نوشیدن آب زغال اخته در چه بیماری ممنوع است

در
نوشیدن آب زغال اخته در چه بیماری ممنوع است
آب زغال اخته بسیار مفید است ، اما بیماری هایی وجود دارد که مصرف زغال اخته،منع مصرف دارد.

منع مصرف زغال اخته

میوه زغال اخته و نوشیدنی از آن برای افرادی که مبتلا به گاستریت معده با اسیدیته بالا هستند ممنوع است.
آلرژی با خوردن زغال اخته اگرچه اغلب اتفاق نمی افتد ، اما ممکن است.
زغال اخته می تواند به کسانی که از سنگ کلیه رنج می برند آسیب برساند. با استفاده بیش از حد طولانی مدت ، نوشیدنی های میوه ای می توانند باعث رشد سنگ شوند. "
 
تشخیص گاستریت به معنای بیماری جداگانه نیست ، بلکه شرایطی است که با مجموعه ای از فرآیندهای مختلف آسیب شناختی در معده مشخص می شود. اگر پزشک هنگام تشخیص یک علامت "با اسیدیته بالا" را بدهد ، این بدان معنی است که بدن از اسید هیدروکلریک بسیار بالایی برخوردار است ، که بخشی از آب معده است. بنابراین ، زغال اخته  ی ترش در این مورد منع مصرف دارد.
 
در عین حال ، آب زغال اخته با کیفیت بالا یک نوشیدنی ایده آل برای درمان سرماخوردگی است. به طوری که مواد مفید خاصیت خود را از دست ندهند ، توصیه می شود آن را برای مدت طولانی نجوشانید و شکر را نیز با عسل جایگزین کنید.
 
پزشکان یادآوری می کنند که استفاده کنترل نشده از زغال اخته می تواند مینای دندان را خراب کند. بنابراین پس از هر بار استفاده از نوشیدنی های میوه ای یا انواع توت ها ، بهتر است دهان خود را به خوبی با آب بشویید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

عجیب ترین موارد پزشکی در سال 2016

در

 (سیارک): از توده گیج کننده و برآمده در معده یک زن  تا مردی که حس بویایی خود را بعد از گاز گرفته شدن توسط مار ازدست می دهد. 

خوردن فلفل شبح و سوراخ شدن مری

فلفل شبح یکی ازتند ترین فلفل ها درجهان می باشد، گرمای حاصل از خوردن فلفل شبح 1 میلیون واحد اسکوویل (فلفل های سبز بسیار تند 5000 واحد اسکوویل.) است.

با توجه به گزارش منتشر شده در مجله طب ، مرد47 ساله ای در کالیفرنیا بعد از خوردن یک همبرگر با پوره فلفل شبح،  با اورژانس به بیمارستان منتقل شد. مرد پس از خوردن فلفل، شروع به استفراغ شدید کرد .گرمای حاصل از فلفل مری این مرد را سوراخ کرده بود که در صورت درمان نکردن منجر به مرگ وی می شد. مرد کالیفرنیایی 23 روز در بیمارستان به سر برد و بعد از آن با یک لوله تغذیه به خانه برگشت . (سیارک)

سندرم راپونزل

از عجیب ترین موارد پزشکی یک وضعیت فوق العاده نادر به نام  سندرم راپونزل بود که باعث شدکه زن 38 ساله ای با  تهوع و عدم توانایی در نگه داشتن هر غذایی حتی آب به بیمار ستان مراجعه کند.در جراحی انجام شده توسط پزشکان دو گلوله مویی (hairball ) از معده و روده کوچک او  درآوردند . اولین گلوله مویی در معده او، به اندازه 15 در 10 سانتی متربا دمی کوتاه که تا  روده کوچک اوامتداد داشت و گلوله مویی (hairball ) دوم در روده کوچک زن پیدا شد به اندازه 3 در 4 سانتی متر . این گزارش در ماه اکتبر در مجله BMJ چاپ شد.

سندرم راپونزل اختلالی روانی است که معمولاً دختران جوان وقتی از نوعی افسردگی در سال های اولیه زندگی شان رنج می برند به آن دچار می شوند. بعضی از آن‌ها گچ می خورند، بعضی هم چسب و سنگ.

راپونزل نام شاهزاده خانم افسانه ای با موهای فوق العاده طولانی می باشد.

هزاران خال در صورت و بدن

در صورت ، بدن و اندام های یک زن 48 ساله هزاران خال تنها درعرض چند ماه بوجود آمد و پزشکان دقیقا علت آن را نمی توانستند بفهمند . چرا این اتفاق افتاده است؟ این  تعداد خال ممکن است با تغییرات هورمونی، برخی داروها و یا مشکلات با سیستم ایمنی بدن ایجادشود. با این حال، هیچ یک از این علل بوجود آمدن این تعداد زیاد از خال را بدن این زن توضیح نمی داد. این زن احتمالا نیاز به نظارت مادام العمر پوست  خود برای نظارت بر ملانوم، دارد.

پرونده او در ماه مه در مجله JAMA پوست شرح داده شده است.

نیش زنبور و سکته مغزی انسان

سازمان دیده بان برای زنبورهای: در صورت یک مرد، نیش حشرات از عصبانی منجر به سکته مغزی است.

مرد 44 ساله ای که در خارج از خانه توسط یک زنبور نیش زده شد، حدود 1 ساعت بعد چند نشانه از سکته، از جمله مشکل در صحبت کردن، فلج در یک طرف از بدن خود و صورت نشان داد .نیش زنبور از راه های مختلفی  می تواند به سکته مغزی منجر شود، بر اساس این گزارش، که در ماه آگوست در مجله طب اورژانس منتشر شده ،به عنوان مثال، ترکیبات خاصی در زهر زنبور موجود است که می تواند به لخته شدن خون،و به سکته مغزی منجر شود. یا در صورتی که فردی دارای واکنش آلرژیک به نیش زنبور  باشد ، یا پایین آمدن فشار خون وکاهش جریان خون به سر ، باعث سکته مغزی شود.علت نیش زنبور که در انسان  منجر به سکته مغزی  می شود  هنوز مشخص نیست. 

استنشاق اسپری پاک کننده گرد و غبار کامپیوتر و بیماری فلوئوروزیس اسکلتی

مرد 28 ساله به نوع نادری از بیماری های استخوان، به نام فلوئوروزیس اسکلتی، در ناحیه لگن مبتلا شده بود.فلوئوروزیس اسکلتی در بخش هایی از جهان که در آن سطح فلوراید در آب آشامیدنی بیش از حد بالا است رایج می باشد . با این حال، این بیماری در شمال امریکا و اروپا نادر است، پس چه عاملی  مرد تحت درمان رابا مشکل مواجه کرده بود؟چه چیزی باعث بیماری این مرد 28 ساله شده بود؟پزشکان در نهایت فهمیدند که این مرد  عادت به استنشاق اسپری پاک کننده گرد و غبار کامپیوتر در سظح بالا دارد . این اسپری حاوی ماده ای شیمیایی به نام difluoroethane، است که از عناصر کربن، هیدروژن و فلوئور ساخته شده است. در بدن، از شکست این ترکیب ممکن است فلوراید تولید شودکه باعث متراکم شدن بیش از حد استخوان و تغییر شکل آن شود.

 

این مرد تحت عمل جراحی پروتز هیپ برای کمک به برخی ازمفاصل ران که آسیب دیده بود شد.این گزارش، در ماه جولای در مجله استخوان منتشر شده و تحقیقات مواد معدنی منتشر شده است.

مارگزیدگی و از دست دادن حس بویایی

مردی 30 ساله در استرالیا پس از اینکه توسط ماری سمی گاز گرفته شد ، حس بویایی خود را برای بیشتر از یک سال از دست داد. این مردبعد ازگزیده شدن توسط مار mulga به بیمارستان مراجعه کرد، امابه تشخیص پزشکان چون شدت گزیدگی شدید نبود به او پادزهر تزریق نشد.این مرد بعد از چند روز از گزیده شدن توسط مار ،  متوجه کم شدن بویایی و در عرض چند هفته، حس بویایی خود را به صورت برای مدت بیشتر از یکسال از دست داد.

گزارش این پرونده ، در ماه فوریه در مجله علوم اعصاب بالینی منتشر شده است.

بلعیده شدن تلفن همراه توسط یک زندانی در ایرلند

پزشکان در ابتدا 18 ساعت صبر کردند تا ببینید ، تلفن همراه از طریق دستگاه گوارش او خارج می شود اما گوشی در معده بیحرکت مانده بود در مرحله بعد پزشکان تلاش کردند تا گوشی را از طریق مری با ابزارهای پزشکی بیرون بکشند که موفق به این کار نشدند در نهایت تلفن همراه با عمل جراحی از بدن این زندانی ایرلندی خارج شد.

 

یک مورد از "جنون سرقت موقت بعد از عمل جراحی زیبایی"

در حالی که جای تعجب نیست که عمل جراحی زیبایی همراه با برخی از عوارض جانبی باشد اما جنون سرقت  را در یک زن 40 ساله برزیلی انتظار نداشتیم . (سیارک)

چند روز پس از عمل جراحی که شامل صاف و کوچک کردن شکم و بزرگ کردن سینه می شد ، این زن به جنون سرقت مبتلا شده بود .محتمل ترین توضیح برای این جنون سرقت نرسیدن جریان خون کافی به مغز در طول عمل یا بعد از عمل اظهار شد. آسیب مغزی زن در نهایت مداوا و علائم عصبی او بر طرف شد.

شیطانی ترین و مشمئز کننده انگل ،  کرم 20 فوتی (6 متر)

روده یک مرد 38 ساله چینی را یک کرم  6 متری برای بیش از دو سال به خانه خود تبدیل کرده بود.

این مرد چینی آلوده به عفونت انگلی به نام  (saginata ) کرم کدوی گاوی ، به طول 20 فوت (6 متر)  بود.به احتمال زیاد او با خوردن گوشت گاو خام یا نیم پز به این انگل آلوده شده بود.کرم کدوی گاوی می تواند، برای سال ها در روده یک فرد زندگی کند.این مرد چینی قبل از  تجربه علائمی مانند درد معده، از دست دادن وزن و استفراغ به دکتر مراجعه کرده بود. (سیارک)

علت مرموز سکسکه یک مرد 35 ساله

زمانی که سکسکه متوقف نمی شود چکاری انجام می دهید؟ یک مرد 35 ساله با دو بارمراجعه به بیمارستان برای متوقف کردن سکسه طولانی مدت ( دو روز ) و دریافت دارو مداوا نشد زمانی که برای بار سوم به بیمارستان مراجعه کرد ، پزشکان کشف کردند که یک تومور در پشت گردن این مرد با فشار آوردن برعصب فرنیک ، و ارسال سیگنال های آشفته به دیافراگم باعث سکسه مداوم این مرد می شده است.

کیستی به اندازه توپ بسکتبال درتخمدان زن

 زن جوانی در انگلستان با درد شکم و احساس پری بارها و بارها توسط دکتر خانواده معاینه شد ولی  دکتر علت درد او را چاقی تشخیص داده بود. (سیارک)

 

اما ، زمانی که زن از درد در سمت چپ خود گله و شکایت کرد ، پزشکان برای او سونوگرافی تجویز کردند به نظرآنها دردهای مشکوک این زن به سنگ کلیه مربوط می شد. اما بعد از سونوگرافی کیستی به اندازه توپ بسکتبال درتخمدان زن دیده شد.دکتر خانواده ، با یک سونوگرافی ساده می توانست کیست را  تشخیص دهد.

 مرگ یک زن بر اثر نیش عنکبوت منزوی

یک زن در ایتالیا در مدت کوتاهی پس از اینکه توسط یک عنکبوت منزوی ،( یکی از بستگان بدنام عنکبوت گوشه نشین قهوه ای) گزیده شد ، درگذشت.سم عنکبوت به سلول های قرمز خون، که مسئول حمل اکسیژن در خون می باشند آسیب رسانده و اکسیژن به اندازه کافی به بدن نمی رسد. پادزهر سم عنکبوت منزوی در ایتالیا (یا ایالات متحده) در دسترس نیست، به طوری که پزشکان فقط از طریق مراقبت های حمایتی برای نجات زن  تلاش کردند  به عبارت دیگر، پزشکان  تمام تلاش خود را صرف درمان علائم او و زنده نگه داشتن این زن کردند تا بدن خود را از شر زهر خلاص کند . با این حال، زن حدود 12 ساعت پس از بستری شدن در بیمارستان درگذشت. (سیارک)

مزایای اهدای خون برای انسان

اهدای خون یک راه خوب برای کمک به دیگران است، یک مرد 83 ساله،به طور منظم برای حدود 20 سال خون اهدا می کرد.او در زندگی  آموخته بود که با اهدا خون علائم بیماری ارثی که به آن مبتلا بود کاهش می یابد.مرد به بیماری  هموکروماتوز ارثی، که باعث جذب بیش از حد آهن از مواد غذایی در بدن می شود مبتلا بود . آهن اضافی در بدن باعث  آسیب های کبدی می گردد. تنها راه برای درمان این بیماری حذف آهن  اضافی از بدن است که با اهدا خون انجام می شود ، به عبارت دیگر، کاری که این مرد برای سال ها  انجام می داد. (سیارک)

هذیان گلوتن

هذیان شدید یک زن 37 ساله به علت شایع بیماری سلیاک ، پزشکان رژیم غذایی فاقد گلوتن برای او تجویز کردند این علائم توهم زن درزمان نخوردن گلوتن، ار بین می رفت. با این حال، هنگامی که او سهوا  مواد حاوی گلوتن مصرف  می کرد هذیان و توهم برمی گشت.

سلیاک: نوعی بیماری گوارشی است که به پرزهای روده کوچک آسیب رسانده و سبب اختلال در جذب مواد مغذی می‌گردد. افرادی که به بیماری سلیاک مبتلا می شوند پروتئینی به نام گلوتن را که در گندم، جو، چاودار و احتمالاً جودو سر وجود دارد، نمی‌توانند تحمل نمایند. زمانی که بیماران مبتلا به سلیاک، غذاهای حاوی گلوتن مصرف می‌کنند، سیستم ایمنی بدن آن‌ها پاسخی را به صورت تخریب روده کوچک صادر می‌نماید. این تخریب به خصوص در پرزهای انگشتانه‌ای روده که مواد مغذی داخل آنها جذب می‌شوند، ایجاد می‌گردد. به دنبال آسیب پرزهای روده‌ای فرد بدون توجه به مقدار غذایی که می‌خورد، مبتلا به سوء تغذیه می‌شود. به دلیل این که سیستم ایمنی خود فرد سبب تخریب و آسیب پرزهای روده کوچک می‌شود، این بیماری، به عنوان یک بیماری خود ایمنی نامیده می‌شودو از طرف دیگر به علت این که مواد مغذی جذب نمی‌شوند، می‌تواند به عنوان یک بیماری سوء جذبی مورد نظر قرار گیرد.

لایه ای از کلسیم در جدار داخلی مثانه  یک مرد

این مرد که بادرد هنگام ادرار و وجود خون در ادرار خود به بیمارستان مراجعه کرده بود ، با انگل شیستوزوما، که در بسیاری از نقاط جهان شایع است  آلوده شده بود .

کرم های انگلی در نزدیکی مثانه و حالب مرد زندگی می کردند.چون کرم ها بویژه در مثانه رگ ها را پاره می کنند و باعث ضخیم شدن مخاط مثانه می گردد. در کنار به تله افتادن تخم در مثانه و همچنین ایجاد نقاط فیبروزه و رسوب املاح ادرار در مخاط ادرار باعث کاهش خاصیت الاستسیته مثانه می شود و تکرر ادرار ایجاد می گردد .زمانی که پزشکان اسکن لگن برای این مرد انجام دادند، آنها یک لبه نازک از کلسیفیکاسیون شبیه پوسته تخم مرغ در داخل مثانه او مشاهده کردند. درمان کلسیفیکاسیون ، بعد ازدرمان عفونت انجام شد.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸گلوله مو حالم رو بهم زد بعضی ها رو دیدم که وقتی استرس دارن یه دسته از موهاشونو تو دهنشون می کنن

۱۳۹۵/۱۲/۲۷Well these Colors certainly worked torehteg... I think this color combination is Great.. And I love the papers too.. The color you have used for her dress.. I have never heard of.. maybe it is a limited edition or something.. But Beautiful it is... And Flowers matched Perfect!.. :o) Have a Great Monday!.. :o)

در ادامه بخوانید...

رژیم غذایی برای آلرژی پوست

در
رژیم غذایی برای آلرژی
سیستم ایمنی فوق العاده پیچیده است که تحت تأثیر هر دو محرک خارجی و داخلی قرار می گیرد. وراثت، استرس، محیط زیست و، البته، عادت های غذایی انسان بر مقاومت بدن تاثیر می گذارد. واکنش منفی یک ارگانیزم به عامل خاص تحریک کننده می تواند به شیوه های مختلف ظاهر شود. با این حال، اغلب آن را در قالب پدیده های آلرژیک نشان می دهد.
طبق آمار، یک سوم از ساکنان جهان از یک نوع آلرژی رنج می برند. آلرژن ها می توانند هر فاکتوری را که بدن به عنوان خارجی تعیین می کند شامل شوند. شایعترین واکنش به آلرژن ها عبارتند از آلرژی پوست، غشاهای مخاطی، ریه ها و دستگاه گوارش.
 
از آنجایی که ایمنی انسان نقش حیاتی در زندگی اش دارد، هر گونه علائم آلرژیک دلیلی است برای مشورت با متخصص. علاوه بر این، ضروری است که به یک رژیم غذایی و سیستم تغذیه ای خاصی بپردازیم که تاثیرات آلرژن ها را به حداقل برساند.
 

 

علل و علائم آلرژی

دهه های گذشته با افزایش شدید تعداد عوامل پاتوژن بالقوه مشخص شده است. در طول دوره تکامل انسان، بدن قادر به تولید آنتی بادی ها به انواع آلرژن های طبیعی است. با این حال، صنعت به سرعت در حال توسعه است، محصولات غذایی جدید، دارو، مواد و طعم دهنده ها وجود دارند. همه آنها می توانند واکنش منفی سیستم ایمنی را تحریک و باعث بیماری شوند.
 
همچنین علل آلرژی هنوز می تواند به مواد طبیعی منشا تبدیل شود: گرد و غبار، گرده های درختان و درختچه های گلدار، موهای حیوان خانگی.
 
علاوه بر این، آلرژی ها می توانند بوسیله برخی از غذاها ایجاد شوند. شیر ، مرکبات، شکلات و تخم مرغ  در این فهرست قرار می گیرند.
 
شايع ترين علائم آلرژی پوست، بثورات قرمز کوچک است. آنها می توانند در برخی مناطق از بدن و یا در کل بدن ظاهر شوند. یک ویژگی مشخص از یک راش آلرژیک این است که به طور ناگهانی رخ می دهد و به سرعت گسترش می یابد. مناطق آسیب دیده با خارش، سوزش و پوسته پوسته شدن همراه است. اگر اقدامات اضطراری انجام ندهید، انواع جدی تر واکنش های آلرژیک می توانند ایجاد شوند: اسهال، اگزما، درماتیت آتوپیک و نورودرمیت.

کهیر

کهیر به شکل ورم ظاهر می شود (مانند رد شلاق روی پوست)، شبیه سوختگی ها و تاول  ناشی از تماس با گزنه. آنها به شدت خارش دارند و می توانند با هم ادغام شوند و به پلاک های دردناك تبدیل شوند.
 

اگزما

لکه های بزرگ خشن، ناخوشایند و  خارش دار هستند. آنها اغلب بر روی پوست صورت و دست قرار می گیرند. با گذشت زمان، حالت مرطوب پیدا می کنند.
 

درماتیت آتوپیک

واکنش آلرژیک به محرک های خارجی است. علامت آن ظاهر شدن لکه های شدید خارش دار در پوست است که شروع به خیس شدن می کنند. همچنین ظاهر ادم در درماتیت آتوپیک ممکن است.

نورودرمیت

Neurodermatitis بثور پاپولایی مشخص می شود. آنها باعث خارش شدید  و پوست خشک می شوند.
 

 

رژیم غذایی برای آلرژی پوست

رژیم غذایی آلرژی برای پوست به منظور به حداقل رساندن تظاهرات واکنش های آلرژیک طراحی شده است. اصل اساسی این سیستم تغذیه، حذف مواد غذایی با پتانسیل آلرژیک بالا است که می تواند حساسیت سیستم ایمنی بدن را به اثرات هر گونه عوامل آلرژیک تحریک کننده افزایش دهد.

مواد غذایی بسیار آلرژی زا

بنابراین، محصولات بسیار آلرژی زا عسل ، تخم مرغ ، شیر گاو، میوه ها و انواع توت ها و گل های قرمز و نارنجی هستند. غذاهای دریایی، قهوه و کاکائو، انواع شکلات ها می تواند باعث آلرژی شود. پتانسیل آلرژیک بالا نیز در گوشت دودی، ادویه جات هر نوع، آجیل و قارچ یافت می شود.

مواد غذایی آلرژیک متوسط

رده دیگر محصولات با پدیده آلرژیک متوسط ​​است. در برخی موارد، آنها همچنین می توانند آلرژی ها را تحریک کنند و بنابراین محتوای آنها در رژیم غذایی کاهش می یابد. ما در حال صحبت کردن در مورد غلات، گندم سیاه و غلات ذرت ، حبوبات ، موز ، هلو و هندوانه ، و همچنین سیب زمینی هستیم.
 
بالاخره، محصولاتی وجود دارند که آلرژی زا نیستند. احتمال واکنش های آلرژیک هنگام استفاده از آنها به صفر می رسد. محصولات با توانایی حساسیت پایین نیز فعالیت سیستم ایمنی بدن را کاهش می دهند و به بهبود روند متابولیسم بدن کمک می کنند.

مواد غذایی با آلرژی کم

کم آلرژی شکر، پنیر، ماست و دیگر محصولات لبنی، آب معدنی بدون گاز، گوشت گوساله و گوشت گاو بدون چربی ، سبزیجات، روغن زیتون و کلم در این رده هستند.
 
بنابراین، جوهر رژیم غذایی برای آلرژی به پوست این است که محصولات بسیار آلرژیک استفاده نشود و حجم مواد آلرژیک به طور متوسط ​​در رژیم غذایی کاهش یابد. در عین حال، منو باید متعادل، متنوع و کامل باقی بماند.
 

 

مواد غذایی مجاز برای آلرژی

لیستی از محصولات مجاز برای استفاده در تظاهرات پوستی آلرژی بسیار وسیع است. ترکیب رژیم غذایی ضد آلرژیک شامل:

لیستی از محصولات مجاز برای استفاده در تظاهرات پوستی آلرژی بسیار وسیع است. ترکیب رژیم غذایی ضد آلرژیک شامل:

 

گوشت انواع گوشت بدون چربی گاو ، گوسفند ، بوقلمون و خرگوش . مجاز مرغ گوشتی سفید . لازم است بخار پز، آب پز یا پخته شود.
دوره های اول سوپ گوشت سبزیجات یا گوشت گاو با افزودن سبزیجات مجاز
چربی روغن زیتون و روغن آفتابگردان ، کره مجاز است اگر آلرژی به لاکتوز وجود نداشته باشد
غلات جو، برنج، ارزن، جو دوسر، پخته شده توسط آب
محصولات لبنی پنیر دلمه بسته ، ماست ، کفیر ، ماست . لطفا توجه داشته باشید که هر طعم دهنده یا افزودنی های معطر ممنوع است.
سبزیجات و میوه ها خیار ، کلم، سبزی برگ، نخود سبز. سیب زمینی در مقادیر محدود، منحصرا در قالب پخته شده. 
گلابی و سیب. توجه به رنگ میوه داشته باشید. باید از میوه سبز قرمز و شدیدا سبزپرهیز کنید.
نوشیدنی ها چای سبز ،میوه های خشک شده . کمپوت از سیب های تازه به رنگ زرد
نان نان سفید خشک، نان پیتا نعناع، ​​نان تهیه شده ازگندم کامل

 

 

مواد غذایی ممنوع برای آلرژی

 

جمع آوری لیستی از محصولات ممنوعه در طول رژیم غذایی برای آلرژی های پوستی با این واقعیت که حتی بزرگسالان اغلب قادر به تعیین دقیقا چه چیزی باعث واکنش های آلرژیک در آنها می شود،بسیار پیچیده است. بنابراین، "لیست سیاه" شامل تنها محصولاتی است که به احتمال زیاد قادر به پاسخ منفی سیستم ایمنی بدن هستند.
 
- هر محصولی حاوی افزودنی های غذایی: گلوتامات مونون سدیم، شیرین کننده ها، طعم های مصنوعی. نگهدارنده ها و رنگ ها نیز ممنوع هستند.
 
- الکل هر دو مشروب الکلی و آبجو ممنوع هستند . علاوه بر این، در مورد آلرژی به پوست، رژیم غذایی حتی برای حذف محصولات حاوی الکل نیز تاکید دارد.
 
- مرکبات: لیمو ، پرتقال ، نارنگی و گریپ فروت . همچنین هر میوه عجیب و غریب که برای محل اقامت شما ( آناناس ، انبه ، کیوی و غیره) معمول نیست ممنوع است .
 
- غذاهای دریایی عجیب و غریب: خرچنگ ها ، صدف ها و غیره .
- هر نوع آجیل: گردو ، فندق ، پسته ، بادام زمینی و غیره 
 
- ذرت در تمام اشکال، از جمله روغن ذرت، ذرت بو داده، نشاسته ذرت و غیره.
- سویا در هر فرم (سس سویا، پنیر، شیر و گوشت)، و همچنین محصولات حاوی پروتئین سویا (به عنوان مثال، سوسیس).
 
- تخم مرغ در هر شکل، نه تنها زرده، بلکه سفید.
- شکلات، کاکائو و قهوه.
 
لازم به ذکر است که لیستی از محصولات ممنوعه و همچنین لیستی از موارد مجاز برای استفاده ممکن است با توجه به خواص فردی متفاوت باشد. بنابراین، برای تهیه نسخه نهایی رژیم غذایی، مشورت با یک متخصص لازم است.
 

 

منوی نمونه برای آلرژی پوست

یک رژیم غذایی اساسی برای آلرژی های پوست یک سیستم غذای غیر آلرژیک است. اکثر غذاها با پتانسیل آلرژیک بالا و متوسط ​​از رژیم حذف می شوند. مهم است که رژیم غذایی متعادل باشد.
 

رژیم غذایی برای آلرژی گزینه اول

شنبه: صبحانه ای با شکر با بلغور جو دوسر با افزودن زردآلو خشک و یک ساندویچ با سوسیس آب پز خانگی . احساس تشنگی  با چای سیاه ضعیف بر طرف شود.
برای ناهار - سوپ نخود بدون گوشت دودی و کلم رشته شده با گوشت گاو بدون چرب.
شام: کمپوت میوه خشک و  پنیر .
 
یکشنبه: روز با ماست و کره و مربا آغاز می شود. برای ناهار - سبزیجات خورش و بخار پز شده. برای شام - برنج قهوه ای پخته شده با کره اضافه کنید. مقداری گوشت گوساله.
 
دوشنبه: ما غلات گندم سیاه را برای شیرینی کامل برای صبحانه خواهیم داشت. رژیم غذایی مجاز نان با مربا و چای سبز.
ناهار: سوپ سبزیجات، سیب زمینی پخته شده، کتلت مرغ بخارپز. برای دسر، کمپوت میوه خشک.
شام: رشته فرنگی و سوسیس خانگی ،چای کم رنگ
 
سه شنبه: پنکیک صبحانه با خامه ترش و مربا سیب.
ناهار سوپ پوره بروکلی ، زبان گوشت گوساله و سالاد سبزیجات تازه. کمپوت سیب و گلابی مجاز است .
برای شام: خوراک گوشت گوساله، خیار، نان از غلات کامل و چای سبز.
 
چهارشنبه: صبحانه سمولینا بر روی شیر، یک ساندویچ از نان تهیه شده از غلات کامل با پنیر و چای می خورید.
در ظهر، تکه های گوشت گاو بدون چربی، شلغم، پیاز،هویج، برنج  را بخورید( پلوف غذای ترکمنستان) و تشنگی خود را با آب سیب برطرف کنید . برای شام وجود خواهد داشت فیله مرغ با سبزیجات و چای .

پنجشنبه: صبحانه، پنیر با کشمش و چای بابونه .

ناهار: رشته فرنگی با گوشت و سبزیجات .

شام پنکیک با پنیر و یک ساندویچ با گوشت گوسفند نوشابه و سالادسبزیجات. چای سبز مجاز است.

 
جمعه: برای صبحانه - فرنی برنج با شیر و چای.
ناهار فیله مرغ با سس گوجه فرنگی، سالاد کلم و سیب و نان چاودار .
شام: فرنی  با نان از غلات کامل. ماست طبیعی
 

رژیم غذایی برای آلرژی، گزینه دوم

شنبه: برای صبحانه پنیر و چای سیاه شیرین.
ناهار: سوپ سبزیجات را با گندم سیاه و ماهی. کمپوت میوه خشک مجاز است.
شام: فرنی، گوشت مرغ پخته شده و سبزیجات تازه. چای شیرین غذا را کامل می کند
 
یکشنبه: برای صبحانه، سمولینا با مربای میوه و چای.
سوپ بدون چربی را با گوشت گاو برای ناهار. برای شام - کتلت مرغ پخته با سالاد برنج و سبزیجات.
 
دوشنبه: صبح زود پنکیک با مربا سیب . چای تلخ مجاز است.
ناهار:سوپ سبزیجات، سوسیس خانگی و کمپوت خشک میوه .
برای شام:پنیر، نان غلات کامل با کشمش.
 
سه شنبه: یک صبحانه ساده شامل سیب و گلابی و کوکیهای ترش است.
ناهار: برنج پخته شده با فیله مرغ و همچنین سالاد کلم تازه .
شام: کمی برنج با تکه های گوشت گوساله،پیاز، هویج و سبزیجات .
 
چهار شنبه: برای صبحانه، نخود فرنگی سمولینا (گندم دوروم آسیاب شده) و چای شیرین .
ناهار :سینه مرغ و سالاد سبزیجات تازه.
برای شام : فرنی با کره و چای گیاهی.
 
پنج شنبه: صبحانه سوسیس خانگی با سالاد سبزیجات.
ناهار: برنج قهوه ای با گوشت گوساله و کمپوت میوه خشک.
شام: پنکیک با سیب .
 
جمعه: برای صبحانه - پنکیک با مربا.
ناهار:سبزیجات و گوشت گاو . برای شام - هر نوع غلاتی با میوه و چای.

 

تصورات اشتباه در باره آلرژی

لازم به ذکر است که مقدار مشخصی از تصورات غلط مرتبط با تغذیه برای آلرژی را در این مقاله ذکر کنیم.
 
اول از همه، هیچ کس نیازی به پیروی از یک رژیم سختگیرانه در طول زندگی ندارد. محدودیت های جدی فقط در دوره های تشدید آلرژی اعمال می شود.بقیه زمان ها، فقط محصولات آلرژیک حذف می شوند.
 
بعضی ها استدلال می کنند که در طول دوره رعایت رژیم های غذایی، نوشیدنی های الکلی مجازند.این چنین نیست - در واقع، هر نوع الکل ممنوع است.
 
در نهایت، بر خلاف نظر مردمی، این متخصص پوست و یا متخصص آلرژیست نیست که باید در تهیه یک رژیم غذایی برای آلرژی پوست به شما کمک کند. بلکه متخصص تغذیه است که با نتیجه گیری متخصص پوست از نوع آلرژی شما رژیم غذایی را برای شما برنامه ریزی می کند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

سنگ کلیه ، علت و علائم

در
سنگ کلیه علت و درمان

 

سنگ کلیه

پیشرفت و تشکیل سنگ کلیه توسط عوامل مختلف، از جمله تغذیه و حتی منطقه ای که در آن زندگی می کنید، تحت تاثیر قرار می گیرد.سنگ های کلیه، در عملکرد طبیعی کلیه ها و دستگاه ادراری اختلال بوجود می آورند. سنگ ها می توانند عوارض جدی ایجاد کنند، و همچنین باعث ناراحتی زیادی می شوند.
درمان سنگ کلیه پس از تشخیص توسط پزشک تجویز می شود. در برخی موارد ممکن است جراحی ضروری باشد، امادر بعضی موارد، رژیم غذایی خاص و مصرف داروهایی که به شکستن و حذف سنگ ها کمک می کند، کافی است.
 
علامت اصلی که می تواند از نشانه های سنگ کلیه باشد، درد بسیار شدید است. حملات درد ممکن است با تهوع، استفراغ، لرز، تب همراه باشد. در چنین مواردی، شما باید بلافاصله به دکتر مراجعه کنید. همچنین سنگ های کلیه می توانند با ادرار مکرر، خون در ادرار آشکار شوند.
از نظر جنس ۸۵ درصد سنگ‌های کلیه کلسیمی‌ و مابقی سنگ‌هایی با ترکیبات اسید اوریک  و مرکب از اسید اوریک، کلسیم  و سنگ‌های عفونی‌ هستند. در سنگ‌های عفونی ترکیبات بالا با عفونتی که در کلیه یا مثانه وجود دارد ترکیب و تشکیل سنگ بزرگی را داده است
 
طبق گفته پزشکان، تشکیل سنگ های کلیه تحت تأثیر بسیاری از عوامل ژنتیک، محیط زیست (آب منطقه) و تغذیه است. به عنوان مثال، در آب و هوای گرم به علت کمبود آب خطر سنگ کلیه بیشتر وجود دارد، بنابراین رژیم نوشیدن آب بسیار مهم است. علاوه بر این، ظهور سنگهای کلیه می تواند کمبود ویتامین های خاصی را ایجاد کند، فراوانی گوشت در رژیم غذایی در برابر کمبود فیبر و سوء مصرف الکل هم یکی دیگر از بروز سنگ های کلیوی می باشد.

 

آیا ویتامین C می تواند باعث سنگ کلیه شود

ویتامین C به عنوان ویتامین فوق العاده مفید برای سلامت انسان محسوب می شود، اما کارشناسان به مردم هشدار می دهند که مصرف زیاد ویتامین C خطرناک است. واقعیت این است که ویتامین C می تواند سنگ کلیه را در مردان تحریک کند.
 
تحقیقات در این زمینه توسط محققان موسسه کارولینسکا استکهلم در سوئد انجام شده است. به عنوان بخشی از این آزمایش، دانشمندان اطلاعات مربوط به وضعیت سلامتی بیش از 48 هزار نماینده از مردان را که سن آنها بین 45 تا 79 سال بود، مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. در میان همه افراد، پزشکان سنگ کلیه را در 436 مرد یافتند.
 
معلوم شد که این بیماران دوزهای بالایی از ویتامین C مصرف می کردند و حدود 1000 میلی گرم اسید آسکوربیک مصرف می کردند. بنابراین، خطر بیماری کلیه دو برابر شده است.
 
دانشمندان بر این باورند که نتایج تحقیقات را نمی توان برای زنان اعمال کرد.همچنین آنها معتقدند که سنگهای کلیه به کیفیت و دوز مواد مغذی دیگری که فرد با اسید آسکوربیک، ویتامین C مصرف می کند بستگی دارد.

 

آیا آنتی بیوتیک ها می توانند سنگ کلیه ایجاد کنند

دانشمندان آسیب ناشی از آنتی بیوتیک ها را اعلام کرده اند. آنها معتقدند که آنتی بیوتیک ها می توانند باعث ایجاد سنگ کلیه شوند. 
 
تحقیق در این زمینه شامل دانشمندان آمریکایی شد. آنها تاریخچه پرونده ها را از 26 هزار بیمار که سنگ کلیه داشتند را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. معلوم شد که شکل گیری سنگها با استفاده از آنتی بیوتیک ها از گروه های فلوروکینولون ها، سفالوسپورین ها، سولفونامید ها، نیتروفوران ها و پنی سیلین های وسیع عمل می کند. قابل توجه است که کودکان و نوجوانان در معرض بیشترین خطر هستند. 
 
همچنین دانشمندان متوجه شده اند که احتمال تشکیل سنگ در چند ماه بعد و  حتی  سال پس از مصرف آنتی بیوتیک ها ادامه دارد. 
 
دانشمندان بر این باورند که این ممکن است به دلیل این واقعیت باشد که پس از مصرف آنتی بیوتیک ها، باکتری های مفید در روده انسان می میرند. 
 
با این حال، دانشمندان باور ندارند که به این دلیل، باید از آنتی بیوتیک ها اجتناب کنید. در هر صورت، چنین درمانی با آنتی بیوتیک ها باید موجه باشد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

آپارتمان های مدرن باکتری و قارچ بیشتری نسبت به یک کلبه جنگلی دارند

در
آپارتمان های مدرن قارچ بیشتری از یک کلبه جنگلی دارند
چرا با وجود این که ساکنان شهری از محصولات تمیز کننده و ضد قارچ بیشتری برای بهداشت شخصی استفاده می کنند ، خانه های آنها میکروب بیشتری را نسبت به خانه های روستایی پرورش می دهند؟
 
حرکت به شهر ممکن است به معنای به دست آوردن برخی از هم اتاقی های غیر منتظره باشد.(قارچ ها، میکروب ها و باکتری ها) تحقیقات جدید نشان می دهد که خانه های شهری نسبت به همتایان روستایی خود دارای قارچ و باکتری بیشتری هستند. این درحالی است که خانه های شهری برای بهداشت شخصی از محصولات تمیز کننده و ضد قارچ بیشتری استفاده می کنند.
 
این یافته می تواند سرنخ هایی در مورد اینکه چرا ساکنان شهری که از شرایط بهداشتی بالاتری برخوردار هستند و ممکن است با محیط میکروبی فرد ارتباط داشته باشند را ارائه دهد. 
 
بیش از نیمی از جمعیت جهان در شهرها زندگی می کنند و پیش بینی می شود این میزان در سال های آینده رشد کند. و در حالی که زندگی شهری به طور کلی با بیماری عفونی کمتری همراه است ، برخی از عوارض بهداشتی دیگر مانند افزایش میزان آسم ، آلرژی و چاقی وجود دارد. برخی از این شرایط با  میکروبیوم فرد مرتبط بوده است  . از آنجا که میکروبیوم های شخصی حداقل تا حدودی از محیط های ما مشتق شده اند ، گروهی از متخصصان از چندین دانشگاه - اعم از شیمی دان تا میکروبیولوژیست گرفته تا معماران - تصمیم گرفتند که بررسی کنند چگونه جوامع قارچی و باکتریایی ممکن است از شهرها تا مناطق روستایی متفاوت باشد.
 
راب نایت ، استاد و مدیر مرکز نوآوری میکروبیوم در دانشگاه کالیفرنیا ، سن دیگو ، می نویسد: "بررسی تفاوتهای میکروبیولوژی در منازل آنها ممکن است به تبیین این اختلافات و راهنمایی روشهای درمانی جدید کمک کند.
 
برای تهیه شرایط مختلف زندگی ، تیم تحقیق نمونه هایی از اقامتگاه های جنگلی ، روستایی ، شهر و شهرها در آمریکای جنوبی را گرفتند. دورافتاده ترین مکان روستایی در آمازون بود ، در حالی که نمونه شهری از مانائوس برزیل گرفته شده است. این تابلو با استفاده از ساکنان ، حیوانات خانگی و سطح منازل خانگی ، آثار شیمیایی ، باکتریها و قارچ ها را جمع آوری کرد. شرکت کنندگان همچنین گزارش دادند که چند بار از محصولات مراقبت شخصی یا نظافت شخصی استفاده می کنند.
 

خطرات پنهان در آپارتمان ها

این تیم نشان داد هرچه اقامتگاه شهری بیشتر باشد ، تنوع محصولات شیمیایی بیشتر می شود. ترکیبات مربوط به دارو ، مانند مسدود کننده بتا و ضد قارچ ، فقط در نمونه های شهر و شهر ها دیده می شوند. سایر مواد مراقبت شخصی مانند مواد شیمیایی موجود در صابون ها و ملین ها نیز در خانه های شهری رایج تر بودند - این ساکنین نیز اغلب از این کالاها استفاده می کردند. نایت گفت: در حال حاضر ، خیلی زود است که بگوییم آیا این تفاوت ها می تواند به تأثیرات سلامتی منجر شود.
 
داده ها همچنین نشان می دهد که استفاده ساکنین از محصولات تمیز کننده ممکن است اثرات در نظر گرفته شده را نداشته باشد. نه تنها قارچ در مناطق شهری وجود داشت ، بلکه گونه های گسترده تری نیز وجود داشت. این موجودات ممکن است در این شرایط رشد کنند. نویسندگان می گویند خانه های شهری عموما گرمتر بوده و از نور طبیعی کمتری ، دی اکسید کربن بیشتر و سطوح بیشتری برای تسخیر قارچ ها برخوردار هستند.
 
نایت در بیانیه مطبوعاتی می گوید از آنجا كه زندگی شهری برای انسان نسبتاً جدید است ، مطالعه اینكه چگونه این محیط ها می توانند آنچه را در پوست ما تغییر می دهد و زندگی در روده ما تغییر می كند ، مهم است. و برای مقابله با کمبود این شرایط زندگی ، ممکن است راه هایی برای مداخله و ایجاد محیط هایی مشابه ساکنین ساکنان روستایی وجود داشته باشد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

پنج نشانه اصلی مصرف بیش از حد نمک

در
پنج نشانه اصلی وجود نمک بیش از حد در بدن چیست
نمک بیش از حد در بدن می تواند باعث بیماری و عواقب ناخوشایند زیادی شود.حال ببینیم چه علائمی نشان می دهد که زمان کاهش مقدار مصرف نمک رسیده است؟
 

تشنگی مداوم

نمک بیش از حد، آب را در بدن به دام می اندازد و مغز سیگنال های متوقف نشده ای را برای نوشیدن می فرستد.
 

تورم

لازم به یادآوری است که یک گرم سدیم 200 میلی لیتر آب را در خود نگه می دارد و این منجر به ورم نهفته در داخل بدن می شود.
 

سردرد

نمک بیش از حد می تواند باعث گشاد شدن عروق مغز و ایجاد درد شود. همچنین ، مصرف بیش از حد سدیم به دلیل تأخیر و افزایش مایعات در بدن باعث افزایش فشار می شود.
 

درد کلیه

استفاده از نمک در مقادیر زیاد باعث افزایش میزان پروتئین در ادرار می شود که خطر ابتلا به بیماری کلیوی را افزایش می دهد و کار آنها را مختل می کند. علاوه بر این ، نمک می تواند باعث تشکیل سنگ کلیه، سنگ مثانه و ... شود.
 

نفخ

مانند سایر موارد ، برای خلاص شدن از نفخ به کاهش نمک و استفاده از آب تمیز در مقادیر زیاد کمک خواهد کرد. 
 
چگونه می توان مقدار نمک مصرفی را کاهش داد؟
لازم است که 6 غذای نمکی را از رژیم غذایی خود حذف کنید. به گفته انجمن رژیم های غذایی آمریکایی ، "6 نمک " که خطرناکترین غذاهایی هستند که می توانند باعث افزایش مقدار سدیم در بدن شوند. این شامل نان، سوسیس ، برگر (مخصوصاً از فست فود) ، پیتزا ، کنسرو و محصولات نیمه آماده است. 
 
به غذاهای سرشار از پتاسیم نگاهی بیندازید، این الکترولیت طبیعی به کلیه ها در پردازش و از بین بردن نمک اضافی کمک می کند. به عنوان مثال ، موز ، سبزیجات دارای برگ ، توت ، میوه مرکبات ، طالبی ، کلم بروکلی و ماست می توانند منبع پتاسیم باشند.
 
تحرکت داشتن و حداقل پیاده روی در هوای تازه در پارک ها.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چه نوع دستمال توالت می تواند باعث بواسیر و سرطان روده بزرگ شود

در
در دوره قرنطینه ، دستمال توالت از همیشه محبوب تر است. به گفته پزشک ، این محصول ایمن نیست.
به گفته متخصص پوست سالهاست که مردم از دستمال توالت استفاده می کنند ، و این عوارض جانبی ایجاد نکرده است. دستمال توالت از کتابهای قدیمی ، روزنامه ها و سایر کاغذهای باطله تهیه می شود اما هیچ کس از مشکلات سلامتی شکایتی نکرده است ولی  دستمال توالت های کنونی با طعم دهنده ها ، رنگ ها ، و افزودنی های مختلف فرق می کند.
 
وجود رنگهایی که بیشتر اوقات می تواند باعث تحریک در ناحیه inguinal و در مکانهای تماس مستقیم کاغذ و پوست شوند.برخی از نمونه ها می توانند باعث بواسیر ، التهاب و حتی بیماری سرطان روده بزرگ شوند. این به دلیل سرب است که در بخشی از رنگهای ارزان قیمت انواع دستمال توالت استفاده می شود.
 
- این درست است ، زیرا جوهرها حاوی سرب هستند که باعث تحریک انکولوژی می شود. بنابراین ، بهتر است نمونه های رنگی و معطر را فراموش کنیم. "
 
دستمال توالت باید از خمیر تمیز تهیه شود. متخصصان توصیه می کنند کاغذ را بدون بو و طعم ، چاپ رنگ و سایه انتخاب کنید.
 
 "بهتر است دستمال کاغذی سفید با هزینه معمولی را انتخاب کنید."
 
استفاده از دستمال مرطوب که در آنها غلظت بالایی از مواد شیمیایی وجود دارد ، نیز خطرناک است. در دستمال مرطوب ضد باکتریایی مواد شیمیایی بیشتری قرار دارند. 
 
- این ماده علاوه بر آلرژی و سوزش پوست ، باعث بثورات و خشکی پوست می شود ، زیرا الکل به برخی از نمونه ها اضافه می شود. و در این حالت - یک دستمال مرطوب یک شر واقعی است.پزشک توصیه می کند از آب تمیز برای اقدامات بهداشتی استفاده کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...