بیماری قلبی عروقی

در


قلب انسان (عضوی) تقریبا بی نقص و کارآمد برای پمپاژ نمودن خون به سمت شبکه‌ای بسته از رگ‌های خونی می‌باشد. جه و مقدار جریان خون از طریق قلب و بین مسیرهای گردش خونی سراسری و ریوی به واسطه‌ی دریچه‌های یک طرفه‌ی قلبی که منشا اغلب بیماری‌های قلبی و عروقی می‌باشند، هستند.

تب روماتیسمی حالتی التهابی است که حاصل از عفونت همراه با گلودرد می‌باشد. این عارضه دلیل اصلی بیماری‌های دریچه‌های قلبی (VHD) و نیز مرگ کودکان آمریکایی در اواسط قرن بیستم بوده است.

هر چند که به دلیل کاربرد گسترده آنتی بیوتیک‌ها در دهه‌ی 1940 این عارضه به ندرت مورد مشاهده قرار گرفت، اما همچنان به عنوان مشکلی عمده سلامت در کشورهای در کشورهای در حال توسعه به شمار می‌رود.

تب روماتیسمی می‌تواند هر بافتی را در بدن تحت تأثیر قرار بدهد، اما اصلی‌ترین تهدید آن بر روی ماهیچه‌ی قلبی و بویژه دریچه‌های قلبی می‌باشند.

آسیب به دریچه‌های قلبی به دلیل تب روماتیسمی، از طریق یک پاسخ خود ایمنی ایجاد می‌شود که بافت قلبی را همراه با باکتری‌های درون آن نابود می‌کند. بیماری دریچه‌های قلبی با منشا تب روماتیسمی را بیماری روماتیسم قلبی نیز می‌نامند (RHD).
دو دلیل اصلی تمامی بیماریهای قلبی وجود نقص‌های قلبی مادرزادی (در هنگام تولد ظاهر می‌شوند) و نیز عارضه‌های اکتسابی (شیوه زندگی، عفونت، کهولت سن و غیره). دلایل عمده‌ی VHD شامل تب روماتیسمی، نواقص مادرزادی، عفونت، و کهولت سن می‌باشند. بر اساس فرضیات، حدود میلیون بزرگسال آمریکایی فقط به دلیل کهولت ست به بیماری دریچه‌های قلبی متوسط تا شدید مبتلا هستند، که انتظار می‌رود این میزان با توجه به تغییرات به دلیل بروز تغییرات عمده در حین پیر شدن در جمعیت بزرگسال آمریکایی به دو برابر افزایش یابد. بیماری ‌های دریچه‌های قلبی (RHD و نقایص مادرزادی) عامل کمتر از % 1 مرگ و میرها به دلیل بیماری‌‌های فلبی عروقی می‌باشند. ( سیارک)
علائم و محدودیت‌های VHD به موارد زیر بستگی دارند:
• دریچه‌های قلبی دخیل (به عنوان مثال میترال، آئورت، سه لختی، ریوی، یا گاهی ترکیباتی از آنها)
• شرایط دریچه‌ه (به عنوان مثال، تنگی یا فراخی مجرا؛ نقص در بسته شدن کامل دریچه، بازگشت خون، ناکارآمدی)
• شدت آسیب‌های دریچه‌ها
• وجود بیمارییهای عروق کرونری، ناتوانی میوکارد (نقص مادرزادی قلب)، یا دیگر سیستم‌های قلب.
در مراحل اولیه‌ی بیماری دریچه‌های قلب ( VHD) علائم بسیار اندکی (و به سختی) قابل مشاهده هستند، که ممکن است با علائم بیماری‌های دیگر اشتباه گرفته شوند. علائم خفیف VHD شامل خستگی، تپش قلب، درد سینه (آنژین صدری)، و تغییراتی در فشار خون می‌باشند. با گذشت زمان، به ویژه اگر VHD تشخیص داده نشده و نیز درمان نشده باشد، یا اشکال جدی‌تری از VHD (تنگی آئورت) علائم جدی‌تری مانند نارسایی قلبی نیز ممکن است به وجود بیایند. این علائم شامل خستگی بیش از حد، سرفه بی دلیل، کوتاه شدن تنفس، و تورم پاها باشد.این مقاله ادامه دارد...........ترجمه  itrans.ir 

در سیارک بخوانیم:

رابطه اضطراب سلامتی و احتمال افزایش بیماری قلبی

اندوکاردیت عفونی قلب (علائم و درمان) 

رگ های قلبتان را با این خوراکی ها باز کنید 

قلب زنان در مقابل استرس آسیب پذیرتر است 

مصرف ریتالین در بارداری خطر نقص قلبی نوزاد را افزایش می دهد 

عرق شدید نشانه اولیه حمله قلبی است 

سریع غذا خوردن ریسک بیماری قلبی و دیابت را افزایش می دهد 

وضعیت قلب ناسالم 5 علامت 

عوامل تشکیل دهنده حملات قلبی 

نظرات

در ادامه بخوانید...

تشخیص بیماری عروق کرونری

در


(سیارک) بیماری قلبی عروقی، گروهی از اختلالات قلب و عروق خونی آن می باشند از جمله بیماری عروق کرونر (CAD)، بیماری عروق مغزی، بیماری شریانی محیطی، بیماری روماتیسمی قلب، بیماری مادرزادی قلبی، آمبولی ریه. در میان این بیماریها، CAD عمومی ترین نوع بیماری قلبی عروقی است که سالانه باعث 600.000 مرگ در اتحادیه اروپا (Wilson et al., 1998) می شود. این بیماری، بزرگ ترین قاتل مردان و زنان آمریکایی است که در سال 2006، از هر 6 مرگ، یک مورد به این بیماری مربوط می شد. هزینه محاسباتی مستقیم و غیرمستقیم CAD در آمریکا در سال 2010، 177.1میلیارد دلار بود (American Heart Association, 2010). در انگلستان، CAD باعث بیش از 120.000 مرگ درسال 2001 شد (British Heart Foundation, 2003). در سراسرجهان، از آنجاییکه کشورهای درحال توسعه انتقال اپیدمولوژیکی را از قحطی به بیماری دژنراتیو تجربه می کنند، بیماری عروق کرونری بصورت بیماری همه گیر در می آید. بعلاوه، CAD بر جمعیت جوانتر تاثیر گذاشته و می تواند بصورت منفی بر تولید و نیروی کار تاثیرگذار باشد. سازمان بهداشت جهانی، حدود 11.1 میلیون مرگ از CAD را برای سال 2020 برآورد می کند.

در CAD، تغییرات در یک یا چند عروق کرونری، باعث جریان خون نامناسب به قلب می شود که این نیز به توسعه پلاک های آترواسکلروتیک در دیوارهای عروق کرونری، باریک شدن لومن عروق کرونری و در نتیجه انسداد و انفارکتوس میوکاردی یا مرگ ناگهانی می شود. شناسایی عوامل ریسک قلبی عروقی، اقدامات بازدارنده، تشخیص آن، و درمان به موقع، اهمیت بالایی برای کاهش عوارض قلبی و مرگ و میر دارند.

چندین روش تشخیص کامپیوتری در آثار برای تشخیص CAD پیشنهاد شده اند. بویژه، استفاده از روشهایی همچون شبکه های عصبی مصنوعی (Patil& Kumaraswamy, 2009; Resul, Ibrahim, & Abdulkadir, 2009; Ture,Kurt, & Kurum, 2008)، نایو بیز، ماشین بردار پشتیبان، درخت تصمیم گیری قبلا گزارش شده اند.
حتی اگر این روشها، دقت طبقه بندی خوبی داشته باشند، تفسیر نتایج سخت است.

آنها را روش جعبه سیاه می نامند چون تنها بر دقت طبقه بندی تاکید دارند.

اگرچه سیستم های طبقه بندی کننده مبتنی بر قوانین، که درTsipouras et al. (2008) و Adeli and Neshatگزارش شده اند، قوانین قابل تفسیری ارائه می دهند، فاقد استحکام داده های از دست رفته می باشند.
سیستم های تخصصی، شاخه ای از هوش مصنوعی هستند که مشکلات را در سطح تخصص انسان حل کرده و از دانش خاص ارائه شده توسط مجموعه قوانین استفاده می کنند. فازی بودن و عدم دقت که در ذات بیوشیمی می باشند را می توان با منطق فازی حل کرد. سیستم تخصص فازی (FES)، سیستم تخصصی ساده ای می باشد که شامل مجموعه قوانین فازی و توابع عضویت می باشد همچون کسب دانش، که مهمترین مسئله در طراحی سیستم تخصص فازی است. بطور کلی، دانش را می توان از متخصصین در زمینه خاص کسب کرد. زمانیکه افزایشی در تعداد قوانین FES وجود دارد، تعریف مجموعه قوانین کامل برای متخصصین سخت است. همچنین، عملکر سیستم را می توان با تنظیم تابع عضویت و با استفاده از الگوریتم های بهینه سازی افزایش داد .
این مقاله، سیستم تخصصی فازی مبتنی بر بهینه سازی ازدحام ذره جدید را پیشنهاد می دهد که شامل چهار مرحله می باشد. در مرحله اول، داده های از دست رفته، با استفاده از نزدیک ترین hot deck imputation مجاور بسته می شوند درحالیکه در مرحله دوم، رسانش درخت تصمیم گیری و مجموعه قوانین، از آن استخراج می شود. در مرحله سوم، قوانین قطعی به قانون پایه فازی و با استفاده از توابع عضویت فازی تبدیل می شوند. در نهایت، در مرحله چهارم، تابع عضویت فازی به وسیله PSO تنظیم می شود. مدل فازی با پارامترهای بهینه، به FES نهایی منجر می شود. از آنجاییکه FES تولیدی براساس مجموعه قوانین می باشد، قادر به ارائه تفاسیری برای تصمیمات خود هستند.

استفاده از درخت تصمیم گیری در مرحله اول، دارای مزیت کشف دانش جدید بوده و تکنیک موثری برای وظایف طبقه بندی است. این مقاله ادامه دارد.....  ترجمه  itrans.ir

در سیارک بخوانیم:

بیماری قلبی عروقی

اندوکاردیت عفونی قلب (علائم و درمان)

عرق شدید نشانه اولیه حمله قلبی است

وضعیت قلب ناسالم 5 علامت

رابطه اضطراب سلامتی و احتمال افزایش بیماری قلبی

عوامل تشکیل دهنده حملات قلبی

سرمای هوا باعث تشديد بيماريهاي قلبی و عروقی می شود

 

نظرات

در ادامه بخوانید...