ویروس و سرطان

 

 ممکن است  فکر کنید چرا برخی از ویروس ها خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهند

                                                

می دانیم که رفتارهای خاص و عوا مل محیطی ، مانند سیگار کشیدن و آلود  می تواند به سرطان منجر شود، ، اما تحقیقات جدید نشان می دهد که گاهی اوقات پاسخ ایمنی بدن وی به ویروس ممکن است منجر به سرطان شود.  البته این تحقیق هنوز در مراحل اولیه است، اما اگر در طول تحقیق آزمایشات بیشتر ادامه یابد، می تواند منجر به روش های موثرتر پیشگیری از سرطان شود و حل این معضل بشری که به دلیل سبک زندگی جدید رو به افزایش است کمک کند.

 

این تحقیق از دانشگاه Cancer of Colorado نشان داد که آنزیم های ایجاد شده توسط سیستم ایمنی بدن در پاسخ به ویروس مهاجم ممکن است باعث جهش های سرطانی شود.  براساس این تحقیق، یک آنزیم به نام APOBEC3 در واکنش به عفونت ویروسی منتشر شده و با کشیدن DNA ویروس به تلاش برای غیر فعال کردن آن کار می کند.  با این حال، ممکن است DNA فرد را نیز از بین ببرد و خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد. این فرضیه ممکن است به توضیح اینکه چرا عفونت با ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) اغلب منجر به سرطان می شود کمک می کند.

 

محققان در تحقیقات اخیر خود نشان داده اند حدود 40 درصد از جهش ژنهای سرطان سر و گردن HPV مثبت توسط آنزیم َAPOBEC3 انجام میگیرد ،اما فقط 10درصد از سرطان های سر و گردن بهHPV  مربوط نیست .

 

"ما می دانیم برخی از مکانیسم هایی که این جهش ها را ایجاد می کنند، به عنوان مثال، تابش اشعه ماوراء بنفش (UV) می تواند جهش هایی باشد که به سرطان پوست منجر می شود و سیگار کشیدن می تواند موتاسیون هایی را که به سرطان ریه منجر می شود، ایجاد کند . Dohun Pyeon"، " Ph.D. اما سرطانهای بیشتری وجود دارد که در آن ما منبع جهش را نمی دانیم.  گروهای  APOBEC3  می توانند توضیح دهند که چگونه برخی از این جهش ها ایجاد می شوند.  در واقع، APOBEC3A  را می توان به روش های مختلفی - نه فقط  با عفونت HPV - فعال کرد  و این عمل ممکن است یک درصد از جهش های سرطانی را در میان بسیاری از انواع سرطان به وجود آورد.

 

با توجه به آمار مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، HPV  باعث ایجاد سرطان های گردن رحم می شود، همچنین باعث ایجاد سرطان های واژن، ورم آلت تناسلی، انس، رکتوم و ریفارنکس می شود. در کل، حدود 31،500 مورد سرطان در سال را می توان به HPV نسبت داد . در حال حاضر یک واکسن وجود دارد که می تواند برای جلوگیری از عفونت ها  HPV موثر باشد، اما واکسن موثرتر در زمان سزارین، ترجیحا قبل از قرار گرفتن در معرض ویروس تزریق می شود .

 

طبق آنچه که Pyeon توضیح داد، اگر این تحقیق ادامه یابد، دانشمندان ممکن است قادر به تولید داروهایی باشند که از اثر APOBEC 3 بر روی DNA انسان جلوگیری کند.

 

اگر شما مبتلا به HPV هستید یا دارای سطح بالایی از APOBEC3A هستید، می توانید یک دارو برای جلوگیری از جهش های مهم استفاده کنید .

با این حال، این تیم همچنین یادآور می شود که عوامل دیگر نیزدرافزایش خطر سرطان علاوه بر اثر آنزیم روی جهش ها وجود دارد و آنها امیدوارند که تحقیق بیشتری انجام دهند تا بیشتر از قبل بتوانند به درمان یا پیشگیری از این بیماری، و یا کند شدن سرعت پیشرفت بیماری کمک کنند.

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید