
با توجه به ACOG، زنانی که سیگار می کشند علائم شدیدی از نشانه‌های پیش از قاعدگی تجربه می کنند و 50 درصد از انها به مدت دو روز یا بیشتر گرفتگی عضلانی دارند.

سیگار کشیدن برای باروری مضر می باشد

با توجه به ویکی سلتزر، ام. دی. معاون رئیس جمهور برای سرویس‌های سلامتی زنان در سیستم بهداشت و درمان یهودیان در ساحل شمالی جزیره لانگ در نیویورک، سیگار کشیدن عملا هر مرحله از بارداری را تحت تاثیر قرار می دهد. «افراد سیگاری در مورد عدم تخمک گذاری در خطر بیشتری قرار دارند و احتمال کمی وجود دارد تا تخمک بارور در رحم او کاشته شود. افراد سیگاری در مورد لقاح آزمایشگاهی موفقیت کمتری دارند». همچنین سلتزر اشاره می کند که نیکوتنی با عملکرد فالوپ تداخل پیدا می کند و می تواند مانع از رفتن نرمال تخم به رحم شود که این نیز می تواند منجر به بارداری خارج از رحمی یا لوله های رحمی شود و به طور بالقوه شرایط تهدید زندگی در آن وجود دارد.

سیگار کشیدن به نوزاد متولد نشده تان اسیب می رساند

پروفسور بنجامین ساکس، استاد زنان و زایمان دانشکده پزشکی هاروارد می گوید «زمانی که شما در دوران بارداری سیگار می کشید جنین را مسموم می کنید. مونوکسید کربن به بافت جنینی، بیشتر از بافت‌های بالغ تمایل دارد و هنگامی که نیکوتین از جفت جنین عبور می کند، میزان ضربان قلب (کودک) افزایش می یابد».
با توجه به ACOG، سیگار کشیدن خطر سقط جنین را در زن باردار تا 39 درصد افزایش داده و فرصت را برای بروز عوارض جدی دیگر از جمله جداشدن جفت (زمانی که جفت جدا از دیواره رحم است)، جفت سرراهی (زمانی که جفت، دهانه رحم را می پوشاند) و تولد نوزاد مرده را بالا می برد.
بسیاری از مطالعات به سیگار کشیدن مادر بعنوان پیشگیرانه‌ترین علت کم وزنی هنگام تولد اشاره می کنند. شیر مادر افراد سیگاری می تواند نیکوتین را به نوزاد شیرخوارش انتقال دهد. و گزارشی در سال 1995 در مجله اطفال نشان می دهد نوزادانی که در معرض دود دخانیات قرار می گیرند تقریبا تا سه برابر احتمال مرگ از سندرم مرگ نوزاد دارند.

سیگار کشیدن شما را مسن می کند

احتمالا متوجه شده باشید که افراد سیگاری زودتر از افراد غیرسیگاری دچار چین و چروک می شوند. اغلب آنچه که نادیده گرفته می شود این است که سیگار کشیدن به مدت یک تا دو سال در یائسگی تعجیل ایجاد می کند. پروفسور ساندرا کارسون ام. دی، استاد زنان زایمان در کالج پزشکی بیلور در هوستون می گوید «نیکوتین در جریان یافتن خون به تخمدان تداخل ایجاد می کند و در صورتی که موجب کم شدن جریان خون به هر ارگانی شوید، عملکرد آن را کاهش خواهید داد.» استروژن در تخمدانها تولید می شود و کاریسون می گوید «می تواند توضیح داده شود که چرا سیگار کشیدن موجب یائسگی زود رس می شود» همچنین سیگار می‌تواند منجر به استئوپروز زودرس شود. کارسون ادامه می دهد: بسیاری از مطالعات نشان داده است که سیگار کشیدن به طور قابل توجهی تراکم مواد معدنی استخوان را کاهش می دهد.  (سیارک)  

سیگار کشیدن احتمال حملات قلبی را افزایش می دهد

با توجه به انستییتوی ملی بهداشت زنی که سیگار می کشد دو تا شش برابر بیشتر از کسی که سیگار نمی کشد احتمال داشتن حملات قلبی را دارد. بنا به گفته ACOG یک تا چهار سیگار در روز برای دو برابر کردن خطر بیماری قلبی کافی است. و یک تحقیق فنلاندی که در ژوئیه 1998 در مجله پزشکی بریتانیا منتشر شده است نشان می دهد که زنان سیگاری بهمانند مردان بعد از سن 65 سالگی با احتمال دو برابر بیشتر حملات قلبی خواهند داشت. محققان معتقدند که استروژن (که ظاهرا مانع از سیگار کشیدن می شود) به زنان کمک می کند تا در برابر بیماری‌های قلبی مصون باشند.
و به خاطر داشته باشید که رفتار شما الگوی دخترتان یا هر دختری است که در زندگی‌تان وجود دارد. واندا جونز، سخنگوی مرکز ملی اطلاعات سلامت زنان می گوید: « در حال حاضر نرخ دختران دبیرستانی که سیگار می کشند همتراز با پسران است. این نوع برابری چیزی نیست که مادران و مادربزرگهای ما با آن رویارو بودند.»

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

نظرات

در ادامه بخوانید...

ارتباط اپیلاسیون با زگیل تناسلی و التهاب فولیکولیت

در

پاپیلومای انسـانی (Human Papilloma Virus) ویروسی می باشدکه از طریق تماس مستقیم با زگیل تناسلی و یا پوست آلوده به ویروس منتقل می‌گردد. علائم این بیماری امکان دارد بعد از چند هفته، چند ماه و یا حتی چند سال بروز کند و احتمال اینکه فردی ناقل این بیماری باشد ولی علائمی در وی مشخص نباشد نیز هست. این بیماری بسیار مسری است.متخصصین اعلام نموده اند که نزدیک به ۳۳ درصد افراد آزمایش مربوط به اپیلاسیون واژن به یک بیماری آمیزشی دیگر مثل زگیل تناسلی نیز مبتلا بوده اند.

 

التهاب فولیکولیت
از آنجا که این مناطق بدن (ناحیه تناسلی)، مناطق حساس و نسبتا مرطوبی می باشند و احتمال وجود میکروب های مختلف در آنها بیشتر می باشد، خطر ایجاد التهاب های فولیکولیت پس از اپیلاسیون موهای زائد هم بالاتر است. این بیماری ناراحت کننده باعث ایجاد جوشهای چرکی سفید رنگی در اطراف فولیکول های مو می‌گردد. نواحی زخمی پوسته پوسته شده و اغلب خارش دارند، و حتی در صورت تشدید بیماری ممکن است دردناک شوند.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

بیماری های شایع در استخر

در

رئیس مرکز آموزش و پژوهش بیماریهای پوست و جذام دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: از آنجا که برای ضدعفونی کردن آب استخرها از کلر استفاده می‌شود به دنبال شنا کردن در آب استخر به خصوص در صورتیکه که فرد روزانه این اقدام را انجام دهد، ممکن است دچار عوارض جدی در پوست و مو شود.

آشنایی با بیماری های استخری/ چرا داخل استخر دمپایی ضروری است؟

دکتر علیرضا فیروز متخصص پوست و مو بیان کرد: کلر با اثر بخشی تخریبی که روی چربی‌های سطح پوست دارد می‌تواند منجربه خشکی‌های شدید پوست و ایجاد خارش پوستی شود، از طرفی به ویژه در استخرهای روباز کلر ممکن است در افزایش احتمال آفتاب سوختگی نقش داشته باشد.
وی در ادامه گفت: به دنبال آفتاب سوختگی پوست در مراحل حاد می‌تواند فرد دچار قرمزی و احساس سوزش شده و سپس حالت پوسته ریزی به همراه دارد. بدیهی است به دنبال تماس‌های طولانی و مکرر با آب عوارض ویروسی از جمله بدخیمی‌های پوستی می‌تواند ایجاد شود همچنین احتمال ایجاد واکنش‌های حساسیت تماسی نیز در اثر مواجه با آب استخر حاوی کلر برای افراد مستعد وجود دارد.
این متخصص پوست و مو اظهار داشت: کلر موجود در آب استخر می‌تواند باعث تغییر رنگ موها و کمرنگ و کدر شدن آن شود که این عارضه می‌تواند به علت ترکیبات سولفات مس موجود در آب استخرها که به علت کنترل رشد جلبک در استخر استفاده می‌شود نیز ایجاد شود. اکسیداسیون مس توسط کلر می‌تواند تغییر رنگ موهای متمایل به سبز شود. علاوه بر آن موها خشک و شکننده شده و به این دلیل مراقبت‌های لازم از جمله کلاه شناه باید توسط افراد صورت گیرد.(سیارک)
وی یکی از جدی‌ترین عارضه های استخری را ویروس HPV دانست و گفت: از دیگر مشکلات، عفونت‌های قارچی و همچنین ویروس HPV است که به طور شایعی ممکن است در افرادی که در استخرهای عمومی شنا می‌کنند دیده شود. این ویروس در بدن افراد علائم یا مشکلات بهداشتی ایجاد نمیکند لذا تشخیص آن فقط توسط پزشک میسر است. اما در برخی از موارد، انواع خاصی از HPV می‌توانند در قسمت‌های مختلف بدن باعث ایجاد زگیل (توده غیرطبیعی و غیر سرطانی بر روی پوست) و یا زگیل تناسلی بشوند.
رئیس مرکز اموزش و پژوهش بیماری‌های پوست کشور متذکر شد: التهاب فولیکول مو (فولیکولیت) را می‌تواند یکی دیگر از عارضه‌های درگیری با بیماری‌های استخری دانست، که به دنبال استفاده از جکوزی به دنبال عامل عفونی « پسودومونا آئروژینوزا » می‌تواند ایجاد شود. این عارضه به صورت دانه‌های قرمز و چرکی که معمولا در نواحی که در معرض آب داغ بوده ایجاد می‌شود.همچنین فولیکول به دلیل التهاب فولیکول مو در اثر عفونت‌های مختلف و یا آسیب به فولیکول مو و بسته شدن دهانه آن رخ می دهد.

در ضایعات فولیکولیت سطحی معمولا جوش‌های چرکی با زمینه التهابی و قرمز که در مرکز آنها یک مو وجود دارد همراه است. ضایعات بزرگ‌تر غالبا دردناک‌اند و بیشتر نقاطی چون سر، ران و زیر بغل را درگیر می‌کند. استفاده از یک صابون آنتی باکتریال و شستشو کافی آن و مصرف آنتی بیوتیک‌های خوراکی می‌تواند سودمند واقع شود.
فیروز برای جلوگیری از برخی از بیماری‌های استخری توصیه کرد: جهت جلوگیری از آسیب به موها توصیه می‌شود ار کلاه شنا استفاده شود. استفاده از کمی روغن بچه و مالیدن آن به موها قبل از شنا، شستن موها بلافاصه بعد از شناکردن با استفاده از شامپوهای ملایم و نرم کننده بسیار مفید و کمک کننده است. برای جلوگیری از خشکی پوست استفاده از لوسینهای بدن و روغن‌های نرم کننده طبیعی مانند روغن زیتون و نارگیل بسیار توصیه می‌شود. همچنین تاکید شده استفاده از دمپایی شخصی تا لبه استخر اقدامی مهم است و افراد باید آن را جدی بگیرند چرا که از برخی از ویروس‌ها مانند ویروس HPV به کف پا جلوگیری می‌کند. خشک نگه داشتن و شستن مرتب وسایل مربوط به شنا از جمله حوله و مایو می‌تواند در پیشگیری از ابتلا به قارچ‌های پوستی موثر باشد. 
به گفته وی، همچنین بیماری‌های عفونی پوست ناشی از آب استخرها شامل بیماری‌های قارچی، انگلی، ویروسی و باکتریایی است. عوامل قارچی از پوست افراد مبتلا در آب استخر جدا شده و روی پوست تمامی شناگران می‌نشینند.

بعضی افراد به طور ژنتیکی دفاع کاملی در برابر عوامل قارچی دارند، لذا هیچ گاه دچار ضایعات قارچی نمی‌شوند، ولی افراد مستعد خصوصا آنها که به دلیل ابتلا به بعضی بیماری‌های ضعیف کننده سیستم ایمنی مانند لوپوس، بیماری قند، کم خونی ، مصرف داروهای کورتونی و... به آسانی به این عوامل قارچی مبتلا شده‌اند، پوست شان بیمار می‌شود. در صورت بروز هر گونه عارضه جدی‌تر توصیه می‌شود که افراد به پزشک مراجعه کنند.منبع : جام جم آنلاین

نظرات

در ادامه بخوانید...

راه انتقال زگیل

در

زگیل تناسلی یکی از مهمترین و البته خطرناک‌ترین آلودگی‌های پوستی در زنان است که می تواند به بروز سرطان دهانه رحم منجر شود، از این رو باید به سرعت مورد درمان قرار بگیرد.

زهره نیک بخت متخصص پوست و مو با بیان این مطلب افزود: زگیل یک بیماری ویروسی مسری است که می‌تواند از شخصی به شخص دیگر و در همه سنین منتقل شود، دست دادن، استفاده از حوله آلوده، تماس بدنی یا پوستی از راه‌های انتقال است.

وی ادامه داد: کودکان در مدرسه بیشتر در معرض این بیماری هستند چراکه از وسایل یکدیگر استفاده می‌کنند. اگر در زمانی که یک یا و دو مورد زگیل هم روی پوست ایجاد می‌شود، مورد درمان قرار گیرد مسلما درمان سریع‌تر صورت می‌گیرد.

نیک بخت اضافه کرد: گاهی زگیل‌ها به حد بسیار زیادی ایجاد می‌شوند که در آن زمان درمان سخت‌تر و پرهزینه‌تر و رفت و آمد بیشتری می‌طلبد.(سیارک

ارتباط اپیلاسیون با زگیل تناسلی و التهاب فولیکولیت

بویژه اینکه در بین بچه‌ها که دست‌شان را به دهان و چشم می‌زنند این موضوع خطرناک‌تر است و خطر ابتلا به این ویروس در پلک، دهان، لب، اطراف دهان، زبان و داخل دهان هم کشیده می‌شود، لازم به ذکر است که بچه‌هایی که ناخن می‌جوند بیشتر در معرض بروز زگیل در نواحی حساس صورت هستند.

این متخصص پوست و مو ادامه داد: نوع دیگری از زگیل وجود دارد بنام زگیل تناسلی که برای خانم‌ها بسیار خطرناک است که در ۹۰ درصد موارد از طریق ارتباط جنسی منتقل می شود، اگر خانم‌ها زگیل تناسلی را سریع درمان نکنند می‌تواند باعث ایجاد سرطان دهانه رحم شود.

وی تصریح کرد: براساس یک نظریه ممکن است این بیماری از راه استخر هم منتقل شود که البته این در حد نظریه است. خانم‌ها باید برای درمان حتما و سریع به دکتر متخصص مراجعه و این موضوع را جدی بگیرند.

نیک بخت اظهارداشت: زگیل بیماری عفونی پوستی عادی است ولی می‌تواند عفونی شود و در مناطق حساس می‌تواند خطرناک هم باشد. این بیماری درمان خوراکی ندارد مگر اینکه عفونت شیوع پیدا کرده باشد. درمان موضعی می‌تواند موثر باشد و در مواقعی که خیلی زیاد باشد از درمان‌های گسترده‌تر نظیر الکتروکوتریا یا لیزر استفاده می‌کنیم.(سیارک

این متخصص پوست و مو رعایت بهداشت فردی را مهمترین راه پیشگیری این بیماری دانست و گفت: اگر حتی متوجه یک یا دو مورد زگیل هم که شدند همان را هم درمان کنند.

وی هشدار داد: برداشتن زگیل در خانه امکان ندارد و بهتر است به پزشک مراجعه کنند. اینکه زگیل را با ناخن گیر می‌گیرند یا با تیغ می‌برند می‌تواند خطرناک باشد و آلودگی سایر قسمت‌های بدن در استفاده مجدد از این وسایل را بوجود بیاورد.منبع: خبرگزاری سلامت

نظرات

در ادامه بخوانید...

ویروس پاپیلومای انسانی آنچه شما باید بدانید

در
ویروس پاپیلومای انسانی  آنچه شما باید بدانید
ویروس پاپیلومای انسانی HPV  عفونت بسیار شایعی است - حداقل 70٪ از افراد آن را حمل می کنند.
بیش از صد نوع ویروس پاپیلومای انسانی شناخته شده است. در سال های اخیر، دانشمندان به طور فزاینده ای درباره ارتباط بسیاری از سویه های این ویروس با توسعه سرطان صحبت می کنند. به عنوان مثال، سرطان دهانه رحم در بیشتر موارد به علت عفونت با HPV است. همچنین شواهدی وجود دارد که HPV خطر ابتلا به انواع مختلف سرطان پوست را افزایش می دهد.
 
بیشتر در معرض خطر HPV 16 و HPV 18 هستند. با این حال، اکثر ویروس ها در حال حاضر بی ضرر هستند - آنها می توانند سالها بدون هیچ گونه مشکلی در بدن زندگی کنند. براساس اطلاعات رسمی، حامل های HPV 70٪ از جمعیت جهان هستند، اما دانشمندان بر این باورند که این رقم کاملا واقع بینانه نیست، زیرا بسیاری از حاملان به سادگی ناشناخته هستند.
 
دانشمندان بر این باورند که عفونت HPV عمدتا از طریق تماس جنسی رخ می دهد. واقعیت این است که بر خلاف سایر بیماری های عفونی دستگاه تناسلی، جلوگیری از آلوده شدن با ویروس پاپیلومای انسانی با استفاده از کاندوم اجتناب ناپذیر است - ویروس ها به معنای واقعی کلمه در همه جا زندگی می کنند، بنابراین کاندوم فقط کمی خطر را کاهش می دهد. شما می توانید آن را با استفاده از وسایل خانه دریافت کنید.
 
HPV نمی تواند درمان شود. اما خبر خوب وجود دارد - در بیشتر موارد بدن خود با موفقیت با ویروس مقابله می کند و در طول یک سال کاملا آن را از بدن خارج می کند. در حال حاضر واکسن هایی وجود دارد که در برابر سویه هایی که اغلب در بیماران مبتلا به سرطان دهانه رحم یافت می شوند موثر هستند. واکسیناسیون برای سلامت در اوایل نوجوانی، قبل از شروع فعالیت جنسی انجام می شود. 

نظرات

در ادامه بخوانید...

سرطان دهانه رحم

در
سرطان دهانه رحم
در سن 50 سالگی ، 80٪ از زنان آلوده به ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) خواهند شد.بیش از 100نوع از ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) وجود دارد که بین زنان و مردان بدون علائمی وجود دارد.اما عفونت با ژنوتیپ های HPV 16 و 18 زنان را در معرض خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم قرار می دهد.اگر تا زمان رسیدن به مرحله پیشرفته ، بدون درمان یا کشف نشده باقی بماند ، سرطان دهانه رحم می تواند کشنده باشد.
 
ما با دکتر جان اولیار ، استاد بافت شناسی در کالج ترینیتی دوبلین و متخصص سرطان دهانه رحم صحبت کردیم و از او خواسته ایم که توضیح دهد زنان پس از غربالگری HPV چه چیزی را باید انتظار داشته باشد در صورتی که تست HPV نشان دهد که وی دارای عفونت پرخطر است.

 

من زنی هستم که تازه فهمیدم عفونت HPV پرخطر دارم باید چکار کنم

اطلاع از این خبر می تواند نگران کننده باشد. شما باید نتایج آزمایش HPV را با جزئیات بیشتری با پزشک خود در میان بگذارید. ممکن است شما به مراقبت های سرپایی زنان مراجعه کنید ، که در بیشتر کشورها به معنای انجام کولپوسکوپی است. این روش به متخصص زنان اجازه می دهد تا دهانه رحم شما را از نزدیک بررسی کند و اگر به نظر می رسد ناهنجاری هایی وجود دارد ، مقدار کمی از بافت را برای تجزیه و تحلیل بیشتر بردارد. یا اگر علائمی از سرطان یا سرطان زودرس را پیدا کنند ، ممکن است در همان زمان آن بافت را از بین ببرند.
 

 

چه سؤالاتی از پزشک باید در باره ویروس پاپیلومای انسانی بپرسم

شما باید بدانید که نوع ویروس پاپیلومای انسانی، ژنوتیپ HPV 16 یا 18 است. هر دو ریسک بالایی دارند ، اما ژنوتیپ 16 بالاترین خطر را برای تغییرات پیش سرطانی درجه بالا دارد وقتی می خواهید کولپوسکوپی کنید ، از متخصص زنان و زایمان و یا پرستار متخصص زنان و زایمان بپرسید که چه گزینه های درمانی احتمالی ممکن است در دسترس باشد. درمان ضد ویروسی معمولاً مؤثر نیست.
 

 

در صورت آلوده شدن با ویروس پاپیلومای انسانی از چه چیز دیگری باید آگاه باشم

اینکه HPV از نظر جنسی منتقل می شود ، معمولاً از مرد به زن دیگر است و بسته به سن شما می تواند دوره عفونت متفاوت باشد. در زنان جوان تر ، عفونت ممکن است کوتاه مدت و به سرعت پاک شود. اگر در سنین بالاتر به HPV مبتلا شده باشید ، احتمالاً یک عفونت مداوم با ریسک بسیار بالاتر از ابتلا به سرطان است.
 
بیشتر زنان تنها با یک ژنوتیپ آلوده می شوند ، اما برخی از آنها ژنوتیپ مختلط دارند - یعنی عفونت با بیش از یک ژنوتیپ.
 
احتمالاً شما باید حدود 12 تا 18 ماه پس از نتایج اولیه مثبت آزمایش مجددا آزمایش شوید. آزمایش مجدد احتمالاً تا زمانی که ویروس پاکسازی یا ضایعات مشکوک برداشته شود ، ادامه خواهد یافت. یک عفونت HPV پرخطر به معنای درگیری با سیستم مراقبت های بهداشتی برای چندین سال است.
 

 

آیا باید به شریک زندگی خود بگویم که من مبتلا به HPV پرخطر هستم

بله اگر شریک زندگی شما مرد باشد ، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به سرطان آلت قرار دارد ، اما خطر کم است. اگر شریک زندگی شما زن است ، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به عفونت و ابتلا به سرطان دهانه رحم قرار دارد. همچنین باید به شریک زندگی خود بگویید که اگر در هر رابطه جنسی دیگری قرار داشته باشند ، ممکن است این افراد در معرض خطر بیشتری از ابتلا به HPV قرار بگیرند.
 
با این حال ، شما لازم نیست که به همه شرکای گذشته خود بگویید - یعنی بیش از 18 ماه یا دو سال پیش. بیشتر عفونتهای HPV در 12 تا 16 ماه پاک می شوند.همانطور که می گویند، "گذشته یک کشور دیگر است.
اگر شریک زندگی من آزمایش شده و نتایج منفی است ، آیا باید در یک تاریخ بعدی دوباره آزمایش شوند؟
 
اگر شریک زندگی شما زن است ، آزمایش مجدد ممکن است حدود 18 ماه پس از آزمایش اولیه در نظر گرفته شود - این زمان کافی خواهد بود تا ببینید ویروس پاکسازی شده است یا شریک زندگی شما دوباره آلوده شده است؟
 
چه درصد از عفونت های پرخطر به سرطان دهانه رحم تبدیل می شود؟
فقط 2 تا 4 درصد از عفونت های پرخطر منجر به ضایعات بالینی قابل توجهی می شود. اگر عفونت HPV شما پایدار باشد ، خطر بالاتر است. آزمایش HPV یک آزمایش بی خطر است. اگر آزمایش منفی باشد ، بیش از 95٪ احتمال ابتلا به سرطان دهانه رحم وجود ندارد.
چرا 10 تا 15 سال طول می کشد تا یک عفونت پرخطر به سرطان دهانه رحم تبدیل شود؟
HPV در واقع یک ویروس بسیار ساده است ، اما دارای یک ساختار ژنتیکی قابل توجه است. پروتئین های آن می توانند سلول ها را بدخیم جلوه دهند ، اما برای تضعیف سلولهای دهانه رحم شما - و از آنچه آموخته ایم ، مدت زمان طولانی طول می کشد.
 

 

آیا مواردی وجود دارد که بتواند پیشرفت سرطان دهانه رحم را سرعت ببخشد

بله اگر سیستم ایمنی بدن شما به خطر بیفتد - مثلاً اگر مبتلا به لنفوم یا لوسمی هستید. آلوده شدن به HIV یا سایر بیماریهای مقاربتی (STD) نیز عواملی هستند که می توانند منجر به تبدیل سریعتر به سرطان دهانه رحم شوند.
فعال شدن رابطه جنسی در سنین جوانی نیز به نظر می رسد یک عامل خطر زا است - ما نمی دانیم که چرا ؟  اما به نظر می رسد فعالیت جنسی زودرس باعث تغییر سلول ها در دهانه رحم می شود. به نظر می رسد داشتن سایر بیماریهای مقاربتی STD ، به ویژه تبخال یا سفلیس ، مخاط دهانه رحم شما را تغییر می دهد. سیگار کشیدن همچنین خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم را تسریع می کند.
 

 

آیا مواردی وجود دارد که بتواند سرطان دهانه رحم را کند نماید

ویروسی که به طور طبیعی پاک می شود می تواند این سرعت را کند نماید. همانطور که می تواند ضایعات پیش سرطانی را از بین ببرد.
 
آیا داشتن عفونت پرخطر پاپیلومای انسانی بر باروری من تأثیر می گذارد؟ یا اگر باردار هستم ، می توانم عفونت را به کودک خود منتقل کنم؟
 
HPV بر باروری تأثیر نمی گذارد مگر اینکه عفونت دهانه رحم را از سایربیماری های مقاربتی STD تجربه کرده باشید. اگر HPV و سایر STD ها دارید ، می تواند بیماری التهابی لگنی ایجاد کند ، که می تواند روی باروری تأثیر بگذارد. اگر باردار هستید ، عفونت HPV را به فرزند متولد نشده خود منتقل نمی کنید.
با این وجود ، در هنگام زایمان ، اگر به ژنوتیپ های HPV کم خطر و خطرناک HPV آلوده باشید ، ممکن است بتوانید ویروس را در کانال زایمان به کودک منتقل کنید ، به طور بالقوه منجر به وضعیتی بنام پاپیلوماتوز تنفسی مکرر یا RRP می شود. اگر این اتفاق بیفتد ، ممکن است حنجره فرزند شما مبتلا شود. اما این یک اتفاق بسیار نادر است.
 

 

ویروس پاک چیست

علائم عفونت HPV شما ، از جمله زگیل های تناسلی ، ممکن است در طی دو سال به خودی خود ناپدید شوند - این بدان معنی است که ویروس از بین رفته است. اما حتی اگر ممکن است علائمی از عفونت HPV نداشته باشید ، به این معنی نیست که دیگر ویروس در بدن ندارید. آنتی بادی در بدن شما ممکن است ویروس را سرکوب کند به طوری که هیچ علایمی برای HPV ایجاد نمی کند و در آزمایشات ظاهر نمی شود. اما خود ویروس ممکن است هنوز هم وجود داشته باشد.
 

 

غربالگری پاپیلومای انسانی

غربالگری HPV درمورد ارائه و جمع آوری اطلاعات برای حفظ سلامت زنان است. با غربالگری مناسب ، زنان نباید به سرطان دهانه رحم مبتلا شوند. هنگامی که ما یک زن مبتلا به سرطان مهاجم گردن رحم را می بینیم ، شاهد نقص سیستم غربالگری سلامت هستیم.

نظرات

در ادامه بخوانید...