خواص شگفت انگیز نارنگی

(سیارک) :نارنگي از خانواده پرتقال و کوچکتر از آن است. معمولا پوست دانه دانه دارد . اين ميوه در ابتدا بومي جنوبي ترين بخش آسيا بود، اما به تدريج در نواحي مديترانه هم کشت شد. خواص غذايي اين ميوه آبدار فراوان است. بنابراين به دليل طعم تند سيتريک موجود در نارنگي براي مزه دار کردن انواع غذاها و چاشنيها استفاده ميشود. بعلاوه، نارنگی داراي روغني ويژه است که در درمان بسياري از بيماريها کارساز است . شما ميتوانيد به طرق مختلف از خواص فوق العاده نارنگي بهره مند شويد. اغلب افراد نارنگی را به صورت خام در انواع غذاها، دسرها، سالادها و آب ميوه ها مصرف ميكنند. با مصرف نارنگي نياز بدن به فيبرهاي خوراکي، پتاسيم، اسيد فوليک، فالونوئيدها و کاروتنها را تامين ميكنيد.

نارنگي و حفظ سلامتی ضد عفوني کننده طبيعي :مصرف اين ميوه، بدن را در برابر يکي از خطرناکترين باكتريها که "استافيلوکوکوس آرئوس" نام دارد محافظت ميكند. اين باکتري باعث انتشار عفونت شديد در بدن ميشود. روغن ويژهاي که در نارنگي وجود دارد به شدت با اين باکتري مقابله کرده و به پاکسازي خون ميپردازد. اين روغن براي درمان زخمهاي باز موضعي هم سودمند است. برطرف كننده اسپاسم و درد بدن وجود اسپاسم در بدن، بر عضلات، سيستم عصبي، دستگاههاي گوارش و تنفسي تاثير ميگذارد. اين ميوه داراي مواد آرام کننده اعصاب و اسپاسم است.(سیارک
وجود خواص "سايتوفيالکتيک" در نارنگي اين خاصيت نارنگي سبب ميشود تقسيم سلولي بيشتر شده و سلولهاي جديد توليد شود. اين كار باعث ميشود بافتهاي فرسوده خارجي اعضاي بدن نيز بازسازي شوند. تصفيه کننده خون نارنگي آلاینده و تصفيه کننده فوق العاده براي خون محسوب ميشود و تمامي مواد سمي و مضر مثل نمک و آب اضافه، اسيد اوريک و آلاینده های بدن را دفع ميكند. با مصرف اين ميوه، ظرفيت بدن براي حفظ اکسيژن در گلبولهاي قرمز افزايش يافته و خون تصفيه ميشود.

بخش اعصاب و كاهش دهنده تب اين ماده مغذي تمامي عوامل تورم زا و بيش فعالي رادر بدن بهبود ميبخشد و ميتوانيد به عنوان داروي مسکن طبيعي از آن استفاده و با تمامي واکنشهاي حساسيتزا، فشارهاي رواني، اضطراب، تشنج، مسموميت و تب مقابله كنيد. نارنگي همچنين، داراي خواص ويژهاي است که فرد عصباني و افسرده را آرام ميکند.

اشتهاآور :اين ميوه ترشح مايعاتي را که به هضم غذا کمک ميکند، افزايش ميدهد و با حفظ ميزان متناسب اسيد و صفرا در معده در درمان تمامي ناراحتيها و بيماريهاي گوارشي موثر است. روغن ويژه موجود در نارنگي با جذب مواد غذايي و افزايش متابوليسم، عملکرد بدن را بهبود ميبخشد. با افزايش توليد هورمون و آنزيمها به رشد بدن کمک كرده، و مواد زايد را از بدن دفع ميكند. با متعادل كردن سيستم عصبي، به فرد کمک ميكند که هميشه فعال و سر زنده باشد. همچنين، با تقويت سيستم ايمني از ورود انواع عفونتها به بدن جلوگيري ميکند. نارنگي در درمان بيماريهاي ذيل هم مفيد است: چاقي ،برونشيت ،ذات الريه، ورم مفاصل، رماتيسم ،آسم ،زکام ،فشار خون بالاو انواع بيماريهاي پوستي 

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام