10 ماده غذایی سرشار از پروتئین

آیا نیاز به پروتئین دارید؟وقت آن رسیده است که به چیزی فراتر از سینه مرغ بیاندیشید. به گفته مدرس تغذیه، و محقق فوق دکترا در زمینه پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی در دانشکده پزشکی  "مردم گیاهخوار نیاز به پروتئین بیشتری دارند، و افراد همه چیز خوار نیز می توانند از افزودن غذاهایی گیاهی به رژیم غذایی خود سود ببرند، زیرا آن ها دارای فیبر و مواد مغذی بالایی هستند".برخی از این مواد غذایی سرشار از پروتئین تعجب آور هستند.و جای نگرانی نیست، هیچ گونه پودر پروتئین وجود ندارد.(سیارک)

سویا


یک فنجان سویا حاوی 22 گرم پروتئین ؛ یک چهارم کلسیم روزانه، آهن، پتاسیم و منیزیم؛ همچنین نصف ویتامین C روزانه و فولات است.


 عدس


علاوه بر 18 گرم پروتئین به ازای هر فنجان،این حبوبات دارای 16 گرم فیبر؛ بیش از یک سوم نیاز آهن روزانه؛ و 90 درصد نیاز فولات روزانه است.عدس همچنین دارای ویتامین B می باشد، که همین امر ماده غذایی را به انرژی تبدیل می کند.


ماکارونی گندم


ماکارونی معمول را با ماکارونی گندم تعویض کنید.در حالی که 8 گرم پروتئین همان مقدار در ماکارونی سفید است، گندم دارای فیبر بیشتر بوده و منبع خوبی برای ویتامین B می باشد.

دانه گندم


در حال حاضر می دانید غلاتی از قبیل کوینولا دارای پروتئین بالایی هستند، اما آیا دانه گندم را امتحان کرده اید؟این دانه چند منظوره برای صبحانه، ناهار یا شام مطلوب می باشد، علاوه بر این به ازای یک چهارم فنجان دارای 6 گرم پروتئین است.غلاتی مانند کاموت، فارو و گندم سیاه همگی دارای همان مقدار پروتئین هستند.


کره بادام زمینی


کره بادام زمینی و دیگر کره مغزها دارای همان سطح پروتئین هستند.در این مورد، 2 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی دارای 8 گرم پروتئین است.(سیارک)

 

نخود فرنگی


این دانه های ریز دارای 8 گرم پروتئین به ازای هر فنجان علاوه بر 7 گرم فیبر هستند.نخود فرنگی خام همچنین دارای ویتامین C و تقریبا نیمی از ویتامین K روزانه است.


کلم بروکلی


در اینجا دلیل خوبی برای خوردن کلم بروکلی وجود دارد:حاوی 3 گرم پروتئین به ازای هر فنجان، ویتامین C و K، و 8 درصد پتاسیم روزانه است.


 کلم پیچ


در حالی که سبک آماده سازی مقدار مواد مغذی موجود برای جذب توسط بدن را تغییر می دهد، مقدار پروتئین را تغییر نمی دهد.کلم پیچ، مانند اکثر سبزیجات برگ دار، دارای حدودا 2 تا 4 گرم پروتئین به ازای 2 فنجان خام، یا نصف فنجان پخته است.نکته:همچنین دارای ویتامین A، B، C، و K است.

 


 پنیر با چربی 1%


4 اونس پنیر دارای 14 گرم پروتئین است.به عنوان مبنا برای مصرف خانگی مورد آن را امتحان کنید.

ماست یونانی  بدون چربی ساده


ماست یونانی دارای 8 گرم پروتئین به ازای هر فنجان است، اما در مورد نوع طعم دار که دارای کالری بسیاری است احتیاط کنید.نمونه های طعم دار همچنین در کل دارای پروتئین کمتری هستند، بنابراین سالم ترین گزینه استفاده از ماست ساده و افزودن میوه تازه است.در صورت نیاز برای شیرین شدن مقداری عسل بیافزائید.(سیارک)

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات خود را در مورد اثربخشی این پست با ما به اشتراک بگذارید....

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید