مراقبت از پوست در بیماران دیابتی 6 مورد


دیابت احتمال دچار شدن به طیف گسترده ای از مشکلات پوستی را در شما بالا می برد. اما شما می توانید کارهای زیادی را برای سالم نگه داشتن خود انجام دهید. این نکات ساده می تواند به شما کمک کند.آموزش ببینید. یک راه حل برای جلوگیری از مشکلات، درک علل آنها می باشد. با دکتر خود صحبت کنید. در مورد عوارض، خطرات خاص شما چه چیزی هستند، و چگونه می توانید آنها را کمتر کنید، یاد بگیرید.
دیابت خود را کنترل کنید. قند خون خود را در محدوده طبیعی آن حفظ کنید. اگر شما پیشتر مشکلات پوستی داشته اید، می توانید از بدتر شدن آنها جلوگیری کنید. برای داشتن یک وزن سالم، درست خوردن، کاهش مصرف نمک، حفظ یک فشار خون سالم تلاش کنید. کارهای زیادی است، اما با تیم مراقبت بهداشتی خود به منظور دریافت پشتیبانی صحبت کنید.
آگاه باشید. اگر شما آسیب عصبی دیابتی دارید که نوروپاتی نامیده می شود، احتمالا شما یک بریدگی عفونت کرده، خراش و یا سوراخی در پوست تان دارید و از آن مطلع نیستید. اجازه ندهید یک مشکل کوچک به یک مشکل بزرگ تبدیل شود. از بدن خود آگاه باشید. پاها، مچ پا، ساق پا، و بین انگشتان خود را هر روز برای زخم جدید و یا زخم قدیمی که به نظر هرگز التیام نیافته است، بررسی کنید.

بیشتر بخوانیم: انتخاب جوراب مناسب برای پای دیابتی 

زخم ها و جراحت ها را درمان کنید. از آنها غفلت نکنید. اگر شما یک برش کوچک، یک خراش، یک بریدگی کوچک، و یا هر چیزی دیگر را که التیام نمی یابد را پیدا کردید یا این که شما را نگران کرده است، بی درنگ با دکتر خود صحبت کنید.
بپوشانید. با این حفاظت ساده می توان به پیشگیری از بریدگی ها و خراش هایی که می توانند منجر به عفونت شوند، کمک کرد. چه در هنگام باغبانی و یا پیاده روی با سگ، ساق پاهایتان را با شلوارهای بلند و پاهایتان را با کفش های تخت، و اندازه بپوشانید.
از پوست خشک اجتناب کنید. پوست خیلی خشک می تواند ترک، خارش بردارد و عفونت کند.
• پوست خود را - به خصوص زیر بغل، انگشتان پا و کشاله ران -- را تمیز و خشک، اما نه بیش از حد خشک، نگه دارید. پودر تالک می تواند به شما کمک کند.
• دوش یا حمام کوتاه، ولرم بگیرید و هنگام شستن از صابون ها و شامپوهای ملایم استفاده کنید. از دئودورانت (بوزدا) یا پاک کننده های معطر صرف نظر کنید، چونکه می تواند پوست شما را خشن و حساس کند.
• در صورتیکه اگر پوست تان خشک است، آن را مرطوب کنید. بهترین زمان، درست پس از یک دوش یا حمام می باشد، وقتی که هنوز پوست تان مرطوب است.
• پوست را به آرامی خشک کنید. مالش ندهید. بر روی زیر بغل ها، بین پاها، زیر سینه، و بین انگشتان پا، تمرکز کنید.
مراقبت های اولیه پوست می تواند به مراتب کمک بیشتری به شما برای پیشگیری از مشکلات کند. اگر سوالی دارید و یا اگر یک بریدگی، خراش، کبودی شما را نگران کرده است، بی درنگ با دکتر یا متخصص پوست خود صحبت کنید.

در سیارک بخوانیم:

دانستن الفبای (ABC) دیابت

یاد بگیرید که چگونه با دیابت­ زندگی کنید

انواع دیابت

رژیم غذایی برای دیابتی ها

پیوند ISLET

چگونه به عزیزانمان کمک کنیم تا دیابت را کنترل کنند.

9ماده غذایی شگفت انگیز برای دیابتی ها

کنترل سطح قند خون در دیابت نوع 2

انتخاب جوراب مناسب برای پای دیابتی

در مورد دیابت بیشتر بدانید

دیابت را جدی بگیرید

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید