۱۰ غذایی که کمک می کنند راحت تر بخوابید

معرفی 10 غذایی که کمک می کنند راحت تر بخوابید، داشتن خواب راحت با مصرف غذاهای سالم و مناسب، برای داشتن خوابی راحت فقط کافیست مقاله را بخوانید

اگر شب ها نمی توانید راحت به خواب بروید، شاید راه حل شما در آشپزخانه خانه تان باشد. این بار پیش از اینکه بخواهید سمت قرص های خواب و آرامبخش بروید، این ۱۰ غذا را امتحان کنید. با ۱۰ غذایی که کمک می کنند راحت تر بخوابید آشنا شوید.

۱ ) ماهی سالمون

تحقیقات نشان داده است که میزان ۶۰۰ میلی گرم امگا ۳ در طول روز می تواند کمک کند حداقل یک ساعت بیشتر بخوابید و کمتر در طول شب از خواب بیدار شوید، بنابراین خوردن ماهی سالمون برای شام می تواند گزینه خوبی برای راحت خوابیدن شما در شب باشد. اما اگر ماهی نمی خورید فقط کافیست میزان امگا ۳ بدن را تامین کنید تا خواب راحت داشته باشید.

۲ ) بادام

یک مشت بادام در طول روز می تواند ۲۰% منیزیم مورد نیاز بدن را تامین کند، منیزیم باعث ریلکس شدن ماهیچه ها شده و آرامش بیشتری به بدن شما می دهد، بنابراین زمانیکه سر خود را روی بالش بگذارید بدن ریلکس شما کمک می کند راحت بخوابید.

۳ ) موز

همانطور که می دانید، موز از جمله میوه هایی است که سرشار از منیزیم و پتاسیم است. این دو ماده به ریلکس شدن ماهیچه ها کمک می کنند. علاوه بر اینها موز منبع خوبی برای ویتامین B6 نیز می باشد. بنابراین خوردن آن قبل از خواب می تواند فواید بسیاری داشته باشد.

۴ ) ماست

کمبود کلسیم در بدن ممکن است، باعث شود به سختی به خواب بروید. مواد غذایی که سرشار از کلسیم هستند قبل از خواب به داشتن خواب راحت کمک می کند. از این مواد غذایی می توان به ماست و شیر اشاره کرد.

۵ ) کلم

علاوه بر لبنیات که منبع شناخته شده ای از کلسیم هستند، سبزیجات با برگ های سبز مثل کلم نیز مواد غذایی سالم و شناخته شده ای هستند که حاوی این ماده مفید می باشند. کلم را به صورت خام یا پخته شده در سوپ یا سالاد بخورید و خواب راحت و آسوده داشته باشید.

۶ ) نخود

نخود دارای ویتامین B6 است، این ویتامین برای ساخت ملاتونین ( هورمونی که هنگام تاریکی کمک می کند به خواب بروید ) مورد نیاز است. این ماده غذایی را در برنامه غذایی خود قرار دهید تا با تاریک شدن اتاق بتوانید به راحتی به خواب بروید.

۷ ) شربت گیلاس

تحقیقات نشان داده است افرادی که دچار بیخوابی هستند اگر روزی دو لیوان شربت گیلاس بخورند می توانند شب راحت تر بخوابند و با بیخوابی مبارزه کنند. گیلاس نیز از جمله میوه هاییست که کمک می کند هورمن مورد نیاز برای خوابیدن در بدن ترشح شود.(سیارک)

۸ ) چای بابونه

چای بابونه استرس را از شما دور می کند و همین موجب می شود آرامش بیشتری برای بهتر خوابیدن داشته باشید. نوشیدن چای قبل از خواب باعث می شود اعصاب راحت تر و ماهیچه های آزاد تری داشته باشید، چای بابونه می تواند مانند یک آرامبخش برای شما عمل کند.

۹ ) عسل طبیعی

شکر طبیعی موجود در عسل میزان انسولین را بالا برده و کمک می کند اسیدی به نام تریپتوفان در بدن تولید شود ( آمینو اسیدی که سروتونین و ملاتونین را در بدن تولید و به مغز ارسال می کنند، این آمینو اسید کمک می کند راحت تر بخوابید و شاداب تر از خواب بیدار شوید.) متخصصین تغذیه پیشنهاد می کنند یک قاشق عسل را با چای بابونه ترکیب کرده و پیش از خواب بنوشید.

۱۰ ) گردو

گردو از جمله مواد غذایی است که منبع خوبی برای تولید تریپتوفان در بدن می باشد، علاوه بر اینها گردو دارای موادیست که باعث تولید ملاتونین در بدن شده و موجب سریع و راحت خوابیدن می کند.(سیارک)

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید