علائم نشاندهنده سلامتی

چگونه میتوانید تشخیص دهید که شما نیازی به دکتر ندارید؟
ما همه علائم را از متخصصان پوست، پزشکان، دندانپزشکان، جراحان، روانشناسان، و متخصصان تغذیه پرسیده ایم. همه این علائم را نشانه سلامتی کامل میدانند. در اینجا 17علامت دقیق که نشانه سلامت شما میباشد آورده شده است.


 


اگر شما زن هستید و چرخه قاعدگی منظم دارید، چرخه قاعدگی بطور منظم (فواصل 27 تا 25روز) نشانه از باروری سالم میباشد. "جینت جوی" متخصص غدد تناسلی از نیویورک میگوید:

چرخه منظم تخمک گذاری طبیعی، تعادل سطح هورمون  در تخمدان را نشان میدهد. زنانی که عملکرد تخمک گذاری در آنها اتفاق نمی افتد یا غیر قابل پیشبینی است از نظر جسمی سالم نمیباشند.



 اگر شما هر روز صبح راحت از خواب بیدار شده و آماده برای جست و خیز و ورزش میباشید، فرد سالمی هستید. تنبلی اول صبح نشان دهنده بیماری و کمبود ویتامین میباشد. (سیارک)



 شما میتوانید با احساسات خود و دیگران سروکار داشته باشید. همه ما برای ارتباط، رشد، احترام، استقلال نیاز به دیگران داشته و قادر به تشخیص و بیان آن میباشیم و بدنبال آن هستیم که روابط بهتر و زندگی شادتری ایجاد کنیم.افراد سالم سعی میکنند دیگران را درک کرده و به نیاز های عاطفی آنها پاسخ مناسبی بدهند. آنها کنجکاو بوده و به احساسات دیگران توجه میکنند. هنگامی که عملکرد آنها موجب ضرری برای دیگران میشود سعی در جبران آن ضرر میباشند.


سردرد هایی که همه ما مبتلا میشویم خیلی نبوده و طولی نمیکشد که بهبود مییابد. سردرد ها در اثر استرس یا حملات عصبی بوجود آمده و طبیعی هستند. در یک فرد سالم سردردها زودگذر میباشند. گاهی اوقات میگرن یا سردردها غیر معمول نیستند، اگر داروها بمدت طولانی نتیجه ندهد یا علل پزشکی آن را مشخص نکند، شما ممکن است از روش های دیگری مثل بوتاکس، عمل جراحی، بسته به نوع سردرد استفاده کنید.


وقتی فردی مریض نباشد براحتی نفس میکشد. تنفس خوب نشانگر سلامتی است. هنگامی که یک فرد سالمی دچار سرما خوردگی میشود احساس گرفتگی در بینی، سر یا سینه دارد. در حدود یک هفته طول میکشد تا سرماخوردگی بهبود یابد. اگر بهبود پیدا نکرد ممکن است علت از یک نا هنجاری در بینی باشد که با یک عمل جراحی برطرف میشود. (سیارک)


گردش خون خوب: با وجود گردش خون خوب شما ممکن است گاهی در بازو یا پا احساس گرفتگی یا سوزش داشته باشید که سریعا برطرف میشود. علائم طولانی مدت نباید نادیده گرفته شود.


نفس های شما باید بدون بو باشد: نفس بی بو نشانه سلامتی کلی شما است. از آنجایی که بسیاری از عملکرد سیستم ایمنی از روده میگذرد به عنوان مثال اگر نفس شخصی بوی میوه داشته باشد نشانه دیابت، نفس بد بو نشانه ریفلاکس، بوی ماهی نشانه نارسایی کلیه، ترشی دهان نشانه آینه خواب (قطع شدن موقت نفس) میباشد.


اگر بعد از ظهر احساس ضعف نمیکنید: اگر فردی از صبح تا آخر وقت سطح انرژی خود را حفظ کند نشان دهنده عملکرد خوب آدرنالین بوده و سطح قند خون پایدار است. داشتن انرژی زیاد در بعد از ظهر نشانه سلامتی میباشد.


داشتن پوست سالم: از بسیاری جهات پوست بزرگترین ارگان بدن است. حالت پوست صورت و گردن نه تنها نشان دهنده ویژگی های ژتیکی و سلامت فرد میباشد بلکه منعکس کننده عوامل محیطی میباشد. رنگ پوست باید بخوبی رگها و تاحدودی صورتی باشد. (سیارک)


صورت شما اگر پر است: بافت پر و نرم صورت نشانه جوانی و سالم بودن است. در مقابل در صورت داشتن بیماری، کم آبی و کمبود تغذیه پوست شکل طبیعی خود را از دست داده و افتاده بنظر میرسد.


چشمهای شما براق است: جراحان پلاستیک صورت همیشه جزئیات دقیق صورت را درنظر میگیرند. برای صحبت کردن با بیماران، تماس با چشم و حرکت عضلات صورت زمان زیادی را اختصاص میدهند. چشم ها میتوانند چیزهای زیادی را درباره وضعیت سلامت عمومی و روانشناختی یک فرد نشان دهند. و همچنین نشان میدهند که آیا به خوبی استراحت کرده اید یا خسته هستید، پر انرژی و یا ناراحت و افسرده هستید. چشمها ممکن است سفید و روشن باشند یا قرمز و زرد که نشان دهنده بیماری جزئی یا جدی میباشد. انیمیشن سازان با استفاده از چهره فرد سلامت جسمی و روحی آنها را منعکس میکنند.


 درصد چربی شما طبیعی است: بنا به گفته متخصصان تغذیه درصد چربی بدن مهمترین نشانه سلامت بدن است. افزایش چربی بدن بدین معنی است که بافت بدن شما چربی را بیش از عضله جمع آوری میکند. چربی بدن بر سوخت و ساز بدن، تعادل قند خون، حرکت، شتاب و رفاه عاطفی اثر میگذارد. بطور خاص وقتی چربی بدن شما بالا است فعالیت بدنی شما کم شده و قادر نیستید مثل بقیه افراد حرکت کرده و یا از پله بالا روید.


 اختصاص زمان برای فعالیت بدنی: فعالیت بخشی از بدن شما محصوب میگردد. چربی اضافه را از بین میبرد، گردش خون را منظم میکند، کلسترل بد را کاهش و کلسترل خوب را افزایش میدهد، اکسیژن را به تمام قسمت های بدن میرساند، کمک میکند تا بهتر بخوابید و حتی باعث منظم شدن شما میگردد. قلب شما یک عضله است لازم نیست صبور باشید، فقط کافی است قوی باشید.


به چیزی که میخورید توجه میکنید: آیا به اندازه کافی سبزیجات، میوه جات، مغزهای جامد و لبنیات و غذاهای کلسیم دار مصرف میکنید؟  رژیم غذایی خوب سلامت افراد را تضمین میکند. بیشتر افراد از این غذاها به اندازه کافی مصرف نمیکنند. (سیارک)


استرس بیش از حد: این روزها اکثر افراد غذای خود را کاملا کنترل میکنند اما فراموش میکنند که خودشان را چک کرد و استرس را کاهش دهند و ناگهان متوجه میشوند که در بیمارستان هستند. افرادی که وقت زیادی را برای خود میگذارند سالمتر هستند.


داشتن لثه سالم: اگر لثه های شما ملتهب نبوده، براحتی خونریزی نمیکنند، بافت و رنگ طبیعی دارند نشانه سالم بودن بدن شما است.


 خوردن منظم غذا: خوردن مرتب غذا نشانگر این است که شما بشدت گرسنه نشده یا با بی میلی غذا نمیخورید. خورن منظم غذا نشانه سلامت دستگاه گوارش و در نتیجه کل بدن میباشد. (سیارک)

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید