سه راه برای تشخیص سرطان ریه با نگاه کردن به چشمان

در

ریه ها
به گفته پزشکان انگلیسی ، سرطان ریه "توسط چشم" قابل تشخیص است. ما در مورد افتادگی پلک ها ، یک مردمک چشم بسیار کوچک و دید دوگانه صحبت می کنیم. و این در یک طرف صورت اتفاق می افتد.


دانشمندان متذکر می شوند که هر علامت با نوع دیگری از سرطان در ارتباط است. افتادگی پلک و مردمک چشم بسیار کوچک ممکن است نشان دهنده سرطان ریه  باشد. معمولاً از نایژه شروع می شود و سپس به سایر قسمت های بدن گسترش می یابد. 

 

دید دوگانه می تواند با سرطان متاستاتیک مرتبط باشد - هنگامی که سلول های بدخیم به قسمت های دیگر بدن منتقل می شوند و از تومور جدا می شوند.

 

راه اصلی جلوگیری از سرطان ریه ، ترک سیگار است. عوامل خطر زا - استعداد ژنتیکی ، قرار گرفتن در معرض مواد سرطان زا  ، تابش قفسه سینه ، اختلالات ژنتیکی ، ویروس های خاص ، سو مصرف الکل.

پیش از این ، انکولوژیست های آمریکایی گزارش داده بودند که سرطان ریه را می توان با علائم غیر مستقیم تشخیص داد - به عنوان مثال ، با خندیدن. یکی از علائم رایج این بیماری درد قفسه سینه است که با خندیدن ، تنفس عمیق و سرفه بیشتر می شود.

از علائم مچ دست یا مچ پا به سرطان ریه شک کنیم .

نظرات

۱۴۰۰/۹/۱۷به عنوان یک قاعده، هنگام صحبت در مورد سرطان ریه، آنها مشکلات مرتبط با سیستم تنفسی را ذکر می کنند. معمولاً از جمله علائم این بیماری سرفه، تنگی نفس، خس خس سینه، هموپتیزی و مانند آن نامیده می شود. ضعف و کاهش وزن نیز اغلب ذکر می شود. به گفته دانشمندان انگلیسی، مورد نادری وجود دارد که تنها علامت سرطان ریه، درد در پاشنه پا باشد. این مطالعه در مورد یک بیمار 47 ساله صحبت می کند. تشخیص داده شد که او لخته خون دارد که به دلیل سرطان در ریه ایجاد شده و از ناحیه پا "بیشتر" شده است. این مرد غیر از درد در پاشنه پا، از سرفه، تنگی نفس یا ضعف شکایت نداشت. پزشکان توصیه می کنند علائم غیر معمول را نادیده نگیرید و به موقع تحت معاینات قرار بگیرید. متخصص تغذیه، محصولی را نام برد که اثر ضد سرطانی دارد. این کدو تنبل است که حاوی ماده ای است که مانع از رشد عروق خونی در ابتدای تومور می شود.

۱۴۰۰/۱۱/۶یک علامت نادر سرطان ریه درد در پاشنه پا است. به گفته پزشکان، اگر درد پا به اندازه کافی شدید باشد یا ظرف دو هفته از بین نرود، باید زنگ خطر را به صدا در آورید.

۱۴۰۰/۱۱/۱۶توموگرافی کامپیوتری با دوز پایین استاندارد غربالگری در نظر گرفته می شود. تشخیص باید در افراد 50 تا 80 ساله انجام شود که سیگاری های شدید و طولانی مدت بوده اند و در 15 سال گذشته به سیگار کشیدن ادامه داده اند.

در ادامه بخوانید...

ضررهایی که مصرف دخانیات متوجه بدن می‌کند بخش اول

در

(سیارک)بر خلاف آنچه میان عامه مردم رایج است، تنها مشکل مصرف دخانیات، اختلال در کارکرد ریه نیست و نیز سرطان تنها بیماری‌ای نیست که افراد را تهدید می‌کند. درحقیقت مصرف دخانیات و تنباکو به بیشتر ارگان‌ها و سیستم‌های بدن انسان آسیب می‌رساند. کسی نیست که مصرف دخانیات را به عنوان کاری سالم تلقی کند، با اینحال باید به طور کامل و دقیق راجع به اختلالات ناشی از مصرف این ماده، اطلاع‌رسانی شود تا همگان درک دقیقتری از ضررهای مصرف دخانیات پیدا کنند. درحقیقت صرف اینکه بگوییم مصرف دخانیات بد است، کافی نیست و باید اطلاعات دقیقتری در اختیار عموم قرار بگیرد. در این مطلب قصد داریم تا شمارا در جریان تمامی اختلالات ناشی از مصرف دخانیات بگذاریم. با سیارک همراه باشید.

اثرات کوتاه‌مدت

به محض شروع به مصرف دخانیات، تأثیرات آن را احساس خواهید کرد. انگشتان دست کمی رو به زردی می‌نهند و نفس و بدن شما بوی دود سیگار خواهد گرفت. جرمی که روی دندان می‌نشیند نیز از اثرات کوتاه‌مدت سیگار کشیدن است. برخی از افراد نیز شروع به سرفه کردن می‌کنند و علائم بیماری‌هایی چون آلرژی و آبریزش بینی درآن‌‌ها پدیدار می‌شود. ممکن است شما با هیچ‌یک از این مسائل، مشکلی نداشته باشید، اما باید بدانید که این تنها شروع ماجرا است. به مرور زمان، ظرفیت ریه بدن انسان کمتر شده و از حجم آن کاسته می‌شود. این موجب می‌شود تا برای فعالیت‌های ورزشی با مشکل مواجه شوید و نیز ممکن است باعث خستگی مفرط شود. افزایش فشار خون و  گلودرد نیز از دیگرا اثراتی است که به مرور زمان تجربه خواهید کرد.

اثرات بلند مدت

هرچه بیشتر زمان می‌گذرد، اختلالاتی که در خطوط بالایی نگاهی گذرا به آن شد، شدت بیشتری پیدا می‌کنند. ابتدا اختلالاتی را مطرح می‌کنیم که از خطر کمتری نسبت به بقیه برخوردارند:

جرمی که ناشی از دود سیگار است و روی دندان و دست شما می‌نشیند به مرور زمان بیشتر می‌شود. اگر برای مدتی سیگار نکشیده باشید، دستان شما شروع به لرزیدن می‌کنند. اگر وقفه‌ای طولانی‌مدت میان سیگار کشیدن بیفتد و برای مثال دسترسی به سیگار نداشته باشید، کلافه خواهید شد و با تمام وجود به دنبال فراهم کردن آن خواهید رفت؛ حال اگر دست شخص دیگری سیگار ببینید و یا بوی آن را استشمام کنید، این احساس نیاز، بیشتر خواهد شد. کاری که برای تفریح و لذت انجام داده بودید، حال دارد تبدیل به عادتی گریزناپذیر می‌شود. ممکن است به مرور احساس کنید در نفس کشیدن با مشکل مواجه شده‌اید. این مسئله بخاطر تشکیل بافت‌هایی با اثرات زخم، در گلو و ریه است. درحقیقت مصرف دخانیات تأثیرات بسیار مخربی برروی سیستم تنفسی انسان بجای می‌گذارد. این بافت‌ها نوید اتفاق شومی را می‌دهد. مصرف دخانیات شمارا در معرض بیماری سرطان قرار می‌دهد. سرطان ریه، گلو و دهان از شایع‌ترین سرطان‌های مرتبط با مصرف دخانیات هستند. ناگفته نماند که تقریبا امیدی به بازگشت و بهبودی در این سه نوع سرطان وجود ندارد و در مدت کوتاهی قربانی خودرا از پای درمی‌آورند. حتی اگر کسی خوش‌شانس باشد و بتواند جان سالم بدر ببرد، ملزم به جدا کردن بخش‌هایی از این اعضا از بدن خود می‌باشد (با عمل جراحی). بجای این اعضا باید از دستگاه‌های مکانیکی استفاده شود که به هیچ‌وجه صورت خوشی ندارند و عادت به استفاده از آنها زمان زیادی می‌برد.

تأثیرات استعمال دخانیات در زندگی اجتماعی

این تنها بخشی از مشکلاتی بود که از مصرف دخانیات ناشی می‌شود. درحقیقت اینها مشکلاتی بود که متوجه بدن انسان می‌شود و این تمام ماجرا نیست و مسائلی دیگر نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. در ایالات متحده آمریکا مصرف دخانیات در تمامی مکان‌های عمومی ممنوع است. به طور دقیق‌تر، رستوران‌ها، مغازه‌های مختلف، مراکز خرید و حتی پارک‌های تفریحی از این قانون طبعیت می‌کنند. تنها مکان‌هایی که در آن قادر به سیگار کشیدن خواهید بود، در کوچه‌های خلوت و سالن‌های استعمال دخانیات است. حال به مشکلی که در ابتدای این بند به آن اشاره شد برمی‌گردیم؛ زمانی که شروع به سیگار کشیدن می‌کنید، ممکن است متوجه شده باشید که دیگران همانند قبل با شما رفتار نمی‌کنند. معمولا کسی دلش نمی‌خواهد فرزندش نزدیک یک آدم سیگاری باشد؛ کسانی هم هستند که خودشان هم از این افراد دوری می‌کنند. همانگونه که می‌دانید افرادی که خود سیگاری نیستند و فقط در معرض دود سیگار دیگران قرار می‌گیرند، در معرض بیماری هستند. به همین خاطر است که افراد معمولا از انسان‌های سیگاری دوری می‌کنند.

حال بیایید نگاهی دقیقتر به بیماری‌هایی بیندازیم که از مصرف دخانیات ناشی می‌شوند. با سرطان شروع می‌کنیم:

سیگار کشیدن یکی از علت‌های اصلی و اجتناب‌ناپذیر ابتلا به سرطان ریه است. از هر پنج موردی که به این سرطان مبتلا می‌شوند، چهار موردشان به خاطر استعمال دخانیات است. مصرف دخانیات، خطر ابتلا به سیزده نوع دیگر سرطان را نیز در پی دارد. از آن جمله‌اند: سرطان پانکراس، سرطان کلیه، سرطان دهان و گلو، سرطان مثانه، سرطان حنجره و ...

تأثیر مصرف دخانیات بر سیستم گردش خون بدن انسان

دودی که با کشیدن سیگار وارد بدن می‌شود، می‌تواند به قلب و سلول‌هایی که در خون انسان هستند نیز لطمه بزند. از بیماری‌هایی که مربوط به این مشکل می‌شوند می‌توان به این موارد اشاره کرد:

آنوریسم یا رگ برآمدگی: که عبارت است از بزرگ شدن یا بیرون‌زدگی دیواره یک سرخرگ در اثر ضعف دیواره سرخرگ. در صورتی که این دیواره شکاف بردارد، فرد دچار خون‌ریزی داخلی شده که سبب مسدود شدن جریان خون و درنهایت مرگ می‌شود.

آترواسکلروزیس (atherosclerosis) یا سختی سرخرگ‌ها: که تجمع چربی و سایر مواد در سرخرگ‌هاست. این تجمع نیز می‌تواند سبب مسدود شدن جریان خون شود. شکافتگی در این تجمع نیز منجر به مرگ فرد می‌شود.

بیماری سرخرگ تاجی یا بیماری شریان کرونری: که به سرخرگ‌های اصلی مربوط به قلب، آسیب رسانده و سبب تضعیف کارکرد آنها می‌شود.

بالا رفتن فشار خون: که سبب نارسایی‌های قلبی و سکته مغزی می‌شود.

تأثیرات مصرف دخانیات بر سیستم ایمنی بدن انسان

سیگار کشیدن اختلالاتی جدی در دستگاه ایمنی بدن پدید می‌آورد که درنهایت می‌تواند فرد را در معرض بیماری‌هایی چون ذات‌الریه و آنفولانزا قرار می‌دهد. یکی از بیماری‌های دیگر مرتبط با این بخش، بیماری کرون است؛ کرون یکی از بیماریهای التهابی روده است که با التهاب دیواره روده مشخص می‌شود. از علائم این بیماری می‌توان به درد شکم و خستگی مفرط اشاره کرد. روماتیسم مفصلی بیماری دیگری است که فرد در معرض ابتلا به آن قرار می‌گیرد. این بیماری با ورم مفاصل همراه است، بخصوص مفاصل دست و پا. از علائم آن می‌توان به درد مفاصل و ورم کردن آنها اشاره کرد.

تأثیرات مصرف دخانیات بر دستگاه تنفسی

سیگار کشیدن و دودی که وارد بدن فرد می‌شود، به ریه آسیب جدی وارد می‌کند و می‌تواند تأثیرات سوئی بر حنجره و سایر بخش‌های مرتبط بگذارد. کسی به آسم دچار باشد نیز بیماری‌اش مزمن‌تر می‌شود. ازجمله بیماری‌های مرتبط با این بخش عبارت‌اند از:

بیماری مزمن انسدادی ریه: که به مجموعه اختلالاتی مرتبط با ریه اطلاق می‌شود و ورود جریان هوا به ریه را با مشکل مواجه کرده و فرد با مشکلاتی مربوط به تنفس مواجه می‌کند. از علائم این بیماری می‌توان به تنگی نفس، سرفه و عطسه اشاره کرد. همانگونه که اشاره شد، بیماری مزمن انسدادی ریه از مجموع چند بیماری دیگر تشکیل می‌شود. اصلی‌ترین این بیماری‌ها عبارت‌اند از: الف) ذات‌الریه: بیماری عفونی‌ای است که سبب التهاب مجاری تنفسی شده و امکان ورود مایعات به ریه را فراهم می‌کند. از علائم این بیماری می‌توان به سرفه همراه با خلط، تب شدید و مشکلات تنفسی اشاره کرد، ب) آمفیزم: این بیماری حاصل آسیبی است که مواد سمی موجود در دود سیگار، به جداره ریه وارد می‌کنند، پ) سل: بیماری عفونی بسیار خطرناکی است که بوسیله باکتری‌های حامل بیماری منتشر می‌شود. از علائم این بیماری می‌توان به سرفه، کاهش وزن، تب، و خستگی مفرط اشاره کرد.

تأثیرات مصرف دخانیات بر دستگاه اسکلتی-عضلانی

یکی از اثرات سیگار کشیدن، کاهش ضخامت و استحکام استخوان است. سیگار کشیدن، فرد را در معرض پوکی استخوان قرار می‌دهد؛ بیماری که سلول‌های استخوان را از بین می‌برد و سبب کاهش استحکام آن می‌شود. از دیگر اثرات مصرف دخانیات، کاهش توان عضلانی بدن است. کربن مونواکسید موجود در دود سیگار باعث این کاهش شده و نیز رشد عضلات را متوقف می‌کند.

تأثیرات مصرف دخانیات بر قوه بینایی (سوی چشم)

کسانی که سیگار می‌کشند، چهار برابر سایرین امکان نابینا شدن در سنین بالاتر را دارند. از اختلالاتی که به این بخش مرتبط هستند می‌توان به این موارد اشاره کرد:

آب مروارید: که با تار شدن عدسی چشم همراه است. از علائم این بیماری می‌توان به تار شدن دید چشم، حساسیت به نور و کاهش سوی چشم اشاره کرد. سیگار کشیدن خطر ابتلا به این بیماری را تا دوبرابر افزایش می‌دهد.

تباهی لکه زرد یا دژنراسیون ماکولا: بیماری که با آسیب‌رسانی به مرکز چشم همراه است. از علائم این بیماری می‌توان به مشاهده لکه‌های گوناگون، تار شدن دید و منحنی دیدن خطوط صاف اشاره کرد. خطر ابتلا به این بیماری در افرادی که سیگار می‌کشند تا سه برابر افزایش پیدا می‌کند.

یوئیت یا التهاب بافت یوه چشم: این بیماری با ملتهب شدن قسمت میانی چشم همراه است. از علائم آن می‌توان به سرخی و حساسیت بیش از اندازه چشم اشاره کرد.

تأثیرات مصرف دخانیات بر قند خون (دیابت)

تحقیقات نشان می‌دهد که خطر ابتلا به دیابت نوع دو در افرادی که سیگار می‌کشند، بیشتر از سایرین است. این احتمال تا چیزی حدود سی یا چهل درصد نسبت به افراد عادی افزایش پیدا می‌کند. هرچه مدت زمان مصرف دخانیات توسط فرد بیشتر باشد، خطر ابتلا به دیابت نیز همسو با آن افزایش پیدا می‌کند. نکته دیگری که در این مورد وجود دارد این است که سیگار کشیدن کنترل این بیماری را نیز با مشکل مواجه می‌کند. انسولینی که به بدن اینگونه افراد تزریق می‌شود از کارکردی که در بدن یک فرد عادی دارد، محروم است.

تأثیرات مصرف دخانیات در زمان حاملگی

کسانی که در این زمان سیگار می‌کشند، اختلالات خطرناکی را متوجه فرزند خود می‌کنند. ممکن است مصرف بیش از اندازه سبب مرگ جنین شود و نیز اختلال دیگری که احتمال بروز آن وجود دارد، وضع حمل زودتر از نه ماه است.

ناگفته نماند که کسانی که سیگار نمی‌کشند و تنها در معرض دود آن قرار دارند هم، خطری همسان با فرد سیگاری را تجربه می‌کنند.ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

چرا افرادی که هرگز سیگار نکشیده اند به سرطان ریه مبتلا می شوند

در
دود سیگار

حتما لازم نیست سیگار بکشید تا سرطان ریه بگیرید.هر ساله هزاران نفر از افرادی که هرگز سیگار نکشیده اند به سرطان ریه مبتلا می شوند.

اعتقاد بر این است که سرطان ریه تنها در افرادی است که زیاد سیگار می کشند. در واقع، سیگار کشیدن یکی از مهمترین عوامل خطر موثر بر وقوع این بیماری است. با این حال، شما می توانید از سرطان ریه، حتی اگر هرگز در زندگی خود سیگار نکشیده باشید، بمیرید! و آمار مرگ و میر ترسناک است.
دانشمندان بریتانیایی یک مطالعه انجام دادند و دریافتند که هر سال تنها در انگلستان هزاران نفر از سرطان ریه می میرند و هرگز سیگار نکشیده اند. حدود 6 هزار نفر در سال از قربانیان سیگاری هستند. این تعداد بیش از تعداد مرگ و میر ناشی از لنفوم (5200)، لوسمی (4،500) یا سرطان تخمدان (4200) است.
 
در میان علل اصلی که افراد سیگاری سرطان ریه دارند، دانشمندان،دود سیگار در محل کار، آلودگی محیط زیست و همچنین عامل حرفه ای را در هنگام کار با مواد سرطانزای مختلف در معرض آن قرار می گیرند را نام می برند. همچنین در میان علل اصلی، دانشمندان استفاده از سوخت جامد برای پخت و پز در داخل ساختمان را نام می برند.
 
نویسندگان مطالعه بر این مساله تاکید می کنند که یک مشکل مهم آگاهی کم افراد در مورد علل سرطان ریه است. سالهاست که این بیماری به طور انحصاری با سیگار کشیدن مرتبط است، بسیاری از مردم به سادگی فکر نمی کنند که در معرض خطر باشند. به همین دلیل، آنها معاینات مناسب را انجام نمی دهند و به موقع از بیماری خود با خبر نمی شوند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

سبزیجات مقرون به صرفه، قادر به ترمیم ریه حتی در افراد سیگاری است

در
کارشناسان دانشکده بهداشت دانشگاه جان هاپکینز گفتند: مصرف منظم گوجه فرنگی برای ریه ها بسیار مفید است.
 
متخصصان ، تغذیه 650 بیمار را به مدت ده سال تحت نظر داشتند. آنها موفق شدند سبزی را پیدا کنند که اثرات مخرب سیگار بر روی ریه ها را کاهش دهد. نتایج خوبی در کسانی که روزانه دو عدد گوجه فرنگی می خورند ، یافت شد. همچنین رژیم غذایی شرکت کنندگان شامل تعداد زیادی میوه بود.
 
به گفته پزشکان ، کاهش عملکرد ریه حتی برای افرادی که عادت های بد ندارند ، مشخص است. این بیماری معمولاً بعد از سی سال رخ می دهد.محققان به این نتیجه رسیدند که خوردن بیشتر میوه و گوجه فرنگی راه خوبی برای مقابله با بیماری انسداد مزمن ریوی (COPD) است.
 
مشخص شده است که سیگار کشیدن می تواند منجر به بیماری های کشنده ای مانند ذات الریه ، آمفیزم و سرطان ریه شود. استعمال دخانیات باعث 84٪ مرگ و میر ناشی از سرطان ریه و 83٪ از مرگ ناشی از بیماری COPD می شود.
 
گوجه فرنگی سرشار از ویتامین C ، پتاسیم ، فولات و ویتامین K است. با این حال ، آنها به عنوان منبع لیکوپن آنتی اکسیدان قدرتمند با ارزش ترین هستند ، که خطر بیماری های قلبی و آنکولوژی را کاهش می دهد.
 
معمولاً گوجه فرنگی به خوبی تحمل می شود و آلرژی به آنها نادر است. با این حال ، افرادی که به گرده حساسیت دارند به احتمال زیاد به گوجه فرنگی هم حساسیت دارند.
 
پیش از این گزارش شده است که مطالعه ای در میان مردان میانسال انجام شده است که میزان کم لیکوپن و بتاکاروتن را در خون مرتبط با خطر ابتلا به سکته های قلبی و سکته های مغزی نشان می دهد. خوردن گوجه فرنگی همچنین کلسترول بد را کاهش داده و خاصیت ارتجاعی دیواره شریان ها را افزایش می دهد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

زشت‌ترین رنگ جهان معرفی شد

در

محققان معتقدند که رنگ بسته‌بندی سیگار تاثیر زیادی در کاهش تمایل افراد به مصرف سیگار دارد بطوریکه در مطالعات انجام شده در استرالیا با استفاده از رنگ‌های خاص در بسته‌بندی سیگار از سال 2012 مصرف سیگار به طور محسوسی کاهش یافته است.


دولت‌های انگلیس و فرانسه از طرح استفاده از زشت‌ترین رنگ جهان با ترکیب سبز و قهو‌ه‌ای در بسته‌بندی  پاکت‌های سیگار حمایت کردند. همینطور آنها زشت‌ترین رنگ موجود با نام رسمی Pantone 448 C با ایجاد حس غریب و ناخوشایند در کاهش مصرف سیگار بسیار را موثر می دانند. در واقع با جایگزینی این رنگ زننده به جای رنگ‌های زیبا و براق در بسته‌بندی فعلی پاکت سیگار انتظار می‌رود مصرف سیگار کاهش یابد. محققان معتقدند که تصویب طرح فشار بر کارخانه‌های ساخت دخانیات و طراحی بسته‌هایی با رنگ زننده و با استفاده از هشدارهای سلامتی بزرگ، تاثیر زیادی در کاهش مصرف دخانیات خواهد داشت. در واقع استفاده از قوانین جدید ساخت و بسته‌بندی سیگار در کنار سایر فاکتورهای اقتصادی مثل افزایش مالیات بر سیگار و لغو بیمه افراد سیگاری سهم چشمگیری در افزایش موفقیت طرح جلوگیری از مصرف دخانیات خواهد داشت.(سیارک

منبع: العالم

نظرات

۱۳۹۵/۸/۱Danke, ad. Es funktioniert. Manchmal kann das Leben so einfach sein.Nächstes Problem: ich habe einige Optionen (bspw. Schifrtgröße) im True Blue.scheme.css geändert und dieses dann wieder hochgeladen. Trotzdem werden die Änderungen nicht angezeigt. Muss ich vielleicht irgend etwas in Sachen Zuweisung der Benutzerrechte beachten? Und: warum werden die CSS-Styles der einzelnen Schemes nicht im Admin-Panel angezeigt? Dort taucht leider nur die default.css auf.

در ادامه بخوانید...

چرا سیگار می تواند بدترین دشمن یک زن باشد

در

مطمئنا، سیگار به هر فردی چه مرد و چه زن به طور یکسان آسیب می‌رساند. اما برخی از تاثیرات سوء سیگار کشیدن از بارداری خارج رحمی گرفته تا یائسگی زودرس، تنها در مورد زنان پیش می آید و سلامت زنان را بخطر می اندازد. 19 نوامبر امسال، ۲۲ امین همایش انجمن سرطان آمریکاست که بزرگترین همایش ترک سیگار می باشد. اگر هنوز تصمیم به ترک سیگار نگرفته اید، در اینجا دلایلی آورده می شود که کاملا قانع‌کننده است.


سیگار خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم و رکتال را افزایش می دهد

نه تنها سیگار کشیدن سبب انواعی از سرطان ها در زنان و مردان می شود، بلکه با توجه به کالج زنان و زایمان آمریکا (ACOG) زنان در خطر بالاتری از سرطان دهانه رحم قرار دارند. یک مطالعه دانمارکی که در 21 آپریل 1999 منتشر شد، انستیتوی ملی سرطان دریافته است زنانی که قبل از یائسگی ه سیگار می کشند نسبت به کسانی که سیگار نمی کشند به احتمال شش برابر سرطان رکتال در ان پیشروی می کند.
سیگار کشیدن دوره قاعدگی تان را بدتر می کند.
با توجه به ACOG، زنانی که سیگار می کشند علائم شدیدی از نشانه‌های پیش از قاعدگی تجربه می کنند و 50 درصد از انها به مدت دو روز یا بیشتر گرفتگی عضلانی دارند.

سیگار کشیدن برای باروری مضر می باشد

با توجه به ویکی سلتزر، ام. دی. معاون رئیس جمهور برای سرویس‌های سلامتی زنان در سیستم بهداشت و درمان یهودیان در ساحل شمالی جزیره لانگ در نیویورک، سیگار کشیدن عملا هر مرحله از بارداری را تحت تاثیر قرار می دهد. «افراد سیگاری در مورد عدم تخمک گذاری در خطر بیشتری قرار دارند و احتمال کمی وجود دارد تا تخمک بارور در رحم او کاشته شود. افراد سیگاری در مورد لقاح آزمایشگاهی موفقیت کمتری دارند». همچنین سلتزر اشاره می کند که نیکوتنی با عملکرد فالوپ تداخل پیدا می کند و می تواند مانع از رفتن نرمال تخم به رحم شود که این نیز می تواند منجر به بارداری خارج از رحمی یا لوله های رحمی شود و به طور بالقوه شرایط تهدید زندگی در آن وجود دارد.

سیگار کشیدن به نوزاد متولد نشده تان اسیب می رساند

پروفسور بنجامین ساکس، استاد زنان و زایمان دانشکده پزشکی هاروارد می گوید «زمانی که شما در دوران بارداری سیگار می کشید جنین را مسموم می کنید. مونوکسید کربن به بافت جنینی، بیشتر از بافت‌های بالغ تمایل دارد و هنگامی که نیکوتین از جفت جنین عبور می کند، میزان ضربان قلب (کودک) افزایش می یابد».
با توجه به ACOG، سیگار کشیدن خطر سقط جنین را در زن باردار تا 39 درصد افزایش داده و فرصت را برای بروز عوارض جدی دیگر از جمله جداشدن جفت (زمانی که جفت جدا از دیواره رحم است)، جفت سرراهی (زمانی که جفت، دهانه رحم را می پوشاند) و تولد نوزاد مرده را بالا می برد.
بسیاری از مطالعات به سیگار کشیدن مادر بعنوان پیشگیرانه‌ترین علت کم وزنی هنگام تولد اشاره می کنند. شیر مادر افراد سیگاری می تواند نیکوتین را به نوزاد شیرخوارش انتقال دهد. و گزارشی در سال 1995 در مجله اطفال نشان می دهد نوزادانی که در معرض دود دخانیات قرار می گیرند تقریبا تا سه برابر احتمال مرگ از سندرم مرگ نوزاد دارند.

سیگار کشیدن شما را مسن می کند

احتمالا متوجه شده باشید که افراد سیگاری زودتر از افراد غیرسیگاری دچار چین و چروک می شوند. اغلب آنچه که نادیده گرفته می شود این است که سیگار کشیدن به مدت یک تا دو سال در یائسگی تعجیل ایجاد می کند. پروفسور ساندرا کارسون ام. دی، استاد زنان زایمان در کالج پزشکی بیلور در هوستون می گوید «نیکوتین در جریان یافتن خون به تخمدان تداخل ایجاد می کند و در صورتی که موجب کم شدن جریان خون به هر ارگانی شوید، عملکرد آن را کاهش خواهید داد.» استروژن در تخمدانها تولید می شود و کاریسون می گوید «می تواند توضیح داده شود که چرا سیگار کشیدن موجب یائسگی زود رس می شود» همچنین سیگار می‌تواند منجر به استئوپروز زودرس شود. کارسون ادامه می دهد: بسیاری از مطالعات نشان داده است که سیگار کشیدن به طور قابل توجهی تراکم مواد معدنی استخوان را کاهش می دهد.  (سیارک)  

سیگار کشیدن احتمال حملات قلبی را افزایش می دهد

با توجه به انستییتوی ملی بهداشت زنی که سیگار می کشد دو تا شش برابر بیشتر از کسی که سیگار نمی کشد احتمال داشتن حملات قلبی را دارد. بنا به گفته ACOG یک تا چهار سیگار در روز برای دو برابر کردن خطر بیماری قلبی کافی است. و یک تحقیق فنلاندی که در ژوئیه 1998 در مجله پزشکی بریتانیا منتشر شده است نشان می دهد که زنان سیگاری بهمانند مردان بعد از سن 65 سالگی با احتمال دو برابر بیشتر حملات قلبی خواهند داشت. محققان معتقدند که استروژن (که ظاهرا مانع از سیگار کشیدن می شود) به زنان کمک می کند تا در برابر بیماری‌های قلبی مصون باشند.
و به خاطر داشته باشید که رفتار شما الگوی دخترتان یا هر دختری است که در زندگی‌تان وجود دارد. واندا جونز، سخنگوی مرکز ملی اطلاعات سلامت زنان می گوید: « در حال حاضر نرخ دختران دبیرستانی که سیگار می کشند همتراز با پسران است. این نوع برابری چیزی نیست که مادران و مادربزرگهای ما با آن رویارو بودند.»

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

نظرات

در ادامه بخوانید...

13 نکته در مورد ترک سیگار

در

 (سیارک) : برای اینکه انگیزه داشته باشید باید یک دلیل شخصی قوی برای ترک سیگار پیدا کنید. این دلیل می‌تواند حفاظت از خانواده خود در برابر دود سیگار باشد، یا کاهش خطر ابتلا به سرطان ریه، بیماری‌های قلبی و مشکلات دیگر، یا داشتن چهره‌ جوان‌تر و شاداب‌تر. به دنبال دلیلی باشید که به اندازه کافی قوی باشد تا بتواند شما را از تاریکی برهاند.

  1. قبل از این که برای ترک کامل بروید آماده شوید.
    ترک سیگار بسیار فراتر از فقط سیگار نکشیدن است. سیگار کشیدن یک نوع اعتیاد است. مغز به نیکوتین عادت کرده است. ترک سیگار در واقع ترک اعتیاد است و نیاز به حمایت و پشتیبانی دارد. از پزشک خود در مورد تمامی روش‌هایی که می‌توانند موثر باشند مشاوره بگیرید، مانند برنامه‌ها و کلاس‌های ترک سیگار، مشاوره، دارو و هیپنوتیزم یا خواب مصنوعی. باید برای روزی که می‌خواهید ترک سیگار را آغاز کنید آماده باشید. (سیارک
  2. درمان جایگزین نیکوتین را در نظر بگیرید.
    هنگامی که شروع به ترک سیگار کنید، کاهش نیکوتین می‌تواند بر خلق و خوی شما تاثیر بگذارد و یا باعث ایجاد سردرد یا کاهش انرژی شما شود. ولع مصرف برای "فقط یک پک" بسیار شدید است. درمان جایگزین نیکوتین می‌تواند این میل را مهار کند. تحقیقات نشان می‌دهد که آدامس‌ها، قرص‌ها و چسب‌های نیکوتین‌دار شانس موفقیت در برنامه ترک سیگار را افزایش می‌دهند.
  3. آگاهی در مورد قرص‌های تجویزی.
    داروها می‌توانند از هوس سیگار کشیدن جلوگیری کنند و حتی اگر سیگار هم کشیدید باعث می‌شوند که لذت آن کمتر شود. داروهای دیگری هستند که می‌توانند عوارض ترک سیگار مانند افسردگی یا مشکلات تمرکز را تسکین دهند.
  4. به کسانی که دوستشان دارید تکیه کنید.
    به دوستان، خانواده و سایر افرادی که به آنها نزدیک هستید بگویید که در حال تلاش برای ترک سیگار هستید. آنها می‌‌توانند به شما انگیزه بدهند بخصوص زمانی که دچار مشکل می‌شوید. همچنین می‌توانید به گروه‌های حامی بپیوندید یا با یک مشاور صحبت کنید. "رفتاردرمانی" نوعی مشاوره است که به شما کمک می‌کند استراتژی‌های ترک سیگار را شناسایی کرده و از آنها پیروی کنید.
  5. به خودتان استراحت بدهید.
    یکی از دلایلی که افراد سیگار می‌کشند این است که نیکوتین به آنها کمک می‌کند آرام و ریلکس شوند. زمانی که سیگار را ترک می‌کنید باید راه‌های جدید برای آرامش پیدا کنید. گزینه‌های زیادی وجود دارند. می‌توانید ورزش کنید، به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید، با دوستان خود ارتباط برقرار کنید، از سونا و ماساژ استفاده کنید یا یک سرگرمی برای خود پیدا کنید. سعی کنید از موقعیت‌های استرس‌زا بخصوص در چند هفتۀ اولیه پس از ترک سیگار دوری کنید.
  6. از مصرف الکل و سایر محرک‌ها خودداری کنید.
    زمانی که الکل مصرف کنید به سختی می‌توانید به هدف ترک سیگار خود پایبند بمانید. پس تلاش کنید پس از ترک سیگار الکل مصرف نکنید. به همین ترتیب مثلا اگر اغلب زمانی که قهوه می‌خورید سیگار می‌کشید، به مدت چند هفته به جای قهوه از چای استفاده کنید. اگر معمولا پس از صرف غذا سیگار می‌کشید، چیزی برای جایگزینی آن پیدا کنید، مثلا مسواک زند، پیاده‌روی، پیام دادن به یک دوست و یا جویدن آدامس.  (سیارک
  7. خانه را تمیز کنید.
    پس از اینکه آخرین نخ سیگار را کشیدید، تمام فندک‌ها و زیرسیگاری‌ها را دور بیندازید. تمامی لباس‌هایی که بوی دود می‌دهند را بشویید و فرش، پرده و سایر اثاث و لوازم داخل خانه را تمیز کنید. از خوشبو کننده‌های هوا برای خلاص شدن از شر بو استفاده کنید. اگر در ماشین سیگار می‌کشیدید آن را نیز کاملا تمیز کنید. در واقع نباید هیچ چیزی که شما را به یاد سیگار کشیدن می‌اندازد ببینید یا استشمام کنید.
  8. دست از تلاش برندارید.
    بسیاری از افراد چندین بار تلاش کرده‌اند تا بالاخره موفق شده‌اند سیگار را برای همیشه ترک کنند. اگر موفق نشدید دلسرد نشوید. در عوض فکر کنید که چه چیز منجر شد دوباره به سمت سیگار برگردید، مانند احساسات یا شرایطی که در آن قرار داشتید. از آن به عنوان یک فرصت برای تحکیم تعهد خود برای ترک سیگار استفاده کنید. هنگامی که دوباره تصمیم به ترک سیگار گرفتید، یک تاریخ برای "ترک سیگار" در طی ماه آینده در نظر بگیرید.
  9. فعال و پر جنب و جوش باشید.
    فعالیت باعث جلوگیری از هوس نیکوتین و مقاومت در برابر عوارض آن می‌شود. زمانی که تمایل دارید یک نخ سیگار بکشید، بجای آن کفش‌ اسکیت یا کفش پیاده‌روی خود را بپوشید. حتی ورزش و نرمش خفیف و ملایم همانند پیاده‌روی یا هرس علف‌های هرز باغ نیز می‌تواند مفید باشد. سوزاندن کالری همچنین به جلوگیری از افزایش وزن هنگام ترک سیگار کمک می‌کند.
  10. میوه و سبزیجات مصرف کنید.
    زمانی که در حال تلاش برای ترک سیگار هستید رژیم غذایی نگیرید. محرومیت زیاد می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد. در عوض همه چیز را ساده بگیرید و سعی کنید سبزیجات و میوه‌جات، غلات کامل و پروتئین‌ بدون چربی بیشتری مصرف کنید. تمامی اینها برای کل بدن شما مفید می‌باشند.
  11. پاداشی برای خود در نظر بگیرید.
    علاوه بر تمامی مزایای بهداشتی و درمانی، یکی از بهترین مزایای ترک سیگار صرفه‌جویی در هزینه و پس‌انداز پول است! ماشین‌حساب‌های آنلاینی وجود دارند که می‌توانند محاسبه کنند شما چقدر ثروتمندتر شده‌اید. به خودتان پاداش دهید و بخشی از آن را برای یک چیز سرگرم‌کننده خرج کنید.
  12. بخاطر داشته باشید که زمان در کنار شماست.
    به محض این که سیگار را ترک کنید از مزایای سلامتی و بهداشتی برخوردار خواهید شد. فقط پس از گذشت 20 دقیقه ضربان قلب شما به حالت عادی بر می‌گردد. پس از گذشت یک روز، سطح منوکسید کربن خون نیز به حالت عادی بر می‌گردد. فقط در طول 2 یا 3 هفته، شاهد کاهش قابل توجه در احتمال حملات قلبی خواهید بود. همچنین در درازمدت شانس ابتلا به سرطان ریه و سایر سرطان‌ها به شدت کاهش خواهد یافت.

    این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

    مترجم  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...