تغییر در رژیم غذایی می تواند میگرن را متوقف کند

کربوهیدرات ها را کنار بگذارید.

(سیارک): میگرن های سنگین تضعیف کننده هستند، اما مطالعه جدیدی نشان داد که رژیم غذایی با کربوهیدرات کم می تواند جلوی سردردهای سنگین را بگیرد.محققان در ایتالیا داوطلبانی با چربی زیاد (دارای اضافه وزن) و رزیم غذایی با کربوهیدرات کم که باعث می شود بدن، به جای کربوهیدرات ، چربی را بسوزاند  ازمایش کردند و متوجه شدند که میزان سردردها را در طول یک ماه خیلی کم می کند.

با کم کردن کربوهیدرات ، رژیم کتوژنیک ، بدن را مجبور می کند تا کتون برای سوخت ایجاد کند مولکول های حلال در آب که خیلی کم التهاب تر از گلوکز ایجاد شده هستند و دانشمندان فکر می کنند این دلیل کم شدن زیاد میگرن است.

محقق ارشد چربینو دی لورنزو از دانشگاه رم به دنیل بنش در ریسرچ گیت گفت" فرضیه ما این است که ترکیب کتون و گلوکز تغییریافته می تواند تاثیرات چشمگیری در بیماران بگذارد".(سیارک)

96 زن در این تحقیق مورد مطالعه قرار گرفتند که همه آنها از میگرن رنج می بردند و همچنین به سراغ کارشناس تغذیه رفته بودند تا وزن خود را کم کنند.در این گروه، 45 نفر یک رژیم کتوژنیک با کالری کم را برای یک ماه دنبال کردند و بعد به رژیم کالری کم استاندارد برگشتند. دیگر اعضای گروه در تمام مدت به رژیم استاندارد پرداختند.اما گروه ها شاهد کم شدن سردردها شدندولی این میزان برای رژیم کتوژنیک بیشتر بود. زمانی که زنان به رژیم کالری کم استاندارد برگشتند میزان میگرن ها افزایش یافت هر چند کمتر از قبلِ مطالعه شده بود.(سیارک)  

بعداز تقریبا یک ماه، کسانی که رژیم کتوژنیک داشتند شاهد سردرد در 0.91 روز  برای هر ماه بودند در مقایسه با 5.11 روز که در زمان قبل آزمایش بود. سردردها کم شده بود و کمتر هم می شد. رژیمِ کتوژنیک جدید نیست قبلا هم برای درمان صرع در کودکان وکاهش وزن استفاده شده بود. دی لورنزو و تیمش ان را به سمت میگرن سوق دادند وقتی که قابلیت های آن را در کم کردنِ سردرد در خواهران دوقلو در مطالعه ای دیگر مشاهده کردند.

علاوه بر تغییر روند تولید بدن، رژیم کتوژنیک، بدن را مجبور به کار کردن بیشتر و بهینه با استرس اکسیدتیو روی سلول ها می کند (که با رادیکال های آزاد ایجاد می شود). همچنین التهاب را کاهش می دهد آن نوع از التهاب ها که با میگرن در ارتباط است.کارشناسان رژیم کتوژنیک را مانند گرسنگی ملایم برای بدن می دانند که منابع خود را بازیابی و اصلاح می کند. به این معناست که به بدن اجازه می دهد سریعتر به منابع چربی دسترسی داشته باشد.

عوارضی در این بین ممکن است رخ دهد مانند خستگی و تهوع.

برخلاف ارتباط بین رژیم کتوژنیک و کاهش میگرن در این مطالعه، محققان بر این باورند که مطالعات بیشتری لازم است چرا که ممکن است فاکتورهای دیگری هم در واکنش های شیمیایی که رژیم کتوژنیک باعث ان می شود وجود داشته باشد.محققان در مجله اروپایی عصب شناسی توضیح می دهند "فرض بر این بوده که مکانیزم های مختلفی در کنش های بالینی و فیزیولوژی عصب در این رژیم غذایی در کار است".

مطمئنا که ما منتظر مطالعات بیشتر در این زمینه هستیم احساس راحتی برای خیلی از کسانی که در دنیا با میگرن درگیر هستند بوجود خواهد امد. و دی لورنزو به آنهایی که اضافه وزن دارند و میگرن هم دارند می گوید که در این موضوع جستجو و البته با مشاور خود صحبت کنند.

پست مرتبط :

«کتوژنیک»، بهترین رژیم غذایی برای مبتلایان به صرع

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید