سالم نگه داشتن مفاصل بخش دوم

سالم نگه داشتن مفاصل بخش اول

استخوان های خود را قوی نگه دارید

کلسیم و ویتامین D می تواند در انجام این کار به شما کمک کند. محصولات لبنی بهترین منبع کلسیم هستند، اما گزینه های دیگر سبزیجات سبز برگ دار مانند کلم بروکلی و کلم پیچ هستند. اگر شما به اندازه کافی کلسیم از طریق غذا دریافت نمی کنید، از دکتر خود بخواهید برایتان مکمل تجویز کند. پرسش و پاسخ در مورد پوکی استخوان 

به وضعیت ایستادن یا نشستن بدن خود دقت کنید

برای حفاظت از مفاصل تماما از گردن به پایین تا زانو، کاملا راست بایستید و بنشینید. برای بهبود وضعیت بدن خود، پیاده روی کنید. هر چه سریعتر این کار را انجام دهید، ماهیچه های شما سخت تر کار می کنند تا شما را راست نگه دارند.

وسایل سنگین را با ترفند از زمین بلند کنید

در هنگام بلند کردن و حمل کردن چیزی مفاصل خود را در نظر بگیرید. کیسه های خرید را به جای در دست گرفتن، روی بازوهای خودتان حمل کنید تا اجازه دهید عضلات و مفاصل بزرگتر شما از وزن حمایت کنند.

موضع درد را خنک کنید

یخ یک داروی مسکن طبیعی  و رایگان  است. بی حس کننده درد و برطرف کننده تورم است. اگر شما دچار درد مفصل هستید، از یک بسته یخ پیچیده شده در حوله استفاده کنید. آن را به مدت 20 دقیقه روی محل بگذارید. شما همچنین می توانید یک کیسه از سبزیجات منجمد پیچیده شده در حوله را امتحان کنید. هرگز یخ را به طور مستقیم روی پوست خود نگذارید.

عضلات خود را قوی تر کنید

عضلات شکمی و پشتی قوی تر به شما در حفظ تعادل کمک می کنند، بنابراین کمتر احتمال دارد که شما بیفتید و یا مصدوم شوید. تمرینات تقویتعضلات (شکم، پشت و ران) را به برنامه همیشگی خود اضافه کنید. پیلاتس و یوگا تمرینات بسیار خوبی برای امتحان کردن می باشند.

بهترین مواد غذایی عضله ساز 

5 حرکت یوگا برای استقامت بدن

 محدودیتهای خود را بدانید

این طبیعی است که بعد از ورزش بعضی از عضلات شما درد بگیرند. اما اگر شما به مدت بیش از 48 ساعت درد داشتید، ممکن است خیلی مفاصل خود را تحت فشار گذاشته باشید. دفعه بعد خیلی به خودتان فشار نیاورید. کار کردن همراه با درد ممکن است منجر به صدمه و یا ضرر برای بدن شود.(سیارک

مکمل های غذایی؟ اول بپرسید

فروشگاه ها با آنهایی که قول می دهند درد مفاصل را تسکین دهند، پر شده اند. گلوکوزامین و SAM-e دارای بهترین تحقیق پشت سرشان هستند. اگر می خواهید مکمل های غذایی را امتحان کنید، با دکتر خود مشورت کنید. بنابراین اینطوری شما متوجه می شوید که چه چیزی امن و بی خطر است و چه چیزی ممکن است داروهایتان یا شرایط سلامتی شما را تحت تاثیر قرار دهد.

6 مکمل برای داشتن پوستی درخشان و موهایی زیبا

آیا مولتی‌ویتامین‌ها مؤثرند

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید